آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 758
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 768
بازدید ماه : 4743
بازدید سال : 10143
بازدید کلی : 150452

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
منابع خبری اعلام کردند «نیروهای ویژه مشترک ارتش ترکیه» و «نیروی هوایی» ائتلاف موسوم به «ضدداعش» به رهبری آمریکا، با ورود به خاک سوریه عملیات نظامی مشترکی را در شهر جرابلس (در شرق حلب) با هدف اعلامی بیرون راندن داعش از این منطقه آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دفتر رسانه‌ای دولت ترکیه اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش ترکیه بامداد روز گذشته با حمایت جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا عملیاتی را در شمال سوریه و در شهر مرزی جرابلس انجام دادند تا تروریست‌های داعش را از مناطق مرزی ترکیه و سوریه پاکسازی کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
علیرغم تقویت ارتباط روسیه با آذربایجان، مسکو به احتمال زیاد ارمنستان را چندان تحت‌فشار قرار نخواهد داد و این کشور را چندان به عقب نخواهد راند. روسیه همانند گذشته، باز هم رویکرد معمول خود برای استفاده از فرصت‌ها در هر موقعیت ممکن را اتخاذ نموده است.

به گزارش مشرق، اندیشکده استراتفور در گزارشی به بررسی روابط روسیه، آذربایجان و ایران پرداخت. این اندیشکده آمریکایی در گزارش خود نوشت: توازن در منطقه قفقاز در حال تغییر است. با خروج ایران از تحریم‌ها، این کشور در حال ورود به مناطق شمالی‌اش می‌باشد و جسارت بیشتری یافته است. روسیه نیز در حال تغییر رویه خود است، و در مناقشه بلند مدت قره‌باغ به جای ارمنستان، طرف آذربایجان را گرفته است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
الگوی روابط ایران و روسیه از خصومت – رقابت به الگوی رقابت – همکاری تغییر یافته است؛ بدان معنا که قطعا در مواردی رقابت‌های جدی بین ایران و روسیه به چشم می‌خورد اما زمینه‌های قابل توجهی نیز برای همکاری وجود دارد.

به گزارش مشرق، علیرضا کریمی؛ در حدود 3 سال پیش، صاحب این قلم در یادداشتی تاکید کرد که روس‌ها برای تقابل با بحران تروریسم سلفی – تکفیری و به دلایلی دیگر، به ایرانی قوی در خاورمیانه نیاز دارند. مهر ماه سال گذشته، روس‌ها عملا در نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه با ایران وارد جبهه نظامی مشترک شدند و حضور مستشاری ایران در این کشور را با حملات هوایی خود تکمیل کردند. هرچند حملات روسیه به تروریست‌های سلفی فراز و نشیب به خود دیده، اما روشن است که راهبرد مسکو در تقابل با بحران تروریسم در خاورمیانه راهبردی مبتنی بر همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
یک روزنامه لبنانی در سالروز فاجعه حمله شیمیایی به غوطه شرقی به بررسی موضوع دستیابی گروه‌های تروریستی سوریه به تسلیحات شیمیایی پرداخته است.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی به سابقه در اختیار داشتن سلاح های شیمیایی از سوی گروه های مسلح تروریستی و تکفیری در سوریه اشاره کرده و در مقاله ای نوشت: جنایت حمله شیمیایی به منطقه الغوطه باعث شد دمشق ناوگان سلاح‌های شیمیایی خود را منهدم کرده و به معاهده منع اشاعه تسلیحات شیمیایی بپیوندد، اما این موضوع به معنای خالی بودن کشور از این سلاح‌های کشنده نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 30 مرداد 1395
نظرات
جدیدترین تحولات میدانی سوریه؛
حسکه طی 24 ساعت گذشته صحنه ناآرامی‌های گسترده ناشی از درگیری‌ میان ارتش و تروریست‌های تجزیه طلب بوده است.
سرویس جهان مشرق - برای مخاطبان مشرق که طی سه سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی سوریه» بوده‌اند، از تحولات میدانی در جبهه‌های «حلب، دمشق و حسکه» گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید.
 
هجوم داعش به شرق حلب/عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری غرب حلب/سیطره ارتش آزاد بر الراعی حلب
 
تحولات میدانی جبهه حسکه
تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
با گذشت چند روز از اعلام رسمی سیطره شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت دولت آمریکا بر منبج واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه تفاصیل جدیدی از چگونگی انتقال امن تروریستهای تکفیری داعش از این شهر منتشر شده است.
سرویس جهان مشرق - با گذشت چند روز از اعلام رسمی سیطره شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت دولت آمریکا بر منبج واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه تفاصیل جدیدی از چگونگی انتقال امن تروریست‌های تکفیری داعش از این شهر منتشر شده است. 
 
آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

بنابر این گزارش، پس از محاصره سه ماهه منبج و بمباران های بی امان هواپیماهای آمریکایی علیه این شهر که بر اساس اطلاعات دریافتی از شبه نظامیان کرد چند ملیتی صورت گرفته و طی آن صدها غیرنظامی کشته شدند، فرماندهان داعش تصمیم گرفتند تا پیشنهاد ائتلاف موسوم به "قوات سوریا الدیموقراطیه" تحت فرماندهی آمریکا برای انتقال امن توان نظامی و تسلیحاتی این گروه از منبج به شهر جرابلس واقع در نقطه صفر مرز استان حلب سوریه با ترکیه را بپذیرند.

تعداد بازدید از این مطلب: 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
نگاهی به اظهارات و بیانیه‌های اخیر جبهه النصره حاکی از محدود شدن عملیات در سوریه است حال آنکه در پشت پرده نقشه‌ای وحشیانه برای حمله به منافع آمریکایی با استفاده از راه‌های مختلف در جریان است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه السفیر، هرچند  اظهارات سرکردگان النصره حاکی از محدود شدن عملیات آن در سوریه است اما واقعیت این است که این گروه تروریستی درحال طراحی راههای مختلف برای حمله به اهداف آمریکایی است و در این خصوص گوی وحشیگری را از داعش ربوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
اگرچه منافقین آنچنان مطرود مردم ایران هستند که هیچ ظرفیتى را براى غائله‌آفرینى در داخل ندارند، اما ورود این‌گونه بیت منتظرى به صحنه حمایت از منافقین بعد از نزدیک به ۳۰ سال از آن ماجرا، عمدتاً با هدف تحریک نسل جوان براى غائله‌آفرینى آینده است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته دفتر آقاى منتظرى فایلى صوتى از ادعاهاى مرحوم منتظرى را پیرامون اعدام تعدادى از محکومین منافقین در سال 1367 در سایت این دفتر قرار داد که بازتاب گسترده‌اى در رسانه‌هاى بیگانه و شبکه‌هاى مجازى پیدا کرد و سبب شد که بار دیگر حضرت امام(ره) و نظام جمهورى اسلامى به‌دلیل برخورد قانونى با این گروه تروریستى که عامل به شهادت رساندن قریب به 16 هزار نفر از مردم و مسؤولان کشور بودند، مورد نقد دشمنان انقلاب اسلامى قرار گیرند.

تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
به لطف رسانه‌های دموکرات، تمام آن‌چه بسیاری از ناظران خارجی درباره دانلد ترامپ می‌دانند در سیاست‌های ضدمهاجرت او خلاصه می‌شود، اما بررسی دقیق‌تر سوابق کلینتون هم چندان او را صلح‌طلب نشان نمی‌دهد.

سرویس جهان مشرق- گردهمایی ملی دموکرات‌ها روز پنج‌شنبه 7 مرداد (28 جولای) به پایان رسید. در این مراسم، هیلاری کلینتون به عنوان نامزد رسمی و قطعی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری معرفی شد[1]. بر خلاف گردهمایی یک هفته قبل جمهوری‌خواهان[2]، نشست دموکرات‌ها از وزن سیاسی بالایی برخوردار بود. در حالی که «تد کروز» و «مارکو روبیو» رقبای ترامپ و از معدود شخصیت‌های سیاسی حزب جمهوری‌خواه که در نشست ملی این حزب شرکت کرده بودند، به جای حمایت مستقیم از ترامپ، مردم آمریکا را به رأی دادن «بر اساس وجدان» خود دعوت کردند[3]، در مراسم دموکرات‌ها شخصیت‌های متعدد و تراز اول دنیای سیاست در آمریکا در سخنرانی‌های خود از کلینتون حمایت نمودند. از جمله این افراد، جیمی کارتر رئیس‌جمهور سابق، بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق و همسر هیلاری کلینتون، «جو بایدن» معاون اول اوباما، و باراک و میشل اوباما رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
در ۲ درگیری مسلحانه با تروریست‌های تکفیری در شمال‌غرب استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه ۲ تیم تروریستی منهدم و ۳ تروریست دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، در پی کسب خبر ورود 3 عنصر تکفیری به شهر کرمانشاه از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، موضوع با جدیت در دستور کار نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی این استان قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در اعلام جزئیات این خبر، اظهار داشت: صبح امروز تیم ویژه عملیات انتظامی استان و نیروی ویژه نوپوی یگان ویژه با همکاری و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند و در یکی از محلات شهر با این تیم تکفیری درگیر شدند و همه آنها را به هلاکت رساندند.

 

* درگیری مسلحانه با تروریست‌ها در شمال‌غرب استان کرمانشاه 

همچنین در درگیری دیگری در شمال‌غرب استان کرمانشاه 4 داعشی به هلاکت رسیدند. 

استاندار کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح جزئیات درگیری نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با عناصر داعشی اظهار داشت: در این درگیری 4 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و 3 نفر نیز دستگیر شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
مهدی گفت : طاهره جان! اگر من روزی شهید بشوم، چیکار می‌کنی؟ خواستند مصاحبه کنن چه می گویی؟ ته دلم لرزید. گفت : بالاترین درجه این است که به شما میگویند همسر شهید.
سرویس جهاد و مقاومت مشرق -  چه کسی می داند جنگ چیست؟ چه کسی می داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟ چه کسی می داند جنگ یعنی سوختن، یعنی آتش، یعنی گریز به هرجا، به هر جا که اینجا نباشد، یعنی اضطراب که کودکم کجاست؟ جوانم چه می کند؟ دخترم چه شد؟ ما کجای این سوال ها و جواب ها قرار گرفته ایم ؟ گلوله ای از لوله دوشکا شلیک می شود و در مبدا به حلقومی اصابت نموده و آن را سوراخ کرده و گذر می کند، حالا معلوم نمایید سرکجا افتاده است؟ کدام گریبان پاره می شود؟ کدام کودک در انزوا و خلوت اشک می ریزد؟ و کدام کدام...؟
 
جنگ، جنگ است، برای شیعیانی در آن طرف مرزها، حرامی ها نگاه چپ می خواستند به حرم عقیله بنی هاشم بیاندازند که غیور مردان ایرانی جلو نگاه و فکرهایشان را گرفتند. قاسم ، علی اکبر ، جعفر و عبدالله امام حسین ( علیه السلام) نیستند اما خود را می توانند شبیه‌شان کنند و از حریم عقیله بنی هاشم (علیه السلام) محافظت کنند. حتی اگر خونشان در این راه ریخته شود. مهدی خراسانی هم یکی از همین غیور مردان ایرانی است که فدای عقیله بنی هاشم (علیه السلام) شده است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
عربستان علاوه بر این‌که می‌کوشد از این گروهک منحوس برای ناامن‌سازی داخلی ایران بهره ببرد، در تلاش است تا با توسعه روابط آن‌ها با بازیگران عرب، روابط دیپلماتیک ایران با این بازیگران را امنیتی‌ کند.

به گزارش مشرق، چندی پیش محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اقدامی عجیب و معنادار در پاریس با مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرد. این دیدار در داخل ایران بسیار خبرساز شد. برخی هم‌سویی یک شخصیت «فلسطینی» با منافقین را سوژه‌ای یافتند برای بیان نگاه انتقادی‌شان به سیاست‌های ایران در قبال آرمان فلسطین و برخی هم از ضرورت موضع‌گیری رسمی ایران در قبال محمود عباس و ... سخن گفتند.

در این میان نگاه تحلیلی به این دیدار و کارگردانان اصلی آن که موضوع اصلی این مقاله است، محل بحث برخی دیگر بود. آن‌چه در ادامه می‌آید سعی دارد این دیدار را در چارچوب جنگ دیپلماتیک عربستان با ایران تبیین کرده و پیشنهاداتی را برای ممانعت از توفیق ریاض در این خصوص مطرح نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه حکام آل سعود می‌گویند ما خادم خانه خدا هستیم، خاطرنشان کرد: اینها در یمن چه می‌کنند، داعش را چگونه به وجود آوردند؟ مستکبران، دنیای اسلام را با پول آل‌سعود به‌جان هم انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ایام دهه کرامت به عموم مسلمین جهان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: باید دنیا و آخرت را با هم مشاهده کرد و خداوند زندگی را اینچنین قرار داده که اگر جامعه خداوند را در زندگی مشاهده کند به جامعه باسعادتی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که انسان چگونه به شکرگزاری خداوند بپردازد، اظهار داشت: نعمتها همه از طرف خداوند است و اگر انسانها نعمتها را ببینند و خداوند را شکر کنند جامعه به سعادت حقیقی خود می‌رسد. نگاه به دنیا باید پایین‌دستی و به دین بالادستی باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نمی‌توان با مبانی غربی و با تکیه بر غرب مشکلات جمهوری اسلامی را حل کرد.

به گزارش مشرق، سردار علی فدوی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: امروز رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای جمهوری اسلامی نه تنها جغرافیای سرزمینی ایران بلکه همه جغرافیای جهان اسلام و قلب جهان اسلام را در بر گرفته است؛ باید بر دامن‌های پاکی که این شهدا را در دامان خود پرورد‌ند و این عظمت را آفریدند.

وی افزود: سلام و صلوات می‌فرستیم بر شهدای شرق اصفهان با بیش از 1000 شهید که در جای‌جای جبهه‌ها عظمت آفریدند و در همه صحنه‌های عملیاتی دفاع مقدس، رزمندگان این منطقه همواره مایه افتخار بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
نظرات
نیروهای ارتش طی دو روز گذشته علاوه بر بازپس‌گیری شهرک راهبردی کنسابا و ارتفاعات اطراف آن خود را به محدوده اداری غرب ادلب رسانده‌اند.
سرویس جهان مشرق- برای مخاطبان مشرق که طی سه سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی سوریه» بوده‌اند، از تحولات میدانی در جبهه‌های «حلب، لاذقیه، دمشق، دیرالزور و ادلب» گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید. 
 
پیشروی سریع ارتش در لاذقیه/محاصره حلب همچنان پابرجاست/درگیری های شدید در منبج/ادامه درگیری ها در دیرالزور
تعداد بازدید از این مطلب: 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
براساس اسنادی که به تازگی منتشر شده، قبل از آغاز جنگ 33 روزه حدود سی سند اطلاعاتی به دست اسرائیل رسیده بود که نشان از امکان وقوع ربایش نظامیان اسرائیلی داشت.
اعتراف تازه صهیونیست‌ها به بزرگترین شکست اطلاعاتی در جنگ 33 روزه/ چرا اطلاعات نظامی به ارتش داده نشد؟سرویس جهان مشرق - رژیم صهیونیستی با گذشت 10 سال از جنگ 33 روزه در سال جاری نکاتی ناگفته از این جنگ را در رسانه ها منتشر کرده است. یکی از گزارش‌هایی که اخیراً در این رابطه منتشرشده به قلم، اوری ملشتاین تحلیل‌گر روزنامه صهیونیستی معاریو است که ناگفته‌هایی از بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان را بیان کرده است. این مقاله از طریق مرکز مطالعات اطلس ترجمه و منتشر شده است:

این نویسنده صهیونیست در گزارش خود آورده است: اطلاعات داغ و دقیقی که هنوز هم در صندوق آنها باز نشده، پناهگاه ‌ها و کمین گاه های حزب‌الله است که در صندوق قرار گرفته، ولی هنوز کسی سراغ آن را نگرفته است. اعترافات فرماندهان ارتش در رابطه با کابوس تابستان سال 2006 پرده از این راز بزرگ برمی‌دارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
هفدهم ژوئن گذشته شهر راهبردی «فلوجه» در استان «الانبار» عراق پس از گذشت حدود دو سال، با عملیات هماهنگ و گسترده نیروهای نظامی و امنیتی عراقی از سیطره گروه تروریستی تکفیری «داعش» خارج شد.
سرویس جهان مشرق - هفدهم ژوئن گذشته شهر راهبردی «فلوجه» در استان «الانبار» عراق از سیطره گروه تروریستی تکفیری «داعش» خارج شد. داعش در سال 2014 میلادی بدون هرگونه حمله یا عملیات نظامی و با کمک حامیان خود در داخل شهر که عمدتاً بازماندگان حزب منحل بعث بودند، ابتدا مرکز پلیس این شهر و سپس تمام فلوجه را به اشغال خود درآورد.

پس از آن فلوجه به‌ عنوان اصلى‌ترین پایگاه داعش در عراق مطرح بود و به تبع آن به یکی از مهمترین اهداف دولت عراق برای بیرون راندن داعش و آزادسازی آن تبدیل شد.
 
آشنایی با مهمترین گروه ها و نیروهای عراقی شرکت کننده در عملیات فلوجه
تعداد بازدید از این مطلب: 707
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
«طالب ملکی» از سرکردگان گروه تروریستی «توحید و جهاد» است که فتوای ترور و حمله به مکان‎های مختلف نظیر طلافروشی‎ها را صادر کرده است. وی به‎همراه سایر اعضای این گروه تروریستی در سال 1388 دستگیر شد.

به گزارش مشرق، «طالب ملکی» ملقب به «ابوذر»، عضو هیئت شرعی و از سرکردگان گروه تروریستی «توحید و جهاد» است که فتوای ترور و حمله به مکان‎های مختلف نظیر طلافروشی‎ها را صادر کرده است. وی به‎همراه سایر اعضای این گروه تروریستی در سال 1388 دستگیر شد.

از ترور ماموستا برهان‎ عالی و ماموستا شیخ‌الاسلام علمای اهل سنت شروع کنیم که از جمله اقدامات گروه تروریستی توحید و جهاد بود، نظر شما در این رابطه چه بود؟ 

من راضی به این ترور‎ها نبودم، فرهاد رحیمی به‎عنوان فرمانده گروه توحید و جهاد این تصمیم را گرفت. اما همان‎طور که گفتم در مورد ترور این دو، من راضی نبودم و مخالفت هم کردم. 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 230
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
او در کتابش، خیلی زود در قالب «نماینده ارشد کارگروه ویژه سیا» در سوریه ظاهر می شود، بی آن که هیچ پیشینه و شناختی درباره کشوری که به آن مامور شده بود، داشته باشد.

سرویس جهان مشرق - «داگلاس لائو» مدعی است که جاسوس ارشد «آژانس اطلاعات مرکزی»(سیا) در سوریه بوده است که وظیفه طراحی نقشه های تغییر رژیم در سال های اولیه شروع بحران در سوریه(2013-2012) به او سپرده شده بود. او «چشم و گوش میدانی» سیا در سوریه جنگ زده محسوب می شد. حالا معلوم شد که او از سوریه اطلاعات بسیار کمی داشت، اگر نگوییم که اصلا سوریه را نمی شناخت.

طراح «براندازی دولت سوریه» در سیا، کارشناس افغانستان بود!

تعداد بازدید از این مطلب: 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
ایالات‌متحده و عربستان در حال طراحی توطئه‌ای مشترک برای ایجاد مجموعه بحران‌هایی هستند که ایران را وادار به عقب نشینی از مواضع خود در سوریه نماید.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «گلوبال‌ریسرچ» در گزارشی به قلم «آندره کوریبکو» به طرحی اشاره کرد که در آن وخامت اوضاع در جنگ سوریه ناشی از اقداماتی است که ریاض و واشنگتن با هدف عقب‌ راندن ایران از کمک نظامی به دولت قانونی «بشار اسد» انجام می‌دهند.

در این یادداشت تحلیلی آمده است: روش کار این طور است که آنها(واشنگتن و ریاض) شورش‌های محیطی در مناطق مرزی داخلی ایران را همزمان با تهدیدات تروریستی در درون کشور تحریک کرده و همه این اقدامات همسو با اغتشاش‌آفرینی و ایجاد انقلابی رنگین اجرا می‌شود.

خلاصه اینکه، ریاض و واشنگتن سخت مشغول کارند تا جنگی مرکب و چندبعدی را علیه ایران به راه اندازند. همه شواهد نیز حاکی از تشدید این کمپین در ماه‌های آتی است که آمریکا علیه رقیب چندین ساله خود در خاورمیانه وارد عمل می‌ شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
هر چند کنترل و مهار ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما استراتژی اخیر مهار ایران واجد این ویژگی است که همکاری و همراهی بازیگران منطقه‌ای را بیشتر طلب می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد رشیدی نژاد - تا پیش از انقلاب (1979.م) "دکترین نیکسون" مهمترین محور نزدیکی ایران و عربستان به حساب می‌آمد که بر پایه آن قدرت‌های منطقه می‌بایست مسئولیت تامین امنیت مناطق خویش را بویژه در برابر نفوذ کمونیست بر عهده می‌گرفتند.

هر چند در آن برهه از زمان در قیاس با ایران عربستان قدرتی به حساب نمی‌آمد، با این وجود پاره‌ای مسائل همچون تقویت جبهه میانه رو اعراب (در برابر جبهه جمال عبدالناصر) و نیز ممانعت از هژمونی احتمالی شاه ایران بر منطقه، موجب شد تا آل‌سعود از موقعیت به وجود آمده بعنوان فرصتی به جهت تحکیم موقعیت خود و قرارگیری در دکترین دو ستونه نیکسون بهره مند گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ازنظر سیاسی وامنیتی آشفته است و در وضعیت ژله ای قرار دارد، رفتاربرخی کشورهای همسایه که زیگزاگی و توطئه آفرین بوده،اما رفتار ایران سنجیده و عاقلانه بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی؛ علی لاریجانی ر دیدار با اعضای خانه مطبوعات استان قم با تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت و نیز روز خبرنگار گفت: لازم است آقای دانش به عنوان معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم جلسات مستمری را برگزار کرده و اصحاب رسانه و مطبوعات را دعوت کند تا مشکلاتشان را درمیان بگذارند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی به مشکلات بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: گام هایی برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران برداشته شده؛ هرچند ممکن است در این باره معذوراتی وجود داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیته مستندسازی جنایت‌های اشغالگران در یمن تاکید کرد که سعودی‌ها قصد دارند با ایجاد فتنه مذهبی و به راه انداختن جنگ سنی و شیعه خود را از جنگ جاری در یمن خارج کنند.

به گزارش مشرق، "یوسف مجمل الحاضری" رئیس ستاد مستندسازی جنایت‌های اشغالگران در یمن  به آخرین جنایت‌های اشغالگران سعودی در یمن اشاره کرد و در این خصوص گفت: نیروهای ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا از اولین لحظه اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل که 90 روز پیش و با آغاز گفتگوهای صلح در کویت اعلام شده بود تا به امروز اقدامات تجاوزکارانه خود را پی گرفته و هرگز آنها را متوقف نکرده بلکه بر شدت جنایت‌های خود افزوده است.

وی ادامه داد: اشغالگران گمان می‌کنند با شدت بخشیدن بر اقدامات جنایتکارانه می‌توانند یمنی‌ها را از پای درآورده و مانع دفاعشان از یمن شوند. در همین راستا نیروهای متجاوز به واسطه جنگنده‌ها و مزدوران داخلی خود دست به جنایت‌های فراوانی در مناطق مختلف یمن به خصوص در استان تعز و روستاهای آن همچون الصراری زدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
این اعتراضات در حمایت از قذافی، این قابلیت را دارد که به جنبشی ملی علیه انقلاب 2011 تبدیل شود، دست کم به این خاطر که شمار فزاینده‌ای از مردم لیبی عمیقا از انقلاب سرخورده می‌شوند.

سرویس جهان مشرق - وقتی ناتو در 2011 قذافی را کشت و کشورش را مورد تاخت و تاز قرار داد، امیدوار بود که «جنبش جماهیر لیبی» که قذافی رهبر آن بود، بمیرد و برای ابد دفن شود. حال، پسر قذافی از زندان آزاد شده و جنبش جماهیر که در حال اوج گیری دوباره است، از او همچون قهرمان استقبال می کند.

روح قذافی: بازگشت «جماهیر» به لیبی

تعداد بازدید از این مطلب: 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
برخی تحلیلگران بین‌المللی تلاش دارند تحولات حلب و پیشروی‌های ارتش سوریه و متحدانش در این شهرها در نتیجه تفاهم آمریکا و روسیه ارزیابی کنند.

ارتباط مذاکرات روسیه و آمریکا با تحولات حلب/ شرط مسکو برای عملیات مشترک در سوریه

سرویس جهان مشرق - جنگ سوریه با محاصره حلب و آزادی احتمالی آن وارد مرحله سرنوشت سازی شده است. عرصه میدانی سوریه این روزها بیش از پیش به نفع محور مقاومت دنبال می‌شود. نیروهای مقاومت فشارها برای تحقق پیروزی‌های جدید در معادلات میدانی و سیاسی را افزایش داده‌اند.
 
تحولات این روزهای  حلب را می‌توان در راستای این اقدامات توصیف کرد، تحولاتی که سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان معتقد است اهمیت آن تنها در ارتباط با بحران سوریه نیست، بلکه اوضاع حلب می‌تواند تحولات منطقه‌ای و معادلات و پروژه‌های آنها را تحت تاثیر قرار داده و رویاهای برخی طرف‌های داخلی و بین‌المللی را به کابوس بدل کند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه تروریست‌هایی که از موصل عراق و رقه سوریه برای ایجاد ناامنی در کشور فرستاده بودند، شناسایی و دستگیر شده‌‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به سوریه سفر کرده است، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران تروریست‌هایی را که از موصل و رقه برای ایجاد ناامنی در ایران فرستاده شده بودند، بازداشت کرده است.

وی همچنین گفت: در داخل خاک اردن پایگاه‌هایی هست که تحت نظارت آمریکا بوده و هدف از این پایگاه‌ها فعال کردن جبهه جنوب سوریه است. «اشتون کاتر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری کشورش قصد دارد جبهه جنوب سوریه را فعال کند.

بروجردی در مورد نشست اخیر منافقین در پاریس گفت: نشست منافقین در پاریس که مسئولی از عربستان سعودی و مسئولانی از اراضی اشغالی فلسطین در آن شرکت داشتند، نشست کسانی بود که از نظر سیاسی شکست خورده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه کشورش بزرگ‌ترین متضررین از بحران سوریه بوده است، تأکید کرد: موضع ترکیه درقبال رئیس‌جمهوری سوریه تغییری نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از «رای الیوم»، «ابراهیم کالن» سخنگوی رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد: کشورش روسیه را شریک خود در ایجاد راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه می‌داند.
 
کالن گفت: «ما همیشه دنبال شیوه‌ای برای همکاری با روسیه درباره این موضوع بودیم. ما چشم امید به آینده داریم و خواهان همکاری فوری با روسیه برای تضمین روند انتقال سیاسی در سوریه هستیم.»
 
کالن متذکر شد: روسیه و ترکیه در پاییز 2015 نشستی در «سوچی» و سپس در مسکو بری بررسی درباره احیای ثبات در سوریه، برگزار کردند.
 
وی با اشاره به اینکه بحران سوریه بر تمامی منطقه و همچنین بر امنیت و ثبات جهانی خطراتی دارد، گفت: «کشور ما یکی از بزرگ‌ترین زیان دیدگاه از بحران سوریه است و از این‌رو دنبال راه‌حلی فوری و پایدار برای آن هستیم. ولی تاکنون دستیابی به مرحله‌ای که روزنه‌ای امید برای حل سیاسی در سوریه باشد، حاصل نشده است.»

تعداد بازدید از این مطلب: 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
ماجرا چیست که دستگاه دیپلماسی سعی می‌کند در برابر دیپلماسی تهاجمی سعودی‌ها واکنش‌های ظاهرا متمدنانه نشان دهد؟ آیا این امر صرفا می‌تواند نشانه یک تاکتیک دیپلماتیک باشد یا امری دیگر؟

به گزارش مشرق، در عالم سیاست بین‌الملل، اگرچه سیاست‌مداران و سیاست‌هایشان گونه‌های مختلفی دارند اما در یک نوع تقسیم‌بندی، دو گونه سیاست خارجی بیشتر وجود ندارد: «سیاست خارجی متمایل به حفظ وضع موجود در عرصه بین‌الملل» و «سیاست خارجی تجدیدنظر طلب».

سیاست خارجی متمایل به حفظ وضع موجود که از آن می‌توان تسامحا به‌عنوان سیاست خارجی «محافظه‌کار» یاد کرد، خود را با نظم‌های سیستمی و زیرسیستمی تطبیق می‌دهد. در این نوع سیاست خارجی، نظم بین‌المللی که برآمده از اراده قدرت‌های بزرگ بین‌المللی است، به‌عنوان یک اصل پذیرفته می‌شود و زیرسیستم‌های این نظم هم که نظم‌های منطقه‌ای هستند، بالطبع و به‌تبع، پذیرفته می‌شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
سفر ژنرال بازنشسته و مشاور امنیت ملی همسایه شرقی به ایران علاوه بر اینکه در پاسخ به سفر سال گذشته شمخانی همتای ایرانیِ وی انجام می‌شود، بی‌ارتباط با تحولات ماه‌های اخیر نیست.
سرویس جهان مشرق- سپهبد ناصرخان جنجوعه (جنجوعا) مشاور امنیت ملی نخست‌‌وزیر پاکستان امروز برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد.
 
سخنگوی نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به دعوت تهران از جنجوعه اظهار داشت: ایران کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان است و سفر مشاور امنیت ملی دولت اسلام‌آباد به این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کلیددار امنیت پاکستان در تهران
 

جنجوعه که از دانشگاه دفاع ملی پاکستان مدرک علوم سیاسی دارد، پاییز سال گذشته پس از نزدیک 40 سال خدمت در ارتش به منصب فعلی راه یافته است. در این سفر علاوه بر دیدار با شمخانی همتای ایرانی و مقامات عالیرتبه، برای ملاقات با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، برنامه دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1059
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
میزان و کیفیت حضور مستشاران خارجی در عراق نشان می‌دهد که بیشترین تعداد نیروی خارجی با ۶۵۰۰ نیرو متعلق به آمریکاست.

 به گزارش مشرق، عراق در مبارزه با داعش وارد مرحله سرنوشت ساز نبرد آزاد سازی موصل شده است. طی دو سال گذشته داعش شهرهای زیادی را از دست داده که این مهم با تلاش ارتش این کشور و نیز نیروهای حشد شعبی میسر شد.

در این بین و پس از اشغال عراق توسط آمریکا و نیز پس از حمله داعش و تشکیل ائتلاف مبارزه با داعش شاهد حضور نظامیان خارجی در این کشور بوده‌ایم که برخی از آنها با دعوت رسمی دولت بغداد و برخی نیز بدون دعوت آمده‌اند. بخشی از گزارش زیر از سوی سایت «شفق نیوز» استخراج شده که به تعداد و کیفیت حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق می‌پردازد. البته باید گفت که تعداد آنها و نحوه حضورشان از سوی مقامات مسئول عراقی تایید یا تکذیب نشده است.

پس از ورود داعش و کمبود امکانات عراق در همه زمینه‌ها جهت مقابله با این گروه تروریستی، مسئولان کشور عراق از هرگونه کمک جهت مبارزه با داعش استقبال کردند. براساس پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی به نظر می‌رسد نیروهای 14 کشور با قالب‌های مختلف نظامی و مشاوره‌ای در حال فعالیت در کشور عراق هستند. این کشورها عبارتند از: آمریکا، انگلیس، ایران، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، روسیه و ترکیه.

1 – آمریکا: گفته می‌شود که نیروهای نظامی ایالات‌ متحده با عنوان‌های مختلف در 6 پایگاه حضور فعال دارند این پایگاه‌ها عبارتند از: الأسد، الحبانیة (غرب عراق)، عین کاوه، دهوک در اقلیم کردستان، الرستمیة و المطار در بغداد. پیش بینی می‌شود تعداد نیروهای نظامی آمریکا با حضور 560 نیرویی که به زودی به عراق اعزام می‌شوند به 6500 نفر برسد که در دو قالب مستشاری و نیروهای جنگی در حال فعالیت هستند. آمریکا در این حضور از تسلیحات سنگین نیز بهره می‌برد. 80 جنگنده اف 16 و اف 18، چند هلی کوپتر آپاچی و 4 هلی کوپتر شینوک بخشی از این تسلیحات به شمار می‌روند.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
دو اتفاق اساسی باعث شد العبادی اولویت حمله را از موصل به فلوجه تغییر دهد. اتفاق اول انفجار بزرگی بود که آوریل گذشته در بغداد ایجاد شد. رسانه‌های عراقی اعلام کردند منبع انفجار از شهر فلوجه بود. اتفاق دوم بحران سیاسی عراق بود.

با آزادسازی فلوجه شاهراه ارتباطی محور مقاومت دوباره فعال شد/ چرا اولویت حمله از موصل به فلوجه تغییر کرد

سرویس جهان مشرق - تحلیلگران مسایل راهبردی منطقه، آزاد سازی فلوجه را باعث راه اندازی مجدد شاهراه ارتباطی محور مقاومت از ایران تا بغداد به فلوجه و سوریه می دانند. شاید بتوان گفت مهم ترین دستاورد و امتیاز آزاد سازی فلوجه، ایجاد امنیت برای این محور استراتژیک بود که می تواند ارتباط کم هزینه و زمینی بین محورهای مقاومت منطقه ای از ایران گرفته تا عراق و سوریه و لبنان را مهیا کند.
 
قطع ارتباط تروریست ها در منطقه فلوجه در عین حال اتوبان استراتژیک تروریست ها برای رسیدن به پایتخت عراق برای انجام حملات تروریستی را مسدود کرد. همچنین نزدیکی و ارتباط مرزی منطقه فلوجه با مرزهای اردن و عربستان باعث شده بود این کشورها به راحتی بتوانند از مناطق مذکور برای ارائه کمک های لوجستیک، انسانی و تسلیحاتی به تروریست ها در سوریه و عراق استفاده کنند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
تحلیل‌های مختلفی از کودتای ترکیه منتشر شده اما کمتر گزارشی به Real Time journalism (ژورنالیسم به‌هنگام) اشاره کرد که چگونه اردوغان به کمک آن توانست ابتکار عمل را از دست کودتاگران بگیرد.
سرویس جنگ نرم مشرق- چند روز از کودتای ناموفق ارتش در ترکیه می‌گذرد و تحلیل‌های مختلفی در رابطه با آن در رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر ساختگی بودن این کودتا توسط اردوغان و یا واقعی بودن این کودتا توسط ارتشی‌ها یا طرفداران فتح‌الله گولن (رهبر مخالفان اردوغان) که تایید آمریکا را به همراه داشته، ارائه شده است. گزارش‌های متعددی نیز از نحوه کودتا و همچنین عوامل مختلف در شکست این کودتا مخابره شد؛ اما در اتفاق‌های پرسرعت چند ساعته آن شب در ترکیه، نقش استراتژیک ماهیت رسانه مغفول ماند که چگونه Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد.
 
 

Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فاصله بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله بود تا بتواند توان تسلیحاتی خود را تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان «آرامش وحشت» نام می‌‌برند.

معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل

سرویس جهان مشرق - فاصله زمانی بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله لبنان بود تا بتواند ناوگان تسلیحاتی و نظامی خود را برای تقابل احتمالی آینده با رژیم صهیونیستی تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان آرامش وحشت نام می برند. اسرائیلی‌ها معتقدند که هر اندازه این فاصله زمانی بیشتر طول بکشد، مقابله با حزب‌الله لبنان برای بازگرداندن موازنه ‌های قدرت به واپسین سال‌های هزاره گذشته میلادی مشکل‌تر خواهد بود.
 

البته در فاصله این سال‌ها، غرب و محور متخاصم با مقاومت منطقه ای سعی کردند از طریق فضای داخلی و بین‌المللی موانع زیادی را در مسیر افزایش توانمندی‌های مقاومت لبنان تدارک ببینند. استفاده از برگه دادگاه بین‌المللی رفیق حریری و تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای خلع سلاح مقاومت بعلاوه آغاز جنگ داخلی در سوریه از مهم‌ترین چالش‌های موجود در دهه گذشته جهت تضعیف حزب‌الله لبنان بوده است، اما چیزی که دوست و دشمن به آن اذعان دارند اینکه حزب‌الله از تمامی این چالش‌ها با موفقیت خارج شده و آنها را به فرصتی برای خود جهت تقویت بنیه سیاسی و نظامی و زیرساخت های اجتماعی اش تبدیل کرده است. به این ترتیب است که گزارش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی امروز از حزب‌الله لبنان به عنوان اولین خط و منطقه‌ای فراروی این رژیم نام می برند.

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکیدبر "برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند"، گفت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.
امنیت ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است/ تلاش گسترده دشمن برای ایجاد ناامنیبه گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار داشت: با گرامیداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمامی آنهایی که بعد از جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند، خدا را شکر می‌کنیم که در مقطعی از زمان زندگی می‌کنیم که سایه ولایت بالای سر ما قرار دارد.

*تأمین امنیت ‌کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و از همه بالاتر پاسدار این نظام و انقلاب هستیم، امیدواریم خدای متعال توفیق ویژه‌ای به ما بدهد تا بتوانیم پاسدار خوبی برای اسلام عزیز باشیم و از سردار فدوی بابت برگزاری این همایش تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت که کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است به‌ویژه بیشتر از گذشته روشن است در حالی که در همه منطقه، هر کس به‌طریقی قصد ایجاد ناامنی‌هایی دارد، ایران اسلامی از یک امنیت بی‌نظیر برخوردار است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند، برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند.

وی تصریح کرد: امروزه هزینه‌های بسیاری برای ایجاد ناامنی در کشور ما ‌می‌شود اما آمادگی بسیار زیاد نیروهای نظامی در کشور سبب خنثی شدن تمامی توطئه‌های دشمن شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات

 

گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

آرمان: برخی وزرا صلاحیت اداره یک نانوایی را هم ندارند/ هاشمی چقدر حقوق می‌گیرد؟/ سقف خالص پرداختی مدیران و کارکنان تعیین شدکیهان
 

آقای سریع‌القلم! پارتی‌بازی نکنید حتی اگر برادر رئیس‌جمهور باشد

کاش مشاور اخلاق مآب رئيس‌جمهور توصیه‌ای هم درباره قبح اعمال نفوذ برای پذیرش دانشجوی دکترا بدون حضور در آزمون می‌کرد.

سایت الف با اشاره به نصایح اخلاقی محمود سریع‌القلم که غالبا هم با تقدیس غرب و تخطئه کشور و مردم خودمان است، نوشت: توصیه‌های اخلاقی آقای دکتر سریع‌القلم را خیلی دوست دارم... این که زبان بلد باشید... پشت سر دیگران حرف نزنید... حسود نباشید... ذهن اولویت‌بندی شده داشته باشید... و...

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
یکی از ایمیل‌های تازه منتشرشده هیلاری کلینتون حاوی اطلاعات جدیدی درباره نقش فتنه 88 در تشدید تحریم‌ها علیه ایران برای زنده نگاه داشتن شعله اغتشاشات داخلی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 است.

به گزارش مشرق، یکی از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا که بتازگی از وضعیت محرمانه خارج شده، حاوی اطلاعات جدیدی درباره نقش فتنه سال 1388 در تشدید تحریم‌ها علیه ایران و توسل واشنگتن به راهبرد استفاده از دیپلماسی در کنار تحریم‌ها برای زنده نگاه داشتن شعله اغتشاشات داخلی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 است.

این ایمیل را «سیدنی بلومنثال»، از نزدیکان «هیلاری کلینتون» و یکی از نفرات دخیل در شکل‌دهی به تصمیمات او به تاریخ 17 فوریه سال 2010 برابر با چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 برای وی ارسال کرده است. وزارت خارجه آمریکا 31 آگوست سال 2015 ( 9 شهریور ماه سال 1394) این سند را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است.

موضوع ایمیل «ایران و عربستان سعودی» است و «بلومنثال» آن را برای گزارش‌دهی درباره دیداری که با «پوشکا فیشر»، وزیر خارجه اسبق آلمان داشته ارسال کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم، منبع اصلی جنگ، ناامنی و تروریزم در منطقه و دنیای اسلام را قدرتهای استکباری و در رأس آنها امریکا دانستند و با تأکید بر اینکه هدف آنها، ایجاد فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپرده شدن موضوع محوری فلسطین است، گفتند: تنها راه مقابله با این توطئه ها، شناخت دشمن واقعی و ایستادگی است و ملت ایران نشان داده است که تنها راه پیشرفت ، ایستادگی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید فطر، به شرایط کنونی دنیای اسلام و کشتار، ناامنی و انفجارهای خونین در منطقه اشاره کردند و گفتند: یکی از مسائل مهم، شناخت منبع خبیث و نامبارک مشکلات امروز امت اسلامی و دستهای پنهانی است که تروریزم را ترویج می کنند.

فراموش شدن فلسطین، هدف امریکا از فاجعه‌آفرینی در منطقه/  ما در مسئله‌ی بحرین هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنیم اما نصیحتشان می‌کنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سردار دهقان در اجلاس وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه:
وزیر دفاع کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران مقابله جدی با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه انسانی می‌داند.

 به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نشست 3 جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه ویژه مبارزه با تروریسم در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست راهبردی که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به شرایط بحرانی منطقه که ریشه در سیاست های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حامی تروریسم دارد، گفت: ایران به عنوان لنگر ثبات و امنیت منطقه و به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در دوران عمر سیاسی با برکت و عزتمندانه خود همواره با تجاوز، اشغالگری، ترور و تروریسم مقابله جدی و تمام عیار داشته و امروز هم مقابله جدی و همه جانبه با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف استقرار ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه و رسالت انسانی می داند.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سازمان حقوقی ریبریو در گزارشی اعلام کرد: پلیس انگلیس به نظامیان عربستانی روش های مختلف شکنجه زندانیان سیاسی و قتل آنها را آموزش می دهد.

به گزارش مشرق، سند داخلی پلیس انگلیس براساس قانون آزادی اطلاعات نشان داد که شماری از نیروهای پلیس عربستان در دانشکده پلیس انگلیس در زمینه تحقیقات جنایی و استفاده از فناوری جدید شکنجه زندانیان سیاسی آموزش می بینند.

این سازمان اعلام کرد: سند داخلی نشان داد قرارداد طولانی مدت میان دو کشور انگلیس و عربستان و تداوم آن حتی پس از اقدامات وحشیانه مقامات عربستانی در سرکوب انقلاب های بهار عربی 2011 منجر به شکنجه ده ها تن از جوانان تظاهرکننده عربستانی و اعدام آنها شد.

این سازمان افزود: دانشکده پلیس انگلیس به عربستان در زمینه توسعه برنامه های آموزشی خود که در سال 2009 آغاز شد شامل آموزش راه های مبارزه با جرائم الکترونیکی ، تحلیل نوارهای ضبط شده تلفنی و شکستن کد لوح های فشرده کمک کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
این تهدید وجود دارد که مفتی‌های سعودی در جلسه خود در ریاض، فتوایی را علیه سازمان ملل صادر کنند و آن را ضدمسلمان بخوانند، که این به معنای عدم ارتباط شورای همکاری با سازمان ملل و قطع کمک‌های مالی سازمان است.

گروه بین‌الملل مشرق - متحدان بلوک عربستان، بر سر قرار گرفتن ائتلاف عربی به رهبری عربستان در فهرست کودک‌کشی، فشارها را بر دبیرکل سازمان ملل افزایش داده‌اند. ریاض تهدید کرد که نه تنها کمک خود را به برنامه حمایت از فلسطینی‌ها قطع می‌کند، که سایر کمک‌های مالی به سایر برنامه‌های سازمان ملل را هم مورد بازنگری قرار خواهد داد.

تهدید عربستان به قطع کمک مالی، تا صدور فتوی ضد سازمان ملل

روز دوشنبه، سازمان ملل اعلام کرد که حاضر است نام ائتلاف عربی را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک حذف کند، به شرط آن که یک هیات جهانی به طور مشترک با خود سعودی ها، پرونده قتل کودکان یمنی در جریان تجاوز نظامی ائتلاف سعودی را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
اجزای این طرح در جلساتی سری میان مقامات ارشد سیا و روسای سازمان های جاسوسی همکار سیا در منطقه، پیش از شروع رسمی آتش بس در 27 فوریه (به احتمال قوی در اردن) به بحث گذاشته شد.

گروه بین‌الملل مشرق - در اواسط آپریل، در آستانه شروع مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان مسلح در ژنو، گزارش‌هایی از طرح جدید آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و دستگاه های اطلاعاتی شرکای منطقه‌ای آمریکا در مساله سوریه منتشر شد.

طبق خبرهای منتشر شده، طبق این طرح قرار است اگر آتش بس شکننده میان دولت و به اصطلاح «شورشیان میانه رو» به طور کامل شکسته شود، این گروه‌های مخالف مسلح توسط سیا به تسلیحاتی مدرن‌تر چون موشک‌های ضدهوایی دوش پرتاب مجهز شوند.

این طرح که به «طرح جایگزین» یا «طرح بی»(Plan B) مشهور شده است، با دادن سیستم های ضدهوایی قابل حمل، اجازه مقابله با نیروی هوایی ارتش سوریه و هدف قرار دادن مواضع توپخانه آن را به گروه‌های تروریستی چون جبهه النصره و ارتش آزاد می‌دهد.

هشدار سری واشینگتن به مسکو درباره سوریه
تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
معاون وزیر دفاع افغانستان تایید کرد؛
«عبدالجبار قهرمان» کشته شدن سرکرده طالبان افغانستان را در حمله پهپادهای آمریکایی تائید کرد و گفت: از این پس گروه طالبان شاهد اختلافات درونی بیشتری خواهد بود که احتمال می‌رود بنابر این اختلافات طالبان متلاشی شود.

سرکرده طالبان افغانستان کشته شدبه گزارش مشرق، «عبدالجبار قهرمان» معاون وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد «اخترمحمد منصور» رهبر گروه طالبان در نتیجه حمله پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «اخترمحمد منصور» را در یکی از مناطق دور افتاده پاکستان که در نزدیکی مرز با افغانستان قرار دارد، هدف حمله هوایی بوسیله پهپادهای بدون سرنشین قرار داده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده که تاکنون مرگ این رهبر گروه طالبان را در اثر حملات پهپادهای خود تأیید و یا رد نمی‌کند.

طالبان متلاشی می‌شود


معاون وزارت دفاع افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، کشته شدن رهبر گروه طالبان را قطعی اعلام کرد و گفت: «اخترمحمد منصور» در نتیجه این حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
محمد بن سلمان اکنون محوریت سیاست نفتی سعودی را خود به دست گرفته است. در آپریل گذشته و در جلسه سران اوپک در دوحه قطر، او در آخرین لحظه مداخله کرد و توافقات را بر هم زد.
محمد بن سلمان در سودای صنعت نظامی بوم در اقتصاد بدون نفت!
علی النعیمی

برکناری النعیمی، به طور غیر مستقیم قدرت بیشتری در اختیار پسر شاه سعودی، محمد بن سلمان، نایب ولیعهد، قرار می دهد. «خالد الفالح»، وزیر بهداشت عربستان و رییس سابق شرکت نفت عربستان، آرامکو، جای وزیر نفت 84 ساله را گرفت. در پی ادغام برخی وزارتخانه ها در عربستان، قرار است وزارت نفت هم با نام «وزارت انرژی، صنعت و دارایی های معدنی» به کار خود ادامه دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
وزارت اطلاعات جزئیات و تصاویری از انهدام دو تیم تروریستی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که امنیت این رخداد مهم در بالاترین سطح تامین شده بود.


دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند تا به هر صورت امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را زیر سوال ببرند که نه تنها موفق نشدند؛ بلکه توطئه های آن ها قبل از رسیدن به نتیجه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نهادهای امنیتی خنثی شد.


**
امنیت مطلوب انتخابات

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: مقامات ایرانی اعلام کردند در ساعات برگزاری انتخابات "مجلس شورا (مجلس شورای اسلامی)" و "مجلس خبرگان" ایران تعداد مشارکت بالا بوده و هیچ تخلفی ثبت نشده است. این خبرگزاری ادامه داد: "امنیت انتخابات در سطح مطلوبی تامین شده و هیچ تخلفی ثبت نشده است".

تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات
نشریه نیوزویک در گزارشی مدعی شد تهدید عربستان برای مداخله نظامی در سوریه، ایران را ترسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیوزویک در گزارشی به قلم "جی متیو مکینز" مدعی شد: زمانیکه عربستان برای دخالت نظامی در میدان جنگ داخلی سوریه اعلام آمادگی کرد، این احتمال وجود داشت که امارات متحده و بحرین نیز به تبعیت از آن، برای حضور نظامی در سوریه اعلام آمادگی کنند. در این شرایط قطر نیز، دست‌کم به شکل نمادین، به پیروی از عربستان می‌پردازد.
 
نیوزویک مدعی شد: اعزام نیروهای نظامی چند کشور کوچک عرب در حوزه خلیج فارس به سوریه، بعید است تغییر چندانی در معادلات جنگی این کشور بوجود آورد؛ اما می‌تواند یک جنگ نیابتی میان ایران و عربستان، آنهم در زمین سوریه بوجود آورد.
 
حضور احتمالی نیروهای نظامی ائتلاف عرب در جنگ سوریه، در پی حضور پررنگ ایران در این کشور، ناکارآمد بودن کمک‌های مالی عربستان به مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه،افزایش احتمال نفوذ ائتلاف ایرانی- روسی به شهر حلب و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح ژنو، مطرح شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 اسفند 1394
نظرات
"لشکر چهارم زرهی" ارتش سوریه تحرکاتی را در شمال این کشور داشت.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی این کشور همراه همپیمانانش در محور مقاومت و فدراسیون روسیه پیشروی‌های خوبی را در جبهه شمالی و در دو استان "حلب" و "لاذقیه" داشته‌اند.



سرعت پیشروی‌ها به حدی بوده که بیش از 2000 کیلومتر مربع در شمال سوریه آزاد شده و تروریست‌های تکفیری داعش، جبهه النصره، احرار‌الشام و ... در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته‌اند و از هم‌پیمانان منطقه‌ای خود یعنی ترکیه و عربستان سعودی کمک خواسته‌اند.



در دو هفته گذشته حرکات مشکوکی از سوی ترکیه و عربستان سعودی مشاهده شده است. این تحرکات در دو محور عمده به استقرار جنگنده‌های پیمان آتلانتیک شمالی و عربستان سعودی در پایگاه هوایی "اینجرلیک" و در کنار حضور زمینی در نزدیکی مرز استان‌های "حلب" و "لاذقیه" تا استقرار نیروی زمینی ارتش عربستان در مرز اردن و سوریه ختم شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
نظرات
اخیرا در فضای مجازی موضوع قابل تاملی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تکفیری داعش از فضای مجازی جهت مطرح کردن دیدگاه های خود استفاده می‌کنند و در این پروسه اقدامات مخربی را انجام داده اند و فعالیت های تبلیغاتی این گروه تروریستی پوششی برای شکست های آن هاست.


تروریست های داعش هرگاه در آوردگاه های میدانی شکست را پذیرا می‌شوند، در فضای مجازی اقدامات تکمیلی را انجام می‌دهند و اخیرا شایعه ای را مطرح کردند که جای تامل جدی دارد؛ آن ها مدعی هستند که در استان دیاله در حال فعالیت گسترده هستند و در این پروسه مطالبی را عنوان داشته اند.


تروریست های تکفیری داعش در سال 2014 میلادی با یک حمله غافلگیرانه بیش از چهل درصد خاک عراق را در چهار استان "نینوا" ، "دیاله" ، "الانبار" ،  "صلاح الدین" و بخشی از استان  "کرکوک " را تصرف کرد و در این پروسه بیش از 180 هزار کیلومتر مربع از عراق اشغال شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 330
موضوعات مرتبط: نظامی , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
نظرات
یک وبگاه صهیونیستی نوشت: ایران ارتشی قدرتمند به ویژه در زمینه یگان موشکی دارد اما نقطه مقابلش ارتش کوچک‌ و غیر حرفه‌ای عربستان سعودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبگاه عبری زبان «ماکو» در گزارشی با اشاره به تنش ایجاد شده بین ایران و عربستان سعودی به قیاس توان نظامی دو کشور پرداخت. هرچند که در دکترین نظامی ایران حمله به کشور مسلمانی در دستور کار نبوده و نیست اما به هرحال در قیاس ذکر شده از دیدگاه این وبگاه صهیونیستی، ایران برتری‌های قابل توجهی از بعد تعداد پرسنل نظامی و توانمندی یگان موشکی و نیروی دریایی برخوردار است.

در این گزارش به توان موشکی زمین به هوای ایران نیز اشاره شده اما قدیمی بودن جنگنده‌های ایران و نحوه نگهداری آن‌ها تنها نقطه ضعف فاحش در برابر رقیب محسوب می‌شود. وبگاه ماکو در این زمینه نوشت: ایران ارتشی با قدمت و قدرتمند خصوصا در زمینه یگان موشکی دارد اما عربستان سعودی ارتشی بسیار کوچک‌تر و آماتوری در اختیار  دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود