آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 373
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 383
بازدید ماه : 4358
بازدید سال : 9758
بازدید کلی : 150067

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
یک پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: در میان شاعران پارسی‌گو، سعدی نسبتا توجه بیشتری به رمضان مبارک داشته و سخنش پیرامون عید فطر از سایر شاعران بهتر است.

به گزارش مشرق، امیر اسماعیل‌آذر، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه در میان شاعران پارسی‌گو، سعدی نسبتا توجه بیشتری به رمضان مبارک داشته و سخنش پیرامون عید فطر از سایر شاعران بهتر است، عنوان کرد: معنی ژؤف «عید فطر» بازگشتن به فطرت خدانهاده است که درقرآن مجید آیه‌ای دراین زمینه آمده است« فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا ۚ لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ».

اسماعیل آذر تصریح کرد: شعرهای سعدی تعلیمی و سهل و ممتنع است، به همین علت پرداخت تحلیلی به شعرهایش نسبت به مولانا و حافظ کم‌تر بوده است. حضور رمضان و روزه در غزلیات سعدی حضوری پوشیده و رمزی است. روزه در نگاه سعدی خوراندن طعام به نیازمندان است نه نخوردن طعام از سحر تا هنگام اذان مغرب.

تعداد بازدید از این مطلب: 277
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
عید فطر؛ روز بازگشت به فطرت پاک الهی، همان روز شیرین مزدگیری است؛ روزی که در سراسر جهان و ایران اسلامی‌مان عزیز شمرده شده و هر قوم و طایفه‌ای به شیوه و با آدابی به استقبالش می‌روند.

به گزارش مشرق، عيد فطر يکي از دو عيد بزرگ اسلامي است که در روز اول ماه شوال برگزار مي‌شود. مسلمانان پس از يک ماه روزه و عبادت پروردگار، چشم به راه اين روز بزرگ مي‌باشند و اين‌روز را جشن مي‌گيرند. عيد فطر بدرقه‌اي است بر ماه رمضان.

عید فطر نیز چونان دیگر مناسک و اعیاد اسلامی با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان در پهنه این سرزمین گره خورده است.

به همین دلیل در هر گوشه‌ای از این آب و خاک می‌توان مراسم ویژه این روز را به مشاهده نشست؛ مراسمی که ریشه در باورهای مردم این دیار نسبت به این جشن اسلامی دارد.

با اینکه نماز روز عیدفطر واجب نیست اما در صبح روز عیدفطر در همه روستاها و شهرهای ایران این نماز برگزار می‌شود و همه غسل کرده و جامه‌نو پوشیده در این نماز شرکت می‌کنند.

با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان از سال 91 تعطیلات عیدفطر در ایران نیز دو روز شده و امسال نیز با توجه به تقارن عید فطر با آخر هفته این تعطیلات سه روزه شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
هزاران نفر از مردم مؤمن تهران، صبح امروز (چهارشنبه) نماز عید سعید فطر را به امامت رهبر انقلاب در مصلی امام خمینی (ره) اقامه کردند.

به گزارش مشرق، مردم مسلمان و خداجوی ایران، امروز به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی و عبادت خداوند متعال، نماز عید سعید فطر را با شکوه فراوان، در سراسر کشور برگزار کردند. اوج این حضور و شکرگزاری، در مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز، ضمن تبریک عید سعید فطر به ملت ایران و امت بزرگ اسلامی، ماه رمضان امسال در کشور را پر از معنویت، توجه، توسل، خشوع و تضرع خواندند و گفتند: ما مسئولان باید به دلهای نورانی این مردم مؤمن غبطه بخوریم و البته خدا را شکرگزار باشیم اما از طرف دیگر باید بدانیم که در قبال مردم مؤمن کشور چه مسئولیت سنگینی داریم.

تروریستها می‌خواهند اسلام جعلی را جایگزین اسلام واقعی کنند/حقوق‌های غیرمنصفانه از بیت‌المال گناه و خیانت است

تعداد بازدید از این مطلب: 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم، منبع اصلی جنگ، ناامنی و تروریزم در منطقه و دنیای اسلام را قدرتهای استکباری و در رأس آنها امریکا دانستند و با تأکید بر اینکه هدف آنها، ایجاد فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپرده شدن موضوع محوری فلسطین است، گفتند: تنها راه مقابله با این توطئه ها، شناخت دشمن واقعی و ایستادگی است و ملت ایران نشان داده است که تنها راه پیشرفت ، ایستادگی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید فطر، به شرایط کنونی دنیای اسلام و کشتار، ناامنی و انفجارهای خونین در منطقه اشاره کردند و گفتند: یکی از مسائل مهم، شناخت منبع خبیث و نامبارک مشکلات امروز امت اسلامی و دستهای پنهانی است که تروریزم را ترویج می کنند.

فراموش شدن فلسطین، هدف امریکا از فاجعه‌آفرینی در منطقه/  ما در مسئله‌ی بحرین هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنیم اما نصیحتشان می‌کنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
رفتار خلاف قانون بعضی از دولتمردان در دوستی با فتنه‌گران 88 موضوعی مخفی نیست ولی اینکه بعد از تذکرات مکرر رهبری مبنی بر موضع‌گیری علیه فتنه، بازهم برخی با اصحاب فتنه دیدار می‌کنند؛ نشانه چیست؟

چراغ سبز نشان دادن به فتنه چه پیامی دارد؟/ وقتی هیچ توجیهی پذیرفته‌شده نیست

سرویس سیاست مشرق - فتنه سال 88 حمله به ارزش‌های انقلاب اسلامی بود. ازاین‌رو بود که فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان با بطری آب به خیابان‌ها آمدند و با شعار انحرافی و ساختارشکنانه «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»‌ مخالفت خود را با روز قدس نشان دادند. فتنه از هر فرصت و مناسبتی برای مخالفت باارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد اما سرانجام همین مخالفت‌ها باعث زمین‌گیر شدن آن در حماسه 9 دی سال 88 شد. این تحرکات ساختارشکنانه ریشه در فتنه سال 78 به بعد داشت که در فتنه سال 88 شاخ و برگ به خود گرفت. شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» نیز ماهیت فتنه را به خوبی نمایان ساخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 272
برچسب‌ها: فریدون، ملاوردی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مراسم راهپیمایی روز قدس صبح آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با یازدهم تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم در سراسرکشور و نقاط مختلف جهان برگزار شد.
راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
تعداد بازدید از این مطلب: 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مقام معظم رهبری با وجود شرایط پرتنش در کشورهای منطقه و جهان اسلام، همچنان موضوع فلسطین را موضوع اول جهان اسلام معرفی کرده و در طول سال گذشته در 19 سخنرانی خود به مناسبت‌های مختلف به موضوع فلسطین پرداخته‌ اند.

کشوری که رهبر انقلاب در طی یک سال 19 بار از آن یاد کردندسرویس جهان مشرق - موضوع مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های سخنرانی‌های مقام معظم رهبری از روز قدس سال گذشته تاکنون بوده است. ایشان به مناسبت‌های مختلف موضوع ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و شبکه استکباری حامی این رژیم بر ضد ملت فلسطین را مورد اشاره قرار داده و بر لزوم ایستادگی کشورهای مسلمان در کنار فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق مشروع و غصب ‌شده آنها تأکید کرده‌اند. ملت ایران نیز قطعا به اهمیت بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با موضوع فلسطین واقف هستند، این اهمیت از آنجا مشخص می شود که یکی از فرازهای این سخنان مبنی بر پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده مورد توجه ویژه مردم ایران قرار گرفته و آنها این بخش را به عنوان یکی از مهم ترین فرازهای بیانات رهبر انقلاب در سال 1394 معرفی کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
راهپیمایی روز قدس با شعار «وحدت امت‌ اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم‌ صهیونیستی و تروریسم‌ تکفیری» از ساعتی پیش در تهران و سایراستان‌های کشور آغاز شد.
گزارش لحظه به لحظه میزان از راهپیمایی روز قدسسرویس سیاست مشرق، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران با شعار محوری «وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری» از مسیرهای از پیش اعلام شده به سمت دانشگاه تهران، میعادگاه‌ نماز جمعه تا دقایقی دیگر آغاز می شود.

 
به گفته مسئولان برگزاری این مراسم تمامی مسائل امنیتی و حفاظتی برای حضور مردم فراهم شده است.
 
3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی راهپیمایی رور قدس را پوشش می‌دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه، سلامت دستگاه قضا و تلاش مستمر برای جلب رضایت مردم را وظیفه مهم و هدف اساسی قوه قضاییه خواندند و با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی قدس تأکید کردند: به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.
 
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی پایه‌گذار قوه قضاییه به عنوان مدیری خوش فکر، قاطع، مدبر و پیگیر، از زحمات و تلاشهای مسئولان عالی قضایی، مدیران و کارکنان قوه قضاییه صمیمانه تشکر کردند.
 
فریضه دفاع امت اسلامی از فلسطین با فریاد یکپارچه در روز قدس/ پیگیری حقوق پایمال شده ملت ایران به علت تحریم‌ها، در دستور کار قضایی قرار گیرد
 
ایشان با تجلیل از رئیس قوه قضاییه به عنوان شخصیتی عالِم، فرزانه و جامع، گفتند: دستگاه قضایی از جهت وظایف ذاتی همچون نظارت بر اجرای قانون، و پیشگیری از جرم و همچنین از جهت حضور رئیس قوه قضاییه در شوراهای عالی و اصلی نظام و تأثیرگذاری در سیاستهای کلان، دارای اهمیت بسیار بالایی است.
تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
برای هر حاکم و دولتمردی عده‌ای یاران خاصّ و نزدیک وجود دارد که برخی از این افراد به امتیازخواهی و ویژه خواری تمایل فراوان دارند.

سرویس سیاست مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

********

آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟/ پشت پرده فروش بوئینگ به ایران/ شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: گمانم مدتی است آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است. وقتی می‌خواهد بدعهدی امریکا در برجام را توجیه کند، به دامن قرارداد الجزایر و قطعنامه 598 پناه می‌برد غافل از اینکه در اینجا پیش پرداختی به بزرگی تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران پیشاپیش پرداخت شده است. وقتی می‌خواهد حقوق‌های نجومی تاجر-مدیرهای دولتی را توجیه کند، پای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات را به میان می‌کشد غافل از اینکه مسئول مستقیم این وضعیت روسای سازمان‌ها و نهادهای وابسته به دولت‌اند. وقتی عربستان سعودی پایش را از گلیمش درازتر می‌کند دعوت به مدارا و تدبیر می‌کنند غافل از اینکه "تدبیر" 3 سال گذشته کار را به اینجا کشانده است. نمونه‌های دیگری هم می‌توان یافت. ظاهراً کمک فکری بیشتری لازم دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
عملکرد آژانس های مسافرتی در ماه رمضان همخوانی چندانی با اهداف و چشم اندازهای فرهنگی نظام ندارد و نه تنها در خدمت تقویت ارزش ها و باورها نمی تواند باشد بلکه گاه زمینه ساز تضعیف این ساختار ها نیز می شود.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - مسافرت در ماه مبارک رمضان دارای شرایط و احکام خاصی می باشد که موجب می شود مسلمانان با توجه به اضطرار یا ضرورت به آن اقدام کنند. در دین اسلام روزه بر فردی که شرایط مسافر را دارا باشد، از وجوب ساقط می شود  و هیچ تکلیفی بر گردن مسافر نیست مگر با قصد اقامت ده روزه یا بیشتر.

با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان شرایط خاصی پیش آمده است. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها زمینه سفرهای تفریحی را فراهم کرده اما بحث مسافرت در ماه مبارک و احکام و شرایط آن یکی از موضوعات مهمی است که به عنوان یک مسئله فرهنگی در جامعه مطرح می باشد.

 میزان سفرهای بین شهری در ماه مبارک رمضان، طبق آمارهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، کاهش قابل توجهی را نسبت به سال های قبل در ایام مشابه داشته است که نشان از این دارد عموم مردم مسئله روزه داری را به عنوان یک فریضه واجب بر سفرهای تفریحی و غیر ضروری خود ترجیح می دهند اما همچنان با نگاهی به واقعیات جامعه، اخبار قابل توجهی در خصوص میزان سفرهای تفریحی و سیاحتی ایرانیان به شهرهای داخلی و  وکشورهای خارجی به چشم می خورد که در سالهای اخیر  نیز با  رشد قابل تاملی همراه بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سردار دهقان در اجلاس وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه:
وزیر دفاع کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران مقابله جدی با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه انسانی می‌داند.

 به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نشست 3 جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه ویژه مبارزه با تروریسم در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست راهبردی که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به شرایط بحرانی منطقه که ریشه در سیاست های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حامی تروریسم دارد، گفت: ایران به عنوان لنگر ثبات و امنیت منطقه و به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در دوران عمر سیاسی با برکت و عزتمندانه خود همواره با تجاوز، اشغالگری، ترور و تروریسم مقابله جدی و تمام عیار داشته و امروز هم مقابله جدی و همه جانبه با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف استقرار ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه و رسالت انسانی می داند.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
مشکل بزرگ و اساسی فرهنگ کشور در همین نکته است که گویی کار بدست کسانی در وادی فرهنگ افتاده که خود را به خواب زده اند و هرچه در گوش ایشان فریاد خطر سر می دهند بیشتر ناشنوا شده و بیشتر به کما می روند.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - پس از سخنان رهبری با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ابراز نگرانی ایشان در باب فرهنگ و مسائل فرهنگی کشور؛ مجلس این دوره با انفعال شدید خود در مواجهه با داوطلبی برای عضویت در کمیسیون فرهنگی، نشان داد که گویی قرار نیست «ولنگاری فرهنگی» که دغدغه و سبب نگرانی رهبر معظم انقلاب است به دست مجلس حل شود. با این وضع این سوال مهم مطرح است که معضل «ولنگاری فرهنگی» باید در چه مقطعی و به دست چه گروهی حل شود؟

روز یکشنبه بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مردم در میان فرمایشاتشان به بیان دغدغه های فرهنگی خود پرداختند و اینگونه ابراز نگرانی خود را به گوش نمایندگان ملت رساندند که: مسئله‌ی فرهنگ، مسئله‌ی مهمی است و در بلندمدت از اقتصاد مهم‌تر است، من در مسئله‌ی فرهنگ احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ چه در تولید کالاهای فرهنگی مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی.

بیانات رهبری خبر از یک قحطی فرهنگی می دهد!

تعداد بازدید از این مطلب: 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سلیمی‌نمین گفت: آقای هاشمی در بعضی جاها تحلیل‌های متفاوت و اساسی با امام(ره) دارد و می‌گوید؛ اولین بار که جسارت کردم به امام بر سر بحث بنی‌صدر بود.

به گزارش مشرق، نشست نقد و بررسی کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی به نویسندگی شیرعلی‌نیا با حضور مؤلف، عباس سلیمی‌نمین و حسن بهشتی‌پور برگزار شد. 

سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ابتدای این نشست با بیان اینکه نقد چنین اثر ارزشمندی به معنای نادیده‌ گرفتن زحمات تولید این اثر نیست، یادآور شد: این نشست به دلیل پاسداشت و گرامیداشت این زحمات است و قطعاً دوستان مؤلف دنبال این بودند که نظرات منتقدان خود را گردآوری کنند و الان برای بهبود تدوین خود در آثار آینده استفاده کنند.

وی با اشاره به مقدمه این کتاب اظهار داشت: نویسنده در مقدمه تلاش کرده‌ چهره‌ بی‌طرفی از خود ترسیم کند و این‌گونه نشان دهد که به مسائل و رخ‌دادها نگاه بی‌طرفانه داشته، اما این بی‌طرفی در مقدمه کتاب مشهود نیست و در متن کتاب نیز بارها نقد شده، به طوری که می‌توان گفت مولف این مطلب را نادیده گرفته است. 

ماجرای اولین جسارت هاشمی به امام/ هاشمی حاضر نیست انتقاداتی که درباره خانواده‌اش صورت می‌گیرد را بپذیرد
تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌جمهوری آلمان/ اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه سپاه قدس/ تیراندازی در آبادان و انفجار در سیستان‌وبلوچستان/ افطاری دادن در شهرداری تهران ممنوع شد/ معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال زندانی شدکیهان

گزارش مستند کیهان بازی نفاق جدید را به هم ریخت

گزارش کیهان در افشای پشت پرده بازی محافل رسانه‌ای دولت با حاشیه‌ها و فراموشی وعده‌ها، این محافل را به تب و تاب انداخته است.

کیهان در گزارش «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» تصریح کرد که ملاقات برادر رئیس جمهور و امثال صفدر حسینی با یک مجرم آزاد شده فتنه 88 یا بزرگ‌نمایی رسانه ای شجریان و اظهار حسرت نسبت به پخش نشدن آواز ربنای شجریان از سوی روزنامه ایران، بازی‌های سرگرم کننده در جهت فراموشی وعده رونق و گشایش اقتصادی به واسطه بستن با کدخدا (آمریکا) است چه اینکه با وجود امتیازهای واگذار شده بی‌شمار در برجام به غرب، کمترین اتفاقی در حوزه اقتصاد و کسب و کار رخ نداده و حالا که مردم در حال مطالبه هستند، افراطیون با امثال شجریان و تاج‌زاده می‌خواهند موضوع و مسئله اصلی را به فراموشی بسپارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
امروز اگر بی‌بی‌سی جاعل تاریخ انقلاب شده است، زمینه این نفوذ تاریخی و فرهنگی را کسانی فراهم کرده‌اند که خود را در بطن انقلاب و از یاران امام می‌دانند اما امام را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف و تحریف می‌کنند.

چه کسانی زمینه خارجی تحریف تاریخی شخصیت امام (رة) را فراهم کردند؟گروه سیاست مشرق - خبرسازی و جعل سند از سوی «بنگاه خبرپراکنی انگلیس» (بی‌بی‌سی)، یکی از مصداق‌های بارز نفوذ است. نفوذی که با تحریف تاریخ و هدف قرار دادن شخصیت والای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است. استحاله شخصیت امام و تقلیل امام انقلابی به امام سازشکار از جمله دسیسه‌های رسانه‌ای روباه پیر برای تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است. موضوعی که حتی «گری سیک» عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا نیزبا آن مشکل دارد و با گزینشی و غیر واقعی خواندن بخش‌هایی از گزارش شبکه بی بی سی تصریح می‌کند: « در آن زمان کسی از اظهارات امام خمینی(ره) برداشت ادامه روابط نزدیک با آمریکا را نداشت [1]

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
با انتخاب آیت الله سیدعلی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب این مسئله مطرح بود که ایشان در کجا مستقر شوند. یک پیشنهاد برای مقر رهبری جماران بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ زمستان سال 58 در آستانه برگزاري اولين انتخابات رياست جمهوري بيماري قلبي بر امام راحل عارض شد و شبانه ايشان را از قم به تهران انتقال دادند و در بيمارستان قلب در خيابان وليعصر(عج) تهران بستري شد. پس از دو ماه بهبود پيدا كرد و پزشكان صلاح نديدند كه امام دوباره در قم اقامت كند و تأكيد نمودند كه در اطراف بيمارستان قلب منزلي براي امام گرفته شود و علاوه بر آن به تشخيص پزشكان الزاماً مي بايست در شمال تهران كه از هواي مناسب برخوردار است سكونت داشته باشند، همراهان امام راحل پس از تحقيق و تفحص موفق به تهيه منزلي مناسب در اطراف بيمارستان نشدند. در نتيجه در خيابان دربند جايي به دست آوردند و تجهيز كردند ولي امام راحل از بدو ورود آنجا را مناسب نديدند. يكي از اشكالات عبارت بود از اينكه هنگامي كه مردم براي ملاقات مي‌آمدند ديدار امام با مردم بسيار فاصله داشت و علاوه بر آن وضعيت ساختمان به گونه اي بود كه با روحيه امام جور نبود، لذا مكرر بر تغيير محل سكونت اصرار تأكيد مي‌ورزيدند و پس از مدتي تهديد كردند كه «اگر برايم منزل مناسبي پيدا نكنيد، به قم مي روم.»

بیت رهبری را چه کسی ساخت

تعداد بازدید از این مطلب: 1416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
جفری دیوید ساکس که خود را مشاور دبیر کل سازمان ملل معرفی می‌کند، در سفری ۲ روزه به ایران آمد و با برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در سایه سکوت از ایران خارج شد. ماجرای سفر دیوید به ایران چیست؟

به گزارش مشرق، «خط نفوذ» از تاکتیک‌های پیدا و پنهان نظام سلطه در مواجهه با اندیشه و تفکر ایستادگی نظام‌های مردمی است که به تناسب انگیزه، مقاومت و پویایی هر نظام مردمی امتداد می‌یابد. تاریخ یک صد سال اخیر از انحراف بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌ها با سناریوی «خط‌نفوذ» مثال‌های فراوانی در سینه دارد.
 
به عبارتی، هراندازه که مقاومت و ایستادگی، همراهی و همدلی توده‌های مردم و یک نظام، پیوسته و منسجم باشد، نظام سلطه،‌ خط نفوذ را به اشکال گوناگون دنبال می‌کند تا شاید یک روزنه‌ای بیابد.
 
امام خامنه‌ای در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در چهارم شهریورماه 1394 با اشاره به اشکال مختلف نفوذ تاکید کرده‌اند«.....این‌ها درصدد نفوذند. درصدد رخنه‌ کردنند. این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد.  
 
از سفر 2 روزه «جفری دیوید ساکس» که خود را مشاور دبیر کل سازمان ملل معرفی می‌کند، چند روزی می‌گذرد. وی در سفری 2 روزه به ایران آمد و با برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در سایه سکوت از ایران خارج شد.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
این تهدید وجود دارد که مفتی‌های سعودی در جلسه خود در ریاض، فتوایی را علیه سازمان ملل صادر کنند و آن را ضدمسلمان بخوانند، که این به معنای عدم ارتباط شورای همکاری با سازمان ملل و قطع کمک‌های مالی سازمان است.

گروه بین‌الملل مشرق - متحدان بلوک عربستان، بر سر قرار گرفتن ائتلاف عربی به رهبری عربستان در فهرست کودک‌کشی، فشارها را بر دبیرکل سازمان ملل افزایش داده‌اند. ریاض تهدید کرد که نه تنها کمک خود را به برنامه حمایت از فلسطینی‌ها قطع می‌کند، که سایر کمک‌های مالی به سایر برنامه‌های سازمان ملل را هم مورد بازنگری قرار خواهد داد.

تهدید عربستان به قطع کمک مالی، تا صدور فتوی ضد سازمان ملل

روز دوشنبه، سازمان ملل اعلام کرد که حاضر است نام ائتلاف عربی را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک حذف کند، به شرط آن که یک هیات جهانی به طور مشترک با خود سعودی ها، پرونده قتل کودکان یمنی در جریان تجاوز نظامی ائتلاف سعودی را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
در انتخابات اخیر ریاست مجلس، اصلاح‌طلبان بیش از هر چیز چوب زیاده‌خواهی و تحلیل‌های غیرواقعی خود را خوردند، آنان که تا قبل از انتخابات، آرزوی بازگشت به حاکمیت را در سر می‌پروراندند به‌واسطه موارد مذکور و توهم بالا، سطح و وزن خود را در قامت ریاست مجلس تصور کردند و در نتیجه عارف «بازنده انتخابات با نسبت بسیار زیاد» گردید.

آفتاب یزد: کرباسچی، عبدی و زیباکلام منافق‌اند

گروه سیاسی مشرق - پس از مدت‌ها بحث پیرامون ریاست مجلس، نهایتاً انتخابات ریاست موقت مجلس با پیروزی علی لاریجانی به پایان رسید و در مجموع نیز سه چهارم اعضای هیئت‌رئیسه موقت به فراکسیون ولایت اختصاص یافت؛ در همین رابطه اصلاح‌طلبان که پیش از انتخابات مجلس دچار تشتت آرای جدی در خصوص گزینهٔ ریاست بودند پس از شکست در انتخابات و رو شدن مشت خالی‌شان، هر چه بیشتر اختلافات خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.
تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی معتقد است باید کشورهای سرتاسر دنیا را از این که شهروندان خود را برای تحصیل علوم دینی به ایران بفرستند، برحذر داشت.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده «واشنگتن» در قسمتی از جدیدترین گزارش خود با عنوان «نقش‌آفرینی نظامی آمریکا در خاورمیانه بزرگ»، به موضوع «جنگ نرم» آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت: «رهبران جمهوری اسلامی بر این باورند که "جنگ نرم" آمریکا -تلاش برای نفوذ دادن ایده‌ها، ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های بیگانه جهت تضعیف جمهوری اسلامی- خطری بزرگ‌تر از حمله یا تهاجم نظامی برای بقای نظام است».

 

این اندیشکده آمریکایی در همین رابطه پیشنهاد می‌دهد که ایالات‌متحده باید از نگرانی رهبران ایران از هجمه‌های علیه انقلاب، برای تحت فشار قرار دادن تهران و بازدارندگی در برابر آن استفاده کند: «برای این کار، آمریکا باید توانایی جنگ سیاسی خود را شامل فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری، جنگ اقتصادی و عملیات مخفی برای بی‌ثبات‌سازی کشورهای متخاصم مانند ایران تقویت کند. تهدید جنگ نرم و سیاسی می‌تواند مهم‌ترین ابزار در جعبه ابزار سیاست آمریکا در مواجهه با کشورهایی چون ایران باشد». (1)

بخش خصوصی، کانال گسترش ارزش‌های آمریکایی در ایران + سند /// آماده

تعداد بازدید از این مطلب: 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
عطا مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات که در سال‌های اخیر جیره‌خوار وهابیون سعودی شده است، اولین نفری بود که نسبت به استفاده از اصطلاحی سیاسی توسط آیت‌الله جوادی آملی انتقاد کرد.

85

گروه سیاسی مشرق - عطاالله مهاجرانی سال‌هاست که در حال خوش‌خدمتی به انگلیس و عربستان است و آخرین باری که نام وی بر سر زبان‌ها افتاد مربوط به درخواستش از سعودی‌ها برای تأمین هزینه تحصیل فرزندش بود.

در سندي كه سایت ویکی‌لیکس به همراه حدود ۶۰ هزار سند ديگر از مجموع نيم ميليون سند خارج شده از سيستم الكترونيكي وزارت خارجه سعودي، منتشر کرده است، عطاء‌الله مهاجراني در نامه‌اي به سفارت سعودي در لندن درخواست كرده كه اين كشور هزينه تحصيل فرزند وي در مقطع دكتري را متقبل شود و اين كشور نيز با اين درخواست موافقت كرده بود.[1]

اما مهاجرانی در جدیدترین مطلبی که در سایت شخصی‌اش درباره ملاقات آیت الله جوادی با محمدرضا عارف منتشر کرده‌، نوشته است: «ایشان در ملاقات با دکتر محمد رضا عارف که نماد ادب و سنجیدگی هستند، نمی‌بایست آن واژه ویژه را بر زبان می آوردند!

اولا روایتی که به پیامبر منسوب است که در آن روایت از این واژه استفاده شده است؛ روایتی است که در صحت استناد آن سخن کم نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395
نظرات
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه دشمن وقتی قدرت شما را ببیند، ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد، فرمودند: اما وقتی در نشان دادن مبانی و عناصر قدرت خود در مقابل دشمن، ملاحظه و اجتناب کنیم و یا بترسیم، دشمن «گستاخ» می‌شود.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح  امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاشها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص های ممتاز و جریان ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند و تأکید کردند: اگر جامعه ای با چنین ویژگی هایی شکل بگیرد، قطعا اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها معنا پیدا خواهد کرد.

رهبر انقلاب، کار معلمی را کاری دشوار  توصیف کردند و گفتند: کار مخلصانه و برای خدا، ماندگار و موجب نجات است و زمینه کار مخلصانه در شغل معلمی، کاملاً وجود دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
رهبر انقلاب، وارد‌کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند،«مطلقاً‌ممنوع»خواندند و افزودند:برخی فروشگاه‌ها مقیدند که جز تولید‌داخلی نفروشند که باید به این انسان‌های با غیرت آفرین گفت.

واردات کالایی که مشابه داخلی دارد مطلقاً ممنوع است/ دور دوم انتخابات اهمیتش کمتر از نوبت اول نیست/ آمریکا با «ایران هراسی» کاری می‌کند بانک‌ها با ایران معامله نکنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.

ایشان هچنین با اشاره به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در جمعه همین هفته، همه واجدان شرایط شرکت در این مرحله را، به حضور در انتخابات فراخواندند.

رهبر انقلاب با تشکر از زحمات و تلاشهای جامعه کارگری کشور و اظهار ارادت نسبت به کارگران، کار و تلاش در جامعه را «ارزش» خواندند و گفتند: هر فردی که در جامعه مشغول کار است؛ اعم از مسئول، وزیر، استاد دانشگاه، دانشجو، طلبه، مدیر و دیگران، به معنای عمومی کلمه کارگر است و در واقع، «تولید ارزش» می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب و تصریح کردند: «آستان قدس ظرفیت فرهنگی عظیمی است که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند؛ شایسته است با کمک خبرگان فرهنگی، بیشترین بهره از این ظرفیت کم‌نظیر در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام گرفته شود.»

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد ابراهیم رئیسی دامت برکاته

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۹۴ کدام جمله است؟
به گزارش مشرق، به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۹۴ کدام جمله است؟

نظر خود را به شماره ۲۰۱۱۰ ارسال یا در سایت KHAMENEI.IR ثبت کنید.


جملات پیشنهادی را در ادامه می خوانید:




فروردین ماه

فروردین ماه ۹۴

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ | بیانات در حرم مطهر رضوی
من این را صریحاً به ملّت عزیزمان عرض میکنم – قبلاً هم گفتم – من از همه‌ی دولتها در دوران مسئولیّت خودم حمایت کردم؛ از این دولت هم حمایت میکنم. هرجا هم لازم باشد تذکّر میدهم؛ البتّه چک سفید امضا هم به کسی نمیدهم. نگاه میکنم به عملکردها و برحسب عملکردها قضاوت میکنم و به توفیق الهی و به کمک الهی، برحسب عملکردها هم عمل خواهم کرد.

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ | بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام
چند جوان بی‌تجربه، امور آن کشور ]عربستان سعودی[ را در دست گرفتند و دارند آن جنبه‌ی توحّش را غلبه میدهند بر جنبه‌ی متانت و ظاهرسازی؛ این به ضررشان تمام خواهد شد. من هشدار میدهم به سعودی‌ها، از این حرکت جنایت‌آمیزی که در یمن میکنند باید دست بردارند؛ این در این منطقه قابل قبول نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
نظرات
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی اقامه نماز خواهند کرد، اما رهبر انقلاب تا کنون بر پیکیر بسیاری از بزرگان انقلاب اقامه نماز داشته‌اند.
رهبر انقلاب تاکنون بر پیکر چه شخصیت هایی نماز خواندند؟به گزارش مشرق، آيت الله عباس واعظ طبسي  نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان که از عصر هفتم اسفندماه به دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهدمقدس بستری شده بود، حوالی ساعت 2 بامداد روز جمعه دعوت حق را لبیک گفت.

در پی درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.


در بخشی از این پیام آمده بود: «ایشان برادری همدل و همزبان برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزاری پایدار و سخت کوش برای انقلاب بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 309
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
ساپْرَک فرزند نامشروع افزایش مناسبات سعودی- صهیونیستی- آمریکایی برای ایجاد خاورمیانه جدید متناسب با رویکردهای غربی- صهیونیستی و سایکس‌پیکو 2 در منطقه غرب آسیاست.

ساپرک چیست/ خانمی که سعودی‌ها دوست دارند رئیس‌جمهور شود +عکس ((چرا آل‌سعود از ریاست یک خانم حمایت می‌کند))

گروه بین‌الملل مشرق - ورود لابی‌های سرمایه داری در مسیر هدایت و کنترل افکار عمومی در آمریکا موضوع تازه‌ای نیست. خاندان‌های قدرت و ثروت شناخته شده آمریکایی همواره حمایت‌های سیاسی و مالی خود را معطوف به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نموده و در زمینه‌های تبلیغاتی حضور گسترده در انتخابات مختلف آمریکا دارند تا در آینده بتوانند از مهره های وارداتی خود در عرصه تصمیم‌گیری‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی استفاده نمایند. اما موضوع تازه دیگری که این روزها در همین راستا خود را در عرصه سیاسی آمریکا نشان می‌دهد، تشکیل لابی سعودی در آمریکا با اهداف ویژه است.  

 
خاندان حاکم عربستان سعودی در سایه ماجراجویی‌های اخیر خود در منطقه به دنبال تضمین‌های بیشتر برای تکیه به آمریکا جهت استمرار حاکمیت خود در عربستان سعودی است. پادشاه جدید عربستان که بر اساس رویکردهای ایدئولوگ و افراطی خود و حامیانش کمتر از پادشاه گذشته از حمایت آمریکایی ها برخوردار است، آن ها همچنین به دنبال پر کردن خلأ ناشی از حدف برخی بازیگران بین‌المللی نظیر بندر بن سلطان از دایره تصمیم سازی عربستان بر آمده و نیاز و ضرورت احیای مجدد مراکز ثقل استراتژیک عربستان در آمریکا را احساس می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
توکلی‌زاده در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال 94 شاهد بزرگی بر دروغ بودن تهمت تقلب در سال 88 است. وقت آن نشده که بطور صریح از امانتداری نظام جمهوری اسلامی دفاع کنید؟

به گزارش مشرق،محمد امین توکلی‌زاده از فعالان سیاسی یادداشتی خطاب به محمدرضا عارف کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عارف

نماینده منتخب مردم تهران

ضمن تبریک پیروزی جنابعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای شما در خدمت به مردم، سؤالاتی به ذهنمان می‌رسد که انتظار داریم با توجه به سبقه دانشگاهی و تدین شما با پاسخ‌های درخوری مواجه گردیم.

1- در تهران شما اکثریت آرا را کسب نمودید. اما آیا خود را فقط نماینده طرفداران اصلاحات می‌دانید یا براساس قانون خود را نماینده کل مردم می‌دانید؟ به‌صورت صریح‌تر آیا قرار است مطالبات سیاسی حزب خود را دنبال کنید یا اینکه مطالبات واقعی مردم را دنبال خواهید کرد؟

2- به نظر شما چرا حتی رأی‌دهندگان به آقای روحانی هم در تهران حاضر نشدند ب

تعداد بازدید از این مطلب: 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
با سست‌تر شدن قبضه سلمان بر قدرت، چند رویداد در عرصه سیاسی عربستان سعودی بسیار محتمل خواهد بود؛ تشدید درگیری‌ها درون خاندان سلطنتی، درگرفتن آتش جنگ خارجی و در گرفتن شورش‌های داخلی.

گروه بین‌الملل مشرق - در 22 سپتامبر سال گذشته، نامه ای به مطبوعات درز کرد که یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان خطاب به سایر شاهزادگان سعودی نوشته و خواستار «تغییر» برای جلوگیری از سقوط حکومت سعودی شده است.

آیا آل سعود به پایان سلام می کند؟

نویسنده نامه، یکی از نوه‌های ملک عبدالعزیز، بنیانگذار پادشاهی سعودی بود و شاه سلمان را به دلیل ایجاد مشکلات غیرمنتظره که ادامه حیات سلطنت را با چالش مواجه کرده است، سرزنش می کرد:

«ما نمی‌توانیم جلوی خالی‌شدن خزانه، ناپختگی سیاسی و خطرات نظامی را بگیریم، مگر این که شیوه‌های تصمیم‌گیری را عوض کنیم، حتی اگر لازمه آن تغییر شخص شاه باشد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
جریان اصلاحات، پیش و پس از انتخابات، در مورد تعداد نامزدهای خود مواضع متناقضی گرفتند که این دروغ‌ها، پس از ادعای پیروزی‌ ده‌ها نفر از آنها در انتخابات مجلس دهم افشا شد. آنها که می‌گفتند 30 نامزد تأییدصلاحیت‌شده بیشتر نداریم اکنون می‌گویند اکثریت مجلس را به دست آورده‌اند!

دروغ بزرگی که اصلاح‌طلبان پس از انتخابات به آن اعتراف کردند

گروه سیاسی مشرق - نگاهی به تبلیغات جریان اصلاحات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی حکایت از اتخاذ دو موضع متفاوت و مقابل هم این جریان سیاسی در پیش و پسا انتخابات دارد.

در ابتدا اعضای جریان اصلاحات به‌طور گسترده با حمله به شورای نگهبان در جهت مطامع سیاسی خود سعی کردند خود را مظلوم و در تنگنا و به قولی دست‌بسته جلوه دهند و سخنانی در این باب که کاندیدایی در کشور ندارند و حتی نیروهایشان به 30 نفر هم نمی‌رسد در میان افکار عمومی سم‌پاشی کردند تا بدین‌جهت شورای نگهبان را قربانی اهداف سیاسی خود کنند و احساس ترحم مردم را در جهت منافع خود برانگیزند.

در همین راستا حسین مرعشی در مورد رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان اظهار داشت: «جمعاً در کشور۳۰۰۰  اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند که تنها ۳۰ نفر تأییدشده‌اند، بر این اساس تنها ۱ درصد اصلاح‌طلبان تأییدشده‌اند.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
صادق زیباکلام می‌گوید حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب در میان منتخبان تهران وجود ندارد.
به گزارش مشرق، وی در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران همه به ویژه خود اصلاح‌طلبان را شگفت‌زده و شوکه کرد چون در این دوره حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت نکردند و دو سوم این لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان، افراد ناشناخته بودند؛ اهالی رسانه و فعالان سیاسی دو سوم لیست اصلاح‌طلبان را نمی‌شناسند.
وی ادامه داد: اگر قبل از انتخابات از من می‌پرسیدند چند نفر از لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران رای می‌آورند، خیلی می‌خواستم خیال‌پردازی کنم می‌گفتم حداکثر 10 نفر شناخته شده از این طرف مثل عارف، مطهری، محجوب، جلودارزاده و کواکبیان و 20 نفر از اصولگرایان.
پیش از زیباکلام، وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشته بود: فهرست امید با هیچ معیاری، لیست اصلاح‌طلب نیست. اصلاح‌طلبان در سال 92 از نامزدی حسن روحانی حمایت کردند که نه سوابقش از عضویت او در جناح اصلاح‌طلب حکایت می‌کرد و نه در میان نامزدها، نزدیک‌ترین نامزد به اصلاح‌طلبان بود.
بی‌بی‌سی می‌افزاید: انتخابات 94 فهرست اصلاح‌طلبان در نهایت چنان شکل گرفت که با هیچ معیار و ملاکی نتوان آن را فهرستی اصلاح‌طلبانه، در مقایسه با فهرست‌های پیشین این جریان خواند.
 
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
پروژه نفوذ در ایران با قدرت دنبال می‌شود و این در حالی است که حامیان دولت بویژه چهره‌های جریان اصلاحات با تمسخر و تحقیر این موضوع، دانسته یا ندانسته، یک چتر حمایتی برای عوامل نفوذ ایجاد می‌کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه وطن امروز، اگرچه مورد جیسون رضائیان و شبکه گسترده‌ای که او سرپل آن در ایران بود، کمک‌های بسیاری به سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایران کرد تا بر این شبکه احاطه داشته باشند اما به مرور برای کارشناسان امنیتی ایران فاش شد عملیات نفوذ تنها از طریق شبکه جیسون دنبال نمی‌شد بلکه شاهراه نفوذ در ایران، نه از حوزه سیاست و فرهنگ، بلکه از دروازه‌های گشاد اقتصاد و همکاری‌های به ظاهر علمی و پژوهشی نیز می‌گذرد.

دستگیری یکی از عوامل سرشناس پروژه نفوذ به نام «سیامک-ن» و اطلاعاتی که از او به دست آمده نشان می‌دهد پروژه نفوذ به سرعت و با قدرت در حال اجراست. از سوی دیگر برخی اظهارنظرهای مقامات مطلع در ایران نشان می‌دهد سازمان‌های امنیتی احاطه قابل قبولی بر این عملیات نفوذ دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
رئیس جمهور گفت: آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و سخن و رهنمود برای همه ما دارد.
انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد/ آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و رهنمود برای همه ما داردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سومین همایش بین‌المللی خودرو که امروز سه‌شنبه (11 اسفند ماه) در محل اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به حماسه 7 اسفند ماه  گفت: از ملت بزرگ ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنم. 

 

وی ادامه داد: انتخابات همواره دمیدن روح جدید در  کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب تر در مسیر توسعه و رفاه جامعه بوده و هست،کشوری که انتخابات و صندوق رای ندارد قطعا پرنشاط و زنده نخواهد بود. 
 
رئیس جمهوری با اشاره به شرایط حساس در منطقه  گفت: ملت ایران در این شرایط خاص به صورت گسترده در انتخاباتی رقابتی سالم شرکت کردند و همانطور که قبل تر گفتیم نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس هر طور که باشد دولت خود را موظف به احترام به آن می‌داند.
تعداد بازدید از این مطلب: 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
با پایان شمارش آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشرق، تازه‌ترین نتایج شمارش و تجمیع آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
اگرچه سخن از پیروزی و شکست در انتخابات، سخن پسندیده‌ای نیست ولی به روال جاری و آنچه بر سر زبان‌هاست، جریان یاد شده در کلیت انتخابات هفتم اسفند شکست خورده است و ضمن آن که اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان است،

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در سرمقاله امروز «کیهان» نوشت:
 
درباره انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که روز جمعه با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد و نتایج حاصل از آن، گفتنی‌هایی هست که شاید در نگاه اول چندان به چشم نیاید و یا در هیاهوی تبلیغاتی این روزها، پنهان بماند. یادداشت پیش روی  اشاره‌ای گذرا به برخی از این نکات است.
 
1- این واقعیت میدانی - تاکید می‌شود میدانی- قابل تردید نیست که لیست مشترک سه گروه موسوم به اصلاحات، کارگزاران و حامیان دولت، در تهران، اکثریت آراء را به خود اختصاص داده است.

2- درباره لیست سه گروه یاد شده برای مجلس خبرگان در استان تهران گفتنی است که 8 تن از نامزدهای این لیست، با فهرست نامزدهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز مشترک هستند. بنابراین؛ 8نامزد مورد اشاره برای خبرگان را نمی‌توان نامزدهای وابسته به سه گروه یاد شده تلقی کرد، بلکه این 8 تن اصالتا نامزدهای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز هستند که سه گروه اصلاحات و کارگزاران و اعتدال از لیست جامعتین وام گرفته و در لیست خود جای داده بودند که مخالفت و اعلام بی‌اطلاعی اکثر آنان را در پی داشت. بنابراین اگرچه نامزدهای لیست مشترک سه گروه یادشده برای مجلس شورای اسلامی، در تهران بیشترین آراء را به خود اختصاص داده‌اند ولی اکثریت قاطع نامزدهای مجلس خبرگان از حوزه استان تهران، به اصولگرایان تعلق دارند و نه اصلاح‌طلبان.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
مدیر برنامه‌ های خلیج فارس اندیشکده واشنگتن در تحلیلی، ضمن ارزیابی شخصیت «محمد بن‌سلمان»، جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی و وزیر دفاع این کشور، نسبت به تبعات تصمیم‌گیری‌های این جوان بی‌تجربه در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داد.

هندرسون از «محمد بن سلمان» و بیرون رانده شدن وی توسط ملک عبد الله می‌گوید/ چرا ملک عبدالله، «محمد بن سلمان» را از نشست بیرون کرد/ آیا شاهزاده ساده زیست آل‌سعود را به ورطه نابودی می‌کشاند/گروه بین‌الملل مشرق - «سایمون هندرسون»، مدیر برنامه ‌های خلیج فارس اندیشکده واشنگتن و کارشناس آمریکایی امور عربستان در مقاله ای تحلیلی تلاش می کند، ضمن ارزیابی و بررسی شخصیت «محمد بن سلمان»، جانشین ولی عهد عربستان سعودی، نسبت به تصمیم هایی که توسط چنین شخصیتی گرفته شده و یا در آینده گرفته خواهد شد و بازتاب های خطرناک آن که نه تنها عربستان بلکه منطقه و جهان را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد، هشدار می دهد.

هندرسون می نویسد: بر کسی پوشیده نیست که دیدگاه و نگرش راهبردی عربستان سعودی حول محور تامین منافع و مصالح خاندان سعودی حاکم بر عربستان متمرکز است و این دیدگاه را به ویژه در برهه ها و مراحلی که حکومت سعودی با آن مواجه است، به خصوص در مراحل گذار و تغییر در این کشور، چالشی بزرگ برای عربستان تشکیل می دهد، خاندانی که سراسر حیات و حکومتش بر عربستان را ابهام و رسوایی فرا گرفته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
حاج فرج با کلی کار ناتمام رفت و مخاطبان ایرانی و مسلمان خود را در سراسر خاورمیانه از بازروایی راستین قصص قرآنی‌اش مسرور می‌شدند ناکام گذاشت، زهر این ناکامی، همچون تیغه دو سویه است، نیمی از آن او و نیمی از آن ما.

گروه فرهنگی مشرق- تلخی خبر وفات حاج فرج سلحشور چون زهر هلاهل است، گویی جوانی بیست و اندی ساله و ناکام از جهان زندگان رخت بر بربسته است. والله این واژه ناکام در فرهنگ ما کاربرد درستی ندارد که برای هر جوانی که در ایام سبز زندگی با دارفانی وداع می کند به کار برده می شود.

برای هر هنرمندی چون حاج فرج که کوله ساخت سریال موسی (ع) را بر زمین گذاشت و رفت، هر سن و سالی مصداق جوانی است. جوانی هر هنرمندی زمانیست که کوله و توشه اش برای به ثمر رسیدن فراهم است اما به مقصد و ثمر نمی رسد، مثل علی حاتمی که پروژه فیلم محمد (ص) به ثمر نرسید پهلوانش تختی اش به ثمر نرسید.

انخاب

تعداد بازدید از این مطلب: 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
نتایج نهایی مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه تهران متعاقبا اعلام می شود/ یک هزار صندوق شمارش نشده استبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد انتخابات کشور پیرو اطلاعیه شماره 58 خود اعلام کرد : لیست اعلام شده مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران نتایج صندوق های اخذ رای شمارش شده تاکنون می باشد و نتایج آرای نهایی این حوزه متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
همچنین رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: نتیجه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران با توجه به این که کار شمارش آرا به پایان نرسیده، هنوز نهایی نشده است. 
 
علی اصغر ناصربخت شامگاه شنبه در گفت وگویی اظهارداشت: کار شمارش حدود 1000 صندوق اخذ رای که به طور عمده مربوط به شمال شهر تهران است ، هنوز انجام نشده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
سرویس انتخابات مشرق، با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور بصورت جداول جداگانه منتشر می‌ شود.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز (7 اسفند) به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات، 88 نماینده را از 31 حوزه انتخابی از  میان 161 نفر انتخاب کردند. 31 حوزه اصلی در مراکز استان‌ها و یک هزار  و 31 حوزه فرعی در فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری پیش‌بینی شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به تفکیک استان‌ها تا این لحظه به شرح زیر است:
(لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)


*********************
آخرین نتایج تا ساعت 07:30 بامداد شنبه 8 اسفند


** این خبر بر مبنای آخرین اعلام نتایج انتخابات کامل شده و تعداد آراء متعاقبا اعلام خواهد شد:

تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
سرویس انتخابات مشرق، با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی شروع‌شده که تهران در صدر آمار واجدین رأی دادن قرارگرفته است.
به گزارش مشرق، در حالی تنها ساعاتی تا آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی‌مانده که مردم خود را برای حضور گسترده در دو انتخابات مهم کشور آماده می‌کنند و مسئولان نیز شرایط و امکانات لازم برای جمع‌آوری آراء مردم را مهیا کرده‌اند.

۵۴ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۲۷ نفر واجد شرایط رأی دادن از هشت صبح فردا هفتم اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رأی در رقم زدن سرنوشت خود و کشور سهیم می‌شوند و دراین‌بین بیش از ۳ میلیون جوان ایرانی برای نخستین بار برای انتخاب نمایندگان خود در دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی رأی می‌دهند.

صندوق‌های رأی، تعرفه‌ها، سیستم‌های الکترونیکی هوشمند، مهرها و ... به هزار و ۶۲ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در نقاط مختلف کشور ارسال‌شده تا شرایط برای اخذ آرای مردم فراهم شود و ملت ایران بتواند از میان ۴ هزار و ۸۴۴ کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود را برای کسب ۲۹۰ کرسی بهارستان انتخاب کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در سراسر کشور در حال برگزاری است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛بر اساس گزارش های دریافتی خبرنگاران از سراسر کشور حاکی از آن است که واجدین شرایط رای دهی از دقایق اولیه آغاز رای گیری در شعبه های اخذ رای حضور یافته اند و در برخی از استان ها و شهرستان ها هم صف های طولانی رای تشکیل شده است.
 
اصفهان:
 
حضور حماسی مردم سراسر ایران پای صندوق های رای به روایت تصویر
تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
حسینعلی امیری با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی دررابطه با رای گیری امروز داد.
توضیح سخنگوی وزارت کشور درباره رای دادن به گزارش خبرنگار انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسینعلی امیری" سخنگوی وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این که از صبح امروز مردم در نقاط مختلف کشور پای صندوق های رای آمدند گفت: با توجه به استقبال چشم گیر مردم زمان رای گیری تمدید شد.
 
وی افزود: با توجه به این که 55 میلیون نفر واجدین شرایط رای دادن در کشور بودند 130 میلیون تعرفه در کل کشور توزیع شد.
 
وی درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر نتایج برخی از حوزه های انتخابیه نقاط مختلف کشور اظهار داشت: هر زمان که شمارش آرای هر حوزه انتخابیه کشور به اتمام برسد اعلام می کنیم و اگر نیاز بود که زمان رای دادن تمدید شود نیز با دستور وزیر اعلام خواهد شد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات ،مدارس برخی استان ها فردا تعطیل است .

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات مدارس برخی از استان ها فردا 8 اسفند تعطیل اعلام شد که به شرح ذیل است :

استان تهران:
 مناطق نوزده گانه شهرتهران فردا شنبه هشتم اسفند ماه تعطيل است
همچنین تمام مدارس ناحیه یک و دو ری، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه و اسلامشهر نیز فردا تعطیل است.
کلیه مدارس شهرستان اسلامشهر و شهرری فقط در شیفت صبح فردا شنبه 8 اسفندماه تعطیل اعلام شد.

 استان آذربایجان شرقی

بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، بخش های ایلخچی،خسرو شاه ، ممقان ، کلیه مدارس حوزه های  انتخابیه در روز شنبه 8 اسفند ماه تعطیل اعلام می گردد.
کلیه مدارس شهرستان بناب نیز در شیفت صبح، فردا شنبه 8 اسفندماه تعطیل اعلام شد.
در بقیه شهرستان ها و بخش ها مدارس دایر می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از صبح جمعه، هفتم اسفند‌ماه، برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. با یادداشت‌برداری یا ذخیره این صفحه روی گوشی یا تبلت خود می‌توانید هنگام نگارش اسامی نامزدهای مد نظر در شعب اخذ رأی، در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

لیست نهایی نامزدهای «ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان» و «خبرگان جامعه مدرسین» در سراسر کشور + اسامی //////// آماده انتشار آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار آماده انتشار

گروه سیاسی مشرق - دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند‌ماه امسال برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام ائتلاف‌ اصولگرایان کشور، لیست ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور با اسامی افراد مشخص شده است.

 

آذربایجان شرقی

حوزه انتخابیه تبریز: محمدحسین فرهنگی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی و خانم معصومه راشد، آقای لطیف لطیفی

حوزه انتخابیه بستان‌آباد: احد خیری

حوزه انتخابیه ملکان: شهروز افخمی

حوزه انتخابیه شبستر: علی علی‌لو

حوزه انتخابیه سراب: داوود روشنی

حوزه انتخابیه میانه:یعقوب شیویاری، محمدرضا حاجی‌اصغری

حوزه انتخابیه اهر و هریس: مهدی حسینیان

حوزه انتخابیه کلیبر و هوراند: قلی‌الله قلی‌زاده

هشترود و چاراویماق: غلامحسین شیری 

حوزه انتخابیه بناب: ضیاء‌الله اعزازی

حوزه انتخابیه ورزقان: رضا علیزاده

 

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود