آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 401
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 411
بازدید ماه : 4386
بازدید سال : 9786
بازدید کلی : 150095

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395
نظرات
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید یکی از خوبی‌های برجام و بازرسی‌های آن این است که آمریکا می‌تواند اطلاعات خود درباره تأسیسات هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران را افزایش دهد و هنگام اقدام نظامی، آنها را با دقت بالاتری هدف قرار دهد.

سرویس جهان مشرق- آمریکا از روز اول بعد از به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای نشان داد بنا ندارد همان اندازه که از برجام بهره برده، ایرانی‌ها را هم از این توافق بهره‌مند کند. در این گزارش و چند گزارش بعدی تلاش داریم تا به شکلی مختصر مروری داشته باشیم بر اخبار، موضع‌گیری‌ها و اقداماتی که از همان روز اول بعد از توافق، توسط آمریکایی‌ها آغاز شد و نشان می‌داد واشنگتن علاقه‌ای به اجرای تعهداتش در برجام ندارد.

یکی از نقاط قوت برجام کمک آن به گزینه نظامی علیه ایران است/ برداشته شدن تحریم‌ها 4 تا 6 ماه طول خواهد کشید
قول و قرارهایی که روز فرجام برجام به ایران داده شد با آن‌چه از فردای آن روز شروع شد تفاوت زیادی داشت

آن‌چه در این گزارش‌ها می‌خوانید، به اشکال مختلف نشان می‌دهد برجامی که ایران به بندبند آن متعهد بوده است و «روح» آن تا کنون بارها توسط آمریکایی‌ها نقض شده و بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما نیز با توجه به مخالفت‌های کنگره آمریکا، هیچ افساری نمی‌تواند رئیس‌جمهور بعدی این کشور را از زیر پا گذاشتن توافق هسته‌ای با ایران بازدارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
رویدادهای اخیر این حقیقت را روشن کرده است که عربستان با واگذاری امتیازات اقتصادی به روسیه - هرچقدر هم که فریبنده باشند - نمی‌تواند روسیه را از ایران و سوریه دور کند.

به گزارش مشرق،اندیشکده آمریکایی «کشورهای عرب خلیج فارس در واشنگتن» در یادداشتی به قلم مارک کاتز نوشت: دیپلماسی سعودی طی چندین سال، با نگاه به چشم‌اندازهای روابط اقتصادی بهتر بین عربستان سعودی، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس و روسیه، در جهت ترغیب مسکو به قطع حمایتش از بشار اسد و همچنین ایران تلاش کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
بامداد امروز یک هواپیمای مسافربری مأموریت داشت تا سران رده‌بالای منافقین را از عراق به آلبانی انتقال دهد.

به گزارش مشرق، یک هواپیمای مسافربری مأموریت داشت تا در بامداد روز چهارم شهریور سران رده بالای منافقین که گفته می‌شود نزدیکترین افراد به مسعود رجوی سرکرده این سازمان هستند را از عراق فراری دهد.

بر پایه این خبر هواپیمای مذکور قرار بود بیش از صد نفر از اعضای منافقین را در فرودگاه بغداد سوار کرده و از مسیری ویژه به اروپا منتقل نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
منابع خبری اعلام کردند «نیروهای ویژه مشترک ارتش ترکیه» و «نیروی هوایی» ائتلاف موسوم به «ضدداعش» به رهبری آمریکا، با ورود به خاک سوریه عملیات نظامی مشترکی را در شهر جرابلس (در شرق حلب) با هدف اعلامی بیرون راندن داعش از این منطقه آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دفتر رسانه‌ای دولت ترکیه اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش ترکیه بامداد روز گذشته با حمایت جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا عملیاتی را در شمال سوریه و در شهر مرزی جرابلس انجام دادند تا تروریست‌های داعش را از مناطق مرزی ترکیه و سوریه پاکسازی کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
علیرغم تقویت ارتباط روسیه با آذربایجان، مسکو به احتمال زیاد ارمنستان را چندان تحت‌فشار قرار نخواهد داد و این کشور را چندان به عقب نخواهد راند. روسیه همانند گذشته، باز هم رویکرد معمول خود برای استفاده از فرصت‌ها در هر موقعیت ممکن را اتخاذ نموده است.

به گزارش مشرق، اندیشکده استراتفور در گزارشی به بررسی روابط روسیه، آذربایجان و ایران پرداخت. این اندیشکده آمریکایی در گزارش خود نوشت: توازن در منطقه قفقاز در حال تغییر است. با خروج ایران از تحریم‌ها، این کشور در حال ورود به مناطق شمالی‌اش می‌باشد و جسارت بیشتری یافته است. روسیه نیز در حال تغییر رویه خود است، و در مناقشه بلند مدت قره‌باغ به جای ارمنستان، طرف آذربایجان را گرفته است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت؛
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به انجام اغلب کارهای خوب و مفید کشور به‌دست جوانان مؤمن و انقلابی این سؤال را مطرح کردند که چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان این جوان بزند؟

 به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار آقای روحانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای دولت یازدهم، هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش به مردم از کارهای انجام گرفته خواندند و نکات مهمی را در قالب ۷ سرفصل در زمینه های «اقتصاد مقاومتی»، «سیاست خارجی»، «علم و فناوری»، «امنیت»، «فرهنگ»، «برنامه ششم» و «فضای مجازی» به‌عنوان اولویت های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در یک سال پیش رو بیان کردند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
فرد و یا گروهی که قصد دارد در سطح کلان و تعیین کننده به کار سیاسی روی آورد، برای کاهش لغزش‌های سیاسی و مصون ماندن از خطاهای راهبردی نسبت به نظام باید معیار سیاسی نجات‌بخشی برای خود فراهم آورد.

سرویس سیاست مشرق - نبود معیار سیاسی کار آمد، تضمین کننده و فصل الخطاب در فتنه 88 نزد سران فتنه،‌ آنها را به ورطه سقوط کشاند و وجاهت و امتیاز سیاسی برخی از چهره‌های شاخص را کاهش داد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر جمعی از ائمه جماعت استان تهران با رجوع چندباره بسیار تأمل برانگیز به مسائل فتنه 88 و اشاره به نکته ناگفته‌ای درباره خبط بزرگ یکی از سران فتنه که تنها به وی محدود نمی‌شده است، فرمودند: «در ایام فتنه در سال 88 اول کار، بنده یکی از این سران فتنه را خواستم و به او گفتم که آقاجان، این کاری که شما شروع کرده‌اید و دارید می‌کنید، دست بیگانگان خواهد افتاد و دشمن از این استفاده خواهد کرد؛ شما حالا به ظاهر درون نظام هستید، با نظام هستید و به قول خودتان

تعداد بازدید از این مطلب: 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
الگوی روابط ایران و روسیه از خصومت – رقابت به الگوی رقابت – همکاری تغییر یافته است؛ بدان معنا که قطعا در مواردی رقابت‌های جدی بین ایران و روسیه به چشم می‌خورد اما زمینه‌های قابل توجهی نیز برای همکاری وجود دارد.

به گزارش مشرق، علیرضا کریمی؛ در حدود 3 سال پیش، صاحب این قلم در یادداشتی تاکید کرد که روس‌ها برای تقابل با بحران تروریسم سلفی – تکفیری و به دلایلی دیگر، به ایرانی قوی در خاورمیانه نیاز دارند. مهر ماه سال گذشته، روس‌ها عملا در نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه با ایران وارد جبهه نظامی مشترک شدند و حضور مستشاری ایران در این کشور را با حملات هوایی خود تکمیل کردند. هرچند حملات روسیه به تروریست‌های سلفی فراز و نشیب به خود دیده، اما روشن است که راهبرد مسکو در تقابل با بحران تروریسم در خاورمیانه راهبردی مبتنی بر همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
به لطف رسانه‌های دموکرات، تمام آن‌چه بسیاری از ناظران خارجی درباره دانلد ترامپ می‌دانند در سیاست‌های ضدمهاجرت او خلاصه می‌شود، اما بررسی دقیق‌تر سوابق کلینتون هم چندان او را صلح‌طلب نشان نمی‌دهد.

سرویس جهان مشرق- گردهمایی ملی دموکرات‌ها روز پنج‌شنبه 7 مرداد (28 جولای) به پایان رسید. در این مراسم، هیلاری کلینتون به عنوان نامزد رسمی و قطعی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری معرفی شد[1]. بر خلاف گردهمایی یک هفته قبل جمهوری‌خواهان[2]، نشست دموکرات‌ها از وزن سیاسی بالایی برخوردار بود. در حالی که «تد کروز» و «مارکو روبیو» رقبای ترامپ و از معدود شخصیت‌های سیاسی حزب جمهوری‌خواه که در نشست ملی این حزب شرکت کرده بودند، به جای حمایت مستقیم از ترامپ، مردم آمریکا را به رأی دادن «بر اساس وجدان» خود دعوت کردند[3]، در مراسم دموکرات‌ها شخصیت‌های متعدد و تراز اول دنیای سیاست در آمریکا در سخنرانی‌های خود از کلینتون حمایت نمودند. از جمله این افراد، جیمی کارتر رئیس‌جمهور سابق، بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق و همسر هیلاری کلینتون، «جو بایدن» معاون اول اوباما، و باراک و میشل اوباما رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
جلساتی که سازمان جاسوسی آمریکا برای نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا با هدف ارائه گزارش درباره مسائل و عملیات‌ها ارائه می‌کنند درباره ایران و تحولات کشورما از کودتای ۲۸ مرداد تا جنگ ایران و عراق و تسخیر سفارت آمریکا حاوی چه مطالبی بودند.

به گزارش مشرق، در گزارش قبلی جلسات توجیهی امنیتی سازمان سیا و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به نامزدهای انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مشاهده شد که این جلسات باهدف آشنا ساختن نامزدهای انتخاباتی با فضای دنیا و همچنین اقدامات سیا در این کشورها و آخرین وضعیت آمریکا در جهان برگزار می‌شد اما این جلسات چندان هم که گفته می‌شود شامل اطلاعات دقیق از عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی سیا در اقصی نقاط دنیا نبوده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 242
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
قرار است طی روزهای آتی انگلیسی‌ها همایشی در تهران با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت ارتباطات برگزار کنند که قوانین عجیبی در آن حاکم است.
در گردهمایی انگلیسی هتل اسپیناس تهران چه خبر است؟/ اعمال تحریم‌های غربی به پایتخت ایران رسیدسرویس سیاست مشرقدرحالی‌که کشورهای اروپایی و غربی به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند اما شرکت‌ها و کشورهای خارجی دست‌به‌کار شدند تا ماهی خود را به‌صورت یک‌طرفه از رودخانه برجام بگیرند. در این جهت تهران میزبان همایشی با حضور وزیر ارتباطات و مدیران ارشد این وزارتخانه است که انگلیسی‌ها مدیریت برگزاری آن را بر عهده دارند.

این همایش «ایران کانکت 2016» نام دارد که گفته می‌َشود کاردار انگلیس هماهنگی‌های اجرایی برگزاری آن را برعهده دارد و قرار است هتل اسپیناس پالاس تهران در روزهای 16 و 17 شهریورماه میزبان این سمینار ارتباطاتی باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
با توجه به نشانه‌های مبنی بر «استیصال» که از داخل ایران به آمریکا فرستادیم، باید منتظر مجموعه بسیار عظیمی از تحریم‌ها باشیم.

به گزارش مشرق، بیش از یکسال از حصول توافق هسته‌ای برجام میان ایران و 5+1 در وین می‌گذرد و بیش از 6 ماه است که این توافقنامه عملاً در مسیر اجرا قرار گرفته است. فارغ از موافقت یا مخالفت با برجام، مهمترین مسئله این روزها آن است که فارغ از ارزشگذاری مثبت یا منفی درباره این اتفاق مهم، چه "تجربه‌"‌ای می‌توان از آن آموخت؟ این تجربه هم می‌تواند فنی و تکنیکی و درباره شیوه مذاکرات بسیار مهم و حساس بین‌المللی باشد و هم درباره پیش‌فرض‌ها و تئوری‌هایی که به مثابه چراغ‌راهی برای مسیر انقلاب اسلامی عمل می‌کنند. محمدجواد لاریجانی از جمله افرادی است که در هر دو حوزه تخصص دارد و تراز علمی و تجربه‌های عملی او می‌تواند مخاطب را به این نتیجه برساند که نظرات وی کاملاً قابل اعتناست.
تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ماموریت ذاتی نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد و باید ماده ۳۰ لایحه برنامه توسعه اصلاح شود.

به گزارش مشرق، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره مشکلات متعدد در لایحه برنامه ششم از جمله ماده 30 این لایحه، اظهار کرد: این ماده نیروهای مسلح را مکلف کرده است تا تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند که اقدامی کاملاً نادرست است.

تعداد بازدید از این مطلب: 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1395
نظرات
برخی از تحلیلگران معتقدند که حزب جمهوریخواه مجبور است که پدیده ترامپ را بپذیرد و برخی دیگر این حزب را فراتر از یک کاندیدا و حزبِ کارزارهای سخت‌تر از این می‌بینند.
سرویس جهان مشرق- دانلد ترامپ، با شعاری متفاوت و با رویکردی تمام پوپولیستی پا در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گذاشت. وی در مسیر تبلیغات و رقابت، خود را در مقابل چهره‌های بزرگ حزبی که مدعی نامزدی آن بود قرار داد و در این مسیر پر حاشیه هواداران بسیاری را که دل چرکینی از این افراد بابت سیاست‌های غلط‌شان داشتند همراه ساخت. او در یک جبهه با دموکرات‌ها می‌جنگد و در جبهه دیگر، در حزب خودی کم دشمن ندارد. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که گرچه ترامپ اقدامات و رفتارات عجیب و ظاهرا احمقانه از خود نشان می‌دهند اما به پشتوانه هواداران متعصب و وفادار خود تا بدین مرحله در مقابل تصمیم‌سازان حزب جمهوریخواه قد علم کرده و بزرگان حزب راهی به جز کنار آمدن با او و قبولش به عنوان رییس‌جمهور احتمالی آینده ندارند. بسیاری دیگر نیز معتقدند که حزب جمهوریخواه ثابت کرده که فراتر از یک کاندیداست و بیدی نیست که بادِ رفتارهای او بلرزد. بلکه به موقع اقدام جدی را در مورد او خواهد کرد.
 
 آیا ترامپ پایان عمر جمهوریخواهان را رقم خواهد زد؟

 

تعداد بازدید از این مطلب: 218
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1395
نظرات
رئیس ستاد اجرایی برجام در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برجام ثمره مقاومت ملت ایران و تدابیر مدبرانه رهبر انقلاب بوده و حالا وقت چیدن ثمرات برجام است.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: حاج شیخ حسن خجسته نماینده جبهه الوفاق بحرین در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، آقای بروجردی رئیس کمیسیون با اشاره به شرایط مستبدانه و سرکوب‌گر حقوق اولیه مردم مظلوم بحرین و رفتار برخلاف حقوق بشر و حقوق شهروندی و برخلاف اصول دموکراسی حکومت بحرین گفت که حتی علما و چهره‌های معنوی و روحانی از دست رژیم مستبد بحرین در امان نیستند، در این زمینه دخالت عربستان سعودی به ویژه انگلیس نقش اصلی را ایفا می‌کند.

نقوی ادامه داد: بروجردی همچنین گفت که ملت اسلامی و انقلابی ایران، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بار دیگر اقدامات مستبدانه و سرکوب‌گرایانه حکومت بحرین را محکوم می‌کند و حمایت مجدد خود را از مطالبات به حق مردم بحرین و مبارزات شیخ عیسی قاسم اعلام می‌دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
از اول انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محول به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است. هر کاری را انحصاری در اختیار مسئولان و رؤسا و مانند این‌ها قرار دادیم، کار متوقف مانده است.

به گزارش مشرق، مردم ضلع سوم از هرم نظام سیاسی، مهم‌ترین پایه و راسخ‌ترین عمود نظام هستند. آیت‌الله خامنه‌ای، به عنوان رهبر و اندیشمند برجسته اسلامی، در فرمایشات خود، مردم را دارای کرامت و ارزش و نیز قدرتمند و کارساز می‌دانند و برای نقش آنان در نظام اسلامی اهمیت بسیاری قائل هستند؛ به گونه‌ای که مقبولیت نظام اسلامی را وابسته به پذیرش نظام از طرف مردم می‌دانند.
 
اندیشمندان و متفکران همواره در بررسی نظام سیاسی اسلامی، با نگاهی از بالا، به نقش و جایگاه حاکم، مسئولان و کارگزاران توجه کرده‌اند و به ویژگی‌ها و باید و نبایدهای آنان پرداخته‌اند؛ اما به جایگاه و ویژگی‌های مردم که گستره و طیف وسیعی از هرم نظام سیاسی را تشکیل می‌دهند، کمتر توجه شده است. در حالی که در یک نظام و جامعه پیشرفته اسلامی، باید نقش و جایگاه مردم در حاکمیت نیز تعریف شده و مشخص باشد؛ چرا که شناخت صحیح در این باره از اموری است که در سرنوشت سیاسی جامعه نقشی تعیین کننده دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
نشست اخیر منافقین در فرانسه و حمایت بی‌چون و چرای عربستان و آمریکا از آنان به نیابت از رژیم صهیونیستی، ثابت می‌کند که راهبرد آنان برای تضعیف ایران اسلامی از طریق تقویت و تجهیز داعش، به بن‌بست رسیده و دست به دامن فرقه تروریستی رجوی شده‌اند.

به گزارش مشرق، «محمدحسن قدیری ابیانه» در روزنامه «حمایت»نوشت:

هفته گذشته در خبرها آمده بود «افریم اینبار» رئیس اندیشکده صهیونیستی «بگین- سادات» به صراحت اعلام کرده که داعش، ابزار مفیدی برای تضعیف تسلط تهران بر خاورمیانه است و نابودی داعش را اشتباهی راهبردی برشمرده است. این اظهار نظر در حالی است که در اسناد سری امنیتی آمریکا که توسط ادوارد اسنودن، افشاگر آژانس امنیت ملی این کشور منتشر گردید، تأکید شده داعش محصول مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

عملیات شکل‌گیری این گروه تروریستی که با نام رمز «لانه زنبور» بین این سه طرف کلید خورد با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی انجام گرفت و مقرر شد ساختاری با شعارهای به اصطلاح دینی بسیار افراطی در منطقه شکل گرفته و گسترش یابد.

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
مرحوم هیکل می‌گفت در این منطقه که همه‌جایش ناامن است، سهم عمده‌ی امنیت شما، از نگاه من که از بیرون تحولات را دنبال می‌کنم، برمی‌گردد به نقشی که امام خامنه‌ای در هدایت و سکان‌داری این جریان دارد. این را از این جهت عرض کردم که نگاه بیرونی چیست.

به گزارش مشرق، ده سال بعد از جنگ ۳۳ روزه، الیوت آبرامز، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره‌ی بوش پسر، به صراحت اعتراف کرد که «اهداف جنگ ۳۳ روزه به معادلات منطقه‌ای نیز مربوط بود و تلاش می‌شد با این جنگ ایران ضعیف و جایگاه اسرائیل در منطقه تقویت شود.» اما پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، همه‌ی معادلات آنان را بر هم زد. بنابراین استراتژی دشمن به سمت «جنگ نیابتی» تغییر کرد تا با این طرح بتوانند امنیت محور مقاومت و به‌طور خاص ایران را مخدوش کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
در حالی که سازمان‌های آزادی بخش مشمول قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نیستند، وزیر اقتصاد در تفاهم‌نامه‌ با گروه ویژه اقدام مالی FATF، به طرف غربی تعهد داده که ایران قانون مذکور را اصلاح و استثنا شدن گروه‌های مقاومت و سازمان‌های آزادیبخش از مصادیق تروریسم را حذف خواهد کرد.

سرویس اقتصاد مشرق - یکی از موضوعاتی که پس از برجام به عنوان مهمترین بهانه عدم همکاری و همراهی بانک‌ها و موسسات مالی خارجی با ایران مطرح شد، عدم الحاق ایران به کنوانسیون‌های مربوط به پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به‌خصوص FATF و در نتیجه اعلام ریسک بالای احتمال پولشویی از جانب ایران بود.
 
علت پنهان‌کاری دولت یازدهم درباره تفاهم‌نامه‌ای که علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد با گروه ویژه اقدام مالی (مبارزه با پولشویی) FATF امضا کرده، مشخص شد: پای یک اقدام خیانت آمیز علیه منافع ملی در میان است.
تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
«مارک والاس» مدیرعامل سازمان ایران‌ستیز «متحد علیه ایران هسته‌ای» و «استیون لندمن» کارشناس آمریکایی در عین جهت‌گیری‌های سیاسی کاملاً عکس هم، در یک موضوع اتفاق‌نظر دارند: «برجام هیچ چیز را تغییر نداده است».

سرویس جهان مشرق- یک سال پس از آن‌که برجام به فرجام رسید و ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد، مردم کشورمان هم‌چنان در انتظار پیامدهای ملموسی هستند که قرار بود از این توافق در زندگی‌شان ببینند؛ اتفاقی که به خاطر عهدشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا هنوز محقق نشده است. البته بدعهدی آمریکایی‌ها مسئله تازه‌ای برای ایرانی‌ها (یا کشورهای دیگر جهان) نیست، اما از آن‌جایی که مذاکرات چهره‌به‌چهره و «توافق» هسته‌ای دیدگاه برخی را در داخل کشور نسبت به دشمنی آمریکایی‌ها تلطیف کرده بود، اکنون ممکن است این‌گونه به نظر برسد که شاید عده‌ای «آمریکاستیز» درون ایران دارند تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای را به شکست بکشانند یا آمریکا را بدتر از آن‌چه که واقعاً هست، نشان دهند.

برجام هیچ چیز را تغییر نداد
تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نمی‌توان با مبانی غربی و با تکیه بر غرب مشکلات جمهوری اسلامی را حل کرد.

به گزارش مشرق، سردار علی فدوی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: امروز رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای جمهوری اسلامی نه تنها جغرافیای سرزمینی ایران بلکه همه جغرافیای جهان اسلام و قلب جهان اسلام را در بر گرفته است؛ باید بر دامن‌های پاکی که این شهدا را در دامان خود پرورد‌ند و این عظمت را آفریدند.

وی افزود: سلام و صلوات می‌فرستیم بر شهدای شرق اصفهان با بیش از 1000 شهید که در جای‌جای جبهه‌ها عظمت آفریدند و در همه صحنه‌های عملیاتی دفاع مقدس، رزمندگان این منطقه همواره مایه افتخار بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
نماینده طرقبه و چناران در مجلس با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها هرگز جرأت حمله به ایران را ندارند، گفت: دشمنی آمریکا با ایران ربطی به برجام ندارد.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره فرافکنی دولت از نقض تعهدات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در برجام، اظهار داشت: برای دولتمردان و ملت ایران طی 37 سال گذشته اثبات شده که آمریکا دشمن ماست.

*افراد خوش‌بین به آمریکا هم اذعان به دشمنی این کشور با ایران دارند

وی افزود: همان افرادی که حتی به آمریکا خوش‌بین هستند، اذعان می‌کنند که آمریکا دشمن جمهوری اسلامی ایران است، دلیل دشمنی آمریکا با ما بسیار مشخص است و آن حمایت دائمی و همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است، این رژیم غاصب تاکنون صدها بار دشمنی خودش را با ایران اعلام کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
مشاور کلینتون در گفتگو با PBS گفت: ما نیاز به یک رهبر جدید مصمم داریم که در مقابل ایرانی‌ها و روس‌ها در سوریه بسیار محکم و جدی برخورد کند و آنها را قلع و قمع کنیم.

سرویس جهان مشرق- در تازه‌ترین حواشی انتخاباتی آمریکا، سخنان شب گذشته ترامپ علیه کلینتون در نوک پیکان جنجال‌ها قرار گرفت. کار به جایی رسید که پای دختر مارتین لوترکینگ و سلمان رشدی -نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی- هم به قضیه باز شد. این جنجال بزرگ با ورود نامزد مستقل انتخابات همراه شد که به زعم کارشناسان «مهره» مخالفان ترامپ است. یکی دیگر از حواشی مهم بخصوص برای کشور ما، اظهارات «مایکل مورل» معاون رییس اسبق CIA در مورد لزوم کشتن ایرانی‌ها و روس‌ها در سوریه بود. از طرف دیگر، ویکی لیکس اعلام نموده که برای اطلاعات مفیدی که به روشن شدن قضیه مرگ مشکوک «ست ریچ» رییس بخش توسعه رای کمیته ملی دموکرات‌ها منجر شود، 20 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه گفت: رهبر انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام جدی شده است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در دیدار با فرماندهان رده‌های مختلف سپاه کردستان در سنندج، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: خداوند را شاکرم که امروز توفیق حضور در جمع فرماندهان سپاه کردستان را یافتم که در رابطه با مأموریت امنیت پایدار منطقه تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقداماتی که مجموعه سپاه کردستان در برقراری و پایدارکردن امنیت انجام می‌دهند، به حفظ انقلاب اسلامی کمک می‌کند و امیدواریم بتوانیم مأموریت کامل و جامع سپاه را در این منطقه به صورت مطلوب و وضعیت عالی به سرانجام برسانیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
قطعاً سفر رسمی و غیررسمی اتباع نه‌چندان سرشناس اروپایی به ایران و همچنین رفتار سفارت خانه‌های کشورهای اروپایی در ایران بی‌هدف نیست و در شرایطی که عملاً تجارت با ایران بواسطه شیطنت‌های کنگره با مشکلات جدی مواجه شده است از اهداف پنهان دیگری خبر می‌دهد.

سرویس سیاست مشرق - سنای آمریکا منافع اقتصادی برجام برای ایران را به قطع آزمایش‌های موشکی مشروط می‌کند. انعقاد قرارداد مشترک بین ایران و هند برای توسعه بندر چابهار زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. ایرباس اعلام می‌کند که بدون اجازه آمریکا به ایران هواپیما نمی‌فروشد و دو شرکت واسطه در فروس ایرباس‌های دست دوم به ایران تحریم می‌شوند. قوانین سخت‌گیرانه و مبهمی برای فعالیت بانک‌های اروپایی در ایران وضع می‌شود تا جایی که هیچ‌کدام از آنها تمایلی به سرمایه‌گذاری در ایران ندارند. سناریوی طولانی نقض برجام توسط طرف غربی و آمریکایی که هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و هیچ واکنش جدی را از طرف مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به همراه ندارد؛ روحاین از عزت خیالی برجام صحیت می‌کند و آن طرف‌تر ظریف به املای خویش در برجام نمره 20 می‌دهد و ...
تعداد بازدید از این مطلب: 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
400 میلیونی دلاری که به ایران وارد شد جنجال بسیاری در آمریکا به پا کرده است تا جایی که آمریکایی‌ها آن را باج کاخ سفید به کشورمان و افتضاح سیاست خارجی این کشور بر می‌شمارند.

سرویس سیاست مشرق - پای 400 میلیون دلاری که با هواپیما به ایران آمد به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز باز شد. ماجرا از این قرار بود که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال درباره جزئیات ارسال 400 میلیون دلار پول نقد از سوی دولت آمریکا به ایران، این اقدام دولت اوباما را یکی دیگر از شکست های پی در پی دولت او در عرصه سیاست خارجی توصیف کرد.[1]

همزمان «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا و یکی از نامزدهای ناکام انتخابات درون حزبی اخیر جمهوریخواهان که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران است در این زمینه اعلام کرد: «دولت اوباما هواپیمای حامل پول نقد را در چارچوب توافق با ایران برای آزادی 4 گروگان (زندانی) آمریکایی فرستاده است.»

تعداد بازدید از این مطلب: 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه براساس اصول و موازین سیاست خارجی ایران، توسعه روابط همه‌‌جانبه با کشورهای همسایه از اولویت برخوردار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران، از هر نوع ایده و ابتکاری برای افزایش تعامل و همکاری با همسایگان استقبال خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن سخنان حجت الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک  با ولادیمیر پوتین و الهام علی اف روسای جمهوری روسیه و آذربایجان در باکو به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

همکاران گرامی!

جناب آقای الهام علیف، رییس جمهوری آذربایجان

جناب آقای ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری فدراسیون روسیه،

حضار محترم

تعداد بازدید از این مطلب: 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
در هنگام دیدار محمد جواد ظریف از پاریس در بهار گذشته، شماری از شرکت‌های بزرگ فرانسوی «نامه‌های تهدیدآمیز» از طرف این سازمان دریافت کردند که به آن ها نسبت به احتمال رو به رو شدن با اقدامات قضایی در صورت گشودن باب تجارت با ایران، هشدار می‌داد.

سرویس جهان مشرق - روزنامه «لو پاریزیَن»، چاپ پاریس، روز جمعه یک ان جی او (NGO یا سازمان غیردولتی) مستقر در امریکا را به «خرابکاری» در طرح‌های تجاری فرانسه در ایران متهم کرد.

آیا یک NGO «سرّی» آمریکایی راه سرمایه گذاری فرانسوی ها را در ایران بسته است؟

این روزنامه گزارش داد، در حالی که تحریم ها علیه ایران در پی توافق هسته ای سال گذشته ایران و 6 قدرت جهانی ظاهرا تعدیل شده است، یک NGO تلاش می کند که شرکت های بزرگ فرانسوی از جمله ایرباس و پژو-سیتروئن را از همکاری تجاری با ایران بازدارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
حمایت پوتین از اسد و حرکات او در قبال غرب آسیا، نشان می‌دهد با اینکه روسیه دارای جمعیت بیشتر سنی در مقابل شیعه است، اما وی خواهان شکل‌گیری حلقه بزرگ شیعه در منطقه است.
سرویس جنگ نرم مشرق- اندیشکده واشنگتن گزارشی در رابطه با ایران و روسیه با عنوان «روسیه دیگر آن همکاری مطلوب را در رابطه با توافق هسته ای ایران ندارد» منتشر کرده است؛ این امکان و احتمال وجود دارد که این اندیشکده به قصد تحریک و ادراک‌سازی و ایجاد فاصله در محیط ایران و روسیه و همچنین افزایش شکاف میان شیعیان و اهل سنت اقدام به تهیه این گزارش کرده باشد. مشرق صرفا جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ هرگز مورد تأیید مشرق نیست.
 

این گزارش معتقد است که روسیه در جریان توافق هسته‌ای با ایران نهایتا با آمریکا همراه شد، اما در فضای پسابرجام با بهره بردن از موقعیت، روابط خود با ایران را به بهترین سطح رساند و در عین حال خود را به عنوان عامل توازن علیه غرب در منطقه حاکم کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
مدیر وقت سیا در اتاق عملیات با اوباما و بایدن رودررو شد و توضیح داد که برنامه به یک‌باره از دستشان در رفته است. بایدن در یکی از جلسات به سبک مشهور خودش عصبانی شد و اسرائیلی‌ها را مقصر دانست.

سرویس جنگ نرم مشرق- یک مستند آمریکایی که چند روز پیش اکران آن به صورت عمومی شروع شده است، نشان می‌دهد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس عملیاتی سری برای از بین بردن بخش زیادی از زیرساخت‌های ایران بدون پرتاب هیچ بمبی داشته اند.

در فیلم مستند «روزهای صفر» (Zero Days) که کارگردان آمریکایی، «آلکس گیبنی» آن را تهیه کرده، اطلاعات درباره این عملیات سری با اسم رمز «نیترو زئوس» برای اولین بار افشا شده است. مشرق این مستند را به صورت ترجمه و خلاصه در قالب گزارش ارائه کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
ایالات‌متحده و عربستان در حال طراحی توطئه‌ای مشترک برای ایجاد مجموعه بحران‌هایی هستند که ایران را وادار به عقب نشینی از مواضع خود در سوریه نماید.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «گلوبال‌ریسرچ» در گزارشی به قلم «آندره کوریبکو» به طرحی اشاره کرد که در آن وخامت اوضاع در جنگ سوریه ناشی از اقداماتی است که ریاض و واشنگتن با هدف عقب‌ راندن ایران از کمک نظامی به دولت قانونی «بشار اسد» انجام می‌دهند.

در این یادداشت تحلیلی آمده است: روش کار این طور است که آنها(واشنگتن و ریاض) شورش‌های محیطی در مناطق مرزی داخلی ایران را همزمان با تهدیدات تروریستی در درون کشور تحریک کرده و همه این اقدامات همسو با اغتشاش‌آفرینی و ایجاد انقلابی رنگین اجرا می‌شود.

خلاصه اینکه، ریاض و واشنگتن سخت مشغول کارند تا جنگی مرکب و چندبعدی را علیه ایران به راه اندازند. همه شواهد نیز حاکی از تشدید این کمپین در ماه‌های آتی است که آمریکا علیه رقیب چندین ساله خود در خاورمیانه وارد عمل می‌ شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
بد عهدی آمریکا در قضیه «برجام» و حضور پرجنایتش در تحولات منطقه، همگی گویای آن است که باید بیش از گذشته آمریکا را «شیطان بزرگ» دانست و از آن تبری جست و با آن خصومت ورزید.

سرویس سیاست مشرقرهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر قشرهای مختلفی از مردم درباره نقض عهد آمریکا فرمودند: امروز حتی مسئولان دیپلماسی و کسانی که در مذاکرات حضور داشته‌اند، این واقعیت را تکرار می‌کنند که آمریکا نقض عهد می‌کند و در ورای زبان چرب و نرم خود، به مانع تراشی و تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها مشغول است.

تعداد بازدید از این مطلب: 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
افشای جزئیات پرداخت 400 میلیون دلاری آمریکا به ایران حاشیه جدیدی را برای اوباما رقم زده است. نشریه آمریکایی درباره جزئیات پرداخت اولین قسط دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا، بار دیگر دولت اوباما را در معرض اتهام «پنهان‌کاری» در قضیه توافق هسته‌ای ایران قرار داده است.

به گزارش مشرق، افشاگری نشریه «وال استریت ژورنال» درباره جزئیات پرداخت اولین قسط دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا، بار دیگر دولت باراک اوباما – رئیس جمهور این کشور – را در معرض اتهام "پنهان‌کاری" در قضیه توافق هسته‌ای ایران قرار داده است.
 
 
این نشریه آمریکایی روز گذشته در گزارشی به نقل از مقامات اروپایی و آمریکایی مدعی شد دولت اوباما حدود 6 ماه پیش معادل 400 میلیون دلار پول نقد را به صورت یورو، فرانک سوئیس و سایر ارزهای اروپایی معتبر در داخل جعبه‌های چوبی مخصوص حمل اسکناس به شکلی کاملاً مخفیانه از طریق یک هواپیمای باری گمنام به ایران فرستاد و این اتفاق دقیقاً مصادف با روزی بود که ایران چهار تبعه آمریکایی بازداشت شده در این کشور - از جمله جیسون رضاییان خبرنگار واشینگتن پست – را آزاد کرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
معمار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا که اکنون مسئول حقوقی بانک غول‌پیکر «اچ‌اس‌بی‌سی» انگلیس شده است، می‌گوید این بانک به‌رغم تعلیق تحریم‌های هسته‌ای، هیچ‌گونه برنامه‌ای برای ورود به بازار ایران ندارد.

سرویس جهان مشرق- یک سال از توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 گذشت و طبیعتاً بعد از گذشت یک سال نتایج این توافق باید برای هر دو طرف ملموس باشد. پیش از امضای سند برجام در تاریخ 23 تیر 94، و در جریان مذاکرات، اظهارات ضد و نقیض از هر دو طرف شنیده می‌شد، تا جایی که هر یک از طرفین می‌گفت ابتدا طرف دیگر تعهدات خود را انجام خواهد داد و سپس ما شروع به اجرای تعهداتمان خواهیم کرد. در کنار این اظهارات ضد و نقیض، عبارت‌هایی مانند «روز توافق»، «روز پذیرش»، «روز اجرا»، و غیره نیز مطرح شد که نتیجه‌ای جز سردرگم شدن مردم نداشت.

حساب‌های خالی و قراردادهای امضانشده؛ سهم ایران از فواید برجام/ مانور آمریکایی برای شانه خالی کردن از تعهدات برجامی/ تعهداتی که انجام دادیم و فایده‌هایی که نبردیم/ چگونه آمریکا با وضع تحریم‌های غیرهسته‌ای برجام را بی‌اثر می‌کند/ چرا «معمار تحریم‌های ضدایرانی» از تجارت بانکش با ایران می‌ترسد/

مذاکرات هسته‌ای عملاً میان تهران و واشنگتن بود؛ بنابراین اگر بعد از عمل ایران به تعهداتش، توافق هسته‌ای به دلیل عهدشکنی طرف مقابل به شکست بینجامد، جز آمریکا را نمی‌توان در این‌باره مقصر دانست

تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: در موضوع هسته‌ای اینطور نیست که ایران انتخاب دیگری ندارد و دست ایران بسته باشد؛ اینگونه نیست و حتما متناسب با منافع خودش عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود تصویری  از مصاحبه با شبکه بین‌المللی المیادین در روز پنجشنبه 14 مرداد ماه و چکیده‌ای از برخی مباحث مطرح شده در این مصاحبه را منتشر کرد.

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی در ارتباط با کودتا در ترکیه و حمایت برخی از کشورهای به ظاهر متحد این کشور از کودتاچیان گفت: جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حمایت از دولت قانونی این کشور موضع‌گیری کرد چراکه با هرگونه کودتا و اعمال خشونت در هر کجا علیه دولت‌های قانونی و روند دمکراسی مخالف هستیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
هر چند کنترل و مهار ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما استراتژی اخیر مهار ایران واجد این ویژگی است که همکاری و همراهی بازیگران منطقه‌ای را بیشتر طلب می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد رشیدی نژاد - تا پیش از انقلاب (1979.م) "دکترین نیکسون" مهمترین محور نزدیکی ایران و عربستان به حساب می‌آمد که بر پایه آن قدرت‌های منطقه می‌بایست مسئولیت تامین امنیت مناطق خویش را بویژه در برابر نفوذ کمونیست بر عهده می‌گرفتند.

هر چند در آن برهه از زمان در قیاس با ایران عربستان قدرتی به حساب نمی‌آمد، با این وجود پاره‌ای مسائل همچون تقویت جبهه میانه رو اعراب (در برابر جبهه جمال عبدالناصر) و نیز ممانعت از هژمونی احتمالی شاه ایران بر منطقه، موجب شد تا آل‌سعود از موقعیت به وجود آمده بعنوان فرصتی به جهت تحکیم موقعیت خود و قرارگیری در دکترین دو ستونه نیکسون بهره مند گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ازنظر سیاسی وامنیتی آشفته است و در وضعیت ژله ای قرار دارد، رفتاربرخی کشورهای همسایه که زیگزاگی و توطئه آفرین بوده،اما رفتار ایران سنجیده و عاقلانه بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی؛ علی لاریجانی ر دیدار با اعضای خانه مطبوعات استان قم با تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت و نیز روز خبرنگار گفت: لازم است آقای دانش به عنوان معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم جلسات مستمری را برگزار کرده و اصحاب رسانه و مطبوعات را دعوت کند تا مشکلاتشان را درمیان بگذارند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی به مشکلات بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: گام هایی برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران برداشته شده؛ هرچند ممکن است در این باره معذوراتی وجود داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیته مستندسازی جنایت‌های اشغالگران در یمن تاکید کرد که سعودی‌ها قصد دارند با ایجاد فتنه مذهبی و به راه انداختن جنگ سنی و شیعه خود را از جنگ جاری در یمن خارج کنند.

به گزارش مشرق، "یوسف مجمل الحاضری" رئیس ستاد مستندسازی جنایت‌های اشغالگران در یمن  به آخرین جنایت‌های اشغالگران سعودی در یمن اشاره کرد و در این خصوص گفت: نیروهای ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا از اولین لحظه اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل که 90 روز پیش و با آغاز گفتگوهای صلح در کویت اعلام شده بود تا به امروز اقدامات تجاوزکارانه خود را پی گرفته و هرگز آنها را متوقف نکرده بلکه بر شدت جنایت‌های خود افزوده است.

وی ادامه داد: اشغالگران گمان می‌کنند با شدت بخشیدن بر اقدامات جنایتکارانه می‌توانند یمنی‌ها را از پای درآورده و مانع دفاعشان از یمن شوند. در همین راستا نیروهای متجاوز به واسطه جنگنده‌ها و مزدوران داخلی خود دست به جنایت‌های فراوانی در مناطق مختلف یمن به خصوص در استان تعز و روستاهای آن همچون الصراری زدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
این اعتراضات در حمایت از قذافی، این قابلیت را دارد که به جنبشی ملی علیه انقلاب 2011 تبدیل شود، دست کم به این خاطر که شمار فزاینده‌ای از مردم لیبی عمیقا از انقلاب سرخورده می‌شوند.

سرویس جهان مشرق - وقتی ناتو در 2011 قذافی را کشت و کشورش را مورد تاخت و تاز قرار داد، امیدوار بود که «جنبش جماهیر لیبی» که قذافی رهبر آن بود، بمیرد و برای ابد دفن شود. حال، پسر قذافی از زندان آزاد شده و جنبش جماهیر که در حال اوج گیری دوباره است، از او همچون قهرمان استقبال می کند.

روح قذافی: بازگشت «جماهیر» به لیبی

تعداد بازدید از این مطلب: 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه تروریست‌هایی که از موصل عراق و رقه سوریه برای ایجاد ناامنی در کشور فرستاده بودند، شناسایی و دستگیر شده‌‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به سوریه سفر کرده است، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران تروریست‌هایی را که از موصل و رقه برای ایجاد ناامنی در ایران فرستاده شده بودند، بازداشت کرده است.

وی همچنین گفت: در داخل خاک اردن پایگاه‌هایی هست که تحت نظارت آمریکا بوده و هدف از این پایگاه‌ها فعال کردن جبهه جنوب سوریه است. «اشتون کاتر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری کشورش قصد دارد جبهه جنوب سوریه را فعال کند.

بروجردی در مورد نشست اخیر منافقین در پاریس گفت: نشست منافقین در پاریس که مسئولی از عربستان سعودی و مسئولانی از اراضی اشغالی فلسطین در آن شرکت داشتند، نشست کسانی بود که از نظر سیاسی شکست خورده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
برنامه بلندمدت غنی‌سازی و تحقیق و توسعه غنی‌سازی ایران دربرگیرنده محدودیت‌های عمده‌ای بر تعداد و نوع سانتریفیوژهایی است که این کشور می‌تواند در ۱۳ سال نخست پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بسازد و به کار بگیرد.

 به گزارش مشرق، مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی (ISIS) در مطلبی می‌نویسد:‌ آسوشیتدپرس اخیراً به برنامه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه غنی‌سازی ایران که به عنوان بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد مذاکره قرار گرفته بود، دست یافته است. این برنامه بخش اساسی محدودیت‌های مندرج در برجام بوده، اما علنی نشده است. به باور ما آسوشیتدپرس خدمت عمومی ارزشمندی انجام داده و این برنامه نباید محرمانه باشد. برنامه مزبور شامل رشد مورد انتظار برنامه سانتریفیوژهای ایران در طی سال‌های نهم تا سیزدهم پس از اجرای برجام است.
تعداد بازدید از این مطلب: 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه کشورش بزرگ‌ترین متضررین از بحران سوریه بوده است، تأکید کرد: موضع ترکیه درقبال رئیس‌جمهوری سوریه تغییری نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از «رای الیوم»، «ابراهیم کالن» سخنگوی رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد: کشورش روسیه را شریک خود در ایجاد راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه می‌داند.
 
کالن گفت: «ما همیشه دنبال شیوه‌ای برای همکاری با روسیه درباره این موضوع بودیم. ما چشم امید به آینده داریم و خواهان همکاری فوری با روسیه برای تضمین روند انتقال سیاسی در سوریه هستیم.»
 
کالن متذکر شد: روسیه و ترکیه در پاییز 2015 نشستی در «سوچی» و سپس در مسکو بری بررسی درباره احیای ثبات در سوریه، برگزار کردند.
 
وی با اشاره به اینکه بحران سوریه بر تمامی منطقه و همچنین بر امنیت و ثبات جهانی خطراتی دارد، گفت: «کشور ما یکی از بزرگ‌ترین زیان دیدگاه از بحران سوریه است و از این‌رو دنبال راه‌حلی فوری و پایدار برای آن هستیم. ولی تاکنون دستیابی به مرحله‌ای که روزنه‌ای امید برای حل سیاسی در سوریه باشد، حاصل نشده است.»

تعداد بازدید از این مطلب: 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
ماجرا چیست که دستگاه دیپلماسی سعی می‌کند در برابر دیپلماسی تهاجمی سعودی‌ها واکنش‌های ظاهرا متمدنانه نشان دهد؟ آیا این امر صرفا می‌تواند نشانه یک تاکتیک دیپلماتیک باشد یا امری دیگر؟

به گزارش مشرق، در عالم سیاست بین‌الملل، اگرچه سیاست‌مداران و سیاست‌هایشان گونه‌های مختلفی دارند اما در یک نوع تقسیم‌بندی، دو گونه سیاست خارجی بیشتر وجود ندارد: «سیاست خارجی متمایل به حفظ وضع موجود در عرصه بین‌الملل» و «سیاست خارجی تجدیدنظر طلب».

سیاست خارجی متمایل به حفظ وضع موجود که از آن می‌توان تسامحا به‌عنوان سیاست خارجی «محافظه‌کار» یاد کرد، خود را با نظم‌های سیستمی و زیرسیستمی تطبیق می‌دهد. در این نوع سیاست خارجی، نظم بین‌المللی که برآمده از اراده قدرت‌های بزرگ بین‌المللی است، به‌عنوان یک اصل پذیرفته می‌شود و زیرسیستم‌های این نظم هم که نظم‌های منطقه‌ای هستند، بالطبع و به‌تبع، پذیرفته می‌شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
اگر افرادی چون صفدرحسینی امین و امانتدار بودند چرا دولت نسبت به استعفای اجباری آنان اقدام و از مردم نسبت به دریافت‌های نجومی‌ آن‌ها عذرخواهی کرده است؟

سرویس سیاست مشرق - افشاي حقوق نجومي 57 ميليون توماني صفدرحسيني مديرعامل صندوق توسعه ملي و ديگر اعضاي هيئت عامل اين صندوق سبب شد تا هيئت امناي صندوق توسعه ملي در تاريخ 12 تيرماه سال جاري با استعفاي اجباري تمامي اعضاي هيئت عامل موافقت کند تا برکناري پنج مدير عالي اين صندوق رقم بخورد.

فیش‌حقوقی صفدرحسینی دارای تسهیلات عجیب و غریبی بود که تاکنون نظیر آن مشاهده نشده است. مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش (آقای رئیس در فیش حقوقی مرداد، 5 میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) از جمله عناوین موجود در فیش حقوقی آقای رئیس بود.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
مشاور وزیر امور خارجه گفت: موشکهایی که حزب‌الله لبنان درسال 2006 در جنگ با اسرائیل از آنها استفاده کرد را اسد در اختیار آنها گذاشته بود و حتی ایران در سوریه کارخانه سوخت موشکی ایجاد کرد.

 به گزارش مشرق، حسین شیخ‌الاسلام مدیرکل سابق امور بین‌الملل مجلس و مشاور فعلی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، که سفیری جمهوری اسلامی ایران، قائم‌مقامی وزارت امور خارجه را  در کارنامه فعالیت خود دارد به سئوالاتی پاسخ داد که مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:

 شما حدود 8 سال مدیر کل امور بین الملل مجلس بودید در این دوران مهمترین اقدامی که در این اداره کل اتفاق افتاد چه بود؟

تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
سخنرانی‌های انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا مانند همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده است.
سرویس جهان مشرق - در طی دو روز اخیر حواشی جالب توجهی رخ داد که شامل حملات دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یکدیگر می‌شد. در این میان، ابراز نگرانی ترامپ از تقلب احتمالی در انتخابات سراسری، حمله «وارن بافت» ابر سرمایه‌دار دموکرات و «جان مک کین» رقیب جمهوریخواه اوباما در انتخابات سال 2008 به ترامپ، شکایت مادر یک ارتشی آمریکایی از ترامپ در جلسه سخنرانی قائم مقام وی از مهمترین حواشی دو روز اخیر بود.
 
 از نگرانی ترامپ نسبت به فرایند انتخابات تا شیطان خواندن هیلاری کلینتون
تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برنامه موشکی ایران به آمریکا و دیگر کشورها ارتباط ندارد و هیچ کشوری اجازه ندارد برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی تصمیم گیری کند.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان طی سخنانی در یادواره شهدای 3 شهرستان نهاوند، تویسرکان و همدان اظهار داشت: بحث برجام و قطعنامه 2231 امروز مبنای اقدامات ظاهری برخی کشورها قرار گرفته است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در آنجا هیچ تعهدی و هیچ پذیرشی حتی مشروط اعلام نشده که مبنای آن توقف برنامه دفاعی ایران باشد.

دهقان گفت: بنابراین بحث موشکی ایران بهانه جویی هایی است که آنها انجام می دهند که هدفشان تبلیغ در حوزه داخلی با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: همچنین بهانه جویی های این کشورها پاسخی به خواسته دولت های مرتجع عرب به سرکردگی عربستان و رژیم صهیونیستی است.

دهقان با بیان اینکه کشورهای مختلف در طول زمان تجربه کردند که ملت ایران هر آنچه که منافع اش اقتضا کند آنرا عمل می کند و بابت آن هم هزینه های لازم را متحمل می شود، گفت: در تمامی دنیا این را می دانند و تجربه کرده اند که طرف پیروز همواره ملت ایران بوده است.


وی تاکید کرد: نظام اسلامی تعیین کننده امنیت و منافع ملی است و در زمینه نحوه دفاع از امنیت ملی نظام تصمیم می گیرد لذا آنچه اقتضا کند متناسب با تهدید متحمل تهیه کرده و محدودیت نیز قائل نیستیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
استراتژیست‌های نظامی چین صادرات تسلیحات به ایران را به عنوان راهی برای قادر ساختن این کشور برای مقابله با آمریکا در منطقه عنوان می‌کنند. بنابراین سپاه می‌تواند تهدیدات بزرگ‌تری را علیه آمریکا ایجاد کند.

سرویس جنگ نرم مشرق- توافق‌هسته‌ای و فصل جدید روابط ایران با دیگر کشورهای جهان از زمان شکل‌گیری این توافق، به یکی از بحث‌های جدی اندیشکده‌ها و مراکز مطالعاتی تبدیل شده است. در یکی از جدیدترین تحقیقات مربوطه، بخش مطالعاتی - تحقیقاتی دانشگاه دفاع ملی وابسته به ارتش آمریکا، گزارشی تحت عنوان «بروز مشکلات بدون اتحاد: روابط ایران و چین پس از توافق هسته‌ای» منتشر کرده است.

 

روابط ایران و چین پس از توافق هسته‌ای
گزارش دانشگاه دفاع ملی آمریکا با عنوان: بروز مشکلات بدون اتحاد: روابط ایران و چین پس از توافق هسته‌ای

تعداد بازدید از این مطلب: 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
تحلیل‌های مختلفی از کودتای ترکیه منتشر شده اما کمتر گزارشی به Real Time journalism (ژورنالیسم به‌هنگام) اشاره کرد که چگونه اردوغان به کمک آن توانست ابتکار عمل را از دست کودتاگران بگیرد.
سرویس جنگ نرم مشرق- چند روز از کودتای ناموفق ارتش در ترکیه می‌گذرد و تحلیل‌های مختلفی در رابطه با آن در رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر ساختگی بودن این کودتا توسط اردوغان و یا واقعی بودن این کودتا توسط ارتشی‌ها یا طرفداران فتح‌الله گولن (رهبر مخالفان اردوغان) که تایید آمریکا را به همراه داشته، ارائه شده است. گزارش‌های متعددی نیز از نحوه کودتا و همچنین عوامل مختلف در شکست این کودتا مخابره شد؛ اما در اتفاق‌های پرسرعت چند ساعته آن شب در ترکیه، نقش استراتژیک ماهیت رسانه مغفول ماند که چگونه Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد.
 
 

Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد

تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فاصله بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله بود تا بتواند توان تسلیحاتی خود را تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان «آرامش وحشت» نام می‌‌برند.

معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل

سرویس جهان مشرق - فاصله زمانی بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله لبنان بود تا بتواند ناوگان تسلیحاتی و نظامی خود را برای تقابل احتمالی آینده با رژیم صهیونیستی تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان آرامش وحشت نام می برند. اسرائیلی‌ها معتقدند که هر اندازه این فاصله زمانی بیشتر طول بکشد، مقابله با حزب‌الله لبنان برای بازگرداندن موازنه ‌های قدرت به واپسین سال‌های هزاره گذشته میلادی مشکل‌تر خواهد بود.
 

البته در فاصله این سال‌ها، غرب و محور متخاصم با مقاومت منطقه ای سعی کردند از طریق فضای داخلی و بین‌المللی موانع زیادی را در مسیر افزایش توانمندی‌های مقاومت لبنان تدارک ببینند. استفاده از برگه دادگاه بین‌المللی رفیق حریری و تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای خلع سلاح مقاومت بعلاوه آغاز جنگ داخلی در سوریه از مهم‌ترین چالش‌های موجود در دهه گذشته جهت تضعیف حزب‌الله لبنان بوده است، اما چیزی که دوست و دشمن به آن اذعان دارند اینکه حزب‌الله از تمامی این چالش‌ها با موفقیت خارج شده و آنها را به فرصتی برای خود جهت تقویت بنیه سیاسی و نظامی و زیرساخت های اجتماعی اش تبدیل کرده است. به این ترتیب است که گزارش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی امروز از حزب‌الله لبنان به عنوان اولین خط و منطقه‌ای فراروی این رژیم نام می برند.

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود