آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 176
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 186
بازدید ماه : 4161
بازدید سال : 9561
بازدید کلی : 149870

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
روند پیروزی‌های پیاپی ترامپ که با قطعی‌ شدن نامزدی‌اش در حزب جمهوری‌خواه تکمیل شد تا معترضان روحیه آشوب و نافرمانی مدنی را که مدت‌ها در خود نگه داشته بودند، تخلیه و کشورشان را وارد دورانی جدید کنند.

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: پس از آن‌که مشخص شد دونالد ترامپ به احتمال قریب به یقین، نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا خواهد بود، دوره جدیدی در آشوب‌های خیابانی در این کشور آغاز شد. البته این اعتراضات قبل از موفقیت جدید ترامپ هم وجود داشت و علیه مواضع و اظهارات وی بروز داده می‌شد، اما طی چند روز گذشته و در شهرهایی مانند آلبکرکی به اوج خود رسید و به درگیری شدید با پلیس کشیده شد. با این وجود، تجمع‌های اعتراضی علیه ترامپ را نباید صرفاً یک موضع‌گیری انتخاباتی دانست، چراکه این اقدامات در کنار بالا رفتن آمارهای جرم و جنایت در آمریکا خبر از یک موج جدید از آشوب‌های مردمی و نافرمانی‌های مدنی می‌دهد.

معترضان به ترامپ یا معترضان به آمریکا
موفقیت ترامپ در تصاحب نامزدی جمهوری‌خواهان نقطه عطفی
در تاریخ انتخابات‌های ریاست‌جمهوری آمریکاست

تعداد بازدید از این مطلب: 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سلیمی‌نمین گفت: آقای هاشمی در بعضی جاها تحلیل‌های متفاوت و اساسی با امام(ره) دارد و می‌گوید؛ اولین بار که جسارت کردم به امام بر سر بحث بنی‌صدر بود.

به گزارش مشرق، نشست نقد و بررسی کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی به نویسندگی شیرعلی‌نیا با حضور مؤلف، عباس سلیمی‌نمین و حسن بهشتی‌پور برگزار شد. 

سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ابتدای این نشست با بیان اینکه نقد چنین اثر ارزشمندی به معنای نادیده‌ گرفتن زحمات تولید این اثر نیست، یادآور شد: این نشست به دلیل پاسداشت و گرامیداشت این زحمات است و قطعاً دوستان مؤلف دنبال این بودند که نظرات منتقدان خود را گردآوری کنند و الان برای بهبود تدوین خود در آثار آینده استفاده کنند.

وی با اشاره به مقدمه این کتاب اظهار داشت: نویسنده در مقدمه تلاش کرده‌ چهره‌ بی‌طرفی از خود ترسیم کند و این‌گونه نشان دهد که به مسائل و رخ‌دادها نگاه بی‌طرفانه داشته، اما این بی‌طرفی در مقدمه کتاب مشهود نیست و در متن کتاب نیز بارها نقد شده، به طوری که می‌توان گفت مولف این مطلب را نادیده گرفته است. 

ماجرای اولین جسارت هاشمی به امام/ هاشمی حاضر نیست انتقاداتی که درباره خانواده‌اش صورت می‌گیرد را بپذیرد
تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌جمهوری آلمان/ اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه سپاه قدس/ تیراندازی در آبادان و انفجار در سیستان‌وبلوچستان/ افطاری دادن در شهرداری تهران ممنوع شد/ معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال زندانی شدکیهان

گزارش مستند کیهان بازی نفاق جدید را به هم ریخت

گزارش کیهان در افشای پشت پرده بازی محافل رسانه‌ای دولت با حاشیه‌ها و فراموشی وعده‌ها، این محافل را به تب و تاب انداخته است.

کیهان در گزارش «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» تصریح کرد که ملاقات برادر رئیس جمهور و امثال صفدر حسینی با یک مجرم آزاد شده فتنه 88 یا بزرگ‌نمایی رسانه ای شجریان و اظهار حسرت نسبت به پخش نشدن آواز ربنای شجریان از سوی روزنامه ایران، بازی‌های سرگرم کننده در جهت فراموشی وعده رونق و گشایش اقتصادی به واسطه بستن با کدخدا (آمریکا) است چه اینکه با وجود امتیازهای واگذار شده بی‌شمار در برجام به غرب، کمترین اتفاقی در حوزه اقتصاد و کسب و کار رخ نداده و حالا که مردم در حال مطالبه هستند، افراطیون با امثال شجریان و تاج‌زاده می‌خواهند موضوع و مسئله اصلی را به فراموشی بسپارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
امروز اگر بی‌بی‌سی جاعل تاریخ انقلاب شده است، زمینه این نفوذ تاریخی و فرهنگی را کسانی فراهم کرده‌اند که خود را در بطن انقلاب و از یاران امام می‌دانند اما امام را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف و تحریف می‌کنند.

چه کسانی زمینه خارجی تحریف تاریخی شخصیت امام (رة) را فراهم کردند؟گروه سیاست مشرق - خبرسازی و جعل سند از سوی «بنگاه خبرپراکنی انگلیس» (بی‌بی‌سی)، یکی از مصداق‌های بارز نفوذ است. نفوذی که با تحریف تاریخ و هدف قرار دادن شخصیت والای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است. استحاله شخصیت امام و تقلیل امام انقلابی به امام سازشکار از جمله دسیسه‌های رسانه‌ای روباه پیر برای تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است. موضوعی که حتی «گری سیک» عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا نیزبا آن مشکل دارد و با گزینشی و غیر واقعی خواندن بخش‌هایی از گزارش شبکه بی بی سی تصریح می‌کند: « در آن زمان کسی از اظهارات امام خمینی(ره) برداشت ادامه روابط نزدیک با آمریکا را نداشت [1]

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
جفری دیوید ساکس که خود را مشاور دبیر کل سازمان ملل معرفی می‌کند، در سفری ۲ روزه به ایران آمد و با برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در سایه سکوت از ایران خارج شد. ماجرای سفر دیوید به ایران چیست؟

به گزارش مشرق، «خط نفوذ» از تاکتیک‌های پیدا و پنهان نظام سلطه در مواجهه با اندیشه و تفکر ایستادگی نظام‌های مردمی است که به تناسب انگیزه، مقاومت و پویایی هر نظام مردمی امتداد می‌یابد. تاریخ یک صد سال اخیر از انحراف بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌ها با سناریوی «خط‌نفوذ» مثال‌های فراوانی در سینه دارد.
 
به عبارتی، هراندازه که مقاومت و ایستادگی، همراهی و همدلی توده‌های مردم و یک نظام، پیوسته و منسجم باشد، نظام سلطه،‌ خط نفوذ را به اشکال گوناگون دنبال می‌کند تا شاید یک روزنه‌ای بیابد.
 
امام خامنه‌ای در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در چهارم شهریورماه 1394 با اشاره به اشکال مختلف نفوذ تاکید کرده‌اند«.....این‌ها درصدد نفوذند. درصدد رخنه‌ کردنند. این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد.  
 
از سفر 2 روزه «جفری دیوید ساکس» که خود را مشاور دبیر کل سازمان ملل معرفی می‌کند، چند روزی می‌گذرد. وی در سفری 2 روزه به ایران آمد و با برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در سایه سکوت از ایران خارج شد.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سازمان حقوقی ریبریو در گزارشی اعلام کرد: پلیس انگلیس به نظامیان عربستانی روش های مختلف شکنجه زندانیان سیاسی و قتل آنها را آموزش می دهد.

به گزارش مشرق، سند داخلی پلیس انگلیس براساس قانون آزادی اطلاعات نشان داد که شماری از نیروهای پلیس عربستان در دانشکده پلیس انگلیس در زمینه تحقیقات جنایی و استفاده از فناوری جدید شکنجه زندانیان سیاسی آموزش می بینند.

این سازمان اعلام کرد: سند داخلی نشان داد قرارداد طولانی مدت میان دو کشور انگلیس و عربستان و تداوم آن حتی پس از اقدامات وحشیانه مقامات عربستانی در سرکوب انقلاب های بهار عربی 2011 منجر به شکنجه ده ها تن از جوانان تظاهرکننده عربستانی و اعدام آنها شد.

این سازمان افزود: دانشکده پلیس انگلیس به عربستان در زمینه توسعه برنامه های آموزشی خود که در سال 2009 آغاز شد شامل آموزش راه های مبارزه با جرائم الکترونیکی ، تحلیل نوارهای ضبط شده تلفنی و شکستن کد لوح های فشرده کمک کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
این تهدید وجود دارد که مفتی‌های سعودی در جلسه خود در ریاض، فتوایی را علیه سازمان ملل صادر کنند و آن را ضدمسلمان بخوانند، که این به معنای عدم ارتباط شورای همکاری با سازمان ملل و قطع کمک‌های مالی سازمان است.

گروه بین‌الملل مشرق - متحدان بلوک عربستان، بر سر قرار گرفتن ائتلاف عربی به رهبری عربستان در فهرست کودک‌کشی، فشارها را بر دبیرکل سازمان ملل افزایش داده‌اند. ریاض تهدید کرد که نه تنها کمک خود را به برنامه حمایت از فلسطینی‌ها قطع می‌کند، که سایر کمک‌های مالی به سایر برنامه‌های سازمان ملل را هم مورد بازنگری قرار خواهد داد.

تهدید عربستان به قطع کمک مالی، تا صدور فتوی ضد سازمان ملل

روز دوشنبه، سازمان ملل اعلام کرد که حاضر است نام ائتلاف عربی را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک حذف کند، به شرط آن که یک هیات جهانی به طور مشترک با خود سعودی ها، پرونده قتل کودکان یمنی در جریان تجاوز نظامی ائتلاف سعودی را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
در انتخابات اخیر ریاست مجلس، اصلاح‌طلبان بیش از هر چیز چوب زیاده‌خواهی و تحلیل‌های غیرواقعی خود را خوردند، آنان که تا قبل از انتخابات، آرزوی بازگشت به حاکمیت را در سر می‌پروراندند به‌واسطه موارد مذکور و توهم بالا، سطح و وزن خود را در قامت ریاست مجلس تصور کردند و در نتیجه عارف «بازنده انتخابات با نسبت بسیار زیاد» گردید.

آفتاب یزد: کرباسچی، عبدی و زیباکلام منافق‌اند

گروه سیاسی مشرق - پس از مدت‌ها بحث پیرامون ریاست مجلس، نهایتاً انتخابات ریاست موقت مجلس با پیروزی علی لاریجانی به پایان رسید و در مجموع نیز سه چهارم اعضای هیئت‌رئیسه موقت به فراکسیون ولایت اختصاص یافت؛ در همین رابطه اصلاح‌طلبان که پیش از انتخابات مجلس دچار تشتت آرای جدی در خصوص گزینهٔ ریاست بودند پس از شکست در انتخابات و رو شدن مشت خالی‌شان، هر چه بیشتر اختلافات خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.
تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی معتقد است باید کشورهای سرتاسر دنیا را از این که شهروندان خود را برای تحصیل علوم دینی به ایران بفرستند، برحذر داشت.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده «واشنگتن» در قسمتی از جدیدترین گزارش خود با عنوان «نقش‌آفرینی نظامی آمریکا در خاورمیانه بزرگ»، به موضوع «جنگ نرم» آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت: «رهبران جمهوری اسلامی بر این باورند که "جنگ نرم" آمریکا -تلاش برای نفوذ دادن ایده‌ها، ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های بیگانه جهت تضعیف جمهوری اسلامی- خطری بزرگ‌تر از حمله یا تهاجم نظامی برای بقای نظام است».

 

این اندیشکده آمریکایی در همین رابطه پیشنهاد می‌دهد که ایالات‌متحده باید از نگرانی رهبران ایران از هجمه‌های علیه انقلاب، برای تحت فشار قرار دادن تهران و بازدارندگی در برابر آن استفاده کند: «برای این کار، آمریکا باید توانایی جنگ سیاسی خود را شامل فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری، جنگ اقتصادی و عملیات مخفی برای بی‌ثبات‌سازی کشورهای متخاصم مانند ایران تقویت کند. تهدید جنگ نرم و سیاسی می‌تواند مهم‌ترین ابزار در جعبه ابزار سیاست آمریکا در مواجهه با کشورهایی چون ایران باشد». (1)

بخش خصوصی، کانال گسترش ارزش‌های آمریکایی در ایران + سند /// آماده

تعداد بازدید از این مطلب: 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
امروز نزديک به شش ماه پس از اجراي توافق هسته اي ايران هنوز منتظر آن امتيازات است. هنوز ايران نمی‌تواند به صدميليارد دلار دارايی هاي مصادره شده اش در بانک هاي خارجی دسترسی يابد.

به گزارش مشرق، با گذشت شش ماه از اجرای توافق هسته ای ایران، موانع بسیار از جمله تحریم‌های غیر هسته ای آمریکا علیه تهران، این توافق را آسیب‌پذیر و متزلزل کرده است.

بیش از یک دهه در نتیجه تحریم های فلج کننده بین المللی علیه ایران، ورود کالاهای ایرانی به آمریکا ممنوع بود. اما پس از اجرای توافق هسته ای در ماه ژانویه، ناگهان به ایران اجازه داده شد صادرات فرش و پسته معروف ایرانی را از سر بگیرد. ایرانی ها همچنین به دنبال احیای صنعت نفت خود هستند و به زودی به دهها میلیارد دلار درآمدهای نفتی مسدود شده اش نیز دسترسی خواهد یافت که به تقویت اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد. مهمتر این که مقامات آمریکایی به تهران اطمینان داده اند سرمایه گذاری خارجی به این کشور بازخواهد گشت. وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در سال 2014 به محض تعلیق تحریم های بزرگ ما، دنیا به سمت «‌گفت ایران سرازیر خواهد شد.»

امروز نزديک به شش ماه پس از اجراي توافق هسته اي ايران هنوز منتظر آن امتيازات است. هنوز ايران نمی‌تواند به صدميليارد دلار دارايی هاي مصادره شده اش در بانک هاي خارجی دسترسی يابد. علت: قوانين آمريکا که هنوز در توافق هسته‌اي گنجانده نشده‌اند، هنوز به شدت محدود‌کننده‌اند. تجارت خارجی هنوز تحقق نيافته است زيرا بانک هاي تجاري بزرگ اروپايی و آسيايی درباره نقض ناخواسته تحريم هاي غيرهسته اي آمريکا و مواجه با مجازات هاي سنگين از سوي آمريکا هراس دارند. تهران از اين موضوع عصبانی است و می گويد آمريکا تلاش می‌کند جلوي بازگشت تهران را به اقتصاد دنيا بگيرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
مدیرانی که در مقابله با رکود ناکام مانده‌اند چرا بایستی حقوق چند ده میلیونی و 10 الی 20 برابری در مقایسه با حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران دیگر بگیرند؟
فقرنمایی دولت، حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران، برجام و دیگر هیچگروه سیاسی مشرق - ماجرای حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران دولتی که دومینوی آن با افشای فیش حقوقی مدیران بیمه آغاز شد با هیچ‌یک از افعال دولت یازدهم در قبال مردم همخوانی ندارد. دولت همواره با فقرنمایی اعلام می‌کند که کشور را با نفت 30 دلاری اداره می‌کند و شب واریز یارانه‌های نقدی را مصیبت عظما می‌خواند که هر ماه بدان دچار است اما تنها برای یک مورد برای مدیر خود 48 میلیون در ماه دستمزد واریز می‌کند.

«دولت پول ندارد»؛ این عبارت، ترجیع‌بند سخنان اغلب مسئولان دولتی از سخنگو[1]، وزیر بهداشت[2]، وزیر اقتصاد گرفته تا سایر مدیران است و بر همین اساس موضوع توافق هسته‌ای و برجام برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده کشورمان جهت گشایش اقتصادی مطرح شد. حال در دوران پسابرجام گفته می‌شود که بانک‌های اروپایی با کارشکنی آمریکایی‌ها با ایران همکاری نمی‌کنند و هنوز روال به دوران قبل از تحریم بازنگشته است اما شاهد آن هستیم که حقوق چند ده میلیونی جیب مدیران دولتی را پر می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
یک کارشناس مسایل بین‌المللی با بیان اینکه آمریکا احساس کرده که سیاست تحریم بخوبی جواب داده و الان می‌خواهد این سیاست را نگه دارد، از افزایش ادبیات ضدایرانی در آمریکا سخن گفت.

به گزارش مشرق، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگویی پیرامون دستاوردهای برجام طی چند ماه گذشته، با بیان اینکه باید در این رابطه نگاهی منصفانه داشته باشیم، گفت: اینکه بگوییم برجام هیچ دستاوردی نداشته، حرف درستی نیست.

وی ادامه داد: ما در حوزه نفت، بعد از برجام، فروش بیشتری داشتیم اما چون قیمت نفت کاهش پیدا کرده است، شاهد آن تأثیر مثبتی که باید بر اقتصاد داشته باشد نیستیم.

* نفت بیشتر می‌فروشیم و سود کمتر می‌بریم

ایزدی درخصوص دلایل کاهش قیمت نفت نیز اظهار داشت: یکی از دلایل این امر، افزایش ورود تولیدات نفت ایران به بازارهای جهانی پس از برجام است که این افزایش موجب پایین آمدن قیمت شده و در واقع ما اگرچه فروش بیشتری داشتیم اما سود کمتری عاید کشور می‌شود.

این استاد دانشگاه، دستاورد دیگر برجام را رفع شدن مشکلات مبادلات بانکی با برخی از بانک‌های کوچک دانست و افزود: همچنین از حدود 100 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران باید به کشور بازمی‌گشت، حدود 3 میلیارد بازگشته است و این 3 میلیارد در واقع 3 درصد از دارایی‌های ایران است که می‌توان به این موضوع نیز به عنوان یکی از دستاوردهای برجام اشاره کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
محمد بن سلمان اکنون محوریت سیاست نفتی سعودی را خود به دست گرفته است. در آپریل گذشته و در جلسه سران اوپک در دوحه قطر، او در آخرین لحظه مداخله کرد و توافقات را بر هم زد.
محمد بن سلمان در سودای صنعت نظامی بوم در اقتصاد بدون نفت!
علی النعیمی

برکناری النعیمی، به طور غیر مستقیم قدرت بیشتری در اختیار پسر شاه سعودی، محمد بن سلمان، نایب ولیعهد، قرار می دهد. «خالد الفالح»، وزیر بهداشت عربستان و رییس سابق شرکت نفت عربستان، آرامکو، جای وزیر نفت 84 ساله را گرفت. در پی ادغام برخی وزارتخانه ها در عربستان، قرار است وزارت نفت هم با نام «وزارت انرژی، صنعت و دارایی های معدنی» به کار خود ادامه دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
فیلیپ گوردون دستیار ویژه سابق رییس جمهور آمریکا از ماهیت اصلی توافق هسته‌ای پرده بر می‌دارد و تغییر رفتار ایران بصورت تدریجی و در بلندمدت را استراتژی اصلی اوباما معرفی می‌کند.

سرویس جنگ نرم مشرق- اندیشکده آمریکایی «بیکر» و مرکز مطالعات انرژی آمریکا، به طور مشترک میزبان سمیناری یک روزه با عنوان «درون توافق هسته‌ای با ایران» در ماه گذشته در دانشگاه رایس واقع در هیوستون تگزاس بودند که در آن روابط ایران و آمریکا پس از توافق، از جنبه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت. مهمان ویژه این مراسم «وندی شرمن»، معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران بود که سخنان او در این سمینار، پیش از این در مشرق منتشر شده بود.

آمریکا بدنبال تغییرات تدریجی و بلند مدت در ایران
اندیشکده آمریکایی «بیکر» و مرکز مطالعات انرژی آمریکا، به طور مشترک میزبان سمیناری یک روزه با عنوان «درون توافق هسته‌ای با ایران» در ماه گذشته بودند

تعداد بازدید از این مطلب: 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
عطا مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات که در سال‌های اخیر جیره‌خوار وهابیون سعودی شده است، اولین نفری بود که نسبت به استفاده از اصطلاحی سیاسی توسط آیت‌الله جوادی آملی انتقاد کرد.

85

گروه سیاسی مشرق - عطاالله مهاجرانی سال‌هاست که در حال خوش‌خدمتی به انگلیس و عربستان است و آخرین باری که نام وی بر سر زبان‌ها افتاد مربوط به درخواستش از سعودی‌ها برای تأمین هزینه تحصیل فرزندش بود.

در سندي كه سایت ویکی‌لیکس به همراه حدود ۶۰ هزار سند ديگر از مجموع نيم ميليون سند خارج شده از سيستم الكترونيكي وزارت خارجه سعودي، منتشر کرده است، عطاء‌الله مهاجراني در نامه‌اي به سفارت سعودي در لندن درخواست كرده كه اين كشور هزينه تحصيل فرزند وي در مقطع دكتري را متقبل شود و اين كشور نيز با اين درخواست موافقت كرده بود.[1]

اما مهاجرانی در جدیدترین مطلبی که در سایت شخصی‌اش درباره ملاقات آیت الله جوادی با محمدرضا عارف منتشر کرده‌، نوشته است: «ایشان در ملاقات با دکتر محمد رضا عارف که نماد ادب و سنجیدگی هستند، نمی‌بایست آن واژه ویژه را بر زبان می آوردند!

اولا روایتی که به پیامبر منسوب است که در آن روایت از این واژه استفاده شده است؛ روایتی است که در صحت استناد آن سخن کم نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی پیامی به کنفرانس بین‌المللی همصدا با اقصی در تهران اظهار داشت: اسرائیل بزرگ سقوط کرد و دیگر نمی‌تواند مدعی اسرائیل بزرگ از «نیل تا فرات» باشد، این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است.

پروژه «اسرائیل بزرگ» سقوط کرد/ مبارزه فلسطینی‌ها بخاطر مقدسات امت اسلامی استبه گزارش مشرق،«خطر اسرائیل مثل قبل نیست و اسرائیلی‌ها بسیار عقب‌نشینی کرده‌اند عقب‌نشینی آنها نتیجه جهاد، فداکاری‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهای جنبش‌های مقاومت در منطقه است. اسرائیل بزرگ سقوط کرد اسرائیل دیگر نمی‌تواند در جنوب لبنان بماند، نمی‌تواند در غزه بماند و مدعی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات باشد. این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است. اسرائیل بزرگی که لبنان و فلسطین آن را شکست دادند سقوط کرد اما اسرائیل قدرتمند که فلسطین را بجز غزه اشغال کرده و غزه را محاصره کرده است هنوز هم قدرتمند است و دولت‌ها و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و از هر فرصت موجود در حال و آینده استفاده می‌کند.»

از بخشی از پیام مهم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان  به کنفرانس بین‌المللی هم‌صدا با اقصی در تهران است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش اول پیام خود ضمن تقدیر از اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق مردم فلسطین به‌ویژه رئیس اتحادیه خانم دکتر زهرا مصطفوی خواستار اولویت‌بخشی به مسئله فلسطین بین تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
با آغازبکار سامانه دفاع موشکی ایالات متحده در رومانی از سویی و ادعای حمله سایبری آژانس‌های اطلاعاتی روسیه به یکی از ارگان‌های سیاسی آلمان، جنگ سرد جدید وارد مرحله تازه‌ای شده است.
گروه بین‌الملل مشرق- 800 میلیون دلار، هزینه‌ای است که دولت آمریکا در پایگاه نظامی رومانی خرج کرده است. سپر موشکی آمریکایی Aegis زمین‌پایه دقیقاً در پایگاه Deveselu در جنوب غرب بخارست مستقر شده که پیش‌تر متعلق به اتحاد جماهیر شوروی بود.

پوتین بودجه دفاعی را برای مقابله با سپر موشکی آمریکا افزایش داد


موشک‌های بالستیک آمریکا اگر چه رسماً با عنوان مقابله با تهدیدهای جدید از سوی «موشک‌های بالستیک ایرانی و سایر دولت‌های سرکش» در اروپای شرقی مستقر شده و حتی رابرتر معاون وزیر دفاع آمریکا صراحتاً از عدم استفاده آن علیه تهدیدهای موشکی روسیه در حال و آینده خبر داده است، اما خیلی زود هدف اصلی خود را به واکنش واداشت. پوتین در جلسه شورای عالی امنیت ملی روسیه دستور افزایش بودجه نظامی این کشور را صادر کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
فائزه هاشمی دیدار با بهائیان را یک دیدار عادی با یک دوست خواند و مدعی شد نگاهش به موضوع بهائیان،‌ نگاه حقوق بشری است.

فائزه هاشمی: از دیدار با بهائی‌ها پشیمان نیستم/ ما در ایران به اینها ظلم می‌کنیم!به گزارش مشرق، فائزه هاشمی در گفتگو با یورونیوز در خصوص دیدار با اعضای فرقه ضاله بهائیت گفته که هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیست و کسانی که به این دلیل به او حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.

یورنیوز نوشت: فائزه هاشمی، نماینده سابق مجلس، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده زن و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که هرچند تصور چنین حملاتی را نداشت اما نگران این موج‌ها نیست و این موج‌ها در نهایت به ضرر موج سازان تمام می‌شود.

هاشمی دوم مهرماه سال ۹۱ بازداشت و برای سپری کردن محکومیت خود راهی زندان اوین شده بود. او به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی محکوم شده بود و بعد از سپری کردن دوران محکومیت خود از زندان ازاد شد.

تحت‌فشارهای شدیدتر بوده‌ایم

فائزه هاشمی به آشنایی‌اش با فریبا کمال‌آبادی در زندان اوین اشاره می‌کند و می‌گوید: من دیدن خانم کمال‌آبادی رفتم به دلیل اینکه هم‌بندی من بود و شش ماه با هم زندگی کردیم و بعد از هشت سال برای پنج روز مرخصی آمده و این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است. حیوان که نیستیم در زندگی در دوران‌های مختلف یک چیزهایی وجود دارد که یک سری وظایف اخلاقی و انسانی را بر دوش آدم می‌گذارد و یکسری ارتباطاتی را برقرار می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
عبدالرشید دوستُم و رسول سیاف از فرماندهان نظامی پیشین در افغانستان بودند که پس از سقوط طالبان و تشکیل دولت جدید از اقدامات گذشته خود فاصله گرفتند و عرصه سیاسی را به عنوان زمین بازی برگزیدند. حالا پای فرمانده دیگری به میان آمده است.

گروه بین‌الملل مشرق- دولت افغانستان متن توافق با گلبدین حکمتیار از مشهورترین فعالان سیاسی و نظامی در تاریخ چنددهه اخیر افغانستان را نهایی کرده است.

افغانستان در آستانه توافق دولت با یگ گروه نظامی
حکمتیار (نفر سمت راست) سه دهه است که در عرصه نظامی و سیاسی افغانستان فعالیت می‌کند. رسول سیاف (نفر سمت چپ) در دوره‌هایی با وی همکاری داشته ولی پس از حمله آمریکا و سقوط طالبان با نهادهای ملی همکاری کرد و حتی در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری نامزد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395
نظرات
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه دشمن وقتی قدرت شما را ببیند، ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد، فرمودند: اما وقتی در نشان دادن مبانی و عناصر قدرت خود در مقابل دشمن، ملاحظه و اجتناب کنیم و یا بترسیم، دشمن «گستاخ» می‌شود.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح  امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاشها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص های ممتاز و جریان ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند و تأکید کردند: اگر جامعه ای با چنین ویژگی هایی شکل بگیرد، قطعا اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها معنا پیدا خواهد کرد.

رهبر انقلاب، کار معلمی را کاری دشوار  توصیف کردند و گفتند: کار مخلصانه و برای خدا، ماندگار و موجب نجات است و زمینه کار مخلصانه در شغل معلمی، کاملاً وجود دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
جیکاک در کسوت و با لباس روحانی با سوء استفاده از اعتقادات مردم دست به انحراف افکار عمومی و عوام فریبی زد و به این اشخاص ساده لوح و بی‌خبر از همه جا تلقین کرده بود که وطن مشتی خاک بی‌ارزش است باید به فکر بهشت بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ نام «جیکاک» برای مردم مناطق نفت خیز جنوب و خصوصاً مردم مسجدسلیمان و عشایر بختیاری نامی کاملاً آشناست. نامی که به نماد شیادی، نیرنگ بازی و حیله‌گری آن هم از نوع خطرناک آن یعنی انگلیسی تبدیل شده، با گذشت قریب به 60 سال مردم این مناطق به کسانی که به نیرنگ، مکر و حیله و البته سیاستمداری از نوع خاص کلمه مشهورند لقب جیکاک می دهند!

«میجر جیکاک» مامور سازمان اطلاعاتی «اینتلیجنس سرویس» انگلیس بود که سال‌ها در مناطق جنوبی کشور به جاسوسی و اجرای برنامه‌های دولت متبوعش اقدام نمود. وی سالها زیر نظر «آندروود» که با اسامی «ماژور آندروود» و «کلنل آندروود» معروف است، آموزش دیده و تجربه کافی کسب نمود. آندروود چهره مرموز و سیاسی بود که مدتی ریاست بندر بصره را به عهده داشت و با قدرت عجیبی منطقه شط العرب را اداره می‌کرد. چند سال بعد با درجه کلنلی ریاست اداره اطلاعات شرکت نفت انگلیس و ایران را عهده دار گردید و مدتی نیز در تهران در کسوت تاجر فعالیت‌های جاسوسی انگلیس را سازماندهی می کرد.

روایتی از روحانی که مصداق «نفوذ» بود+عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
رهبر انقلاب، وارد‌کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند،«مطلقاً‌ممنوع»خواندند و افزودند:برخی فروشگاه‌ها مقیدند که جز تولید‌داخلی نفروشند که باید به این انسان‌های با غیرت آفرین گفت.

واردات کالایی که مشابه داخلی دارد مطلقاً ممنوع است/ دور دوم انتخابات اهمیتش کمتر از نوبت اول نیست/ آمریکا با «ایران هراسی» کاری می‌کند بانک‌ها با ایران معامله نکنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.

ایشان هچنین با اشاره به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در جمعه همین هفته، همه واجدان شرایط شرکت در این مرحله را، به حضور در انتخابات فراخواندند.

رهبر انقلاب با تشکر از زحمات و تلاشهای جامعه کارگری کشور و اظهار ارادت نسبت به کارگران، کار و تلاش در جامعه را «ارزش» خواندند و گفتند: هر فردی که در جامعه مشغول کار است؛ اعم از مسئول، وزیر، استاد دانشگاه، دانشجو، طلبه، مدیر و دیگران، به معنای عمومی کلمه کارگر است و در واقع، «تولید ارزش» می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
نظرات
جهانگیری می‌گوید پولی که این روزها دادگاه آمریکا رای به بلوکه شدن آن داده با بی‌تدبیری دولت قبل سپرده‌گذاری شده ولی عراقچی تصریح می کند که این پول در سال ۲۰۰۳ یعنی بین سال‌های ۸۲ تا ۸۳ و زمان دولت اصلاحات سپرده‌گذاری شده است.

به گزارش مشرق، دیوان عالی آمریکا بالاخره رای خود را صادر کرد؛ رایی که ایران را به دلیل آنچه دست داشتن در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در لبنان در سال 1983 می خواند، محکوم به پرداخت حدود 2 میلیارد دلار غرامت به خانواده و بازماندگان قربانیان این انفجار می کرد.

انتشار این حکم تنها چندماه پس از اجرایی شدن توافق هسته ای میان ایران و غرب، اما و اگرهای فراوانی را در افکار عمومی ایجاد کرد؛ نگرانی هایی که این احتمال را به وجود آورده بود که احتمالا آمریکایی ها در سال های بعد نیز با چنین راهکارهایی، مانع رسیدن ایران به اهداف اقتصادی پیش بینی شده در برجام برسند.

مسئولان دولت اما واکنش های متفاوتی به این حکم داشتند؛ افکار عمومی از دیپلمات ها درباره ارتباط این حکم و برجام سوال می کردند، اما ظریف و عراقچی معتقد بودند که این حکم با اینکه ناعادلانه است ولی ربطی به برجام ندارد.

در سوی دیگر ماجرا اما معاون اول دولت روحانی قرار داشت که معتقد بود «بی تدبیری دولت قبل باعث شد که آمریکا بتواند این پول را بلوکه کند»

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، برداشت.

آثار و پیامدهای عقب نشینی گام‌به‌گام در برابر نظام سلطه

به گزارش مشرق، مقام معظم رهبری در بیانات روز اول سال در حرم مطهر رضوی (ع)، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند؛ که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، کنار زد.

بنا به فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی (
مدّ ظلّه العالی)، دشمنان و عوامل سرسپرده داخلی آن‌ها، سعی می‌کنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و سپس توسط آنان به افکار عمومی جامعه منتقل کنند که: برای اینکه ما بتوانیم راحت زندگی کنیم؛ بایستی در کشور و نحوه اداره آن، تغییراتی به‌وجود بیاید.

از منظر معظم له، معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی‌ای که به حکم اسلام و به حکم برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها پایبند است، صرفِ‌نظر کند؛ تا دل نظام سلطه را نرم نموده و از سر ترحم، به ملت ایران، گوشه نظری بیاندازند؛ تا اوضاع مردم بهتر شود!!
تعداد بازدید از این مطلب: 1411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
وزیر خارجه آمریکا اگرچه هدف از سفر به بحرین و دیدار با مسئولان بحرینی را گفتگو و تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه و امنیت منطقه‌ای عنوان کرد، اما اهداف مهم دیگری را هم دنبال می‌کند که اتحاد در بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای مقابله با توان دفاعی ایران از جمله آنهاست.

آیا جان کری دستور آزادی «زینب الخواجه»را داد/ پروژه آمریکا برای متحد سازی اعراب برای مقابله با «ایران موشکی»گروه بین‌الملل مشرق - «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وارد «منامه»، پایتخت بحرین شد.

آخرین سفر وزرای خارجه آمریکا به بحرین به دسامبر سال ۲۰۱۰ بازمی گردد که طی آن «هیلاری کیلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا به منامه سفر کرده بود.

همزمان با ورود کری به منامه جنبش «انقلاب ۱۴ فوریه بحرین» ضمن انتقاد از این سفر بر مواضع خود مبنی بر کناره گیری «آل خلیفه» از قدرت تاکید و خاطر نشان کرد: سفر کری به بحرین در راستای حمایت آمریکا از رژیم آل خلیفه در قبال انقلاب مردم بحرین صورت می گیرد.

اگرچه منابع خبری بحث و تبادل نظر درباره امنیت منطقه و اوضاع آن و شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس را هدف وزیر خارجه آمریکا از سفر به منامه اعلام کرده اند، اما این سفر اهداف دیگری را هم دنبال می کند.


تعداد بازدید از این مطلب: 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و به بهانه «احیاء اروپا» اقدام به تشکیل اتحادیه‌ای در این قاره کرد که اکنون به اعتراف رئیس سابق بانک مرکزی انگلیس منجر به بیماری اقتصادی در قاره سبز شده است.

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: اتحادیه اروپا اگرچه که ظاهراً یک نهاد اروپایی است، اما شواهد نشان می‌دهد تأسیس آن یک طرح کاملاً آمریکایی بوده است. بعد از جنگ جهانی دوم، مقامات واشنگتن قصد داشتند تا کشورهای اروپایی را با یک‌دیگر متحد کنند. برای رسیدن به این هدف، میلیون‌ها دلار بودجه به شکل مخفیانه (گاهاً از طریق سیا) در اختیار سازمانی به نام «جنبش اروپا» و کمیته‌ای به نام «کمیته آمریکایی اروپای متحد» و چند نهاد دیگر قرار گرفت تا از آن برای پیدا کردن نقاط اشتراک و تشکیل یک «اتحاد اروپایی» استفاده کنند. تلاش‌های آمریکایی‌ها نهایتاً منجر به تأسیس اتحادیه اروپا شد و بعدها یک «نابغه» کانادایی-آمریکایی به نام «رابرت ماندل» واحد ارز «یورو» را اختراع کرد تا اروپا را وارد گرداب اقتصادی کند. آن‌چه امروز در اروپا اتفاق می‌افتد، نه تنها شکست ایده «منطقه یورو» محسوب نمی‌شود، بلکه موفقیتی بزرگ‌تر از آن چیزی است که سازندگان و حامیان «یورو» در خوش‌بینانه‌ترین رؤیاهایشان تصور می‌کردند.

اتحادیه اروپا؛ کودتای آمریکا در قاره سبز

تعداد بازدید از این مطلب: 264
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395
نظرات
اگرچه اهداف اقتصادی مهمترین دلیل سفر پادشاه عربستان به مصر عنوان شده، اما در این تردید نیست که بایدها و نبایدهای سیاسی عامل این سفر بوده‌اند.

بایدها و نبایدهایی که ملک سلمان را راهی قاهره کردگروه بین‌الملل مشرق - مصر به دلایل سیاسی، جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی، از روزگاران گذشته بخشی جدایی ‎ناپذیر از معادلات خاورمیانه و جهان بوده است، نخست آن که مصر، یک کشور مسلمان و صاحب مرجعیت دینی و علمی اهل تسنن در جهان اسلام به‎ شمار می رود و این به استناد قدمت تاریخی «دانشگاه الازهر» و علما و اندیشمندانی است که در دامن آن پرورش یافته ‎اند.

دیگر آن‎ که تمدن مصر یکی از معدود تمدن‎‎ های باستانی چند هزار ساله جهان است که به فرهنگ و مردم این سرزمین اعتبار می ‎بخشد، اما مهم تر از آن مصر پر ‎جمعیت ‎ترین کشور عربی مسلمان در خاورمیانه و شمال آفریقاست.

تعداد بازدید از این مطلب: 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395
نظرات
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت آمریکایی‌ها می گویند بشار اسد باید برود اما اسد باید به عنوان رئیس‌جمهور قانونی سوریه بماند تا دوران ریاست‌جمهوری‌اش پایان یابد و شرط رفتن وی خط قرمز ما است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه نگاه یک درباره شعار سال اظهار داشت: جمهوری اسلامی افتخارش این است که مستقل بوده و اگر می‌خواهد مستقل بماند باید اقتصاد وارداتی نداشته باشد چرا که اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر خود است تا آسیب پذیری اقتصاد به حداقل برسد. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه دفاعی خودکفا هستیم، ادامه داد: با خود کفایی توانستیم امکانات پیچیده‌ای همچون موشک را تهیه کنیم و ایجاد ساختار بر پایه دفاعی حتما راحت تر از حوزه اقتصادی است. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چین از سال 1949 توانسته با ابتکار خود سیستم دفاعی و اقتصادی را سر و سامان دهد از همین رو آینده اش درخشان خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه اقتصادی هم میانبر بزنیم تاکید کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست معاونت رییس جمهور تشکیل شده و این بسیار خوب است.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
گروه‌های حقوق‌بشری و دانشگاهی آمریکا هشدار جدی دادند که تد کروز در مورد مسلمانان به مراتب دارای سیاست‌های تندتری نسبت به ترامپ است و خطر بیشتری را متوجه آینده مسلمانان آمریکا خواهد ساخت.
گروه بین‌الملل مشرق - در چهارشنبه‌ای که گذشت، «تد کروز» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جمع طرفداران خود اعلام کرد که صریحا خواستار وضع قوانین سخت‌‌گیرانه و بکارگیری واحدهای گشتی در محله‌های مسلمان‌نشین آمریکاست. این اظهارات کروز، درست چند روز پس از اینکه وی تیم سیاست خارجه خود را از میان اسلام‌هراس‌ترین چهره‌های آمریکا انتخاب کرد مطرح شد.

 

کروز اسلام‌ستیزتر از ترامپ است


پس از حمله تروریستی بروکسل، نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات تندی را علیه مسلمانان ابراز کردند. ترامپ در اولین واکنش خود قول جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را داد. این در حالی است که کروز طی چند ماه اخیر هیچگاه موضع تندی علیه مسلمانان نگرفت و بالادستی‌های حزب جمهوریخواه هم به همین دلیل و بخاطر مواضع تند ترامپ، طرف کروز بودند. اما ، اظهارات تند اخیر کروز نشانه اتفاقات جدید در رویکرد انتخاباتی وی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
شیخ محمد خیابانی، عالم و مجاهد بزرگ معاصر، پس از گذراندن تحصیلات و درآمدن به کسوت روحانیت با خاندان خامنه‌ای‌ها وصلت کرد.
به گزارش مشرق، امروز 17 فروردین مصادف با سالگرد قیام مردم تبریز به رهبری شیخ محمد خیابانی در سال 1299 علیه استبداد و استعمار انگلیس است. به همین مناسبت، کانال تلگرام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، خاطره‌ای از ایشان نقل کرده است که حاوی نکات جالب توجهی می‌باشد:


سه روایت ویژه از رهبر انقلاب درباره شیخ محمد خیابانی و قیام مردم تبریز علیه استبداد و استعمار

1«آقاى شيخ محمد خيابانى شوهر عمه‌ى ماست... پدرم شاهد قضاياى مشروطه بوده؛ ايشان در مشروطه بوده؛ با باقرخان هم‌محله‌اند. باقرخان مال محله‌ى خيابان است - كه محمد خيابانى هم مال همان محله‌اند - پدر ما هم مال همان محله‌اند... خيابان يك محله‌اى است در تبريز؛ محله‌اى است كه الان هم به يك شكل محله و اينها نيست؛ تنها خيابانى بوده كه آن زمانها در تبريز وجود داشته و در قسمتى از اين خيابان كوچه‌اى است به نام قرباغلار كوچه سى؛ الان هم هست كوچه‌ى قرباغى‌ها، كه منزل شيخ محمد خيابانى و همچنين منزل پدربزرگ ما، مرحوم حاج سيد حسين خامنه‌اى - كه پيش‌نماز مسجد جامع بود.» ۱۳۶۴/۰۳/۰۱
تعداد بازدید از این مطلب: 784
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
«پير سالينجر» در كتاب «آمريكا در بند» درباره ديدار لوبرانی با شاه مي نويسد: «واكنش آمريكايي‌ها در برابر هشدار اسرائيلي‌ها مبني بر رو به پايان بودن روزهاي شاه، دليلي بر اين مدعاست كه آنها در شناخت رو به زوال بودن حكومت شاه كند بودند.»

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ روز دوم فروردین 1357 شاه كه در جزيره كيش به سر مي برد «يوري لوبراني» سرپرست هيأت اسرائيلي اعزامي به تهران را به حضور پذيرفت. چند هفته بعد از این ملاقات لوبراني که به اسرائیل بازگشته بود در تل آويو به موشه دايان گفت كه او اطمينان دارد كار شاه تمام است. اين پيش بيني اطلاعاتي بلافاصله به آمريكا مخابره شد. اما عکس العمل آمريكا به سخنان لوبراني منفی بود.

ايالات متحده گفته بود «نگراني لوبرانی توخالي است. زیرا شاه 10 تا 15 سال ديگر در رأس حكومت ایران باقي خواهد ماند.» (1)

«پير سالينجر» در كتاب «آمريكا در بند» درباره ديدار لوبرانی با شاه مي نويسد: «واكنش آمريكايي‌ها در برابر هشدار اسرائيلي‌ها مبني بر رو به پايان بودن روزهاي شاه، دليلي بر اين مدعاست كه آنها در شناخت رو به زوال بودن حكومت شاه كند بودند.»

کیش

تعداد بازدید از این مطلب: 283
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
روزنامه «فایننشال تایمز» در آگهی خود با هشدار نسبت به خطر لغو برجام توسط دولت بعدی آمریکا، به افراد و شرکت‌های تجاری هشدار داد تا از سرمایه‌گذاری در ایران خودداری کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- دولت آمریکا‌ پس از توافق هسته‌ای به دنبال آن است تا ایران که به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده، از مزایای آن محروم شود. اقداماتی مانند تصویب قانون اخیر آمریکا در رابطه با این که هر فردی با تابعیت یکی از 38 کشوری که قانون لغو روادید با آمریکا را دارد، در صورت یک بار سفر به ایران از عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به آمریکا محروم می‌شود و همچنین عدم بازکردن سوئیفت با ارز دلار برای بانک‌های ایرانی، از نمونه تلاش‌های آمریکایی‌ها برای محرومیت ایران از مزایای برجام است.

به غیر از اقدامات رسمی دولت آمریکا، نهادهای خصوصی و گروه‌های فشار آمریکایی نیز اقدام به تبلیغات ضدایرانی جهت منصرف کردن شرکت‌های تجاری جهت سرمایه‌گذاری در ایران می‌کنند. در جدیدترین این اقدام‌ها، در روزی که انگلیس میزبان یک همایش سرمایه‌گذاری در رابطه با ایران بود، گروه «اتحاد در مقابل ایران هسته‌ای» موسوم به UANI، در اقدامی "ایران‌هراسانه" با چاپ تبلیغات تمام‌صفحه در صفحه اول نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز»، خطرات سرمایه‌گذاری در ایران را به سرمایه‌گذاران خارجی گوشزد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 302
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 19 اسفند 1394
نظرات
یک روزنامه سعودی ایران را دشمن اول کشورهای حوزه خلیج فارس نامید و عرب هایی را که اسرائیل را خطر اول می دانند، خیانتکار توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک روزنامه سعودی در مقاله‌ای آکنده از توهین و گستاخی، ضمن مزدور خواندن حزب الله، ایران را نخستین دشمن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نامید و اسرائیل را در رتبه دوم قرار داد و عرب‌هایی که اسراییل را خطری جدی‌تر از ایران بدانند، خیانتکار توصیف کرد.

"محمد آل الشیخ" از وابستگان خاندان مفتی دربار سعودی، امروز در مقاله ای در روزنامه سعودی الجزیره مدعی شد: باید به هرکس که خیال می کند اسرائیل اولین دشمن ماست و ایران در برابر اسرائیل از ما دفاع می کند، واضح بگویم که شاید این موضوع برای کشورهای عربی شمال آفریقا از جمله مصر که اسرائیل تهدیدکننده امنیت و ثبات آنهاست صدق کند اما برای عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران مهمترین دشمن است که قضیه فلسطین را بهانه ای برای نفوذ به عمق کشورهای عربی و از بین بردن اتحاد آنان و طرح های توسعه طلبانه خود قرار داده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب و تصریح کردند: «آستان قدس ظرفیت فرهنگی عظیمی است که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند؛ شایسته است با کمک خبرگان فرهنگی، بیشترین بهره از این ظرفیت کم‌نظیر در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام گرفته شود.»

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد ابراهیم رئیسی دامت برکاته

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۹۴ کدام جمله است؟
به گزارش مشرق، به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۹۴ کدام جمله است؟

نظر خود را به شماره ۲۰۱۱۰ ارسال یا در سایت KHAMENEI.IR ثبت کنید.


جملات پیشنهادی را در ادامه می خوانید:




فروردین ماه

فروردین ماه ۹۴

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ | بیانات در حرم مطهر رضوی
من این را صریحاً به ملّت عزیزمان عرض میکنم – قبلاً هم گفتم – من از همه‌ی دولتها در دوران مسئولیّت خودم حمایت کردم؛ از این دولت هم حمایت میکنم. هرجا هم لازم باشد تذکّر میدهم؛ البتّه چک سفید امضا هم به کسی نمیدهم. نگاه میکنم به عملکردها و برحسب عملکردها قضاوت میکنم و به توفیق الهی و به کمک الهی، برحسب عملکردها هم عمل خواهم کرد.

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ | بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام
چند جوان بی‌تجربه، امور آن کشور ]عربستان سعودی[ را در دست گرفتند و دارند آن جنبه‌ی توحّش را غلبه میدهند بر جنبه‌ی متانت و ظاهرسازی؛ این به ضررشان تمام خواهد شد. من هشدار میدهم به سعودی‌ها، از این حرکت جنایت‌آمیزی که در یمن میکنند باید دست بردارند؛ این در این منطقه قابل قبول نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
نظرات
یکی از نزدیکان ولیعهد ابوظبی در اظهاراتی عجیب خواستار اخراج ایرانی‌ها از امارات و تحریم کالاهای ایرانی شد.

تهدیدهای پوچ مقام اماراتی: ایرانی‌ها را از امارات اخراج می‌کنیم/ ایران برای ما خیری ندارد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری "وطن"، "ضاحی خلفان،" معاون رئیس پلیس دبی و یکی از نزدیکان ولیعهد ابوظبی، در حساب توییتر خود در ادعایی مضحک، حزب الله لبنان را "حزب لات" (یکی ار بت‌های زمان جاهلیت) خواند و با تروریست دانستن این جنبش و ایران نوشت: "ایران و حزب لات بارها در امور داخلی کشورهای عربی منطقه  مداخله کرده اند و ما در برابر آنها بیکار نخواهیم نشست."

 
وی افزود: "هر کس که امنیت یک کشور خلیجی را تهدید کند، کل کشورهای عضو شورای همکاری را تهدید کرده است."
تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات

 

پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی فاش کرد که قاهره، پاریس و رم در حال هماهنگی با یکدیگر و با تل‌آویو برای اقدام نظامی علیه کشور لیبی هستند؛ اقدامی که ممکن است با پاتک داعش به حمله‌کنندگان مواجه شود.

عملیات نظامی مصر، فرانسه، ایتالیا و رژیم صهیونیستی در لیبی/ استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در مرز لیبیگروه بین‌الملل مشرق - پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی افشا کرد که قاهره، پاریس و رم در راستای مبارزه با گروه تروریستی تکفیری «داعش» در حال انجام هماهنگی های لازم از یک سو با یکدیگر و از سوی دیگر با تل آویو برای اقدام نظامی در لیبی هستند.

دبکا فایل با بیان اینکه مصر و لیبی دارای مرزهای مشترکی هستند، افزود: ناو هواپیمابر «شارل دوگل» که در آب های دریای سرخ حضور دارد، در حال حرکت به سمت دریای مدیترانه است و بر اساس برنامه این ناو فرانسوی قرار است، هفته اول ماه مارس به دریای مدیترانه برسد.

این پایگاه خبری که به نزدیکی اش به سرویس های اطلاعاتی صهیونیستی معروف است، به نقل از منابع نظامی این رژیم نوشت: نیروی دریایی مصر رزمایش نظامی بزرگی را با مشارکت نیروی دریایی فرانسه برگزار خواهد کرد که در آن از سلاح های هسته ای نیز استفاده خواهد شد.

حمله قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی، مصر، فرانسه و ایتالیا به لیبی

تعداد بازدید از این مطلب: 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
ساپْرَک فرزند نامشروع افزایش مناسبات سعودی- صهیونیستی- آمریکایی برای ایجاد خاورمیانه جدید متناسب با رویکردهای غربی- صهیونیستی و سایکس‌پیکو 2 در منطقه غرب آسیاست.

ساپرک چیست/ خانمی که سعودی‌ها دوست دارند رئیس‌جمهور شود +عکس ((چرا آل‌سعود از ریاست یک خانم حمایت می‌کند))

گروه بین‌الملل مشرق - ورود لابی‌های سرمایه داری در مسیر هدایت و کنترل افکار عمومی در آمریکا موضوع تازه‌ای نیست. خاندان‌های قدرت و ثروت شناخته شده آمریکایی همواره حمایت‌های سیاسی و مالی خود را معطوف به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نموده و در زمینه‌های تبلیغاتی حضور گسترده در انتخابات مختلف آمریکا دارند تا در آینده بتوانند از مهره های وارداتی خود در عرصه تصمیم‌گیری‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی استفاده نمایند. اما موضوع تازه دیگری که این روزها در همین راستا خود را در عرصه سیاسی آمریکا نشان می‌دهد، تشکیل لابی سعودی در آمریکا با اهداف ویژه است.  

 
خاندان حاکم عربستان سعودی در سایه ماجراجویی‌های اخیر خود در منطقه به دنبال تضمین‌های بیشتر برای تکیه به آمریکا جهت استمرار حاکمیت خود در عربستان سعودی است. پادشاه جدید عربستان که بر اساس رویکردهای ایدئولوگ و افراطی خود و حامیانش کمتر از پادشاه گذشته از حمایت آمریکایی ها برخوردار است، آن ها همچنین به دنبال پر کردن خلأ ناشی از حدف برخی بازیگران بین‌المللی نظیر بندر بن سلطان از دایره تصمیم سازی عربستان بر آمده و نیاز و ضرورت احیای مجدد مراکز ثقل استراتژیک عربستان در آمریکا را احساس می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
توکلی‌زاده در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال 94 شاهد بزرگی بر دروغ بودن تهمت تقلب در سال 88 است. وقت آن نشده که بطور صریح از امانتداری نظام جمهوری اسلامی دفاع کنید؟

به گزارش مشرق،محمد امین توکلی‌زاده از فعالان سیاسی یادداشتی خطاب به محمدرضا عارف کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عارف

نماینده منتخب مردم تهران

ضمن تبریک پیروزی جنابعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای شما در خدمت به مردم، سؤالاتی به ذهنمان می‌رسد که انتظار داریم با توجه به سبقه دانشگاهی و تدین شما با پاسخ‌های درخوری مواجه گردیم.

1- در تهران شما اکثریت آرا را کسب نمودید. اما آیا خود را فقط نماینده طرفداران اصلاحات می‌دانید یا براساس قانون خود را نماینده کل مردم می‌دانید؟ به‌صورت صریح‌تر آیا قرار است مطالبات سیاسی حزب خود را دنبال کنید یا اینکه مطالبات واقعی مردم را دنبال خواهید کرد؟

2- به نظر شما چرا حتی رأی‌دهندگان به آقای روحانی هم در تهران حاضر نشدند ب

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
با سست‌تر شدن قبضه سلمان بر قدرت، چند رویداد در عرصه سیاسی عربستان سعودی بسیار محتمل خواهد بود؛ تشدید درگیری‌ها درون خاندان سلطنتی، درگرفتن آتش جنگ خارجی و در گرفتن شورش‌های داخلی.

گروه بین‌الملل مشرق - در 22 سپتامبر سال گذشته، نامه ای به مطبوعات درز کرد که یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان خطاب به سایر شاهزادگان سعودی نوشته و خواستار «تغییر» برای جلوگیری از سقوط حکومت سعودی شده است.

آیا آل سعود به پایان سلام می کند؟

نویسنده نامه، یکی از نوه‌های ملک عبدالعزیز، بنیانگذار پادشاهی سعودی بود و شاه سلمان را به دلیل ایجاد مشکلات غیرمنتظره که ادامه حیات سلطنت را با چالش مواجه کرده است، سرزنش می کرد:

«ما نمی‌توانیم جلوی خالی‌شدن خزانه، ناپختگی سیاسی و خطرات نظامی را بگیریم، مگر این که شیوه‌های تصمیم‌گیری را عوض کنیم، حتی اگر لازمه آن تغییر شخص شاه باشد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
ادامه افشاگری‌های در پرونده یمن، آشکار شدن نتایج 333 روز تجاوز نظامی رژیم سعودی به این کشور و تعمیق اختلافات مثلث امارات، آل سعود و دیکتاتور فراری یمن، مهم‌ترین تحولات در دو عرصه سیاسی و میدانی یمن در روزهای جاری است.
گروه بین‌الملل مشرق - تجاوز نظامی علیه یمن در حالی وارد یازدهمین ماه خود می شود که هر روز گزارش جدیدی از شکست نظامیان متجاوز سعودی و کشورهای هم پیمان با آن از یک سو و ابعاد جدیدی از توطئه تدارک دیده شده علیه این کشور و همکاری کشورهای متجاوز با گروه های تروریستی تکفیری «القاعده» و «داعش» علیه نیروهای یمنی متشکل از ارتش و نیروهای مسلح این کشور و جنبش «انصار الله» و کمیته های دفاع مردمی یمن منتشر می شود.
افشاگری های جدید در پرونده یمن/نتایج 333 روز تجاوز نظامی/تعمیق اختلافات در ائتلاف عربی + نقشه و عکس و فیلم
نقشه کشور یمن و تقسیمات استانی آن



جدیدترین گزارش ها و داده ها از 333 روز تجاوز علیه یمن


جدیدترین گزارش ها و داده ها نتیجه و رهاورد 333 روز مقاومت و ایستادگی مردم یمن در برابر تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان با آن را در موارد زیر خلاصه می کند:

 

- اولین ضربه که ضربه ای تاریخی به متجاوزان شمرده می شود، در هم کوبیدن مقتدرانه مزدوران سنتی عربستان و آمریکا در یمن، آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن به دست نیروهای یمنی است، به گونه ای که این نیروها هم اکنون به حوالی عدن و شبوه رسیده و در تدارک آزادسازی این دو منطقه هستند. تشدید شرایط میدانی و امنیتی در این دو منطقه بسیاری از نظامیان سعودی و مزدوران آنها را وادار به فرار از میدان کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1649
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
هشت هزار سرباز متجاوز استرالیایی که در کنار نیم میلیون نفر دیگر، قربانی طمع‌ورزی و جنگ‌افروزی چرچیل و دولتمردان استرالیا برای فتح تنگه‌ای در ترکیه شده بودند، اکنون به نمادی مقدس برای گرامیداشت تجاوزات نظامی استرالیا تبدیل شده‌اند.

گروه گزارش ویژه مشرق - ماجرا از این قرار است که استرالیایی‌ها در تاریخ جنگ خود، روزی به حمایت از انگلیسی‌ها و با تحریک چرچیل به دنبال تصرف تنگه داردانل در ترکیه با مسلمانان عثمانی وارد جنگ شدند و پس از شکستی سخت ۸۰۰۰ کشته دادند، آن روز را در تاریخ خود روز آنزاک نامیدند و میادین زیادی در شهرهای خود به یاد آنها ساختند و آنقدر این روز را بزرگ کردند که امروز روز آنزاک مربوط به بزرگداشت آن کشتگان (متجاوز)‌ نیست بلکه تبدیل به روزی برای پاسداشت فداکاری‌های همه کسانی است که با دادن جان خود امنیت زندگی مردم امروز استرالیا را تامین کردند. اهالی استرالیا هرساله در این روز ملی، مراسم صبحگاهی در تمامی میدان‌های یادبود شهرهای استرالیا برگزار می‌کنند و یاد آن‌ها را جاودانه می‌کنند.

جنگ‌ها یکی از تاثیرگذارترین برهه‌های تاریخ کشورها هستند و چه حق و چه ناحق، در دل آن فداکاری‌هایی رخ می دهد که برای ملت‌ها واجد ارزش است. مسئولین شهرها تلاش می‌کنند تا یاد این فداکاری‌ها را برای شهرنشینان زنده نگاه دارند؛ چه اینکه خوب می‌دانند اگر یاد فداکاری‌های پیشینیان فراموش شود، شاید در جنگ بعدی دیگر کسی حاضر به از خودگذشتگی نباشد. برای این‌کار یادمان‌های جنگ‌ها و فداکاری‌ها را نه در مکان‌‌های دورافتاده و کم اهمیت بلکه در پرترددترین مکان‌ها و مراکز تعامل اجتماعی برپا می‌کنند؛ و برای این‌کار میدان‌ها شاید بهترین مکان‌ها باشد!

تعداد بازدید از این مطلب: 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
جریان اصلاحات، پیش و پس از انتخابات، در مورد تعداد نامزدهای خود مواضع متناقضی گرفتند که این دروغ‌ها، پس از ادعای پیروزی‌ ده‌ها نفر از آنها در انتخابات مجلس دهم افشا شد. آنها که می‌گفتند 30 نامزد تأییدصلاحیت‌شده بیشتر نداریم اکنون می‌گویند اکثریت مجلس را به دست آورده‌اند!

دروغ بزرگی که اصلاح‌طلبان پس از انتخابات به آن اعتراف کردند

گروه سیاسی مشرق - نگاهی به تبلیغات جریان اصلاحات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی حکایت از اتخاذ دو موضع متفاوت و مقابل هم این جریان سیاسی در پیش و پسا انتخابات دارد.

در ابتدا اعضای جریان اصلاحات به‌طور گسترده با حمله به شورای نگهبان در جهت مطامع سیاسی خود سعی کردند خود را مظلوم و در تنگنا و به قولی دست‌بسته جلوه دهند و سخنانی در این باب که کاندیدایی در کشور ندارند و حتی نیروهایشان به 30 نفر هم نمی‌رسد در میان افکار عمومی سم‌پاشی کردند تا بدین‌جهت شورای نگهبان را قربانی اهداف سیاسی خود کنند و احساس ترحم مردم را در جهت منافع خود برانگیزند.

در همین راستا حسین مرعشی در مورد رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان اظهار داشت: «جمعاً در کشور۳۰۰۰  اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند که تنها ۳۰ نفر تأییدشده‌اند، بر این اساس تنها ۱ درصد اصلاح‌طلبان تأییدشده‌اند.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
صادق زیباکلام می‌گوید حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب در میان منتخبان تهران وجود ندارد.
به گزارش مشرق، وی در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران همه به ویژه خود اصلاح‌طلبان را شگفت‌زده و شوکه کرد چون در این دوره حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت نکردند و دو سوم این لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان، افراد ناشناخته بودند؛ اهالی رسانه و فعالان سیاسی دو سوم لیست اصلاح‌طلبان را نمی‌شناسند.
وی ادامه داد: اگر قبل از انتخابات از من می‌پرسیدند چند نفر از لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران رای می‌آورند، خیلی می‌خواستم خیال‌پردازی کنم می‌گفتم حداکثر 10 نفر شناخته شده از این طرف مثل عارف، مطهری، محجوب، جلودارزاده و کواکبیان و 20 نفر از اصولگرایان.
پیش از زیباکلام، وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشته بود: فهرست امید با هیچ معیاری، لیست اصلاح‌طلب نیست. اصلاح‌طلبان در سال 92 از نامزدی حسن روحانی حمایت کردند که نه سوابقش از عضویت او در جناح اصلاح‌طلب حکایت می‌کرد و نه در میان نامزدها، نزدیک‌ترین نامزد به اصلاح‌طلبان بود.
بی‌بی‌سی می‌افزاید: انتخابات 94 فهرست اصلاح‌طلبان در نهایت چنان شکل گرفت که با هیچ معیار و ملاکی نتوان آن را فهرستی اصلاح‌طلبانه، در مقایسه با فهرست‌های پیشین این جریان خواند.
 
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
پروژه نفوذ در ایران با قدرت دنبال می‌شود و این در حالی است که حامیان دولت بویژه چهره‌های جریان اصلاحات با تمسخر و تحقیر این موضوع، دانسته یا ندانسته، یک چتر حمایتی برای عوامل نفوذ ایجاد می‌کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه وطن امروز، اگرچه مورد جیسون رضائیان و شبکه گسترده‌ای که او سرپل آن در ایران بود، کمک‌های بسیاری به سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایران کرد تا بر این شبکه احاطه داشته باشند اما به مرور برای کارشناسان امنیتی ایران فاش شد عملیات نفوذ تنها از طریق شبکه جیسون دنبال نمی‌شد بلکه شاهراه نفوذ در ایران، نه از حوزه سیاست و فرهنگ، بلکه از دروازه‌های گشاد اقتصاد و همکاری‌های به ظاهر علمی و پژوهشی نیز می‌گذرد.

دستگیری یکی از عوامل سرشناس پروژه نفوذ به نام «سیامک-ن» و اطلاعاتی که از او به دست آمده نشان می‌دهد پروژه نفوذ به سرعت و با قدرت در حال اجراست. از سوی دیگر برخی اظهارنظرهای مقامات مطلع در ایران نشان می‌دهد سازمان‌های امنیتی احاطه قابل قبولی بر این عملیات نفوذ دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
سیاست‌های اردوغان، ترکیه را گرفتار کرده و دیگر به عنوان یک بازیگر اصلی در منطقه محسوب نمی‌شود. حالا دیگر اسد، تنها دشمن اردوغان نیست.

گروه بین‌الملل مشرق - «دولت ناکام» اردوغان، در ترکیب سیاست‌های غیرمسئولانه در خاورمیانه با سرکوب کردها، خود موجب شکل‌گیری بحران امروزی شد. به اعتقاد صاحبنظران، ترکیه اکنون در موقعیت شبه‌جنگی اعلام‌نشده‌ای قرار دارد که می‌تواند به یک جنگ‌ تمام‌عیار بدل گردد. باراک اوباما، در تماس 80 دقیقه‌ای که اخیرا با اردوغان داشت، از وی خواست که هیچ اقدام خشنی علیه کردهای ترکیه صورت ندهد و اردوغان هم در پاسخ تلاش بسیاری را برای قانع کردن وی به اینکه کردها تروریست هستند صرف کرد. اما امروزه نگاه غرب به سبب کارشکنی‌های متعدد مرد جاه‌طلب ترک، با وی همراه نیست و اردوغان در تنگنای انزوا، خشم، و کینه‌جویی قرار گرفته است. شاید بتوان زیباترین تعبیر را این عبارت روزنامه «حُریت» دانست: «سودای بازگشت به دوران شکوهمند امپراتوری عثمانی و تشنگی برای انتقام‌جویی از تحقیرات قرن 20، اردوغان را در مسیر جنگ قرار داده است و حالا آن دسته از جنگ‌طلبانی که وی را تشویق کردند، باید پاسخگو باشند».

ترکیه در موقعیت جنگی بالفعل گرفتار شده است /// خطر تجزیه‌، ترکیه را تهدید می‌کند /// نوعثمانی‌گرایی مسمومی که گریبانگر اردوغان شد /// اردوغان در منجلاب خودساخته گرفتار شده است /// آماده جهت ملاحظه

تعداد بازدید از این مطلب: 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد برخی از کشورهای همسایه از پیشرفت های کشورمان هراسان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، "علی اکبر صالحی،" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به سرانجام رسیدن موضوع هسته ای ایران اظهار داشت: ایران به تمام تعهدات خود پای بند است، لیکن طرف مقابل  در اجرای تعهدات خود تعلل می ورزد و برخی از تحریم ها  بر علیه ایران تاکنون لغو نگردیده است. وی افزود : بعضی از بانک های بزرگ اروپا تحریم های خود علیه ایران را لغو نکرده اند و ما در این خصوص با اتحادیه اروپا در حال رایزنی هستیم.

 
صالحی در پاسخ به سؤالی در مورد امکان مذاکره کشورش با عربستان سعودی اعلام کرد: این ادعا که اختلاف میان ایران و عربستان ریشه در مذهب و تفاوت شیعه و سنی دارد، صحیح نیست. ریشه این اختلافات به مسائل سیاسی باز می گردد. همسایه های ما از پیشرفت های هسته‌ای، نظامی و علمی ایران نگران هستند. آنها ازاین پیشرفت ها می هراسند.
تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود