آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 726
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 736
بازدید ماه : 4711
بازدید سال : 10111
بازدید کلی : 150420

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
دو اتفاق اساسی باعث شد العبادی اولویت حمله را از موصل به فلوجه تغییر دهد. اتفاق اول انفجار بزرگی بود که آوریل گذشته در بغداد ایجاد شد. رسانه‌های عراقی اعلام کردند منبع انفجار از شهر فلوجه بود. اتفاق دوم بحران سیاسی عراق بود.

با آزادسازی فلوجه شاهراه ارتباطی محور مقاومت دوباره فعال شد/ چرا اولویت حمله از موصل به فلوجه تغییر کرد

سرویس جهان مشرق - تحلیلگران مسایل راهبردی منطقه، آزاد سازی فلوجه را باعث راه اندازی مجدد شاهراه ارتباطی محور مقاومت از ایران تا بغداد به فلوجه و سوریه می دانند. شاید بتوان گفت مهم ترین دستاورد و امتیاز آزاد سازی فلوجه، ایجاد امنیت برای این محور استراتژیک بود که می تواند ارتباط کم هزینه و زمینی بین محورهای مقاومت منطقه ای از ایران گرفته تا عراق و سوریه و لبنان را مهیا کند.
 
قطع ارتباط تروریست ها در منطقه فلوجه در عین حال اتوبان استراتژیک تروریست ها برای رسیدن به پایتخت عراق برای انجام حملات تروریستی را مسدود کرد. همچنین نزدیکی و ارتباط مرزی منطقه فلوجه با مرزهای اردن و عربستان باعث شده بود این کشورها به راحتی بتوانند از مناطق مذکور برای ارائه کمک های لوجستیک، انسانی و تسلیحاتی به تروریست ها در سوریه و عراق استفاده کنند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
تحلیل‌های مختلفی از کودتای ترکیه منتشر شده اما کمتر گزارشی به Real Time journalism (ژورنالیسم به‌هنگام) اشاره کرد که چگونه اردوغان به کمک آن توانست ابتکار عمل را از دست کودتاگران بگیرد.
سرویس جنگ نرم مشرق- چند روز از کودتای ناموفق ارتش در ترکیه می‌گذرد و تحلیل‌های مختلفی در رابطه با آن در رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر ساختگی بودن این کودتا توسط اردوغان و یا واقعی بودن این کودتا توسط ارتشی‌ها یا طرفداران فتح‌الله گولن (رهبر مخالفان اردوغان) که تایید آمریکا را به همراه داشته، ارائه شده است. گزارش‌های متعددی نیز از نحوه کودتا و همچنین عوامل مختلف در شکست این کودتا مخابره شد؛ اما در اتفاق‌های پرسرعت چند ساعته آن شب در ترکیه، نقش استراتژیک ماهیت رسانه مغفول ماند که چگونه Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد.
 
 

Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فاصله بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله بود تا بتواند توان تسلیحاتی خود را تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان «آرامش وحشت» نام می‌‌برند.

معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل

سرویس جهان مشرق - فاصله زمانی بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله لبنان بود تا بتواند ناوگان تسلیحاتی و نظامی خود را برای تقابل احتمالی آینده با رژیم صهیونیستی تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان آرامش وحشت نام می برند. اسرائیلی‌ها معتقدند که هر اندازه این فاصله زمانی بیشتر طول بکشد، مقابله با حزب‌الله لبنان برای بازگرداندن موازنه ‌های قدرت به واپسین سال‌های هزاره گذشته میلادی مشکل‌تر خواهد بود.
 

البته در فاصله این سال‌ها، غرب و محور متخاصم با مقاومت منطقه ای سعی کردند از طریق فضای داخلی و بین‌المللی موانع زیادی را در مسیر افزایش توانمندی‌های مقاومت لبنان تدارک ببینند. استفاده از برگه دادگاه بین‌المللی رفیق حریری و تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای خلع سلاح مقاومت بعلاوه آغاز جنگ داخلی در سوریه از مهم‌ترین چالش‌های موجود در دهه گذشته جهت تضعیف حزب‌الله لبنان بوده است، اما چیزی که دوست و دشمن به آن اذعان دارند اینکه حزب‌الله از تمامی این چالش‌ها با موفقیت خارج شده و آنها را به فرصتی برای خود جهت تقویت بنیه سیاسی و نظامی و زیرساخت های اجتماعی اش تبدیل کرده است. به این ترتیب است که گزارش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی امروز از حزب‌الله لبنان به عنوان اولین خط و منطقه‌ای فراروی این رژیم نام می برند.

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکیدبر "برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند"، گفت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.
امنیت ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است/ تلاش گسترده دشمن برای ایجاد ناامنیبه گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار داشت: با گرامیداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمامی آنهایی که بعد از جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند، خدا را شکر می‌کنیم که در مقطعی از زمان زندگی می‌کنیم که سایه ولایت بالای سر ما قرار دارد.

*تأمین امنیت ‌کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و از همه بالاتر پاسدار این نظام و انقلاب هستیم، امیدواریم خدای متعال توفیق ویژه‌ای به ما بدهد تا بتوانیم پاسدار خوبی برای اسلام عزیز باشیم و از سردار فدوی بابت برگزاری این همایش تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت که کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است به‌ویژه بیشتر از گذشته روشن است در حالی که در همه منطقه، هر کس به‌طریقی قصد ایجاد ناامنی‌هایی دارد، ایران اسلامی از یک امنیت بی‌نظیر برخوردار است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند، برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند.

وی تصریح کرد: امروزه هزینه‌های بسیاری برای ایجاد ناامنی در کشور ما ‌می‌شود اما آمادگی بسیار زیاد نیروهای نظامی در کشور سبب خنثی شدن تمامی توطئه‌های دشمن شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات

 

گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

آرمان: برخی وزرا صلاحیت اداره یک نانوایی را هم ندارند/ هاشمی چقدر حقوق می‌گیرد؟/ سقف خالص پرداختی مدیران و کارکنان تعیین شدکیهان
 

آقای سریع‌القلم! پارتی‌بازی نکنید حتی اگر برادر رئیس‌جمهور باشد

کاش مشاور اخلاق مآب رئيس‌جمهور توصیه‌ای هم درباره قبح اعمال نفوذ برای پذیرش دانشجوی دکترا بدون حضور در آزمون می‌کرد.

سایت الف با اشاره به نصایح اخلاقی محمود سریع‌القلم که غالبا هم با تقدیس غرب و تخطئه کشور و مردم خودمان است، نوشت: توصیه‌های اخلاقی آقای دکتر سریع‌القلم را خیلی دوست دارم... این که زبان بلد باشید... پشت سر دیگران حرف نزنید... حسود نباشید... ذهن اولویت‌بندی شده داشته باشید... و...

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
یکی از ایمیل‌های تازه منتشرشده هیلاری کلینتون حاوی اطلاعات جدیدی درباره نقش فتنه 88 در تشدید تحریم‌ها علیه ایران برای زنده نگاه داشتن شعله اغتشاشات داخلی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 است.

به گزارش مشرق، یکی از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا که بتازگی از وضعیت محرمانه خارج شده، حاوی اطلاعات جدیدی درباره نقش فتنه سال 1388 در تشدید تحریم‌ها علیه ایران و توسل واشنگتن به راهبرد استفاده از دیپلماسی در کنار تحریم‌ها برای زنده نگاه داشتن شعله اغتشاشات داخلی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 است.

این ایمیل را «سیدنی بلومنثال»، از نزدیکان «هیلاری کلینتون» و یکی از نفرات دخیل در شکل‌دهی به تصمیمات او به تاریخ 17 فوریه سال 2010 برابر با چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 برای وی ارسال کرده است. وزارت خارجه آمریکا 31 آگوست سال 2015 ( 9 شهریور ماه سال 1394) این سند را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است.

موضوع ایمیل «ایران و عربستان سعودی» است و «بلومنثال» آن را برای گزارش‌دهی درباره دیداری که با «پوشکا فیشر»، وزیر خارجه اسبق آلمان داشته ارسال کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم، منبع اصلی جنگ، ناامنی و تروریزم در منطقه و دنیای اسلام را قدرتهای استکباری و در رأس آنها امریکا دانستند و با تأکید بر اینکه هدف آنها، ایجاد فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپرده شدن موضوع محوری فلسطین است، گفتند: تنها راه مقابله با این توطئه ها، شناخت دشمن واقعی و ایستادگی است و ملت ایران نشان داده است که تنها راه پیشرفت ، ایستادگی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید فطر، به شرایط کنونی دنیای اسلام و کشتار، ناامنی و انفجارهای خونین در منطقه اشاره کردند و گفتند: یکی از مسائل مهم، شناخت منبع خبیث و نامبارک مشکلات امروز امت اسلامی و دستهای پنهانی است که تروریزم را ترویج می کنند.

فراموش شدن فلسطین، هدف امریکا از فاجعه‌آفرینی در منطقه/  ما در مسئله‌ی بحرین هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنیم اما نصیحتشان می‌کنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سردار دهقان در اجلاس وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه:
وزیر دفاع کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران مقابله جدی با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه انسانی می‌داند.

 به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نشست 3 جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه ویژه مبارزه با تروریسم در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست راهبردی که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به شرایط بحرانی منطقه که ریشه در سیاست های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حامی تروریسم دارد، گفت: ایران به عنوان لنگر ثبات و امنیت منطقه و به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در دوران عمر سیاسی با برکت و عزتمندانه خود همواره با تجاوز، اشغالگری، ترور و تروریسم مقابله جدی و تمام عیار داشته و امروز هم مقابله جدی و همه جانبه با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف استقرار ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه و رسالت انسانی می داند.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سازمان حقوقی ریبریو در گزارشی اعلام کرد: پلیس انگلیس به نظامیان عربستانی روش های مختلف شکنجه زندانیان سیاسی و قتل آنها را آموزش می دهد.

به گزارش مشرق، سند داخلی پلیس انگلیس براساس قانون آزادی اطلاعات نشان داد که شماری از نیروهای پلیس عربستان در دانشکده پلیس انگلیس در زمینه تحقیقات جنایی و استفاده از فناوری جدید شکنجه زندانیان سیاسی آموزش می بینند.

این سازمان اعلام کرد: سند داخلی نشان داد قرارداد طولانی مدت میان دو کشور انگلیس و عربستان و تداوم آن حتی پس از اقدامات وحشیانه مقامات عربستانی در سرکوب انقلاب های بهار عربی 2011 منجر به شکنجه ده ها تن از جوانان تظاهرکننده عربستانی و اعدام آنها شد.

این سازمان افزود: دانشکده پلیس انگلیس به عربستان در زمینه توسعه برنامه های آموزشی خود که در سال 2009 آغاز شد شامل آموزش راه های مبارزه با جرائم الکترونیکی ، تحلیل نوارهای ضبط شده تلفنی و شکستن کد لوح های فشرده کمک کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
این تهدید وجود دارد که مفتی‌های سعودی در جلسه خود در ریاض، فتوایی را علیه سازمان ملل صادر کنند و آن را ضدمسلمان بخوانند، که این به معنای عدم ارتباط شورای همکاری با سازمان ملل و قطع کمک‌های مالی سازمان است.

گروه بین‌الملل مشرق - متحدان بلوک عربستان، بر سر قرار گرفتن ائتلاف عربی به رهبری عربستان در فهرست کودک‌کشی، فشارها را بر دبیرکل سازمان ملل افزایش داده‌اند. ریاض تهدید کرد که نه تنها کمک خود را به برنامه حمایت از فلسطینی‌ها قطع می‌کند، که سایر کمک‌های مالی به سایر برنامه‌های سازمان ملل را هم مورد بازنگری قرار خواهد داد.

تهدید عربستان به قطع کمک مالی، تا صدور فتوی ضد سازمان ملل

روز دوشنبه، سازمان ملل اعلام کرد که حاضر است نام ائتلاف عربی را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک حذف کند، به شرط آن که یک هیات جهانی به طور مشترک با خود سعودی ها، پرونده قتل کودکان یمنی در جریان تجاوز نظامی ائتلاف سعودی را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
اجزای این طرح در جلساتی سری میان مقامات ارشد سیا و روسای سازمان های جاسوسی همکار سیا در منطقه، پیش از شروع رسمی آتش بس در 27 فوریه (به احتمال قوی در اردن) به بحث گذاشته شد.

گروه بین‌الملل مشرق - در اواسط آپریل، در آستانه شروع مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان مسلح در ژنو، گزارش‌هایی از طرح جدید آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و دستگاه های اطلاعاتی شرکای منطقه‌ای آمریکا در مساله سوریه منتشر شد.

طبق خبرهای منتشر شده، طبق این طرح قرار است اگر آتش بس شکننده میان دولت و به اصطلاح «شورشیان میانه رو» به طور کامل شکسته شود، این گروه‌های مخالف مسلح توسط سیا به تسلیحاتی مدرن‌تر چون موشک‌های ضدهوایی دوش پرتاب مجهز شوند.

این طرح که به «طرح جایگزین» یا «طرح بی»(Plan B) مشهور شده است، با دادن سیستم های ضدهوایی قابل حمل، اجازه مقابله با نیروی هوایی ارتش سوریه و هدف قرار دادن مواضع توپخانه آن را به گروه‌های تروریستی چون جبهه النصره و ارتش آزاد می‌دهد.

هشدار سری واشینگتن به مسکو درباره سوریه
تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
معاون وزیر دفاع افغانستان تایید کرد؛
«عبدالجبار قهرمان» کشته شدن سرکرده طالبان افغانستان را در حمله پهپادهای آمریکایی تائید کرد و گفت: از این پس گروه طالبان شاهد اختلافات درونی بیشتری خواهد بود که احتمال می‌رود بنابر این اختلافات طالبان متلاشی شود.

سرکرده طالبان افغانستان کشته شدبه گزارش مشرق، «عبدالجبار قهرمان» معاون وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد «اخترمحمد منصور» رهبر گروه طالبان در نتیجه حمله پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «اخترمحمد منصور» را در یکی از مناطق دور افتاده پاکستان که در نزدیکی مرز با افغانستان قرار دارد، هدف حمله هوایی بوسیله پهپادهای بدون سرنشین قرار داده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده که تاکنون مرگ این رهبر گروه طالبان را در اثر حملات پهپادهای خود تأیید و یا رد نمی‌کند.

طالبان متلاشی می‌شود


معاون وزارت دفاع افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، کشته شدن رهبر گروه طالبان را قطعی اعلام کرد و گفت: «اخترمحمد منصور» در نتیجه این حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
محمد بن سلمان اکنون محوریت سیاست نفتی سعودی را خود به دست گرفته است. در آپریل گذشته و در جلسه سران اوپک در دوحه قطر، او در آخرین لحظه مداخله کرد و توافقات را بر هم زد.
محمد بن سلمان در سودای صنعت نظامی بوم در اقتصاد بدون نفت!
علی النعیمی

برکناری النعیمی، به طور غیر مستقیم قدرت بیشتری در اختیار پسر شاه سعودی، محمد بن سلمان، نایب ولیعهد، قرار می دهد. «خالد الفالح»، وزیر بهداشت عربستان و رییس سابق شرکت نفت عربستان، آرامکو، جای وزیر نفت 84 ساله را گرفت. در پی ادغام برخی وزارتخانه ها در عربستان، قرار است وزارت نفت هم با نام «وزارت انرژی، صنعت و دارایی های معدنی» به کار خود ادامه دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
وزارت اطلاعات جزئیات و تصاویری از انهدام دو تیم تروریستی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که امنیت این رخداد مهم در بالاترین سطح تامین شده بود.


دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند تا به هر صورت امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را زیر سوال ببرند که نه تنها موفق نشدند؛ بلکه توطئه های آن ها قبل از رسیدن به نتیجه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نهادهای امنیتی خنثی شد.


**
امنیت مطلوب انتخابات

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: مقامات ایرانی اعلام کردند در ساعات برگزاری انتخابات "مجلس شورا (مجلس شورای اسلامی)" و "مجلس خبرگان" ایران تعداد مشارکت بالا بوده و هیچ تخلفی ثبت نشده است. این خبرگزاری ادامه داد: "امنیت انتخابات در سطح مطلوبی تامین شده و هیچ تخلفی ثبت نشده است".

تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات
نشریه نیوزویک در گزارشی مدعی شد تهدید عربستان برای مداخله نظامی در سوریه، ایران را ترسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیوزویک در گزارشی به قلم "جی متیو مکینز" مدعی شد: زمانیکه عربستان برای دخالت نظامی در میدان جنگ داخلی سوریه اعلام آمادگی کرد، این احتمال وجود داشت که امارات متحده و بحرین نیز به تبعیت از آن، برای حضور نظامی در سوریه اعلام آمادگی کنند. در این شرایط قطر نیز، دست‌کم به شکل نمادین، به پیروی از عربستان می‌پردازد.
 
نیوزویک مدعی شد: اعزام نیروهای نظامی چند کشور کوچک عرب در حوزه خلیج فارس به سوریه، بعید است تغییر چندانی در معادلات جنگی این کشور بوجود آورد؛ اما می‌تواند یک جنگ نیابتی میان ایران و عربستان، آنهم در زمین سوریه بوجود آورد.
 
حضور احتمالی نیروهای نظامی ائتلاف عرب در جنگ سوریه، در پی حضور پررنگ ایران در این کشور، ناکارآمد بودن کمک‌های مالی عربستان به مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه،افزایش احتمال نفوذ ائتلاف ایرانی- روسی به شهر حلب و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح ژنو، مطرح شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 اسفند 1394
نظرات
"لشکر چهارم زرهی" ارتش سوریه تحرکاتی را در شمال این کشور داشت.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی این کشور همراه همپیمانانش در محور مقاومت و فدراسیون روسیه پیشروی‌های خوبی را در جبهه شمالی و در دو استان "حلب" و "لاذقیه" داشته‌اند.



سرعت پیشروی‌ها به حدی بوده که بیش از 2000 کیلومتر مربع در شمال سوریه آزاد شده و تروریست‌های تکفیری داعش، جبهه النصره، احرار‌الشام و ... در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته‌اند و از هم‌پیمانان منطقه‌ای خود یعنی ترکیه و عربستان سعودی کمک خواسته‌اند.



در دو هفته گذشته حرکات مشکوکی از سوی ترکیه و عربستان سعودی مشاهده شده است. این تحرکات در دو محور عمده به استقرار جنگنده‌های پیمان آتلانتیک شمالی و عربستان سعودی در پایگاه هوایی "اینجرلیک" و در کنار حضور زمینی در نزدیکی مرز استان‌های "حلب" و "لاذقیه" تا استقرار نیروی زمینی ارتش عربستان در مرز اردن و سوریه ختم شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
نظرات
اخیرا در فضای مجازی موضوع قابل تاملی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تکفیری داعش از فضای مجازی جهت مطرح کردن دیدگاه های خود استفاده می‌کنند و در این پروسه اقدامات مخربی را انجام داده اند و فعالیت های تبلیغاتی این گروه تروریستی پوششی برای شکست های آن هاست.


تروریست های داعش هرگاه در آوردگاه های میدانی شکست را پذیرا می‌شوند، در فضای مجازی اقدامات تکمیلی را انجام می‌دهند و اخیرا شایعه ای را مطرح کردند که جای تامل جدی دارد؛ آن ها مدعی هستند که در استان دیاله در حال فعالیت گسترده هستند و در این پروسه مطالبی را عنوان داشته اند.


تروریست های تکفیری داعش در سال 2014 میلادی با یک حمله غافلگیرانه بیش از چهل درصد خاک عراق را در چهار استان "نینوا" ، "دیاله" ، "الانبار" ،  "صلاح الدین" و بخشی از استان  "کرکوک " را تصرف کرد و در این پروسه بیش از 180 هزار کیلومتر مربع از عراق اشغال شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 331
موضوعات مرتبط: نظامی , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
نظرات
یک وبگاه صهیونیستی نوشت: ایران ارتشی قدرتمند به ویژه در زمینه یگان موشکی دارد اما نقطه مقابلش ارتش کوچک‌ و غیر حرفه‌ای عربستان سعودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبگاه عبری زبان «ماکو» در گزارشی با اشاره به تنش ایجاد شده بین ایران و عربستان سعودی به قیاس توان نظامی دو کشور پرداخت. هرچند که در دکترین نظامی ایران حمله به کشور مسلمانی در دستور کار نبوده و نیست اما به هرحال در قیاس ذکر شده از دیدگاه این وبگاه صهیونیستی، ایران برتری‌های قابل توجهی از بعد تعداد پرسنل نظامی و توانمندی یگان موشکی و نیروی دریایی برخوردار است.

در این گزارش به توان موشکی زمین به هوای ایران نیز اشاره شده اما قدیمی بودن جنگنده‌های ایران و نحوه نگهداری آن‌ها تنها نقطه ضعف فاحش در برابر رقیب محسوب می‌شود. وبگاه ماکو در این زمینه نوشت: ایران ارتشی با قدمت و قدرتمند خصوصا در زمینه یگان موشکی دارد اما عربستان سعودی ارتشی بسیار کوچک‌تر و آماتوری در اختیار  دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 18 بهمن 1394
نظرات
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: گروه های تکفیری حاضر در سوریه محصول تقاطع استراتژیک و سیاست عربستان، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه هستند.
عربستان بازنده استراتژیک پیروزی های میدانی اخیر در سوریه استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه حبرنگاران جوان، تامین منافع ملی از مرز  تا بحران های کنونی امشب  شنبه 17 بهمن ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور  سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این که ایران در قبال احتمال اعزام  نیرو از سوی سعودی ها به سوریه چیست گفت: در ابتدا آزاد سازی نبل و الزهرا و همچنین ایام دهه فجر را تبریک می گویم.
 
 فتح شهرهای نبل و الزهرا در شمال حلب معادلات جنگ با تروریست را تغییر داد 
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این که فتح شهرهای نبل و الزهرا در شمال حلب معادلات جنگ با تروریست را تغییر داد افزود: امروزه ملت ایران در ارتفاع وسیعی از سطح نظام بین الملل و جهان در معرض نمایش قرار گرفته اند.
 
وی با اشاره به این که ملت ایران به عنوان قدرت محور در حل معادلات و مسائل پیچیده منطقه ای به جهانیان معرفی شده است ادامه داد: هیچ میز مذاکره ای را نمی توان دید که جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت محور در یک سوی آن میز به عنوان قدرت موثر نشسته باشد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 1078
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 18 بهمن 1394
نظرات

100کیلومتر سرنوشت ساز برای پایان بحران سوریه/ آیا اردوغان تیر آخر را می‌زند؟ +نقشه

زلزله آزاد سازی نبل و الزهرا چنان بود که میز مذاکرات ژنو 3 را فرو ریخته و حامیان منطقه ای گروه های تکفیری را به فکر مداخله مستقیم نظامی در سوریه انداخته است. در حال حاضر حدود 100 کیلومتر از مسیر جرابلس به عفرین در اختیار گروه های تروریستی قرار دارد که پاک‌سازی کامل آن به محاصره کامل تروریست ها در سوریه و نزدیک شدن به پایان بحران این کشور منجر خواهد شد.
100کیلومتر سرنوشت ساز برای پایان بحران سوریه/ آیا اردوغان تیر آخر را می‌زند؟/ آماده انتشار
گروه بین‌الملل مشرق - تلاش ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای رفع محاصره منطقه نبل و الزهرا در طول چهار سال گذشته اولین مورد از این رویکرد نبود، اما به علت یورش هزاران مبارز مسلح از ترکیه باعث شده بود عملیات آزادسازی این منطقه شکست بخورد. البته اوضاع در شرایط کنونی متفاوت از قبل دنبال می‌شود، از سویی حمایت متحدان دمشق از این کشور افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر مداخله روسیه معادله ها را به هم زده است.

بر کسی پوشیده نیست که افزایش رویکردهای تروریستی در سوریه و طولانی شدن بحران و ناآرامی در این کشور ناشی از باز بودن مرزهای ترکیه در طول پنج سال گذشته به روی عناصر مسلح و تجهیزات و مهمات قاچاق شده به این کشور است، به همین علت بود که در ماه‌های اخیر استراتژی دمشق و متحدان آن تغییر کرد، پوشش هوایی روسیه نیز نقش عمده‌ای را در این زمینه ایفا کرده و باعث شده جبهه‌های مبارزات بر روی مناطق مرزی ترکیه در حومه لاذقیه و شمال حلب متمرکز شود.  
تعداد بازدید از این مطلب: 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
سی بی اس نیوز در گزارشی به تاثیر توافق هسته‌ای ایران بر صنعت نفت آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز در مطلبی  به قلم "رینا فلور" نوشت: توافق اتمی ایران صنعت نفت آمریکا را تهدید می کند.
 
در آستانه سخنرانی سالانه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا،  در کنگره این کشور، جمهوری خواهان بار دیگر از توافق اتمی ایران و  آنچه که کاخ سفید از آن به عنوان موفقیت کلیدی سیاست خارجی رئیس جمهور یاد می کند، انتقاد و به آن حمله می کنند. در حال حاضر آنها هشدار می دهند که این توافق بین المللی می تواند به صنعت نفت آمریکا آسیب وارد کند.
 
سناتور "جان هویوناز،" از ایالت داکوتای شمالی، با انتشار نواری ویدئویی مدعی شد: در نتیجه توافق اتمی اوباما با ایران که یک کشور حامی تروریسم است، این کشور به این توانایی خواهد رسید که صادرات نفت خود را در زمانی که متحدان سنی میانه رو ما و هم پیمانان آنها روز به روز از طرف ایران بیشتر تهدید می شوند، افزایش دهد. این موضوع سبب خواهد شد که عربستان سعودی هم میزان صادرات خود را افزایش دهد.
تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
اخیرا اتهاماتی ضد ایران و روسیه توسط "داود اغلو" مطرح شد.

به  گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب "عدالت و توسعه" ترکیه به عنوان حزب  حاکم  این کشور در 5 سال گذشته نقش مخربی را در منطقه  "غرب آسیا "  ایفا کرده است.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه اراده ای جدی در حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه داشته و تلاش می‌کند با این اقدامات به دولت "بشار اسد" ضربه بزند و  "داود اغلو" برخی ادعاهای ضد ایرانی را در حمایت از داعش مطرح می‌کند.

**بازخوانی اظهارات "داود اغلو"

"احمد داوود‌اوغلو"  نخست‌وزیر ترکیه، در ادامه اظهارات  مقامات ارشد این کشور مدعی شد: «روسیه با وجود داعش، مشروعیت نظام سوریه را توجیه می‌کند و  طرف‌هایی که بیش از دیگران از نابودی داعش ناراحت خواهند شد؛  روسیه، ایران و نظام سوریه هستند؛  زیرا به بهانه داعش از حمایت برخی کشورها برخوردار می شوند"

تعداد بازدید از این مطلب: 212
موضوعات مرتبط: اجتماعی , حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
داعش در 4 سال اخیر ویرانی‌های زیادی در شهرهای مختلف سوریه و عراق به وجود آورده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بزرگترین معضل جهان امروز و درگیری‌ها به دلیل بدست آوردن قدرت بوده اما راه‌های رسیدن به آن هدف متفاوت است. جنگ‌های نیابتی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با حاکمان کشورها، جنگ‌ها مذهبی و جنگ‌های نژادی از جمله راه‌هایی هستند که قدرت‌طلبان برای رسیدن به قدرت از آنها استفاده می‌کنند.
 
ردپای داعش در کدام شهر ها دیده می شود
 
تروریست‌های فعال در سوریه و عراق معتقدند برای خدا و اسلام می‌جنگند، نه قدرت. اگر برای قدرت نمی‌جنگیدند هرگز با یکدیگر درگیر نمی‌شدند؛ لذا جنگ امروز جنگ قدرت است. داعش در این جنگ نابرابر هدایایی همچون اعدام، قطع عضو، اسارت، تجاوز و هزاران بلای دیگر داشته است اما باید دید چه زمانی داعش از بین خواهد رفت.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 287
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
تروریست ها یک مرد مسلمان را که در حال شهادتین گفتن بود زنده به گور کردند.
به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، تروریست ها یک مرد مسلمان را که در حال شهادتین گفتن بود زنده به گور کردند.

تماشای این فیلم به افراد احساسی توصیه نمی شود.





تعداد بازدید از این مطلب: 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات
داعش از دو مسیر، نفت خود را ترانزیت می‌کند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که مدارک متعددی از همکاری‌های نفتی داعش و ترکیه به دست آمده و این موضوع  نشان می‌دهد  سردمداران "حزب عدالت و توسعه"  تا چه حد به حمایت از تروریست‌های داعش پایبند هستند.

دو کشور ترکیه و فدراسیون روسیه اخیرا دچار تنش‌های گسترده ای با یکدیگر شده‌اند و هرکدام تلاش می‌کنند تا یکدیگر را به حمایت نفتی از داعش متهم کنند و تاکنون "مسکو" مدارک متعددی از همکاری داعش به رسانه‌ها ارائه کرده که آخرین آن بمباران کامیون‌های نفتی پسر  "اردوغان" در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه (حلب) بود. 

طبق برآوردها گروهک تروريستی داعش حداقل به ۱۵۰ حلقه چاه قابل بهره برداری در عراق دسترسی دارد که البته با امکانات ابتدايی و با کمترين ظرفيت در حال بهره برداری از اين چاه هاست، اما به هر حال پول حاصل از فروش اين نفت‌ها، رقم قابل ملاحظه ای را شامل می‌شود. سال هاست که از داعش به عنوان ثروتمند ترين گروه تروریستی نام برده می‌شود، اما داعش اين ثروت را از چه منبعی به دست می‌آورد؟!

تعداد بازدید از این مطلب: 264
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
سعودی‌ها بیشترین طرفدار و خریدار اسیران زن داعش هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، داعش بیشتر عناصر خود را با وعده‌های فریبنده‌ای چون ازدواج با زنان و دختران سوری، عراقی و بویژه ایزدی‌هایی که به کالایی در بازار برده فروشی داعش تبدیل شده‌اند، جذب می‌کند.
 
"ابو شجاع دنایی" یکی از معروف‌ترین تاجران نجات دهنده زنان ایزدی از چنگال داعش می‌گوید: سعودی‌ها در مرتبه نخست خرید زنان ایزدی ربوده شده قرار دارند. شمار زیادی از سعودی‌ها با هدف دستیابی به زنان ربوده شده عراقی و سوری که به عنوان کنیز مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، جذب داعش می‌شوند.
 
ابوشجاع، ثروت فراوان سعودی‌ها را عامل تبدیل آنها به مهم‌ترین مشتری بازار برده فروشی داعش عنوان کرد و گفت: برخی از این سعودی‌ها حتی بیش از دو کنیز خریداری می‌کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
نظرات
پادشاه عربستان اخیرا ادعای قابل تاملی را مطرح کرده است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عربستان سعودی به عنوان یک بازیگر مخرب  ایفای نقش کرده و باعث گسترش تروریسم در منطقه غرب آسیا گردیده است.  البته این کشور با صرف هزینه در زمینه گسترش تروریسم تکفیری تلاش می‌کند تا کشورهای منطقه را به دردسر بیندازد و این یکی از راهبردهای مهم شاهزاده‌های پادشاهی عربستان سعودی است.


کشورهایی که در سوریه دخالت داشتند و این کشور را صحنه نبردی بی‌پایان کرده بودند، عبارتند از: آمریکا، ترکیه، قطر، عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی، بحرین، فرانسه، انگلیس.


 البته پادشاه و شاهزاده های سعودی به نحوی از مبارزه با تروریسم سخن می‌گویند و کشورهای منطقه را متهم می‌کنند که گویی هیچگاه در حوزه گسترش تروریسم هیچ اقدامی را انجام نداده‌اند و اخیرا پادشاه سعودی "ملک سلمان"،  "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه  را مسئول ظهور داعش دانسته که ادعایی  تامل برانگیز است.


***باز خوانی اظهارات  "ملک سلمان"

"ملک سلمان" پادشاه عربستان سعودی با اشاره به  بحران سوریه، ضمن خواستار شدن توافق سیاسی با شورشیان اظهار کرد این "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه بوده که باعث ظهور داعش شد!

 
ملک سلمان که در سخنرانی سالانه خود در مجلس عربستان صحبت می‌کرد؛ راه حل بحران چندساله سوریه را اینگونه بیان کرد: "ایجاد یک دولت انتقالی متشکل از نیروهای معارض میانه‌رو! با هدف حصول اطمینان از حفظ وحدت سوریه و خروج نیروهای بیگانه و سازمان‌های تروریستی از این کشور"

تعداد بازدید از این مطلب: 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
نظرات
گروه ناظر حقوق بشر سوریه هلاکت سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جیش الاسلام را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گروه ناظر حقوق بشر و یک گروه مخالف دولت سوریه اعلام کردند زهران علوش سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام سوریه روز جمعه در شرق دمشق کشته شد.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد علوش و پنج فرمانده دیگر در یک حمله هوایی که نشست آنها در شرق غوطه هدف گرفته بود، کشته شده اند. هلاکت علوش 44 ساله در توئیتر توسط گروه مخالف ائتلاف ملی سوریه نیز تایید شده است.

چارلز لیستر تحلیل گر مسائل سیاسی در توئیتر نوشت علوش به عنوان یکی از شاخص ترین چهره های مخالف در جنگ پنج ساله سوریه است که کشته می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 235
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات
ارزیابی معادلات حاکم بر دو بحران یمن و سوریه تاکید می کند که نباید از نشست هایی که در خصوص این دو بحران در ریاض برگزار شد و در ژنو برگزار خواهد شد، انتظار نتیجه ای را داشت که به حل این دو بحران کمک کند.

آیا غرب و آل سعود برای حل بحران سوریه و یمن پای میز مذاکره می‌آیند؟/ چرا احرار الشام خط قرمز مذاکرات است؟گروه بین‌الملل مشرق - سال 2015 میلادی درحالی آخرین روزهای خود را سپری می کند که نه تنها افق روشنی پیش روی منطقه خاورمیانه جهت حل بحران هایش مشاهده نمی شود، بلکه هر روز که می گذرد، اوضاع در این منطقه وارد مرحله حساس تر و بحرانی تری شده و با افزودن بر پیچیدگی معادلات حاکم بر آن، فرصت و امکان حل این بحران ها را کاهش دهد.

نشست ریاض و بحران سوریه

در همین راستا، عربستان سعودی میزبان «معارضان سوری» خارج نشین در ریاض بود تا شاید با حل اختلاف دیدگاه های این گروه ها به چارچوب مشترکی در قبال دمشق دست یابد، چارچوبی که آن را «رویکرد مشترک درباره آینده سوریه» نامیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات

2حمله انتحاری به زائران اربعین حسینی ناکام ماند

نیروهای عراقی موفق شدند 2 عامل انتحاری را، که قصد داشتند به زائران امام حسین (ع) حمله کنند، به هلاکت برسانند.
تعداد بازدید از این مطلب: 295
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394
نظرات
حضور رئیس جمهور روسیه پس از 8سال در ایران از این جهت حائز اهمیت است که مسکو در زمان سکانداری پوتین به جمع هفت قدرت برتر اقتصادی ملحق شد.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از ویژگی­‌های بارز رابطه بازیگران در صحنه سیاست بین‌­الملل، نسبی بودن روابط است این ویژگی ماهوی، پایه تنظیم اهداف و منافع هر کشور در تعیین رابطه دوستانه، خصمانه و یا بی­طرفانه با سایر کشورها به شمار می­‌رود.
 
در این راستا روابط ایران و روسیه به عنوان دو کشور در صحنه سیاست بین‌­الملل نیز از این قاعده ماهوی مستنثنی نبوده به گونه‌ای که روابط دو کشور در طی چند سده اخیر را نیز باید در همین قاعده جستجو کرد که در مقاطع مختلف تاریخی، موجب نزدیکی و یا دوری دو طرف از یکدیگر شده است.
 
کمتر از 1 ماه پیش بود که "بیژن زنگنه" وزیر نفت کشورمان از سفر سران کشورهای بزرگ تولید و صادرکننده بزرگ گاز جهان به تهران خبر داد و گفت: "سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز آذر ماه در تهران برگزار می‌شود".
 
زنگنه با مهم ارزیابی کردن حضور وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز پس از دو سال در تهران، تاکید کرد: این نشست در بالاترین سطح و با حضور رؤسای جمهوری کشورهای عضو این مجمع در تهران برگزار می‌شود، بنابراین با برگزاری سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز جهان روسای کشورهایی همچون "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزولا، شیخ خلیفه بن زاید رئیس امارات متحده عربی، فواد معصوم رئیس جمهور عراق، عبدالعزيز بوتفليقه رئیس جمهور الجزاير، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، سلطان قابوس پادشاه عمان و سران و مقامات بلند پایه سایر کشورهای گازخیز جهان مسافر تهران خواهند شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 27 آبان 1394
نظرات
دو عکس از سردار سلیمانی در اینترنت منتشر شده است که او را کنار یکی از مخالفان داعش و عضو فهرست سیاه آمریکا نشان می‌دهد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  وب سایت "تریت ماتریکس"؛ پس از تکذیب خبر شهادت سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حلب، دو عکس از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که سردار ایرانی را کنار "اکرم الکعبی،" فرمانده حرکه النجباء، یکی از مهمترین گروه‌های نظامی که در عراق علیه نیروهای آمریکایی می‌جنگد، نشان می‌دهد.
 
سردار سلیمانی در کنار دشمن شماره یک آمریکا+ تصاویر
 
تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 24 آبان 1394
نظرات
رسانه‌ها از کشته شدن دست کم 160 نفر در حملات پاریس خبر می‌دهند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسانه ها از کشته شدن دست کم 160 نفر در حملات تروریستی در پاریس خبر دادند.

سی ان ان اعلام کرد دست کم دو نفر از افراد مسلحی که به سالن کنسرتی در پاریس حمله کرده بودند، در حمله پلیس کشته شدند و شبکه بی اف ام تی وی فرانسه اعلام کرد برخی از افراد مسلح هنوز فراری هستند و آمار این تروریست ها نیز مشخص نیست.

خبرگزاری فرانسه نیز لحظاتی پیش اعلام کرد بیش از 300 نفر در حملات پاریس زخمی شده‌اند که حال 177 نفر از آنها وخیم است. همچنین گفته می‌شود 8 تروریست در این حملات کشته شده‌اند و تلاش پلیس برای دستگیری سایر تروریست‌ها ادامه دارد.
 
 روزنامه فرانسوی لوفیگارو امروز صفحه نخست خود را با رنگ سیاه منتشر و این عنوان را برای آن انتخاب کرد: "جنگ در قلب پاریس"
 
شبکه پرس تی وی به نقل از دفتر دادستانی فرانسه اعلام کرد: 8 تروریست در حملات پاریس کشته شدند که 7 نفر آنها بوسیله بمب گذاری بوده است.
 
02:03  لس آنجلس تایمز نوشت: حملات پاریس از سوی یک هسته تروریستی هدایت شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 271
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 24 آبان 1394
نظرات
نیروهای پیشمرگه عراق از کشف گور جمعی 80 دختر ایزدی در شهر سنجار عراق خبر دادند.
تعداد بازدید از این مطلب: 245
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 آبان 1394
نظرات
اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر حضور داعش در برخی مناطق خاص به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   تروریست‌های تکفیری داعش امروز به یک مشکل بزرگ در منطقه غرب آسیا تبدیل شدند که امکان اپیدمی شدن آن‌ها در مناطق دیگر جهان وجود دارد.


این تروریست‌ها که اکنون در سوریه و عراق و بعضا در لیبی دست به کشتار می‌زنند، قصد دارند در شرق اروپا هم حضوری پررنگ داشته باشند. ایالات متحده آمریکا که از حامیان  "انقلاب نارنجی" اوکراین بوده قصد دارد تا با انتقال بخشی از تروریست‌های داعش، آن‌ها را در جنگ با استقلال طلبان شرق اوکراین در کنار  "ارتش نارنجی" اوکراین قرار دهد و از این طریق سناریوی حضور داعش در شرق اروپا کلید بخورد.


تعداد بازدید از این مطلب: 206
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 21 آبان 1394
نظرات
اخیرا فدراسیون روسیه از بمب‌هایی در سوریه استفاده کرده که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه از مهرماه سال جاری با درخواست "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه وارد نبرد علیه تروریسم در این کشور گردید و ده‌ها فروند جنگنده ارتش این کشور شرق اروپایی وارد نبرد با تروریست‌ها شده است.


** عقب نشینی تدریجی تروریست‌ها در سوریه

ارتش روسیه بمباران نقاط مختلفی از سوریه را که تروریست‌ها در آن حضور دارند همچون "حلب"، "حما" ، "ادلب"، "لاذقیه" ، "دیرالزور" و ... را انجام داده  و این بمباران‌ها تاکنون تلفات سنگینی را بر تروریست‌ها وارد آورده است و این پروسه به گفته مقامات روسی حداقل 4 ماه ادامه خواهد داشت.


یکی از تسلیحاتی که نیروی هوایی ارتش روسیه در جنگ با تروریست‌های تکفیری  استفاده می‌کند  "بمب‌های سنگرشکن" (بمب سنگرشکن نوعی بمب  است که برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی همچون پناهگاه‌ها و سنگرهای زیرزمینی و همچنین تاسیسات بتونی مدفون شده در عمق سطح زمین استفاده می‌شود؛ بمب های سنگر شکن که پیشینه ساخت آن به دوران جنگ دوم جهانی بر می‌گردد به علت نفوذ به زیر سطح و انفجار در اعماق زمین، تاثیری بر مناطق اطراف محل اصابت ندارد) است.

تعداد بازدید از این مطلب: 339
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394
نظرات
گروه تروریستی داعش در ادامه جنایت‌های خود، 200 کودک را در مکانی نامشخص اعدام کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش در اقدامی وحشیانه 200 کودک را تیرباران کرد.
 
فیلم منتشر شده بیانگر آن است که داعش این کودکان را به بهانه خودداری از پیوستن به این گروه تروریستی اعدام کرده است.
 
روزنامه "الرأی العام" کویت، تأکید کرد در این فیلم، مکان این جنایت مشخص نیست و تنها جرم این کودکان این بود که با پیوستن به داعش مخالفت کرده بودند.
 
داعش 200 کودک بی‌گناه را تیرباران کرد
 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید
 
تعداد بازدید از این مطلب: 271
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394
نظرات
خلاصه اخبار و تصاویر مربوط به جنایات داعش را در گزارش زیر بخوانید.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر روز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و... هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار داعش در ساعات گذشته است.
 
چچنی داعشی هنگام آتش‌بار سنگین ارتش و نیروهای مردمی سوریه هدف قرار گرفت.
 
جهاد نکاح 16 داعشی را دچار ایدز کرد/داعش 200 کودک بی‌گناه را تیرباران کرد
 
دو زن مبتلا به بیماری ایدز که در جهاد نکاح فعالیت داشتند تاکنون در شهر المیادین سوریه 16 عضو داعش را به این بیماری مبتلا کرده اند.
تعداد بازدید از این مطلب: 509
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 آبان 1394
نظرات
خلاصه اخبار و تصاویر مربوط به جنایات داعش را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر روز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و... هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار داعش در ساعات گذشته است.

رخنه داعش به اروپا/ تشکیل پایگاه در کشورهای حوزه بالکان + نقشه

بنابر اعلام سازمان اطلاعات بالکان، گروه تروریستی داعش در حال سازماندهی نیرو در کوزوو و بوسنی هرزگوین است.

کتاب ریاضی وحشتناک داعش با سؤالات تانک و اسلحه!/ گریختن هشت نفر از زندان سرّی داعش + تصاویر

استفاده تروریست‌های داعش از گاز خردل در سوریه رسما تأیید شد

سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در بیانیه‌ای تایید کرد عناصر داعش در حمله‌ای به شهر مارع سوریه از گاز خردل استفاده کرده‌اند.


کتاب ریاضی وحشتناک داعش با سؤالات تانک و اسلحه! + تصاویر صفحات

گروه تروریستی داعش حتی در کتاب ریاضی خود نیز مغز کودکان را شستشو می‌دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 246
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 آبان 1394
نظرات
گروه تروریستی داعش این بار به طرز وحشیانه ای دو مرد را در لیبی شلاق زد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت هِوی، گروه تروریستی داعش دو مرد را در شهر "سرت" در لیبی به اتهام داشتن رابطه نامشروع و مصرف مشروبات الکلی در انظار عمومی شلاق زد. یکی از عناصر گروه تروریستی داعش حکم وی را خواند و یک داعشی دیگر به طرز بی رحمانه ای وی را شلاق زد. گروه تروریستی داعش هر بار به بهانه های مختلف میان مردم رعب و وحشت ایجاد می کند. این تروریستها حتی به کودکان نیز رحم نمی کنند و آنها را از سنین پایین برای ارتکاب جنایات بزرگ آماده می کنند.
 
گروه تروریستی داعش از ژوئن سال گذشته (تیر 93) بخشهای شمالی و غربی عراق را به تصرف خود در آورده است. آنها همچنین بخشهای زیادی از سوریه را به کنترل خود در آورده اند. این تروریستها تاکنون جنایات بی رحمانه ای علیه همه فرقه های مذهبی عراق انجام داده اند. 
 

تصاویری تکان دهنده از شلاق زدن داعش

تعداد بازدید از این مطلب: 275
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394
نظرات
گروه تروریستی داعش برای ایجاد رعب و وحشت، یک موشک بالستیک اسکاد را به نمایش گذاشت.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر، گروه تروریستی داعش فیلمی از یک موشک غول پیکر بالستیک اسکاد منتشر کرد. عناصر داعش با به نمایش گذاشتن این موشک در خیابانهای شهر "رقه" در شمال شرقی سوریه، رعب و وحشت ایجاد کردند. 
 
این موشک ساخت شوروی سابق متعلق به دهه 1950 میلادی است. موشک اسکاد میتواند از فاصله 115 تا 430 مایلی (185 تا 692 کیلومتری) به هدف پرتاب شود. این درحالی است که مقامات آمریکایی معتقدند احتمال دستیابی گروه تروریستی داعش به این موشک ها بعید است.
تعداد بازدید از این مطلب: 269
موضوعات مرتبط: داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 6 آبان 1394
نظرات
ستاد نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کرد که این نیرو سکوهای موشک انداز گروه تروریستی داعش در غرب صحرای سامرا را منهدم کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای داوطلب مردمی عراق «الحشد الشعبی» با صدور بیانیه کوتاهی از انهدام سکوهای موشکی داعش علیه عتبات خبر داد.

تارنمای سومریه نیوز خاطرنشان کرد: تروریست های داعشی از این سکوها برای هدف قرار دادن گنبد و بارگاه مقدس امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) در شهر سامرا استفاده می کردند.

درهمین حال یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که 12 تن از نیروهای پلیس و الحشد الشعبی بر اثر انفجار تانکر بمب گذاری شده در جنوب سامرا شهید و زخمی شده اند.
تعداد بازدید از این مطلب: 290
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
گروه تروریستی داعش هر بار از شیوه ای بی رحمانه تر برای اعدام و شکنجه افراد بی گناه استفاده می کند.
 به نقل از خبرگزاری شفق، شاهدان عینی امروز اعلام کردند گروه تروریستی داعش تعدادی قفس شیر در میدان های پر رفت و آمد استان انبار عراق قرار داده است. این گروه تروریستی قصد دارد زندانیان و افراد قانون شکن را درون قفس های این حیوانات قرار داده، آنها را شکنجه کرده و یا به قتل برساند. 
 
این شاهدان همچنین گفتند هواپیماهای گشت‌زنی، این شیوه بی رحمانه اعدام را پس از مدتی ممنوع کردند.
 
گروه تروریستی داعش از ژوئن سال گذشته (تیر 93) بخشهای شمالی و غربی عراق را به تصرف خود در آورده است. این تروریستها تاکنون جنایات بی رحمانه ای علیه همه فرقه های مذهبی عراق انجام داده اند. این تروریستها همچنین اماکن باستانی و مصنوعات بسیاری را در سراسر عراق و سوریه ویران کرده اند.
 
استفاده از شیر، روش جدید شکنجه داعش!
تعداد بازدید از این مطلب: 285
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
تروریست های داعش یک نظامی سوری را با شیوه ای وحشیانه اعدام کردند.
به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، گروه تروریستی داعش یک نظامی سوری را به شیوه ای وحشیانه اعدام کرد. 
 
تروریست های داعش که هر بار شیوه های وحشیانه جدیدی را برای اعدام گروگان های خود اجرا می کنند، این بار یک فیلم ویدیویی از اعدام یک نظامی سوری به شیوه زیرگرفتن با تانک منتشر کردند . فعالان سوری در بیانیه ای اعلام کردند در این فیلم ، نظامی سوری لباس نارنجی بر تن دارد و بر روی زمین خوابانده شده است و عناصر داعش با یک تانک از روی وی رد می شوند .
 
فعالان سوری افزودند نظامی سوری به نام "فادی عمار زیدان،" 19 ساله از اهالی روستای سیان در منطقه کوهستانی در حومه شمالی لاذقیه بود .
 
عناصر داعش تاکنون تصاویر متعددی از اعدام گروگان ها به شیوه های گوناگون مانند آتش زدن ، انفجار و یا سربریدن پخش کرده اند .
 
اعدام وحشیانه یک نظامی سوری به شیوه داعشی
تعداد بازدید از این مطلب: 300
موضوعات مرتبط: اجتماعی , حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
رئیس مجلس گفت: اگر مبارزه با تروریسم همین مسیر فعلی را طی کند، رشدیافتگی تروریسم در آینده بیشتر خواهد بود.

کنترل شرایط منطقه منوط به ایجاد حرکت بین المللی علیه تروریسم استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در همایش نفت و نیرو سخنرانی می‌کرد، با اشاره به چالش‌های صنعت نفت و نیرو در دنیا گفت: در دنیای امروز صنایع نفت و گاز از اهمیت فراوانی برخوردار است و با توحه به تحولاتی که در دنیا به وجود آمده، همچنان مسئله نفت و گاز مسئله‌ مهمی است.

وی افزود: در حوزه نفت دو دسته کشور وجود دارد اول کشورهایی که نیازمند واردات انرژی هستند و دیگر کشورهایی که صادر کننده این انرژی به کشورهای وارد کننده می‌باشد. دغدغه گروه اول این است که چگونه می‌توانند از یک امنیت پایدار در انرژی برخوردار باشند و با توجه به مسالی که در منطقه و تهدیداتی که در این زمینه وجود دارد طبیعی است این دسته از کشور‌ها در زمینه امنیت پایدار در انرژی نگران باشند و دغدغهٔ دسته دوم از کشور‌ها این است که اول چگونگی استفاده بهینه از انرژی و دیگری چگونگی بهره‌برداری از منابع که از فروش انرژی بدست می‌آورند برای تحقق انرژی پایدار در کشورشان استفاده کنند.

رئیس مجلس گفت: صنعت نفت و گاز دارای چالش‌های فراوانی است، در اردوگاه کشورهای وارد کننده انرژی به دلیل بحران‌های سیاسی و اینکه در منطقه ما دچار یک بی‌امنیتی بی‌سابقه شده در منطقه دچار وضعیت حادی شده است، ‌ به همین دلیل کشورهایی که درگیر ترورسیم هستند مانند لیبی که صادر کننده نفت است و عراق و سوریه که درگیر تروریسم و مسئله داعش هستند و این دغدغه کشورهای وارد کننده می‌باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات
هواپیماهای سعودی و قطری تروریست های داعش را از ترکیه به عدن، جنوب یمن منتقل می کنند.
عربستان و قطر در حال انتقال داعشی‌ها از سوریه به یمن هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یمن ستریت، هواپیماهای سعودی و قطری  تروریست های داعش را در پی مداخله هوایی روسیه در سوریه و پیشروی های ارتش سوریه از ترکیه به عدن جنوب یمن منتقل می کنند و هزاران نفر از آنان در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.
 
برخی منابع آگاه اعلام کردند: صدها عناصر داعشی با هواپیماهای سعودی و قطری برای جنگ در یمن از ترکیه به شهر عدن انتقال داده شده اند.
 
گزارش ها حاکی است هزاران نفر از داعشی‌ها به برخی کشورهای عربی و اسلامی بازگشته اند، اما عربستان بر اساس طرح ویرانگرانه ای که دارد می کوشد مقصد آنها را به عدن، حضرموت، ابین و سایر شهرهای جنوبی یمن تغییر دهد.
 
برخی منابع یمن ستریت اعلام کردند: هواپیماهای ترکیه با نظارت عربستان و قطر دو سال یا بیشتر از آن شماری از جنگجویان یمنی و خارجی را با پوشش مجاهدان مخالف بشار اسد از شهر عدن به ترکیه و از آنجا به سوریه انتقال داده بودند.
تعداد بازدید از این مطلب: 289
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394
نظرات
خلاصه اخبار و تصاویر مربوط به جنایات داعش را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هر روز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و ...هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار «داعش» در ساعات گذشته است.

** سه بانوی ایزدی، فرشتگان مرگ داعش شدند+ تصاویر

سه بانوی ایزدی در تلاش برای انتقام گرفتن از داعش، 10 تروریست را در یک روز از پای درآوردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1563
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
نظرات
خلاصه اخبار و تصاویر مربوط به جنایات داعش را در گزارش زیر بخوانید.

/به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هر روز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و ...هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار «داعش» در ساعات گذشته است.


داعش استفاده از تلفن همراه را در موصل ممنوع کرد

گروه تروریستی داعش 127 نفر را در شهر موصل در شمال عراق به دلیل استفاده از شبکه تلفن همراه ربود.

تعداد بازدید از این مطلب: 486
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود