آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 575
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 585
بازدید ماه : 4560
بازدید سال : 9960
بازدید کلی : 150269

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394
نظرات

مسئولین به کمپین خیانت نپیوندید!

 
خودرو

"متاسفانه خودروهای ایرانی سالانه 110 هزار معلول به جامعه تحمیل می‌کنند و در کشوری مثل سوئد این آمار به حدود 360 نفر می رسد و قطعاً شرایط  و کیفیت خودروهای داخلی به هیچ عنوان با شاخص‌های توسعه‌یافته یک کشور همخوانی ندارد.معلولیت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای شدیدترین نوع معلولیت‌ها بوده و بیشترین هزینه‌های توانبخشی را در بر می‌گیرد".
این خبر را رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران می دهد. همچنین این بی کیفیت بودن خودروها مزیدی بر علت آمار بالای تصادفات جاده ای است البته  قائم مقام معاونت بازاریابی و فروش شرکت خودروسازی سایپا هم چندی پیش در واکنش به کمپین  تحریم خودرو داخلی با تاکید بر اینکه در وقوع تصادف های رانندگی و خسارت های مالی و جانی فقط پایین بودن کیفیت خودروهای داخل به عنوان تنها عامل موثر نمی باشد بیان کرده بود: "بعضی از دوستان با طرح چنین موضوعی خواسته و یا ناخواسته به صنعت خودروسازی ایران که سهم عمده ای در رونق اقتصادی کشورمان دارد لطمه می زنند"اما باید سوال کرد واقعا چه کسی دارد به صنعت و اقتصاد ایران ضربه می زند؟

تعداد بازدید از این مطلب: 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.
خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران: تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.
 
از پاتک به منتقدان توافق تا فرار از قانون!
 
از پاتک به منتقدان توافق تا فرار از قانون!
 
تعداد بازدید از این مطلب: 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات

سلامتی شما زیر پای تلفن های همراه

 


خیلی از ما عاشق تلفن همراه مان شده ایم، بخصوص اگر از نوع هوشمند آن باشد. روزها به صفحه ی آن زل می زنیم و شب ها زیر بالشت مان قرار می دهیم تا مبادا شبی نصف شبی کسی پیامی بدهد و ما خواب باشیم. ما کاری به علل این وابستگی افراطی به گوشی های هوشمند و به طور کلی موبایل نداریم. دغدغه ی ما تاثیر این ابزار مدرن ارتباطی بر سلامتی شماست. در این مطلب می خواهیم تاثیر تلفن های همراه و امواج شان را روی سلامتی انسان بررسی کنیم.


موبایل

 

خطر زندگی در جوار ایستگاه های پایه تلفن همراه
هنوز به درستی خطرات احتمالی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های رادیوفرکوئنسی که از آنتن های موبایل یا ایستگاه های پایه ی تلفن همراه ساطع می شود، تشخیص داده نشده است.


اما نتایج بررسی های محققان آلمانی نشان داده است احتمال بروز سرطان در بین افرادی که در فاصله ی حداقل 350 تا 400 متری این آنتن ها زندگی می کنند، بیشتر است. در نتیجه ارتباطی بین این امواج و ابتلا به سرطان وجود دارد.

 

تلفن های همراه و بمباران مغز
میزان تماس استفاده کننده های موبایل با امواج آن صد تا صدهزار برابر بیشتر از افرادی است که در نزدیکی دکل های پایه تلفن همراه زندگی می کنند، چون آنتن تلفن همراه در فاصله چند سانتی متری سر استفاده کننده قرار دارد.

 

به عقیده ی برخی محققان به نظر می رسد که استفاده ی طولانی مدت و زیاد از تلفن همراه می تواند باعث بروز دو مشکل شود: یکی تشکیل تومورهای خوش خیم در عصب شنوایی و دیگری تشکیل تومورهای خوش خیم و یا بدخیم در غدد پاروتید (غدد بزاقی).

شب ها، گوشی همراه تان را زیر بالشت و یا نزدیک سرتان قرار ندهید. بهتر است تلفن تان را خاموش کنید
تعداد بازدید از این مطلب: 644
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات

مقابله با بیماری های پاییز با طب سنتی

بروز بیماری‌هایی مانند ترک پوست، خشکی، شوره سر، اگزما، دردهای سیاتیکی، ورم لوزه‌ها و بیماری ‌های روحی و روانی مانند وسواس و افسردگی در فصل پاییز شایع است.

 
طب سنتی

فصل پاییز دارای مزاج سرد و خشک است و در نتیجه افرادی که مستعد بیماری‌های سرد و خشک هستند باید در این فصل بیشتر مراقب بیماری ‌هایی مانند ترک پوست، خشکی، شوره سر، اگزما، دردهای سیاتیکی، ورم لوزه ها و بیماری های روحی و روانی مانند وسواس و افسردگی باشند. تغییرات آب و هوایی و سردی و خشکی غالب برای فصل و عدم تحلیل مواد زائدی که در فصل تابستان در اثر مصرف بیش از حد مواد ایجاد شده است موجب بروز این بیماری ها می شود.
برای پیشگیری از بروز این بیماری ها از برخی کارها مانند مواجهه با گرمای ظهر و سرمای بامداد و شبانگاه، خوابیدن در جای سرد، استحمام با آب سرد، نوشیدن آب خیلی سرد، نزدیکی جنسی زیاد، خوابیدن با معده پر، مصرف مسهل ‌های قوی، فصد و حجامت و هر عملی که موجب کاهش خون در بدن شود، خواب زیاد یا بیداری بیش از حد و غم و غصه زیاد باید خودداری کرد و می توان برای جلوگیری از سرماخوردگی و زکام، در طول شب، سر، گلو و کف پا را پوشاند.
یکی از مشکلات شایع در فصل پاییز کسالت و افسردگی است؛ در ادامه راجع به این موضوع به طور کامل توضیح خواهیم داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 655
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات
آهنگ تلفن همراه می‌تواند با ویژگی‌های شخصیتی افراد ارتباط داشته باشد.

شخصیت افراد را با زنگ موبایل بشناسیم با تولید و رواج استفاده از گوشی‌های همراه پیشرفته، انتخاب زنگ آن با توجه به شخصیت افراد تغییر قابل محسوسی یافته است.

استقبال مردم برای گزینش و نصب آهنگهای گوناگون در موبایل طی چند سال اخیر رو به افزایش است و هر فردی موسیقی مورد علاقه‌ خود را برای زنگ گوشی خود استفاده می کند.

آیا شما هم در انتخاب نوع زنگ موبایل خود سلیقه‌ خاصی به خرج می‌دهید؟
چه نوع آهنگی را برای زنگ موبایل خود انتخاب می کنید؟
آهنگ ملایم یا پر صدا و شاد یا غم انگیز را بر می گزینید؟
آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بیشتر در طی شبانه‌روز، گوش خود را به حالت بی‌صدا (لرزنده) قرار می‌دهید؟
در طی یک ماه چند بار صدای زنگ موبایل خود را عوض می‌کنید؟
تعداد بازدید از این مطلب: 676
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات
طبق آمارهای موجود، نسبت ازدواج به طلاق از ۶.۱۲ درصد در سال ۹۰ به ۴.۴۳ درصد در سال ۹۳ رسیده که این آمار از کاهش ۲۷ درصدی نسبت ازدواج به طلاق در چهار سال گذشته حکایت دارد.

یشترین و کمترین طلاق در کدام استان‌ها اتفاق می‌افتد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،طبق بند 5 اصل 156 قانون اساسی، دستگاه قضایی متولی اصلی پیشگیری از وقوع جرم در کشور است و با عنایت به تصریح رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و تامین امنیت اجتماعی برای افراد جامعه، پرداختن به پیشگیری از جرم، ضروری است.

بنابر اذعان و تأکید متخصصان و صاحب‌نظران در عرصه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی، پدیده «طلاق» به طور مستقیم و غیرمستقیم در بروز انواع آسیب‌های اجتماعی و جرائم نقش دارد.

به طور قطع برای تحلیل جرم و آسیب‌های اجتماعی یا هر پدیده دیگری، دسترسی به آمارهای دقیق از پیش‌نیازهای اصلی است و

می‌تواند مدیران و مسئولان کشور را در برنامه‌ریزی برای آینده کمک کند.
از همین رو نگاهی به جدول طلاق و ازدواج‌های کل کشور در طول سال‌های 90 تا 93 می‌اندازیم که به شرح ذیل است:

تعداد بازدید از این مطلب: 562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات

خواص هسته ی انگور برای بدن

هسته های انگور به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام کمک می کنند و ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند.

فاطمه مهدی پور – بخش تغذیه و آشپزی تبیان
هسته انگور

حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند. البته خواص هسته ی انگور به همین جا ختم نمی شود. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این هسته های به ظاهر بی ارزش آشنا می کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 601
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات
مرتضی طباطبایی: از اینترنتی شدن اهدای خون در آینده نزدیک خبر داد.
سیدمرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سایت اهداکنندگان خون که لینک آن در سایت رسمی انتقال خون نیز گذاشته خواهد شد به زودی اهدای خون اینترنتی میسر می‌شود چرا که بیشتر کمبودها برای آن است که ما باید از نیروهای انسانی این سازمان به روش بهینه‌تری استفاده کنیم بنابراین اگر این مقوله میسر شود حتی نیروی مازاد نیز نخواهیم داشت.
 
وی درباره برنامه‌های بهینه کردن پزشکان و کادر سازمان انتقال خون بیان کرد: بر این اساس به روش ثبت اینترنتی اهدای خون را ایجاد خواهیم کرد تا  بر اساس زمان‌های خالی افراد و همچنین آمادگی نیروهای انسانی انتقال خون بتوانیم اهدای خون بهینه‌ای از شهروندان کشور انجام دهیم.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات

مرس؛ مسافران عربستان به هوش باشند

 


«سندروم تنفسی خاورمیانه» معروف به بیماری مرس (MERS)  یک بیماری تنفسی ویروسی متعلق به خانواده کروناویروس است که برای نخستین بار در سال 2012 در کشور عربستان سعودی شناسایی شد.


شتر

کروناویروس شامل یک خانواده ی بزرگ از ویروس ها است که بیماری های متعددی با شدت و ضعف متفاوت از یک سرماخوردگی ساده تا سندرم تنفسی حاد یا همان سارس را باعث می شود.


این ویروس در همین نزدیکی یعنی کشورهای همسایه هنوز قربانی می گیرد. طبق گزارش های اخیر، وزارت بهداشت عربستان تایید کرده است که در مدت یک هفته، 49 مورد جدید مبتلا به سندرم تنفسی خاور میانه و یا همان بیماری مرس در این کشور دیده شده است.


از آنجایی که به زودی زائرین خانه ی خدا عازم این کشور خواهند شد لازم دانستیم تا در خصوص این بیماری اطلاعاتی داده و شما را با خطرات آن آشنا کنیم.

 

ویروسی که منشا حیوانی دارد و انسان را مبتلا می کند
تاکنون به درستی مشخص نشده است که انسان چگونه به کروناویروس مبتلا شده است. این تصور وجود دارد که در خاورمیانه، این ویروس از طریق تماس مستقیم یا غیرمستقیم با شتر آلوده به ویروس به انسان انتقال یافته است. در واقع  در کشورهای زیادی مانند عربستان سعودی، مصر، عمان و قطر، شتر را ناقل اصلی بیماری مرس می دانند.


در ابتدای ظهور این بیماری از آنجایی که کروناویروس منشا حیوانی دارد این اعتقاد وجود داشت که این ویروس صرفا از حیوانات به انسان منتقل می شود. اما بعد از آلوده شدن هم اتاقی های بیماران مبتلا به مرس و همچنین ابتلای کادر درمانی بیمارستان سعودی، مشخص شد که این بیماری از انسان به انسان نیز قابل انتقال است.

تعداد بازدید از این مطلب: 586
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
پیکر علی طباطبایی بازیگر جوان سینما تشییع شد.
پیکر بازیگر جوان سینما و تلویزیون تشییع شدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پیکر علی طباطبایی بازیگر جوان سینما از مقابل درب منزل وی با حضور جمعیت کثیر مردمی و هنرمندان تشییع شد و در قطعه 231 بهشت زهرا آرام می گیرد.
 
گفتنی است فریدون جیرانی، محمود رضوی، علیرام نورایی، محمد حسین لطیفی، فرهاد قائمیان، افسانه چهره آزاد، ابراهیم شیبانی، محمدرضا غفاری و طناز طباطبایی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
 
از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به حضور آرمین زارعی ( آرمین 2 اف‌ام ) خواننده زیرزمینی اشاره کرد.
 
کمال طباطبایی پدر زنده یاد علی طباطبایی در این مراسم گفت: لحظه به لحظه در تمام لحظات بزرگ شدنش یک لحظه پلک نزدم و حکمت این اتفاق و معنایش را نمی‌فهمم.
تعداد بازدید از این مطلب: 1157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات
اسپرولینا؛ مبارزه با چاقی و پیری
نام اسپرولینا چندان آشنا نیست و خیلی از افراد اصلاً نمی‌دانند جلبکی با ویژگی‌ها و خواص اسپرولینا وجود دارد. درست است که این جلبک ظاهر و البته طعم دل‌چسبی ندارد اما گنجینه‌ای از خواص است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد سفارش کرده‌اند که این جلبک به صورت مکمل وارد برنامه‌ی غذایی شود.

 


 

اسپرولینا حاوی خواص زیادی است که در این مطلب به دو خاصیت شگفت‌انگیز آن اشاره می‌کنیم؛ یکی کمک به لاغری و دیگری مقابله با پیری. لطفاً با ما همراه باشید.

اسپرولینا

 

اسپرولینا چیست؟
اسپرولینا یک جلبک سبزآبی و حلزونی شکل است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسپرولینا یک جلبک واقعی نیست بلکه جزو ارگانیسم‌های زنده محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم این است که اسپرولینا حاوی میزان زیادی پروتئین است. میزان پروتئین‌های قابل هضم این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو تخمین زده شده است. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین‌های A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین ویتامین B12 است. گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را دربرنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

پینه زدایی از پاها در 5 مرحله

 


متاسفانه با وجود اینکه پاها جزو ارگان های مهم بدن هستند، اما اکثر ما در مراقبت از آنها کوتاهی می کنیم، یعنی اینکه تقریبا کاری برای سالم ماندن شان انجام نمی دهیم. در حالیکه بدون پاهای سالم عملا تحرکی در کار نخواهد بود. در این مطلب پنج مرحله ی ساده برای مقابله با یکی از رایج ترین مشکلات پاها یعنی پینه ارائه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.


میخچه و پینه پا

اگر جزو افراد پشت میزنشین و پشت فرمان نشین نباشید و زیاد راه بروید، به احتمال زیاد با مشکل پینه و حتی میخچه پا مواجه شده اید. قرار گرفتن طولانی مدت پاها در کفش، استفاده از کفش های نامناسب، کفش های پاشنه بلند، پیاده روی زیاد، پابرهنه رفتن و غیره جزعواملی هستند که باعث ایجاد سایش در پوست پاها می شوند. زمانی که پوست پا ساییده می شود ضخیم شده و به مرور پینه می بندد.


متاسفانه با وجود اینکه پاها جزو ارگان های مهم بدن هستند، اما اکثر ما در مراقبت از آنها کوتاهی می کنیم، یعنی اینکه تقریبا کاری برای سالم ماندن شان انجام نمی دهیم. در حالیکه بدون پاهای سالم عملا حرکتی در کار نخواهد بود. در این مطلب پنج مرحله ی ساده برای مقابله با یکی از رایج ترین مشکلات پاها یعنی پینه را ارائه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1222
موضوعات مرتبط: اجتماعی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

استرس به کدام عضو بدن بیشتر آسیب می زند؟

 


استرس! تک واژه ای که برای همه ی ما ملموس و شناخته شده است؛ واکنش بدن در برابر شرایط و حالات مختلف که روی جسم و روح تاثیر منفی می گذارد. با وجود اینکه استرس به میزان کم آن خوب است و باعث می شود بدن ما از شرایط خطرناک دور بماند، اما استرس بیش از اندازه باعث بروز مشکلات جسمی و روحی شدید می شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت زمانی که موقع استرس و تنش های روحی، ناخن ها یا لثه هایتان را می جویید و آرامش درونی تان از بین می رود، چه بلایی بر سر ارگان های بدن می آید و چه اعضایی بیشترین آسیب را تحمل می کنند.


جویدن ناخن انگشت

 

استرس ارمغان زندگی مدرن
مدرنتیه به نیت آسان کردن زندگی بشری ظهور یافت. البته به هدف خود نیز رسید، اما در عوض باری بر دوش آدمی نهاد به نام استرس!


هر چه زندگی مدرن در سایه ی مدرنیته شتاب بیشتری می گیرد، استرس ها و تنش های روحی نیز افزایش می یابد، تا جایی که گاهی کنترل این تنش ها برای انسان غیرممکن می شود.


مسئله ی نگران کننده این است که اکثر افرادی که از استرس زیاد رنج می برند توجهی به این وضعیت ندارند و در نهایت سلامتی شان را با عواقب جدی روبه رو می سازند.


نتایج پژوهشی که در انجمن روانشناسی آمریکا APA انجام شده است نشان می دهد 40 درصد افراد بزرگسالی که از استرس رنج می برند، دچار مشکلات و اختلالات خواب هستند. حتما خودتان از عواقب جدی کم خوابی مطلع هستید.


علاوه بر این استرس اندام هایی را تهدید می کند که ضعف آنها کیفیت زندگی فرد را پایین می آورد. در واقع استرس از پوستتان گرفته تا ریه ها، قلب و روده هایتان را درگیر می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

6عامل بالا رفتن کلسترول خون

 


کلسترول ماده ای غلیظ در خون است. برخی کلسترول های خون مفید می باشند و برای بدن لازم و ضروری هستند و به ساخت سلول های سالم کمک می کنند، اما داشتن کلسترول بد خون تاثیر منفی روی سلامت قلب دارد و باعث بروز بیماری های قلبی می شود. در برخی موارد کلسترول باعث تجمع چربی در رگ های خونی شده و مانع از جریان مناسب خون می شود. حتما می دانید که کلسترول بالای خون خطرناک است. خبر خوب اینکه می توان با اندکی تلاش، کلسترول خون را کنترل کرد. البته قبل از هر چیز لازم است که در خصوص عوامل ایجاد کننده ی این مشکل اطلاعات لازم را داشته باشید. در این مطلب در خصوص این عوامل بیشتر توضیح می دهیم.


چربی خون

 

 

کلسترول خون بالا در سایه ی تغذیه ی نامناسب
داشتن یک تغذیه ی سرشار از چربی های مضر می تواند خطر ابتلا به چربی خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل لازم است از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های مضر پرهیز کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1149
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

چطور بفهمیم چربی خون‌‌مان بالاست؟

 


آزمایش چربی خون شامل اندازه گیری کلسترول کل، کلسترول HDL (خوب)، کلسترول LDL (بد) و تری‌‌گلیسرید می‌شود.

 

 


 

آزمایش خون

 

برای اندازه‌گیری دقیق چربی‌های خون باید 9 تا 12 ساعت پیش از خون گرفتن، چیزی به جز آب نخورید و ننوشید.

 

تری‌گلیسرید نوعی از چربی خون است که در اثر مصرف مواد قندی و نشاسته ای بالا می‌رود.

 

کلسترول خون هم با مصرف چربی های غذایی مثل کره، چربی های گوشت، تخم مرغ و مواد لبنی پرچرب، روغن های جامد و مایع، غذاهای سرخ شده و ... زیاد می شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1152
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

باورهای غلط درباره کلسترول

 


آن‌قدر درباره کلسترول بد شنیده‌ایم که اگر به ما بگویند «کلسترول فی نفسه چیز بدی نیست» تعجب خواهیم کرد. در واقع کلسترول هم از جمله موادی است که بدن تولید و از آن استفاده می‌کند، زیرا حضور این ماده در بدن و برخی فرآیندهای حیاتی و به طور خلاصه برای سلامت ما، بسیار مهم است.


 

کلسترول خون

 

کلسترول مورد نیاز بدن از دو طریق تامین می شود؛ بخشی از آن به طور طبیعی در بدن تولید می شود. کبد و دیگر سلول های بدن، 75 درصد کلسترول مورد نیاز خون را تامین می کنند. وراثت در میزان تولید و جذب آن نقش بسیار مهمی دارد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1487
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
نظرات

حتما شما هم مطلع شده اید که چند روز پیش بروجردی گفته است در حین مذاکرات هسته ای؛ جان کری عصبانی می شود و دست هایش را به میز می کوبد که خودکار به سمت عراقچی کمانه می کند. آقای عراقچی هم برای آنکه حساب دست تیم آمریکایی بیاید خودکار را برداشته و به سمت "جان" پرتاب می کند. در انتها نیز جان کری عذرخواهی می کند و می گوید عمدا این کار را نکرده است.

 در همین راستا ستون "طنز و کاریکاتور عصرایران" پیش بینی هایی انجام داد که اگر این خودکار به سمت هر کدام از افراد زیر کمانه می کرد، عکس العمل آنها چه بود؟

قالیباف- ایشان به خودکار کمانه شده که روی میز افتاده نگاهی می اندازد، سپس به آرامی صورتش را برگردانده و به صورت جان کری نگاهی می اندازد، با آرامش تبسمی می کند و بعد یکهو به صورت گازانبری ، گازانبری را از جیبش درآورده و به سمت کری پرتاب می کند.

     
تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

این‌ها را برای صبحانه نخورید

 


اگر می‌خواهید یک صبحانه‌ی سالم میل کنید و در عین حال چاق نشوید از مواد غذایی چرب و شیرین و فرآوری شده بپرهیزید.

اگر می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید و یا لاغر شوید باید از صبحانه‌ی سالم شروع کنید. چون این وعده‌ی غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما با این حال اکثر افراد یا اهمیتی به آن نمی‌دهند و یا اینکه از آن ور بام افتاده و مواد غذایی سنگین و پرکالری مصرف می‌کنند. اگر می‌خواهید یک صبحانه‌ی سالم میل کنید و در عین حال چاق نشوید از این مواد غذایی بپرهیزید.

غلات صبحانه

 

 

غلات صبحانه‌ی شیرین
خیلی از مردم میل زیادی به خوردن غلات صبحانه‌ی آماده دارند. این غلات بسیار خوشمزه هستند اما در عین حال سرشار از قند بوده و ارزش غذایی بالایی ندارند. به همین دلیل حدود یک تا دو ساعت بعد از خوردنشان احساس گرسنگی خواهید کرد. این غلات سرشار از کربوهیدرات‌ها هستند که میزان قند خون را به سرعت بالا برده و با همان سرعت پایین می‌آورند.


بیسکوییت
اکثر بیسکوییت‌های مخصوص صبحانه که برخی از افراد برای صبحانه مصرف می‌کنند بسیار شیرین و در عین حال فاقد پروتئین و فیبرهای کافی هستند. اگر می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید دور این قبیل خوراکی‌ها را خط قرمز بکشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 440
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

ویتامین F چیست و در چه منابع گیاهی و جانوری وجود دارد و همچنین میزان نیاز روزانه بدن به آن چه مقدار است؟

پاسخ

اسیدهای چرب ضروری که گاهی به نام ویتامین «F» خوانده می‌شوند از دو نوع اسیدچرب، لینئولیگ اسید (LA) و آلفا لینئولیک اسید (LNA) تشکیل شده‌اند. دو دسته‌بندی مقدماتی از EFAها (یا همان اسیدهای چرب ضروری) امگا3 و امگا6 است که حاوی لینئولیک اسید و گاما لینئولیک اسید است. بدن انسان قدرت ساخت اسیدهای چرب ضروری را ندارد در حالی که ویتامین «F» برای رشد طبیعی بدن، تعادل رفتاری، سلامت غشای سلولی، تعادل هورمونی و عملکرد مناسب سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، این ویتامین برای ترکیب بافت چربی‌ها ضروری بوده و در تنظیم سطح کلسترول نقش مهمی برعهده دارد. این ویتامین همچنین باعث جوانی پوست شده و موها را سلامت و درخشان می‌کند. در تولید هورمون آدرنال نقش مهمی داشته و رشد باکتری‌های مفید روده را تحریک می‌کند. گفته می‌شود اسیدهای چرب در تخفیف درد آرتریت مؤثر است. علاوه بر این‌که در انتقال تکانه‌های عصبی نیز مؤثر بوده و کمبود آن باعث ناتوانی در یادگیری و مشکلاتی در بازآوری اطلاعات می‌شود. اسیدهای چرب در روغن دانه انگور، روغن تخم‌کتان، روغن غلات، مغزها و دانه‌ها مانند دانه سویا، گردو، کنجد و دانه آفتابگردان وجود دارد. علاوه بر این آووکادو، گوشت و ماهی‌ هایی مانند سالمون، خال مخالی و تن نیز حاوی ویتامین «F» هستند. اسید چرب ضروری امگا 6 در مغزهای خام، دانه‌ها، بنشن‌ ها، روغن دانه انگور و روغن تخم کتان وجود دارد. اسید چرب ضروری امگا3 نیز در ماهی، روغن کانولا و روغن گردو یافت می‌ شود. برای جلوگیری از کمبود ویتامین «F» توصیه می‌ شود تا روزانه بین یک تا دو درصد از کل کالری دریافتی از طریق مصرف اسیدهای چرب ضروری باشد. موفق باشید

تعداد بازدید از این مطلب: 2802
برچسب‌ها: ویتامینF ,
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 14 تير 1394
نظرات

مراقبت از قلب در هوای داغ تابستان

 


گرمای بی امان بلندترین روزهای سال بیداد می کند و اگر حواستان نباشد سلامتی تان به خطر می افتد. در این گرمای شدید همه افراد بخصوص افرادی که در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند، باید بیشتر به سلامت قلب خود توجه کنند.


هوای گرم

متاسفانه بر خلاف باورهای رایج که گفته می شود خانم ها دچار سکته و بیماری های قلبی نمی شوند، آمارها چیز دیگری می گویند.


بر حسب آمارهای جهانی در 10 سال گذشته، آنفارکتوس (سکته قلبی) در بین خانم های 35 تا 44 ساله حدود 15 درصد افزایش پیدا کرده است.


این خطر در بین خانم های 45 تا 54 ساله به حدود 18 درصد رسیده است. در نتیجه به همه افراد اعم از زن و مرد توصیه می شود که با رعایت نکاتی، از بروز مشکلات قلبی در گرمای بی امان تابستان پیشگیری کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 494
برچسب‌ها: قلب، هوای گرم ,
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 14 تير 1394
نظرات

درمانی برای توقف تعریق بیش از حد
روش‌های مختلفی برای درمان تعریق زیاد وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از محلول کلریدآلومینیوم که به محلول ضدتعریق شهرت دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها است که البته غلظت مناسب دارو حتما باید از سوی متخصص پوست تعیین شود. در این نوع درمان به بیمار توصیه می‌شود روزی 2 تا 3 مرتبه محلول را به کف دست و پاها، زیر بغل، کشاله ران و… اسپری کند.

 

در این بین نباید فراموش کنید اگر علت عرق‌ریزی، بیماری خاصی باشد، ابتدا باید بیماری را درمان کرد در غیر این صورت راهکارهای درمانی گفته شده چندان موثر نخواهد بود.

با بیان این‌که بهترین درمان، حذف عامل ایجادکننده تعریق زیاد است، اضافه می‌کند: بوتاکس به صورت دوره‌ای یکی از بهترین روش‌های درمان تعریق‌های زیاد بویژه در فصول گرم است که حتما باید توسط متخصص پوست تزریق شود. اگر هم مشکل بیمار با درمان‌های گفته شده حل نشود، پزشک در نهایت جراحی سمپاتکتومی یا قطع عصب سمپاتیک در کف دست یا پا را پیشنهاد می‌کند.

 

علت و درمان عرق سرد
عرق سرد مشکلی است که گاهی اوقات با آن مواجه‌ می‌شویم. ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزا، عفونت‌های جدی‌ ناشی از بیماری سل یا ایدز، استرس و اضطراب، میگرن، یائسگی، مشکلات قلبی ـ عروقی و… از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث ایجاد عرق سرد در بدن شوند. در چنین شرایطی مراجعه به پزشک، معاینات بالینی، گرفتن شرح حال و حتی انجام آزمایش برای تشخیص بیماری زمینه‌ای موضوع بسیار مهمی است، چرا که نوع درمان را مشخص می‌کند.

 

 چطور از شر عرق‌کردن‌های بیش از حد خلاص شویم.

تعداد بازدید از این مطلب: 938
برچسب‌ها: عرق سرد ,
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نظرات

فورا بعد از افطار ورزش نکنید


ورزش بلافاصله پس از افطار می‌تواند فشار مضاعفی را بر سیستم عصبی، مفصلی، گوارشی و عضلانی وارد کند. 2 تا 3 ساعت فاصله بین افطار تا ورزش باعث می‌شود تا بدن فرصت هضم غذا را پیدا کند و خون به راحتی در عضلات جریان یابد.


دویدن در شب در پارک

از آنجا که ساعات روزه‌داری، طولانی می‌باشد و فاصله زمانی میان افطار تا سحر برای خوردن و آشامیدن کوتاه است، با رسیدن به اواسط ماه مبارک رمضان، سوخت و ساز بدن کاهش یافته و چرخه انرژی از حالت عادی خارج می‌شود. در نتیجه، افراد در ساعات روزه‌داری دچار ضعف، بی‌حالی و خستگی مزمن می‌شوند.

 

برای پیشگیری از این رویداد بهتر است 2 تا 3 ساعت بعد از صرف افطار یا شام به مدت کوتاهی پیاده‌روی کنید، یا با انجام یکی از ورزش‌های هوازی سبک، متابولیسم بدن را بالا برده تا سرزندگی و نشاط به بدنتان بازگردد و بتوانید در طول روز فعالیت‌های طبیعی و روزمره خود را به نحو مطلوبی انجام دهید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1102
موضوعات مرتبط: ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نظرات

روزه قدرت دفاعی بدن را تقویت می‌کند


دانشمندان آمریکایی دریافته اند که سیستم ایمنی بدن انسان می‌تواند با روزه‌داری، احیا و بازسازی شود. این احیا بدین دلیل است که بدن بعد از روزه شروع به تولید سلول‌های جدید سفید خون می‌کند.


روزه ماه رمضان

دکتر باقر لاریجانی، رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه تغییر الگوی تغذیه در ماه رمضان می‌تواند بر سیستم ایمنی افراد تاثیر بگذارد، گفت:


«یکی از تغییرات بارزی که در ایام روزه‌داری ماه رمضان دیده می‌شود، تغییر الگوی تغذیه و به خصوص کالری دریافتی روزانه است.


بنابراین آگاهی از اثر تغییرات رژیمی بر فعالیت سیستم ایمنی می‌تواند در حفظ و حتی ارتقای عملکرد ایمنی بدن در ماه رمضان مفید باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 873
موضوعات مرتبط: ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود