آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 166
باردید دیروز : 531
بازدید هفته : 1157
بازدید ماه : 1142
بازدید سال : 6542
بازدید کلی : 146851

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
دین پشت درهای بسته محبوس نمی‌شود و این روزها، ورزش و به خصوص فوتبال یکی از میادین مهمی است که هرگز نمی‌تواند واقعیت گره خورده خود با اعتقادات بازیکنان فوتبال را پنهان یا انکار کند.

ایفای نقش فوتبال در گسترش اسلامسرویس ورزش مشرق بسیاری از مقامات دنیای فوتبال، رسانه های معتبر و تاثیرگذار ورزشی در مقاطع زمانی مختلف تلاش کرده اند رابطه فوتبال و دین اسلام را به طور کلی تکذیب کرده و آن را یک امر بی اهمیت جلوه بدهند، در این میان تصدیق برخی کشورهای اسلامی در این خصوص و تاکید بر عدم ارتباط دین و ورزش بیش از مورد اول، آزار دهنده و باعث تاسف است.

بازیکنان مسلمان در دنیای فوتبال کم نیستند و به خاطر شهرت خود، معمولا با کوچکترین واکنش یا شعار، تاثیری شگرفت و عجیب می گذارند و پس از آن است که کشورهای اسلامی تازه به یاد اهمیت فوتبال می افتند و متوجه می شوند که فوتبال بسیار مهم است اما این اتفاق ها مقطعی بوده و دوباره و خیلی سریع همه چیز فراموش می شود.

آنقدر که تیم فوتبال پالستینو (فلسطین) در باشگاه های شیلی پیام آور مظلومیت و حقانیت فلسطین بوده شاید برخی سازمان های مردم نهاد در خاک این کشور هرگز قدرت ایفای نقش نداشته اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
با پیروزی در حلب، یکی از اصلی‌ترین نقاط ارتباط زمینی مسلحان با خارج سوریه در آستانه مسدود شدن قرار گرفته است. درست است تفاوت است میان «شهر» و «استان» حلب اما گام اصلی برای قطع دسترسی مسلحان به ترکیه به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در سوریه، برداشته شده است.

به گزارش مشرق،مهدی محمدی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:
 
1- بدون تردید، هیچ نبردی در تاریخ جنگ سوریه، به اندازه جنگ حلب برای طرف‌های درگیر حیثیتی نبوده است. تمرکز توجه، بسیج امکانات و تکثر طراحی‌های پیچیده در این سرزمین کوچک طی سال‌های گذشته، شرایطی به‌وجود آورده بود که همه طرف‌ها باخت در این جنگ را به خط قرمز خود بدل کرده بودند. شکست در جبهه حلب، تاثیر روحی ماندگار و بسیار عمیقی بر همه مسلحان در سایر جبهه‌ها خواهد گذاشت. اکنون دیگر حرف زدن از «پیروزی قطعی» یا «مقاومت طولانی‌مدت» در هیچ جبهه‌ای برای هیچ‌کدام از گروه‌های مسلح ساده نخواهد بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 1384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
چنین سیاست خارجی ای در مسیری قرار دارد که ما را ایمن تر و مرفه تر خواهد کرد و از طریق آن احتمال حملات «واکنشی» توسط عوامل خارجی را به شدت کاهش خواهیم داد و میلیاردها دلار ناگفته را صرفه جویی خواهیم کرد.

سرویس جهان مشرق - دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب که هفته گذشته در برابر جمعی از طرفدارانش در سین سیناتی سخن می گفت، تاکید کرد که قصد دارد تغییرات بزرگی در سیاست خارجی آمریکا اعمال کند. او که در تور قدردانی از رای دهندگان غرب میانه به سر می برد گفت: «ما یک سیاست خارجی جدید را دنبال خواهیم کرد که در آن از اشتباه های گذشته درس گرفته شده باشد. ما دیگر به دنبال ساقط و سرنگون کردن دولت ها نخواهیم بود...ما در تعامل خود با سایر کشورها تا حد امکان منافع مشترک را دنبال خواهیم کرد...»

اگر این واقعا سیاست خارجی پرزیدنت ترامپ باشد، تغییری مطلوب در مسیر ویرانگری است که دو دولت پیشین پیموده اند. چنین سیاست خارجی ای در مسیری قرار دارد که ما را ایمن تر و مرفه تر خواهد کرد و از طریق آن احتمال حملات «واکنشی» توسط عوامل خارجی را به شدت کاهش خواهیم داد و میلیاردها دلار ناگفته را صرفه جویی خواهیم کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1824
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
«آلکس امونز» می‌گوید مسلمانان ساکن آمریکا باید از انتخاب ترامپ وحشت‌زده باشند و همین‌طور هم هستند؛ ترامپ ارزشی برای حقوق مدنی و حقوق بشر قائل نیست.

سرویس جهان مشرق - دانلد ترامپ قرار است از اوایل سال جاری میلادی رسماً ریاست‌جمهوری آمریکا را به عهده بگیرد. وی طی تبلیغات انتخاباتی‌اش مواضع گوناگونی گرفت که بعضی از آن‌ها معقول و برخی کاملاً غیرمعقول بودند. ترامپ از یک سو، درباره هم‌کاری بیش‌تر با روسیه و کاهش دخالت آمریکا در خاورمیانه و سوریه صحبت کرد و از سوی دیگر، گفت مسلمانان نباید اجازه ورود به آمریکا را داشته باشند.

مسلمانان باید وحشت‌زده باشند/ ترامپ ارزشی برای حقوق مدنی و حقوق بشر قائل نیستخبرنگار سرویس جهان مشرق در خصوص انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا، اعتراضات بعد از انتخابات، سیاست‌های احتمالی ترامپ و به خصوص آینده‌ای که در انتظار مسلمانان ساکن آمریکاست با «آلکساندر امونز» کارشناس سیاست داخلی و خارجی آمریکا صحبت کرده است. امونز که سابقه کار در سازمان عفو بین‌الملل و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا را دارد، معتقد است مسلمانان در آمریکا باید نگران نقض حقوق مدنی و حقوق بشر خود باشند. متن زیر، مشروح مصاحبه مشرق با این کارشناس آمریکایی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
رهبر انقلاب تاکید کردند: اگر دنیای اسلام متحد باشد و با وحدت به سمت اهداف اسلامی حرکت کنیم، آمریکا و شبکه‌ بدخیم خبیث صهیونیستی دیگر نمی‌توانند ملت‌ها را در پنجه‌ خود بگیرند.

شیعه و سنّیِ آمریکایی دو لبه‌ یک قیچی‌اند/ انگلیس از دو قرن پیش منبع شر و نکبت برای ملت‌ها بوده استبه گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
اکثر مفسران شیعه و سنی روایت کرده‏‌اند که: این آیات وقتى نازل شد که قریش در مکّه از آن حضرت معجزه طلب کردند. حضرت اشاره به ماه فرمود، به قدرت حقّ تعالى به دو نیم شد.

سرویس دین مشرق - امشب میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌ عليه‌ السلام‌(ع) است. به همین مناسبت ویژه نامه ای از زندگی این دو بزرگوار تقدیم حضور مخاطبان ارحمند می‌شود:




*حضرت محمد (ص)


محمد بن عبدالله روز جمعه، هفدهم ربيع الاول عام الفيل برابر با سال 570 ميلادى (به روايت شيعه) در مكه معظمه، در سرزمين حجاز (عربستان كنونى) متولد شدند. ایشان در تورات و برخى كتب آسمانى «احمد» ناميده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پيش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» ناميده بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1995
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
رژیم شاه متوجه بود که ممکن است مسئله آزادی زنان با مقاومت علما مواجه شود، از این نظر می‌خواستند تبلیغات وسیعی انجام دهند که علما مخالف با آزادی زنان هستند.

 

 

 به گزارش سرویس تاریخ مشرق؛ آذرماه 1341 دولت اسدالله علم در تلگرامی به علماي قم، لغو مصوبه انجمنهاي ايالتي و ولايتي را اعلام كرد. تصويب لايحه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي در ۱۴مهر ۱۳۴۱ دركابينه امير اسدالله علم و سپس اعتراض امام خميني كه به لغو اين مصوبه انجاميد، از جمله فرازهاي مهم مبارزات امام(ره) با حكومت پهلوي به شمار مي‌رود. اتفاقی که ان را باید به حق گام اول نهضت امام خمینی دانست.

همگانی و هم نظری مراجع، علما و فضلای حوزه علمیه به رهبری امام خمینی که پشتیبانی مردمی را به همراه داشتند باعث گردید که پیروزی بزرگی در برابر رژیم پهلوی نصیب آنها گردد. در این میان چاپ کتاب «نهضت دو ماهه روحانیون ایران به منظور دفاع از اصول مقدس اسلام» توسط مرحوم علی دوانی تاثیرات شگرفی بر این جریان نهاد.
تعداد بازدید از این مطلب: 1371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
چیزی که مشخص است این است که سازمان CIA‌ بدون ارائه کوچکترین مدرکی از دخالت روسیه در انتخابات ادعای مربوطه را مطرح کرده است. برنامه CIA‌ این است که از جلوس دوست نزدیک پوتین به کرسی وزرات خارجه جلوگیری کند.
سرویس جهان مشرق - سناتور هری رید رهبر اقلیت‌ دموکرات مجلس سنا در اقدامی خواستار استعفای «جیمز کامی» رییس سازمان FBI به علت چیزی که آن را اهمال و قصور در شیطنت روس‌ها در جهت دخالت در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ خواند شد.
 
وی، کامی را با «جی. ادگار هوور» موسس بدنام FBI مقایسه کرد و هر دو را شبیه هم دانست. اما به گفته منابع آگاه پیرامون ترامپ، برنامه اصلی سازمان CIA‌ جلوگیری از انتخاب شخصی به نام «رکس تیلرسن» به عنوان وزیر خارجه دولت ترامپ است. وی، رئیس هیئت مدیره، رئیس، و مدیر ارشد اجرایی ابرشرکت «اکسان‌ موبیل»، پنجمین شرکت بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 1596
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
رئیس جمهور آمریکا قانون تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران را امضا نکرد اما این طرح بدون امضای وی و به صورت خودکار به قانون تبدیل شد.

به گزارش مشرق،‌ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از امضای تمدید تحریم‌ها علیه ایران امتناع کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرچه رئیس جمهور آمریکا این تحریم‌ها را امضا نکرد اما اجازه داد بدون امضای وی تمدید تحریم‌ها علیه ایران به قانون تبدیل شود.

قانونگذاران مجلس سنای آمریکا روز یازدهم آذر با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرده بودند. این طرح برای برای تبدیل شدن به قانون به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شد.

این قانون که زیربنای تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران به شمار می‌آید، اولین بار در سال 1996 با هدف جلوگیری از سرمایه‌گذاری کلان خارجی در بخش نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان یک بار در سال 2006 تمدید شده است. قانون تحریم‌های ایران پایان سال جاری میلادی، منقضی می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
برای اینکه پیروزی بزرگ حلب روی ندهد، تلاش گسترده و چند لایه‌ای از سوی همه اجزاء جبهه استکباری صورت گرفت.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی در یادداشت امروز کیهان نوشت:
 
پیروزی جبهه مقاومت در حلب آنچنان بود که هر‌کس که در دنیا با پیروزی تفکر دین پایه بر تفکر مادی مشکل داشت را در یک صف قرار داد و برای انحراف اذهان از عظمت آن به صحنه آورد. اما همه آنها که از ناراحتی فریادها سر دادند می‌دانند که کتمان عظمت پیروزی حلب امکان‌پذیر نیست. آنچه در این بین یک‌بار دیگر خود را خیلی عریان نشان داد،
 
«یکی شدن» آن‌هایی بود که به دروغ چند‌گانه و متفاوت دیده می‌شدند. به عنوان مثال جالب این است که جبهه تروریزم و حامیان آن در حلب شکست می‌خورند و در ایران یکی از عوامل فتنه - میرمحمود موسوی در مصاحبه با روزنامه شرق - شکست خوردن تروریست‌های تکفیری از جبهه مقاومت را افسانه خواند! در تجزیه و تحلیل عظمت پیروزی حلب و کنش‌ها و واکنش‌های پیرامون آن باید گفت:
تعداد بازدید از این مطلب: 1667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
اینکه برجام را نقض نکردیم نشانه ادب دیپلماتیک ما و عمل به تعهدات است اما سوال این است پس بی ادبی ‌آمریکایی ها و نقض تعهدات آنها را چگونه می خواهیم پاسخ دهیم؟چرا دولت مصوبه مجلس در خصوص ساخت پیشران ها را ۱۴ ماه است به تاخیر انداخته است؟

به گزارش مشرق، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان "کنش ، واکنش یا ...؟"‌به شرح ذیل می باشد :

ماده 3 قانون اقدام مناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب مهرماه 1394 می گوید: "دولت موظف است هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف کند و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح ‌آمیز جمهوری اسلامی را سامان دهد ، به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد."

تعداد بازدید از این مطلب: 1613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آشکارسازی و هنجارشکنی در برقراری روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، خود ننگ دیگری از سوی حکام سعودی و ضربه جدیدی بر پیکره اسلام و آرمانهای ملل اسلامی است.

به گزارش مشرق، «علی‌اکبر ولایتی» دبیر دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، در جمع میهمانان سی امین کنفراس وحدت اسلامی در سالن زرین هتل پارسیان آزادی، در نشست بیداری اسلامی با اشاره به آیات «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سیماهُمْ فی‏ وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ»؛ گفت: محمّد فرستاده خداست، و کسانى که با اویند، در برابر کافران سرسخت و در میان خود مهربانند. آنان را مى بینى که در حال رکوع و سجودند (نماز را برپا مى دارند) و در زندگى دنیا در پى دستیابى به پاداشى از جانب خدا هستند و خشنودى او را مى جویند. علامت خشوع آنان در برابر خدا که پیامد سجده‌هاى آنهاست در رخسارشان نمایان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: همه آحاد مسئولان و مردم باید احساس مسئولیت کنند و وظیفه اصلی خود را دفاع از نظام اسلامی قرار دهند.

محبت متقابل شیعه و سنی در کشور از امکانات منحصر بفرد در جنگ نامتقارن با دشمن است/ آحاد مسئولان و مردم در دفاع از نظام اسلامی احساس مسئولیت کنند

به گزارش مشرق، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان که در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ برگزار شده بود، صبح امروز (پنجشنبه) در محل برگزاری این بزرگداشت در گرگان منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، فداکاری شهیدان در «حفاظت از انقلاب اسلامی، عزّت ملی و آینده و تاریخ کشور» را بسیار عظیم خواندند و گفتند: اگر این فداکاریها و شهادت‌طلبی‌ها نبود، نهال نوپای نظام اسلامی در مقابل طوفانهای سخت دوام نمی‌آورد و از بین می‌رفت، بنابراین باید روحیه ایثارگری و فداکاری را حفظ و تقویت کرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1773
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیستها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.

رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحاد/ مأموریت گروههای تکفیری ایجاد فتنه و در حاشیه بردن مسئله فلسطین استبه گزارش مشرق،‌ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه تأکید کردند: با وجود بحران آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروههای فلسطینی، آزاد خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از انگیزه های ایمانی و روحیه ایستادگی در میان فلسطینی ها افزودند: تنها راه نجات قدس شریف، مبارزه و مقاومت است و دیگر راهها، بی سرانجام و عقیم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 2116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
جمهوری اسلامی ایران نیز ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف اقتصادی و منابع زیرزمینی و معدنی دارد و معتقدیم کشورهای اسلامی باید بر خلاف خواست دشمنان، یکدیگر را تقویت و از اختلاف پرهیز کنند.
کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند/ هدف بسیاری از بحرانهای تحمیلی در منطقه فراموش شدن مسئله فلسطین استبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار آقای جوکو ویدودو رئیس‌جمهوری اندونزی با اشاره به ظرفیتهای فراوان دو کشور، بر افزایش مبادلات و همکاریهای مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأکید و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی پیشرفت و عزت اندونزی به‌عنوان کشوری مسلمان و پر جمعیت را مایه افتخار و عزت امت اسلامی می‌داند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، نگاه جمهوری اسلامی به اندونزی را نگاهی بر اساس برادری و همکاری دانستند و با اشاره به پیشرفتهای خوب این کشور در بخشهای گوناگون، افزودند: جمهوری اسلامی ایران نیز ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف اقتصادی و منابع زیرزمینی و معدنی دارد و معتقدیم کشورهای اسلامی باید بر خلاف خواست دشمنان، یکدیگر را تقویت و از اختلاف پرهیز کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
وزیر خارجه جدید آمریکا به عنوان رئیس یک غول نفتی طی دهه‌های گذشته شاهد بوده که چگونه تحریم‌های آمریکایی شرکت وی و کسب و کار آمریکایی را از سرمایه‌گذاری در عرصه نفت و گاز ایران حتی پس از امضای توافق هسته‌ای محروم کرده است.

 به گزارش مشرق، امروز (سه‌شنبه) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، رکس تیلرسون (Rex Tillerson)، مدیر عامل و رئیس غول نفتی اکسون‌موبیل (ExxonMobil) را به عنوان وزیر خارجه و دیپلمات ارشد کشور در دولت آتی معرفی خواهد کرد.

این انتخاب که از هفته گذشته در صفحه رسانه‌ها قرار گرفت از چند جهت منحصربفرد بوده و انتظار می‌رود که نمایندگان سنای آمریکا مباحث زیادی را حین تأیید این گزینه مطرح کنند.

یکی از مهمترین واقعیت‌ها درباره تیلرسون این است که وی از سال 1975 تاکنون یعنی در چهل سال گذشته هیچ کار دولتی انجام نداده و در حقیقت به غیر از اکسون در جای دیگری فعالیت نکرده است.

البته انتخاب وزیر خارجه از بخش خصوصی بی‌سابقه نبوده است. وقتی رونالد ریگان به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد جرج شولتز (George Shultz) مدیر سابق شرکت بچتل (Brchtrl) را به عنوان رئیس‌ دستگاه دیپلماسی انتخاب کرد. اما شولتز پیش از آن به عنوان وزیر کار و وزیر خزانه‌داری نیز فعالیت کرده بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
نقشه‌های میدانی زیر پراکندگی میدانی و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروه‌های مسلح میانه رو، گروه تکفیری داعش و مبارزان کُرد در استان، شهر و ریف‌های حلب را نشان می‌دهد.
سرویس جهان مشرق - شهر راهبردی «حلب»، مرکز استان «حلب» شب گذشته (دوشنبه) پس از عملیات های نظامی دقیق و از پیش برنامه ریزی شده و اتخاذ تاکتیک های میدانی کارآمد در کنار از خودگذشتگی و جانفشانی ارتش سوریه، رزمندگان مقاومت حزب الله و نیروهای نظامی متحدین دمشق آزاد شد.
آنچه در ذیل می آید، تبیین و تشریح جدیدترین تحولات میدانی شهر و استان حلب در قالب نقشه های جغرافیایی است تا تصویری شفاف تر از آنچه در عرصه میدانی استان و شهر حلب تاکنون رخ داده و وضعیت کنونی هر یک از طرف های درگیر در جبهه عملیاتی شمال غربی سوریه به دست آید.
 
یک: نقشه میدانی سوریه؛ پراکندگی مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروه های مسلح میانه رو، گروه تکفیری داعش و مبارزان کُرد، مورخ 11 دسامبر سال 2016 میلادی
 
بررسی جدیدترین تحولات میدانی استان حلب براساس نقشه
تعداد بازدید از این مطلب: 1499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یانگر که در دو سال ریاستش بر MI6 در هیچ رویداد عمومی حاضر نشده بود، به ناگهان روز 8 دسامبر، یعنی درست زمانی که کار شهر حلب در حال یکسره شدن به دست ارتش سوریه و متحدان آن است، آفتابی شد و سخنرانی کرد.

سرویس جهان مشرق - «سَر-جاسوس» بریتانیا، در اولین سخنرانی عمومی خود بسیار فریبکارانه ظاهر شد. اَلکس یانگر Alex Younger، 53 ساله، که از سال 1991 وارد SIS(سرویس جاسوسی مخفی یا همان MI6) شد، از نوامبر 2014 به عنوان مدیر این آژانس اطلاعاتی منصوب گردید. طبق پروتکل، به مدیر MI6 در مکاتبات دولتی با رمز «C» اشاره می شود.

یانگر که از دوره دبیرستان بورسیه ارتش سلطنتی را به دست آورده بود در 1990 با درجه «کاپیتان» از خدمت نظامی خارج و یک سال بعد وارد MI6  شد. یانگر چند سالی را به عنوان افسر اطلاعاتی در غرب آسیا، به ویژه افغانستان، فعالیت کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یک عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: پیشنهاد اخیر برای طرح کاندیدای پوششی در کنار روحانی خطرناک است و از آن استقبال نکردیم!
سرویس سیاست مشرق -» وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم

 

***

 

پیشنهاد الویری برای کاندیدای پوششی در کنار روحانی خطرناک است و از آن استقبال نکردیم!

روحانی تیم دولت آینده‌اش را هم به مردم معرفی کند!/ اروپایی‌ها «برجام» را نقض نکرده‌اند؛ فقط با ایران همکاری نمی‌کنند!روزنامه اعتماد، روز سه شنبه گذشته مصاحبه‌ای را با عبدالله ناصری، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان انجام داد.

اعتماد در بخشی از این مصاحبه از ناصری می‌پرسد: اخيرا آقاي الويري طي مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اصلاح‌طلبان بايد به غير از روحاني كانديداي پوششي در انتخابات پيش رو داشته باشند. اين پيشنهاد چقدر در بين اصلاح‌طلبان طرفدار دارد؟» و او پاسخ می‌دهد:

تعداد بازدید از این مطلب: 1379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر روباه پیر بدنگویی نکند نمی‌تواند اموال شیوخ عرب را غارت کند و شیوخ عرب ساده هستند که فریب آنها را می‌خورند، ولی بارها فریب آنها را خورده و انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سه گروه آبرویشان برای شما محترم نیست کسانی که آشکارا مرتکب گناه می‌شوند، پیشوایان ظالم و افراد بدعت‌گذار در جوامع اسلامی جزء این سه گروه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام جان، مال و آبروی انسان چه مسلمان و چه غیرمسلمان را محترم شمرده، تا زمانی که بر ضد ما و دشمن نباشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دفاع از جان، مال و آبروی انسان از ضروریات اسلام است، گفت: افراد زائر و گردشگری که وارد کشور می‌شوند و کار خلاف شرع انجام نمی‌دهند، جان و مال آنها محفوظ است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه ‌گفت: ما باید بدانیم در این روزها تهدیدی اصلی علیه انقلاب کدام است و کدام خطر اولویت بیشتر دارد. باید دید چه شده که این همه تذکرات و هشدارها از سوی رهبرانقلاب داده می‌شود.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد‌علی جعفری صبح امروز در کنگره  رزمندگان اسلام در مصلی امام جعفر صادق(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پیرامون 3 واژه و مؤلفه مهم در چنین جمع باشکوهی باید سخن گفته شود و ارتباط آن با یکدیگر برای ما مشخص شود؛ مهم‌ترین واژه‎هایی که از لسان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جاری شده، انقلاب اسلامی، شهدا و وحدت یا وحدت‌کلمه به قول مقام معظم رهبری است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید بیندیشیم چه ارتباطی بین این 3 مؤلفه است، افزود: در محفل شهدا باید به‌دنبال پیدا‌کردن راه شهدا باشیم و باید ببینیم که شهدا برای چه جان خود را فدا کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1941
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
جاش ارنست می‌گوید «از همان ابتدا در نشست‌های خصوصی با صراحت به ایرانی‌ها گفتیم که تمدید قانون تحریم‌های کشورشان، موجب تضعیف برجام نیست.»

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در برابر خبرنگاران حاضر شد و به دستور امروز «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران به 2 مقام ارشد دولتی واکنش نشان داد.

روحانی امروز به رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دستور داد که با توجه به تعلّل و اهمال آمریکایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی خود، مطالعه و طراحی «تولید سوخت» مصرفی پیشران هسته‌ای را در دستور کار سازمان تحت‌نظر خود بگذارد.

خبرنگاری از ارنست پرسید که آیا این اقدام رئیس‌جمهور ایران، نوعی تقابل با کنگره آمریکا نیست؟

جاش ارنست ابتدا به کلیت صدور چنین دستوری از سوی روحانی پرداخت و گفت: «موافقم با شما در این خصوص که همزمان شدن صدور این بیانیه (حسن روحانی) با امضای قانون تمدید تحریم‌های ایران از سوی پرزیدنت اوباما، احتمالاً تصادفی نیست.»

تعداد بازدید از این مطلب: 1611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت علم‌اندوزی و خودسازی به‌عنوان شرط دستیابی به فردایی بهتر، افزودند: عزیزان من، فردای این کشور متعلق به شماست و شما اداره‌کنندگان این کشور و تاریخ آن خواهید بود، بنابراین با استفاده از فرصتها، خود را برای آن روز آماده کنید.
به گزارش مشرق، مراسم روح‌بخش و پر طراوت جشن تکلیف دو هزار تن از دانش‌آموزان پسر مدارس شهر تهران، امشب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که در فضایی آکنده از نشاط و شوقِ آغاز دوران بندگی برگزار شد، نوجوانان مؤمن، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.
 
 راز پیشرفت فردی و اجتماعی حفظ رابطه با خداوند است/ فردای این کشور و تاریخ آن متعلق به شماست، آماده شوید
 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1066
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما از دیوارهای تحریم‌ دشمنان عبور کردیم، گفت: امروز موشک‌های ایران می‌توانند اهداف دشمن را در هر نقطه به آتش بکشند.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ حسین سلامی عصر امروز در نخستین کنگره شهدای کارگری استان مرکزی که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی محل تولد یکی از عظیم‌ترین و بی‌نظیر‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام و بشر است و بدون شک پس از وجود شریف و نورانی ائمه اطهار امام خمینی بزرگترین، عظیم‌ترین و شجاع‌ترین شخصیت روحانی تاریخ اسلام و ایران به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) شیرازه نظام کفر و استکبار جهانی را در هم کوبید و استخوان‌های کافران در هم شکست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به مسلمانان و ملت ایران اعتبار، عزت و ارزش آفرید، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در اولین گام مبارزه جهانی خود سیاست‌های استکبار را در این سرزمین برای همیشه دفن کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1862
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
دی‌تر هالر سفیر آلمان در ریاض گفته قراردادی تا چند هفته دیگر امضا می‌شود و از سال بعد، افسران جوان سعودی راهی شمال اروپا می‌شوند. علاوه بر آن یک افسر آلمانی نیز به عنوان مستشار به ریاض فرستاده می شود تا در دفتر مرکزی ائتلاف اصطلاحاً ضدتروریسم مشارکت کند.
سرویس جهان مشرق - سفر دو روزه وزیر دفاع آلمان به عربستان سعودی با حرف و حدیث‌های زیادی همراه شده است که دلیل همه آنها یک چیز است: انعقاد قراردادی که طی آن، برلین تربیت نیروی نظامی سعودی را در آلمان برعهده می‌گیرد.

 

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی میزبان اورسولا فُن دِر لایِن شد تا آنچه «روابط دوجانبه در سطح عالی» توصیف کردند را ارتقا دهند. انعقاد این قرارداد جدا از قدرت‌نمایی بن سلمان برابر رقبای داخلی‌اش در ریاض، جبران دو نقطه ضعف عربستان را نشانه رفته است: انزوای سیاسی تدریجی در جهان به دلیل آمار نامطلوب در حقوق بشر و حمایت از تروریسم؛ ناکارآمدی نیروی نظامی ریاض.

دی‌تر هالر سفیر آلمان در ریاض گفته این قرارداد تا چند هفته دیگر امضا می‌شود و از سال بعد، افسران جوان سعودی راهی شمال اروپا می‌شوند. [1] علاوه بر آن یک افسر آلمانی نیز به عنوان مستشار به ریاض فرستاده می شود تا در دفتر مرکزی ائتلاف اصطلاحاً ضدتروریسم مشارکت کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
در این شبیه‌سازی، ناو نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز پس از برخورد با مین‌های دریایی ایران آسیب جدی می‌بیند؛ دولت جدید آمریکا به تلافی این اتفاق، با یک حمله هوایی تأسیسات نگه‌داری مین‌های دریایی ایران را بمباران می‌کند.
سرویس جنگ نرم مشرق- با توجه به آغاز قریب‌الوقوع ریاست‌جمهوری ترامپ و دشمنی آشکار «جیمز متیس» وزیر دفاع انتخابی وی با ایران، به نظر می‌رسد بخشی از کارشناسان آمریکایی وقوع جنگ میان آمریکا و ایران را چندان دور از انتظار نمی‌دانند. از جمله، اندیشکده شناخته شده «امریکن‌انترپرایز» طی گزارشی مفصل، سناریویی را ترسیم کرده که در آن، میان دو کشور جنگ صورت می‌گیرد.
 

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 1320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای یک‌سال و هشت ماه بمباران مردم یمن و نابود کردن زیرساختهای این کشور به‌دست دولت سعودی را یکی دیگر از حوادث تلخ این روزهای منطقه برشمردند و گفتند: دولتهای مستقل باید با این حوادث مقابله کنند.
دیدار رئیس جمهور اسلوونی با رهبر معظم انقلاب به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای باروت پاخور رئیس جمهوری اسلوونی، با اشاره به حوادث تلخ و دردناک منطقه و نقش برخی قدرت‌ها در تحمیل بی‌ثباتی و جنگ بر ملت‌ها، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همواره کشورهای مستقل را به نقش‌آفرینی فعال در مقابله با فشار بر ملت‌ها فراخوانده و از آنها خواسته است که ساکت و تماشاچی نباشند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
سلیمی‌نمین:
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران می گوید: در ماجرای مک فارلین، یک دیدگاه در تهران و یکی در واشنگتن وجود داشت.

به گزارش مشرق، مجله عربی الشراع در شماره دوم نوامبر 1986 (11 آبان 1365) مذاکره‌ای را افشاء کرد که اگر از طریق آن روزنامه این مطلب فاش نمی‌شد شاید ‌برخی سیاستمداران ایرانی ترجیح می‌دادند آن موضوع را برای همیشه سری نگه دارند.

نخستین جرقه‌های ارتباط ایران با آمریکا پس از قطع رابطه دیپلماتیک، خرداد 1365 و در سفر هیاتی آمریکایی به تهران به ریاست رابرت مک فارلین زده شد.

مذاکرات مک فارلین علی رغم تمامی تمهیداتی که دو جریان سیاسی در ایران و آمریکا اندیشیده بودند به شکست انجامید اما هنوز بعد از گذشت 30 سال، بسیاری از زوایای پنهان آن آشکار نشده و دست‌اندرکاران مستقیم این ماجرا ترجیح می‌دهند در طول این سه دهه اطلاعات تکراری به مخاطبان بدهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2034
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
بررسی وضعیت عراق در گفتگو با کاظمی قمی؛
سفیر سابق ایران در عراق معتقد است داعش اگر در جغرافیای شمال عراق یا شرق سوریه موفق به تشکیل خلافت می‌شد این موضوع را می‌توانست تا هر نقطه دیگر تعمیم دهد.
سرویس جهان مشرق - موضوعاتی همچون اربعین حسینی، عملیات آزادسازی موصل و مواردی ازاین‌دست بار دیگر موضوع عراق را به صدر اخبار و تحلیل‌های منطقه سوق داد. به سراغ حسن کاظمی قمی، دیپلمات 57 ساله نام آشنای حوزه مسائل منطقه غرب آسیا و به ویژه عراق و اولین سفیر ایران در عراق بعد از سقوط حزب بعث که در دوران مسئولیت خود سرپرستی هیئت مذاکره کننده ایرانی را با آمریکایی‌ها در سال 85 عهده‌دار بود، رفتیم تا اوضاع عراق کنونی را از وی جویا شویم و هم شنونده خاطرات و تجربیات مذاکرات حساس او و هیئت ایرانی و ثمرات آن در سال 85 باشیم.

هرچند ما مایل بودیم گفت‌وگو را با فضای مذاکرات آن زمان شروع کنیم اما آقای دکتر مشتاق بود که اوضاع فعلی عراق و روند مثبت و روبه‌جلوی عراق را تحلیل نماید که ما هم تسلیم خواسته این دیپلمات برجسته و یا به قول خود ایشان سرباز شدیم. گفتگو با وی چون‌که به هر سؤال پاسخ تحلیلی می‌دهد دشوار است اما ما درنهایت پاسخ سؤالات خودمان را از او گرفتیم هرچند بعضی از آن‌ها را در عمل نمی‌توانیم بیان کنیم و به‌عنوان رازی برای ما باقی ماند.

تیترهای پیشنهادی:· شرایط جاری عراق در مقایسه با ادوار گذشته در بعد سیاسی امنیتی امروز شرایط بهتری است· تعامل بین دولت و پارلمان با وجود همه مشکلات یک پیام مثبتی است.· حضور ایران در عراق به درخواست دولت عراق و در چارچوب توافقات بین دو کشور است· دموکراسی عراق جوان است اما به بلوغ سیاسی رسیده است· حمایت مرجعیت از فرآیند سیاسی و دولت امروز در مقایسه با گذشته بهتر است· استقلال دولت عراق در تنظیم روابط خارجی امروز خیلی عینی‌تر شده است· آمریکا خیلی تلاش کرد فرماندهی عملیات آزادسازی موصل با دولت عراق نباشد یا نیروهای حشدالعشبی در ترکیب عملیات نباشند· پدیده داعش یک طراحی برای غرب آسیا بود· داعش پدیده شومی بود اما فرصتی برای انسجام ارتش عراق و تبدیل به یک ارتش ملی و حرفه‌ای شد· منطقه «مثلث الموت» تجمع حرکت‌های تروریستی در آنجا بود· بعد از عملیات آزادسازی جرف الصخر، مراسم اربعین در امنیت کامل برگزار شد· بسیج مردمی الان در مجلس نواب در حال تبدیل به یک قانون است· داعش و جبهه النصره که بخشی از جنگ‌های نیابتی امروز آمریکا هستند· خمیرمایه بسیج مردمی عراق به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برمی‌گردد· امریکا در سال 85 می‌گفت نیازی به میلیشیا نیست و دنبال خلع سلاح نیروهای مردمی بود· امریکا می‌خواهد توان قدرت‌های منطقه را با گسترش تروریسم و ناامنی کاهش بدهند· می‌خواهند جلوی نقش آفرینی جمهوری اسلامی را بگیرند· کردستان عراق امروز شرایط جدا شدن را ندارد· سعودی‌ها از یک رقابت راهبردی با جمهوری اسلامی به یک تخاصم راهبردی با جمهوری اسلامی رسیدند· سناریوی آمریکا اگر در عراق موفق می‌شد قطعاً این سناریو را در کل منطقه گسترش می‌دادند· اگر آل سعود در یمن موفق شود همین سناریو می‌تواند علیه ایران تجربه شود· ممکن است در آینده جریانات دیگری شکل بگیرد که اسم داعش را نداشته باشد اما این اهداف آمریکا را دنبال کند

تعداد بازدید از این مطلب: 1136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
تأکید مقام معظم رهبری بر مضرّ بودن دوقطبی برای دولت و ملت، نصحیت گروهی و جریانی نیست. ایشان به نگاه کلان خود، این گرا و جهت را نشان می‌دهند که دوقطبی‌سازی کاذب برای هر فرد یا جریانی که پیروز انتخابات آتی باشد ضرر خواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق - «ما از پذیرش ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده خودداری می‌کنیم و از پذیرش فرامین دولتی که افرادی متعصب را به قدرت برساند، خودداری می‌کنیم»؛ این عبارت را یکی از گروه‌های معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه‌ای موسوم به NOTMYPRESIDENT# منتشر کرده است.[1]

نشریه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که مخالفان ترامپ با مشت‌های گره‌کرده، صدای سوت و کف و همراه با خودروهایی که بوق می‌زدند در اطراف ساختمان شورای شهر لس‌آنجلس تجمع کرده و شعار «رئیس جمهوری من نیست» را سر می‌دادند

تعداد بازدید از این مطلب: 1733
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
به واقع، ترامپ یک ظرف سیاسی با خلأ بزرگ است که باید هر چه زودتر پر شود، شکی نیست که «آدم‌ها»یی که قرار است مشاغل کلیدی را در کابینه او پر کنند، نقش پررنگی در تعیین خط مشی برای یک شخصیت بدون کارنامه سیاسی خواهند داشت.

سرویس جهان مشرق - "دانلد جی. ترامپ" با کمک یک حلقه محدود و بسیار نزدیک از مشاورانش توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، اما بحث اداره یک حکومت فدرال به بزرگی دولت ایالات متحده به همین سادگی نیست.

به جای کادری نسبتا خصوصی از اعضای خانواده و همکاران بسیار وفادار، ترامپ ناچار است حلقه خود را توسعه دهد- کابینه، تیم مشاوران، استراتژیست‌ها و هزاران منصب فرعی تر و کوچک تر.

ترامپ بلافاصله بعد از دیدار با اوباما در کاخ سفید توئیت کرده بود: "روز شلوغی در نیویورک برنامه ریزی شده. خیلی زود تصمیمات مهمی اتخاذ می شود درباره افرادی که قرار است حکومت را بگردانند!"

تعداد بازدید از این مطلب: 1801
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
دولتی که بعد از گذشت سه سال نتوانسته است زیرساخت‌های داخلی برای رفاه زائران در راهپیمایی اربعین را فراهم کند، باید برای فرار از پاسخگویی، لغو سخنرانی مطهری را تبدیل به بحران کند.
سرویس سیاست مشرق - از ظهر روز اربعین، مردم عزادار و بعضاً جاماندگان از اربعین، با یک هجمه خبری روبرو می‌شوند، لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، موج رسانه‌ای جریان اصلاحات و ضدانقلاب به نحوی است که انگار خدایی نکرده لغو سخنرانی مطهری یعنی تجاوز به قانون و حق مردم، دقیقاً مثل اعتراضات غیرقانونی سال 88 که بازهم اصلاح‌طلب و ضدانقلاب و همین علی آقای مطهری طلبکار بودند.

بلافاصله نامه تهمت گونه علی مطهری درباره نقش نماینده ولی‌فقیه در مشهد به رئیس‌جمهور منتشر می‌شود، مطهری که خلاف‌گویی‌اش مصادیق عینی دارد، بازهم دهان را بازکرده و با ادبیات عوام‌پسند، لغو سخنرانی‌اش را رفتار داعش گونه دانسته و می‌نویسد: با اهداء سلام و تحیت، همان‌طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی این‌جانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان "تحلیل واقعه کربلا" به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیاناً امام جمعه برای من روشن نیست. آن که در این موارد مسئولیت دارد استاندار و شورای تأمین است که ظاهراً مسلوب الاختیارند. لطفاً برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟

تعداد بازدید از این مطلب: 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
مروری بر آمار گمرک نشان می‌دهد، قبل از آن که پژوها و رنوهای بی‌کیفیت فرانسوی راهی جاده‌های ایران شوند، اجناس بنجل فرانسوی به بازار ما رسیده‌اند.
سرویس اقتصاد مشرق - کشور فرانسه که در جریان مذاکرات هسته‌ای، بیشترین کارشکنی‌ها را در حصول توافق انجام داد، در ماه‌های پس از اجرای برجام، ایران را به بازار اجناس مصرفی و دم دستی خود تبدیل کرده است.

در حالی که کشور فرانسه با انعقاد قراردادهای جدید خودرو و هواپیما، تاکنون برنده اصلی برجام محسوب می‌شود، اما فقط این قراردادهای میلیارد دلاری نیست که به جیب فرانسوی‌ها رفته، بلکه بر اساس آمار گمرک ایران، در سال جاری کالاهای مصرفی فرانسوی عجیب و غریبی راهی بازار ایران شدند.

مروری بر آمار گمرک ایران نشان می‌دهد، قبل از آن که پژوها و رنوهای بی‌کیفیت فرانسوی راهی جاده‌های ایران شوند، اجناس بنجل فرانسوی به بازار ایران رسیده‌اند.

از اسپرم گام، پودر کاکائو، پف فیل، غذای سگ و گربه، مکمل‌های غذایی، لوازم آرایشی، پیچ و مهره، شامپو، انواع لباس، تیغه اره تا واکسن‌های دارای تولید مشابه داخل، کالاهایی هستند که در سال جاری و پس از اجرای برجام راهی بازار ایران شده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
قبره فرزند پیامبرِ آخرین دین ابراهیمی، امروز در معرض خطر کسانی است که خود را منادیان دین پدربزرگ او می خوانند! "حسین" و حسینی ها اما از داعش و اربابان وهابی و غربی شان نمی ترسند که اگر می ترسیدند باید ظهر دهم محرم سال 61 هجری قمری به آنان باج می دادند!

«اربعین» و «حسین» رمزهای تولد جهان جدید!به گزارش مشرق، "حسین"؛ این واژه ی چهار حرفی امروز دیگر فقط یک نام عربی نیست، بلکه نماینده مفاهیم عمیق و پرمغزی است که پا را از حیطه کشورهای مسلمان فراتر گذاشته، به قلب اروپا، استرالیا، آمریکا، آفریقا و حتی جزایر دورافتاده اقیانوس آرام و اطلس راه یافته است! "حسین" از ابتدا هم تنها یک نام نبود. ولیکن "حسین" چونان گنج ناشناخته ای سالها تنها دل معدودی از انسان های این کره خاکی را با اکسیر عشق به کیمیا مبدل می کرد. حالا اما عصر رجعت "حسین" فرا رسیده است و تو اگر فرزند زمان خود باشی، بی گمان این گفته را تصدیق خواهی کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
مظلومیت «حسین» (علیه السلام) پا را از مرزها فراتر نهاده و در طول قرن ها پا را از مرزها فراتر نهاده و وارد عرصه شعر مسیحیت شده است.

حسینیه مشرق - مظلومیت «حسین» (علیه السلام) پا را از مرزها فراتر نهاده و در طول قرن ها نه تنها درون وجدان انسان های آزاده رسوخ کرده، بلکه به سمبل از خودگذشتگی و سخای و قبله عاشقان تبدیل شده است و همانگونه که صدای حسین (ع) در روز عاشورا «وهب مسیحی» را از خواب غفلت بیدار کرد، هم اکنون وجدان ها شعرا و نویسندگان آزاده را از خواب بیدار می کند.

نگاهی گذرا به ادبیات مسیحیت ما را به طوماری از شعرا و ادبای مسیحی مواجه می کند که در آثار آنها تجلی ارزش های حسینی و الهام گیری از سرآمد «آزادگی» عیان است، شاعران مسیحی چون «پولس سلامه» لبنانی که حماسه «علی و حسین» را در 220 بیت و «عبد المسيح انطاكي» که حماسه «علوي» را در 5595 بيت و «ريمون قسیس» که حماسه «حسين» را در 115 بیت سرود.
تعداد بازدید از این مطلب: 240
موضوعات مرتبط: مذهبی , قرآنی , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
نفی خشونت و مسالمت جویی را باید روح راهپیمایی و مراسم اربعین حسینی شمرد، به گونه ای که این مراسم با وجود تاریخ کهن و دیرینه خود حتی یک مورد خشونت را نیز ثبت نکرده است.

حسینیه مشرق- آنچه در عاشورا رخ داد، اگرچه برخی که تلاش کرده اند، آن را نبردی سیاسی جلوه دهند، اما در حقیقت نقض آشکار و علنی حقوق بشر و ریختن خون انسان هایی بی گناه به دست کسانی بود که همچنان به ذهنیت و عرف جاهلی پایبند بودند.
 
این نبرد را باید نبرد بین دو خط مشی و اندیشه بشری در طول تاریخ توصیف کرد. تقابلی که یک طرف آن را خط مشی و دیدگاهی تشکیل می‌ داد که مهمترین اصول و مبادی اعتقادی آن عدم سر سپردن به ظلم و جور و مساوات و برابری بین تمان افراد بشر بود و در طرف مقابل، خط مشی و دیدگاهی قرار داشت که با زور و خشونت آدمی را برای تحقق اهداف و خواسته‌هایش به بردگی و بندگی  می‌گرفت و برای رسیدن به این هدف از توسل به هر ترفند و استفاده از هر ابزاری واهمه نداشت.
تعداد بازدید از این مطلب: 310
موضوعات مرتبط: مذهبی , قرآنی , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
اگرچه مسؤولان دولتی اصرار دارند بگویند برجام تمام مشکلات و موانع و تحریم‌ها را برداشته است ولی مرد شماره یک هسته‌ای دولت، گویا نظر دیگری دارد و اعترافات وی حاکی از مشکلات و گرفتاری‌های جدی‌ است که دولت هیچ پاسخی برای آن ندارد.

سرویس سیاست مشرق – برجام در حوزه لغو تحریم های بانکی از ابتدا با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده است. ماجرای بسته بودن سویفت از جمله مواردی بود که در ابتدای سال جاری توسط «هاینتس فیشر» رئیس‌جمهور اتریش در گفتگو با رسانه ملی در حوزه تراکنش‌های بانکی مطرح شد. فیشر بیان داشت که سوئیفت بسته است و بانکی مراودات مالی با ایران انجام نمی دهند. اما همین موضوع مورد انتقاد تیم‌ هسته‌ای کشورمان قرار گرفت و سیدعباس عراقچی که آن‌ روزها بیشتر رسانه‌ای بود بیان داشت که سوئیفت باز است.

تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
کارشناسان غربی چه می‌گویند:
مگر می‌شود حافظه ایرانیان این اظهارات کلینتون را فراموش کند: «ایرانی‌ها بدانند که اگر رییس جمهور شوم، قطعا به کشورشان حمله می‌کنم».
 سرویس جهان مشرق - فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از زمان معرفی نامزدهای انتخاباتی تا مشخص‌ شدن رییس‌جمهوری این کشور، 18 ماه بطول انجامید و در این مدت جامعه بین‌المللی با پیگیری اخبار و حواشی مربوط به آن، نهایت دقت را معطوف نمودند. قاعدتا، به دلیل ماهیت مداخله‌جویانه آمریکا و نقش پررنگ این کشور در صحنه بین‌الملل مواضع کشورهای مختلف در مورد انتخابات این کشور و رییس‌جمهور جدیدش شایان توجه و قابل تعمق است.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 316
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
مایک پامپئو که دونالد ترامپ وی را به عنوان گزینه تصدی ریاست سازمان سیا معرفی کرده سابقه‌ای طولانی در ایران‌ستیزی و مخالفت با اسلام دارد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز جمعه او را به عنوان گزینه تصدی ریاست سازمان سیا معرفی کرده یکی از تندروترین نماینده کنگره آمریکا در مخالفت با ایران و توافق هسته‌ای است.

«پامپئو» که طراح چندین طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا است آخرین اظهارنظرش درباره برجام را روز پنجشنبه مطرح کرده است. وی در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته به دنبال لغو این توافق هسته‌ایِ «فاجعه‌بار» به عقیده او است.

وی نوشت: «چشم‌به راه لغو این توافق فاجعه‌بار با بزرگترین حامی دولتی تروریسم هستم.»

گزینه ترامپ برای ریاست سیا؛ اسلام‌ستیز، ضد ایران

تعداد بازدید از این مطلب: 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به سمت جانشینی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در احکام جداگانه‌ای امیر پوردستان به جانشینی فرمانده کل ارتش و امیر حیدری به فرماندهی نیروی زمینی منصوب کردند.
 
متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:


بسم الله الرّحمن الرّحیم

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
 
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد، تجربه و شایستگی، شما را به سمت "جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
تعداد بازدید از این مطلب: 310
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود