آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 135
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 4120
بازدید سال : 9520
بازدید کلی : 149829

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
خشم سعودی ها از دبیرکل حزب الله، ریاض را به برنامه ریزی و همکاری با موساد و سیا برای اجرای طرح ترور وی وادار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، طرح ترور دبیرکل حزب الله لبنان با همکاری سازمان های اطلاعاتی عربستان، بحرین، امارات، موساد و سیا ، به دنبال اظهارات تند سید حسن نصرالله علیه حاکمان عربستان سعودی، برنامه ریزی شده است.

شبکه عرب‌زبان " سما " به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پس از سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اعدام شیخ نمر باقر النمر، دستگاه اطلاعاتی عربستان با دستور مستقیم ملک سلمان پادشاه آن کشور با سازمان های اطلاعاتی منطقه ای و بین المللی برای کمک به حذف فیزیکی سید حسن نصرالله تماس برقرارکرد و نام دبیرکل حزب الله لبنان در اولویت فهرست کسانی قرارگرفت که باید ترور شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
در حال حاضر، لیائونینگ در مرحله و فاز انجام تمرینهای فنی آموزشی و نظامی است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چین برای معرفی خود به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی، سرمایه گذاری زیادی روی ارتش نموده است و نیروی دریایی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان آن، توجه و هزینه زیادی را معطوف به خود کرده است. 
 
نیروی دریایی چین به طور سنتی از زمان تشکیل خود یک نیروی دریایی آب‌های سرزمینی بوده است. تنها تعدادی از زیردریایی‌های این کشور در دهه‌های قبل توانایی حضور در آب‌های بین‌المللی را داشتند و حضور واحدهای سطحی نیروی دریایی چین به آب‌های سرزمینی این کشور محدود می‌شد. پس از چندین رویارویی با نیروی دریایی آمریکا و علم به این نکته که چین به عنوان یک کشور بزرگ و با اقتصادی در حال رشد، به یک نیروی دریایی نیرومند برای حضور در آب‌های آزاد نیاز دارد، این کشور از آغاز دهه 90 میلادی به یک سرمایه گذاری عظیم در نیروی دریایی خود دست زد. جمهوری خلق چین با داشتن این ناو جز شش کشور برتر دارای ناو هواپیمابر در دنیاست. 
 
 
 
آیا
تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد. این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج طی یادداشتی در کانال شخصی اش و در تحلیل دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس نوشت: روز گذشته ( ساعت 16/30) دو شناور رزمی آمریکا شامل 10 نظامی ( نه مرد و یک زن ) این کشور که مسلح به سلاح های نیمه سنگین نیز بودند، پس از تجاوز به آب های سرزمینی ایران در اطراف جزیره فارسی، متوقف و سرنشینان نظامی آن توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت شدند.
در هنگام مقابله با شناورهای رزمی متجاوز آمریکایی، ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه که در نزدیکی این واقعه ( در آب های بین المللی ) در حال گشت زنی بود، تنها نظاره گر این عملیات سپاه شد.

 نگاه اول :

در نگاه اول شاید این طور گفته یا وانمود شود که اقدام شناورهای رزمی آمریکا، غیر عمدی و از روی اتفاق بوده است.
در این رابطه باید گفت؛ شناورهای نظامی مجهز به جی پی اس می باشند و علاوه بر اینکه با منطقه ماموریت خود به طور کامل آشنایی داشته اند، از طریق سیستم ناوبری یگان مربوطه نیز هدایت می گردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که با همکاری ایرانیان و پاسخ سریع و مناسب آنها به درخواست آمریکایی‌ها، جلوی یک اتفاق ناگوار گرفته شده است.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که امروز برای توضیح در خصوص سیاست خارجی دولت دوم اوباما به دانشگاه دفاع ملی کشورش رفته بود، در خصوص آزادی تفنگداران آمریکایی از بازداشتگاه موقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن گفت.

کری ابتدا از آزادی «ملوانان» ابراز خرسندی کرد و گفت: «خوشحال‌ام که ملوانان ما، سالم به آغوش آمریکا بازگشتند.»

جان کری که باید دلیلی برای حضور این نیروها در خلیج‌فارس و دستگیری آنها توسط فرزندان ایران می‌آورد، ضمن استفاده از نامی مجعول برای اشاره به این آبراهه مهم گفت: «حضور نیروی دریایی آمریکا در همه مناطق دنیا مهم است، بخصوص در منطقه خلیج.»

جالب است که کری در بخشی از سخنرانی خود، برای اشاره به اتفاقات امروز به نام محل نگهداری هم‌وطنانش در بازداشتگاه موقت سپاه یعنی «جزیره فارسی» اشاره کرد و مشخص شد که حداقل نام درست جزائر خلیج‌فارس را می‌داند.

تعداد بازدید از این مطلب: 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
برخی از روزنامه‌های صبح کشور در سرمقاله‌های امروز خود به بحث تحرکات خصمانه عربستان نسبت به ایران پرداخته‌اند و دست و پا زدن‌ حکام آل‌سعود را نشانه‌ اضمحلال این رژیم دانسته و پیش‌بینی کرده‌اند که حکومت عربستان در حال فروپاشی است.

شباهت این‌ روزهای رژیم آل‌سعود به آخرین‌ روزهای شاه مخلوع/ یادداشت جالب یک روزنامه درباره ساختار انتخابات

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها و جراید در بخش سرمقاله و یادداشت روز  به بیان دیدگاه‌ها و نظریات اصلی و اساسی خود می‌پردازند؛ نظراتی که بیشتر با خط خبری و سیاسی این جراید همخوانی دارد و می‌توان آنرا سخن اول و آخر ارباب جراید عنوان کرد که اهمیت ویژه‌ای نیز دارد. در ادامه یادداشت و سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح کشور با گرایش‌های مختلف سیاسی را می‌خوانید:‌‌

 

 

انتخابات ایرانی و نشان شده‌های آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 276
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
دیپلمات‌های غربی، بامداد سه‌شنبه در گفتگو با آسوشیتدپرس، از اجرایی شدن «برجام» ظرف یک هفته آینده خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد سه‌شنبه از قول دیپلمات‌هایی که اشاره‌ای به نامشان نکرده از اجرایی شدن توافق جامع اتمی بین ایران و گروه 1+5 ظرف یک هفته آینده خبر داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول دیپلمات‌ها گزارش داده که «روز اجرای برجام» در یک هفته آینده فرا خواهد رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس توافقات پیشتر صورت گرفته، به ارائه این گزارش موظف شده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه بدون ارائه تاریخی مشخص گفته بود تحریم‌های ایران به زودی رفع خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 268
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
موشک‌های فراگ به عنوان یک سلاح تاکتیکی نیمه هسته‌ای به شمار می رود که در این گزارش با آن بیشتر آشنا خواهید شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ‌ امروز جهان؛ جنگ قدرت است. قدرتی که به سان جنگ‌های گذشته با جنگ رو در رو به دست نمی‌آید؛ بلکه با سلاح و تجهیزات می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. یکی از اصلی‌ترین تجهیزات نظامی در جنگ‌های امروز، موشک است.

در این گزارش به بررسی موشک FROG یا همان "قورباغه کوچک" روس خواهیم پرداخت.
 
 
موشک‌های FROG
 
FROG-7 یک راکت غیر هدایت شونده کوتاه برد با جایگاه متحرک و سوخت جامد است که برای استفاده در میدان جنگ طراحی شده است . FROG نامی است که ناتو بر روی آن گذاشته است که از واژه Free-Rocket-Over-Ground برداشت شده است . طراحی مدل ابتدایی فراگ از سال 1950 آغاز گردید و حداقل 6 مدل مختلف از این موشک قبل از جایگزینی با موشک‌های SS-21 تولید گردید. اگرچه اعتقاد بر این است که موشک FROG-7 مشغول به خدمت می‌باشد.
 
موشگ فراگ؛ قورباغه کوچک روس که کارهای بزرگ انجام می‌دهد.
تعداد بازدید از این مطلب: 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
وبسایت "بست دیفنس" در گزارشی به بررسی چگونگی وقوع جنگ احتمالی ایران و عربستان پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بست دیفنس" در گزارشی به قلم "مایکل نایت،" مقاله نویس آمریکایی نوشت: زمانی که کسی از من بپرسد جنگ ایران و عربستان چگونه خواهد بود، نخستین پاسخ من به او این است که باید به اطراف نگاه کند؛ زیرا این جنگ درحال وقوع است. همانطور که "ویلیام گیبسون،" نویسنده آمریکایی معتقد است: "آینده، همین زمان حال است." در حال حاضر، ایران و عربستان سعودی نیروهای نیابتی یکدیگر را به صورت غیرمستقیم در یمن، سوریه، بحرین و استان شرقی عربستان سعودی می کُشند.
 
نگارنده این گزارش در ادامه افزود: آینده نیز چیزی مشابه امروز خواهد بود. فقط الگوی موجود کمی شدیدتر می شود و حتی ممکن است در مدتی کوتاه از حد خود فراتر رود. پس از مدتی، هم سطح ِجنگ های نیابتی سرزمین های دیگر می شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
از دید آمریکا، برجام زمانی یک توافق مطلوب است که به کنترل عمومی رفتار ایران منجر شود و نه فقط برنامه هسته‌ای بلکه همه محاسبات راهبردی ایران در حوزه‌های منازعه با غرب را مدیریت کند.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در شماره امروز روزنامه وطن امروز نوشت:

ایران و آمریکا تا آنجا که به توافق هسته‌ای مربوط می‌شود، هر دو در حال طی «دوران یادگیری» هستند. مقصود از «دوران یادگیری» در اینجا این است که محاسبات هر دو طرف درباره دوران پس از اجرای توافق، تازه در حال شکل‌گیری است و هر یک از 2 طرف، برحسب آنچه در این دوران می‌آموزد، تصمیم خواهد گرفت در آینده چگونه رفتار کند.

دوران یادگیری – که از 3، 2 ماه قبل از آغاز اجرای توافق آغاز می‌شود و می‌تواند حتی تا یک سال بعد از آن ادامه پیدا کند- مهم‌ترین بازه زمانی در طول اجرای برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود. در این دوران است که هر یک از دو طرف خواهد دانست:

1- حفظ توافق هسته‌ای برای طرف مقابل تا چه اندازه اهمیت دارد؟

2- طرف مقابل چه مواردی را به عنوان نقض اساسی برجام در نظر می‌گیرد و به آن واکنش قطعی نشان خواهد داد؟

3- هزینه عدم پایبندی به توافق واقعا چقدر است؟

تعداد بازدید از این مطلب: 269
برچسب‌ها: مهم‌ترین ثمره برجام برای آمریکا چیست؟ از دید آمریکا، برجام زمانی یک توافق مطلوب است که به کنترل عمومی رفتار ایران منجر شود و نه فقط برنامه هسته‌ای بلکه همه محاسبات راهبردی ایران در حوزه‌های منازعه با غرب را مدیریت کند , به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در شماره امروز روزنامه وطن امروز نوشت: ایران و آمریکا تا آنجا که به توافق هسته‌ای مربوط می‌شود، هر دو در حال طی «دوران یادگیری» هستند , مقصود از «دوران یادگیری» در اینجا این است که محاسبات هر دو طرف درباره دوران پس از اجرای توافق، تازه در حال شکل‌گیری است و هر یک از 2 طرف، برحسب آنچه در این دوران می‌آموزد، تصمیم خواهد گرفت در آینده چگونه رفتار کند , دوران یادگیری – که از 3، 2 ماه قبل از آغاز اجرای توافق آغاز می‌شود و می‌تواند حتی تا یک سال بعد از آن ادامه پیدا کند- مهم‌ترین بازه زمانی در طول اجرای برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود , در این دوران است که هر یک از دو طرف خواهد دانست: 1- حفظ توافق هسته‌ای برای طرف مقابل تا چه اندازه اهمیت دارد؟ 2- طرف مقابل چه مواردی را به عنوان نقض اساسی برجام در نظر می‌گیرد و به آن واکنش قطعی نشان خواهد داد؟ 3- هزینه عدم پایبندی به توافق واقعا چقدر است؟ 4- هر طرف قصد دارد توافق هسته‌ای را مقدمه چه اقدامات دیگری قرار دهد؟ 5- کدام طرف بیش از دیگری رفتار خود را با الزامات روح و نص توافق وفق خواهد داد؟ به تعبیر ساده‌تر، در این دوران است که آمریکایی‌ها درخواهند یافت از این به بعد چگونه باید با ایران رفتار کنند , از ابتدا روشن بود که برجام برای طرف آمریکایی بخش میانی یک پروژه بلندمدت است و مطلوبیت آن بیش از آنکه وابسته به کیفیت اجرای توافق باشد، به پیامدهای «سیاسی»، «ژئوپلیتیک» و حتی «ایدئولوژیکی» وابسته است که در پی خواهد داشت , مهندسی این پیامدها، برای آمریکایی‌ها بسیار مهم‌تر از خود توافق است اگرچه در بسیاری موارد این مهندسی با استفاده از ابزارهایی انجام خواهد شد که در متن توافق تعبیه شده است , از دید آمریکا، برجام زمانی یک توافق مطلوب است که به کنترل عمومی رفتار ایران منجر شود و نه فقط برنامه هسته‌ای بلکه همه محاسبات راهبردی ایران در حوزه‌های منازعه با غرب را مدیریت کند , بر این اساس، آمریکایی‌ها در این‌باره کاملا شفاف بوده‌اند که از دید آنها برجام باید بخشی از زیرساخت ایجاد تغییر در داخل ایران ظرف یک دهه آینده، ابزاری برای مهار رفتار منطقه‌ای ایران و همچنین مدلی برای مدیریت سایر برنامه‌های امنیت ملی باشد که ایران از طریق آنها می‌تواند آمریکا را تهدید کرده یا منافع آن را به طور اساسی به چالش بکشد (از جمله برنامه موشکی و , , , ) , آموخته‌های آمریکا در دوران یادگیری است که به آنها نشان خواهد داد تا چه حد می‌توانند این هدفگذاری را محقق کنند , آمریکا اکنون در حال آموختن این نکته است که در یک دهه آینده و در حالی که توافقی به نام برجام روی میز و در حال اجراست، چگونه باید با ایران رفتار کند , مهم‌ترین عاملی که زیرساخت این یادگیری خواهد بود، واکنشی است که ایران به تصمیمات و اظهارات مقام‌های آمریکایی نشان می‌دهد , نوع، زمان و شدت این واکنش‌هاست که آرام آرام به آمریکا خواهد فهماند می‌تواند برجام را بدل به ابزاری برای تشدید موثر فشار بر ایران در سایر حوزه‌ها کند یا نه , محاسبات آمریکا در این حوزه تازه در حال شکل‌‌گیری است و این رفتار ایران ـ بویژه دولت ـ است که به آن شکل خواهد داد , آمریکایی‌ها آشکارا تلاش می‌کنند از برجام ابزاری برای تبدیل شدن ایران به یک کشور بشدت محتاط و محافظه‌کار بسازند که به دلیل نیاز شدید به حفظ توافق و نگرانی از «عدم تعلیق تحریم‌ها» (یا بازگشت تحریم‌ها پس از تعلیق) «فشارها»، «تحقیرها»، «نقض عهدها و درشت‌گویی‌ها»ی آنها را تحمل می‌کند و دم برنمی‌آورد , در واقع، اگر حفظ برجام به هر قیمت بدل به اولویت شماره یک امنیت ملی و سیاست خارجی ایران شود، همین اتفاق هم خواهد افتاد , در این صورت، آمریکا بازی را در دوران یادگیری برده است و به تعبیر مورد علاقه غربی‌ها ایران را جوری بار آورده که از این به بعد خودش خودش را کنترل خواهد کرد , از این سو، مهم‌ترین هدف فرمان استراتژیک رهبر معظم انقلاب اسلامی در تایید اجرای برجام این بود که این معادله را معکوس کند , پیام متقابل این است که اگر آمریکا توافق را می‌خواهد (که می‌دانیم می‌خواهد و نیاز آن به توافق بیش از ایران اگر نباشد کمتر نیست) باید راهبرد فشار و تحریم را کنار بگذارد و دوران جدیدی از تعامل با ایران را آغاز کند , فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گوید نه فقط تحریم‌های غیر هسته‌ای، بلکه حتی تهدید هم از نظر ایران نقض برجام محسوب می‌شود , تلاش برای شکل‌دهی به محاسبات پسابرجام آمریکا به این شکل، در واقع به معنای وارد کردن ایران به فاز امنیت استراتژیک با هزینه محدودسازی برنامه هسته‌ای است که برای ایران قطعا معادله سودمندی خواهد بود اما اگر بنا باشد ایران برنامه هسته‌ای خود را محدود کند و چیزی که در عوض به دست می‌آورد افزایش انگیزه طرف مقابل برای تولید فشارهای جدید باشد، نه فقط برنامه هسته‌ای بلکه خیلی چیزهای دیگر از دست رفته است , متاسفانه مانند خیلی موارد دیگر، واضح است دولت برای آموزش دادن به آمریکا در این باره که در طول دوران اجرای توافق چگونه باید با ایران رفتار کند، هیچ برنامه‌ای ندارد، سهل است، در مواردی اسباب بدآموزی شدید آمریکایی‌ها را هم فراهم آورده است , برای آنکه محاسبات آمریکا در این دوران درست شکل بگیرد، دولت باید هر نقض کوچکی از سوی آمریکا را به شدید‌ترین وجه ممکن پاسخ دهد و معیارهای نقض را هم براساس تفسیر خود از برجام معین کند نه براساس تفسیری که آمریکایی‌ها در نظر دارند , اگر در موضوع ویزا، دولت رسما اعلام می‌کرد توافق نقض شده و انجام اقدامات هسته‌ای را متوقف می‌کرد، یا اگر نامه «کری» را نمی‌پذیرفت و خواستار عدم امضای مصوبه کنگره از سوی اوباما می‌شد، یا اگر مکانیسم کمیسیون مشترک را ولو به قیمت توقف توافق فعال می‌کرد، آمریکایی‌ها درمی‌یافتند ایران در موضع خود کاملا جدی است و به این ترتیب بحث تحریم‌های موشکی اساسا مطرح نمی‌شد , یا به عنوان یک نمونه دیگر، اگر به محض طرح یک موضع رادیکال یا تحقیرآمیز از سوی آمریکا، ایران عملا و بموقع و در سطح مناسب واکنش نشان دهد، آمریکایی‌ها درخواهند یافت حفظ توافق بسیار دشوارتر از چیزی است که آنها می‌پندارند و همین نوعی محافظه‌کاری را به سیستم آمریکا تحمیل خواهد کرد , اما با وضعیت فعلی، می‌توان حدس زد بلافاصله پس از اجرای کامل تعهدات ایران، و تعلیق احتمالی تحریم‌ها، یعنی زمانی که آمریکایی‌ها کاملا مطمئن شوند دست ایران خالی شده، آمریکا دست خود را برای تولید فشارهای جدید کاملا باز خواهد یافت , درک آمریکا از برجام، مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده استراتژی آن در پسابرجام خواهد بود , آرزوی آمریکایی‌ها این است که تنها ثمره برجام این باشد که ایران دیگر نتواند به فشارها و تحریم‌های جدید پاسخ هسته‌ای دهد , این بدترین حالت برای ایران است , حالت دیگر که کاملا امکانپذیر است این است که برجام بدل به عاملی بازدارنده در مقابل هرگونه اراده برای تولید فشار جدید بر ایران شود , این حالت، با رفتار فعلی دولت محقق نخواهد شد و نشانه‌ای از اینکه این راهبرد در حال تغییر باشد هم دیده نمی‌شود , مهم‌ترین سوالی که اکنون دولت باید در محضر افکار عمومی به آن پاسخ بدهد، این است: راهبرد دولت برای منتفی کردن فشارها و تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای آن هستند، چیست؟ مطالب مرتبط ايران مازاد توليد آب سنگين را به آمريکا مي فروشد «حاج قاسم» پدر استان کرمان است بمب هیدروژنی کره‌ شمالی و واکنش دارندگان زرادخانه‌های هسته‌ای +فیلم درباره بمب هیدروژنی کره شمالی حاج صادق آهنگران و میثم مطیعی با نوای کاروان عماری ها هم صدا شدند /تقدیر از خانواده شهیدان مدافع حرم همدانی، صدرزاده و نوروزی ,
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
نظرات
مطبوعات عربستان در پی شکست های آل سعود در عرصه های میدانی و سیاسی، پروژه جدید دروغ پردازی علیه ایران را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "عکاظ " از روزنامه های رسمی عربستان، در راستای شیعه هراسی، مدعی شد که 6 شبکه دینی ماهواره ای ایرانی که برای کشورهای عربی برنامه پخش می کنند، از قلب تل آویو پخش می شوند و توسط یکی از بزرگ ترین شرکت های ارتباطات اسرائیلی حمایت می شوند.

عکاظ در ادامه ادعاهای خود نوشت: این شبکه ها عبارتند از آل البیت، فدک، الحسین، الانوار، العالمیه و الغدیر که همگی برنامه های خود را از ماهوارۀ آموس و از طریق شرکت "آر.آر.سَت" پخش می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 304
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
نظرات
ایران در قیاس با عربستان، از لحاظ آموزش و پرورش و فرهنگ، ادبیات و فیلم، علوم و دانشگاه، تعهد اجتماعی، اخلاق کاری و پویایی فکری و به‌طور کلی در زمینه "قدرت‌ نرم"، یک دنیا فاصله دارد.

گروه جنگ نرم مشرق- نشریه آلمانی «فرانکفورتر روندشاو» در گزارشی به ارزیابی قدرت عربستان سعودی در برابر ایران در مؤلفه‌هایی مانند جامعه مدنی و قدرت فرهنگی پرداخته است.

به گزارش این نشریه عربستان سعودی توانایی اندکی برای مقابله با توان اجتماعی ایران دارد و جامعه مدنی ایران در مقایسه با همتاهای عربی خود در سطح متفاوتی قرار گرفته است. گسست روابط با تهران از سوی ریاض، نشانه‌ای از ضعف به نظر می‌رسد.


این نشریه آلمانی می‌نویسد: «این یکی از آن لحظات نادری بود که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نارضایتی خود را از متحدان سعودی این کشور آشکارا ابراز کرد. او در مقابل کمیته دفاعی کنگره آمریکا گفت: آنها به طور مداوم نزد من شکایت می‌کنند که ایرانیان تا چه اندازه توانا هستند. من به آنها همیشه پاسخ می‌دهم بله، درست است، شما از لحاظ کارآیی عملی در صحنه، در سطح متفاوت و پایین‌تری نسبت به آنها هستید.»

ضعف عربستان در برابر توان اجتماعی و فرهنگی ایران /// در حال ویرایش

تعداد بازدید از این مطلب: 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
نظرات
سعودی‌ها با وجود داشتن پایگاه‌های هوایی انبوه در مقابل ایران قدرتی به حساب نمی‌آیند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عربستان سعودی یکی از قویترین نیروهای هوایی منطقه غرب آسیا را در اختیار دارد که علت این قدرت تنها وجود تجهیزات نظامی انبوه آمریکایی و غربی  است.

براساس آمار گلوبال نیروی هوایی ارتش رژیم سعودی با داشتن صدها فروند جنگنده یک قدرت بزرگ در منطقه بوده و جنگنده‌های پادشاهی عربستان از پایگاه‌های نظامی مختلف در عربستان "تیک آف" می‌کنند.

ارتش عربستان سعودی در جغرافیای بیش از 2 میلیون کیلومتر مربعی خود دارای چند پایگاه هوایی است که از جمله مهمترین آن‌ها،  پایگاه  "ریاض"، "شاهزاده سلطان"، "الخرج ناحیه شرقیه"، "ملک عبدالعزیز"، "ملک خالد"، "حائل"، "الجوف"، "ملک فیصل"، "طائف"، "صلایل"،  "نجران" و... است و در ذیل به بیان مختصات و توپولوژی کلی از پایگاه های هوایی مهم پادشاهی عربستان می‌پردازیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
ریاض اکنون دست به دامان جامعه جهانی شده تا قدم در احیای روابط سیاسی با قدرت منطقه بردارد.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه ریاض در اقدامی عجولانه و نسنجیده، اعتراض برخی مخالفان به اعدام شیخ نمر در تهران را دست‌مایه خود قرار داد و روابط سیاسی‌اش با ایران را قطع کرد، اکنون دست به دامان جامعه جهانی شده تا تصمیم نابخردانه و اشتباه خود را جبران و قدم در احیای روابط سیاسی با قدرت منطقه بردارد.
 
 
 
ریاض به دنبال میانجیگرهای بین‌المللی
 
 
از این رو، تهران از هفته گذشته میزبان برخی از مقامات سیاسی کشورهای منطقه بوده، تا همراهی و دیپلماسی گفتمان خود با جامعه بین‌المللی را به رخ جهانیان بکشد و گامی موثر در جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای بردارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
آمریکا و هم‌پیمانانش که خوب می‌دانند در میدان نظامی حریف جبهه مقاومت نخواهند شد سعی در تکه تکه کردن این محور دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از وقوع جنبش‌های مردمی در کشورهای مسلمان غرب آسیا، غرب برای مدیریت این رویدادها به نفع منافع خود دست به کار شد. از سوی دیگر حکومت‌های عربی منطقه که شاهد سقوط حکومت‌های همنوع خود در کشورهای همسایه بودند در صدد برآمدند که شعله خشم مردمی را خاموش کنند. از این رو اتحادی میان غرب و حکومت‌های عربی شکل گرفت که طی آن غربی‌ها سعی کردند با پول و پشتیبانی مالی حکومت‌های عربی نسبت به کنترل اوضاع در خاورمیانه اقدام کنند.
 
حزب‌الله سوریه
 
در این روند تز تحمیق علیه بیداری با استفاده از گروه‌‌های تروریستی و اشاعه آن در بستر بحران سوریه شکل گرفت. در این راستا سعی شد که پتانسیل جنبش‌های مردمی کانالیزه شود و در چارچوبی که غربی‌ها و کشورهای عربی تعیین می کنند، قرار گیرد. در همین زمینه شاهد شکل گیری گروه های تروریستی مانند جبهه‌النصره در سوریه، گروهک تروریستی عبدالله اعزام در لبنان، گروه تروریستی داعش(حکومت به اصطلاح اسلامی عراق و شام) و... هستیم.
تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
اخیرا ادعای قابل تاملی توسط "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری خواه آمریکایی مطرح شده است.
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایالات متحده آمریکا در 37 سال اخیر ادعاهای متنوعی ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده که تا اثبات شدن راه طولانی را باید بپیماید و صحت و سقم آن در هاله ای از ابهام است.

نکته قابل تاملی که وجود دارد اینکه سردمداران کاخ سفید پیکان اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران را به سمت حوزه های دفاعی و امنیتی و بعضا همپوشانی این دو حوزه با امنیت ملی خود نشانه گرفتند که جای بحث دارد.

مقامات دو حزب "دمکرات" و "جمهوری خواه" ایالات متحده آمریکا هرزمان که به کاخ سفید راه یافتند یا قبل از آن ایران را به مسائل مختلفی همچون تروریسم، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای و بی ثباتی منطقه متهم می‌کنند که همواره مقامات کشورمان به این ادعاها پاسخ داده اند. 
 
"دونالد ترامپ" یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکاست که تلاش می‌کند با اتهام زنی و نشان دادن اقتدار از خود، آرا انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را کسب کند. تحلیلگران معتقدند "دونالد ترامپ" تلاش می‌کند تا با الگو برداری از "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه (در زمینه اقتدار گرایی) افکار عمومی را در آمریکا متوجه خود کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 133
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
نیروی دریایی آمریکا با انتشار فیلمی مبهم مدعی شد پرتاب موشک های ایران به سمت ناوهای نظامی آمریکا در تنگه هرمز صحت داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، نیروی دریایی آمریکا روز گذشته فیلمی مبهم منتشر کرد که در آن کشتی های نظامی ایرانی به سمت ناوهای نظامی فرانسه و آمریکا در تنگه هرمز موشک پرتاب کرده است. 
 
به ادعای فاکس نیوز، این حادثه 26 دسامبر سال گذشته میلادی (5 دی 94) رخ داد؛ اما فیلم آن، روز گذشته منتشر شد. این مسئله در حالی رخ داد که آمریکا و قدرتهای جهانی خود را برای لغو تحریم های ایران آماده می کنند.
 
به ادعای فاکس نیوز، در این فیلم موشکهایی از کشتی های نیروهای سپاه پاسداران ایران به سمت ناوهای جنگی آمریکا پرتاب می شود. برخی رسانه های خبری نیز مدعی شدند ناو هواپیمابر "هری اس ترومن" آمریکا از خطر موشک های ایران گریخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
سی بی اس نیوز در گزارشی به تاثیر توافق هسته‌ای ایران بر صنعت نفت آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز در مطلبی  به قلم "رینا فلور" نوشت: توافق اتمی ایران صنعت نفت آمریکا را تهدید می کند.
 
در آستانه سخنرانی سالانه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا،  در کنگره این کشور، جمهوری خواهان بار دیگر از توافق اتمی ایران و  آنچه که کاخ سفید از آن به عنوان موفقیت کلیدی سیاست خارجی رئیس جمهور یاد می کند، انتقاد و به آن حمله می کنند. در حال حاضر آنها هشدار می دهند که این توافق بین المللی می تواند به صنعت نفت آمریکا آسیب وارد کند.
 
سناتور "جان هویوناز،" از ایالت داکوتای شمالی، با انتشار نواری ویدئویی مدعی شد: در نتیجه توافق اتمی اوباما با ایران که یک کشور حامی تروریسم است، این کشور به این توانایی خواهد رسید که صادرات نفت خود را در زمانی که متحدان سنی میانه رو ما و هم پیمانان آنها روز به روز از طرف ایران بیشتر تهدید می شوند، افزایش دهد. این موضوع سبب خواهد شد که عربستان سعودی هم میزان صادرات خود را افزایش دهد.
تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
اقتصاد عربستان قربانی بعدی کاهش قیمت نفت خواهد بود. همزمان با کاهش درآمدهای نفتی، سعودی‌ها همان اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که اروپایی‌ها مرتکب شدند. سعودی‌ها بازار را با نفت ارزان اشباع کرده است تا رقبای خود را از میان بردارد، اما به همین سادگی که آن‌ها می‌پندارند نیست.

گروه بین‌الملل مشرق - عربستان سعودی با تولید نزدیک به 11 میلیون بشکه در روز، بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک است و 75 تا 80 درصد نفت تولیدی را هم صادر می‌کند. دلارهای حاصل از این تولید و صادرات عظیم یکی از اصلی‌ترین ابزارهای سعودی‌ها برای پیش‌برد سیاست‌های مخرب و غیرشرفتمندانه‌شان در منطقه بوده است. تأمین هزینه‌ جنگ علیه دولت و ملت سوریه و عراق و یمن تا حمایت از دیکتاتوری‌های منطقه در بحرین و امارات و مصر و ... همگی به مدد همین دلارهایی است که از فروش نفت نصیب شاهزادگان کم‌خرد (از نوع سیاسی آن) سعودی می‌شود.

بدلیل همین ناپختگی سیاسی، حکام تازه‌ روی کار آمده سعودی همزمان با هزینه پول نفت در بی‌ثبات‌سازی منطقه، از ابزار نفت برای ضربه‌زدن به دیگر تولیدکنندگان آن (مشخصا ایران، روسیه و ونزوئلا) هم استفاده می‌کنند. در شرایطی که قیمت جهانی نفت روند نزولی بی‌سابقه‌ای را طی‌ می‌کند، سعودی‌ها که خود نیز فروشنده همین کالا هستند، برای تضعیف اقتصادهای ایران و روسیه (و در کنار آن ونزوئلا) که سیاست‌های ضدآمریکا و هم‌پیمانانش دارند، با حفظ تولید خود به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است. در آخرین اجلاس اوپک نیز سقف تولید کشورهای عضو با مخالفت عربستان بدون تغییر باقی ماند.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
سفیر چین در آمریکا را به صرف یک نوشیدنی به هتلم دعوت کردم؛ هنگامی که وارد شد، او را به یک میز آرام در می‌خانه هدایت کردم. همان‌جا، با کوکتل، به توافق نهایی درباره لیست تحریم‌ها رسیدیم.

گروه بین‌الملل مشرق-" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. گروه بین‌الملل مشرق قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.بخش اول این گزارش را می‌توانید از این‌جا و بخش دوم را از این‌جا بخوانید.

تعداد بازدید از این مطلب: 111
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
وزیرخارجه عربستان، ایران را به ایفای نقش خرابکارانه در سوریه و یمن متهم کرد!

به  گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "عادل الجبیر" -وزیرخارجه عربستان سعودی- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: "در نشست امروز شورای همکاری، موضوع حمله به سفارتمان در ایران را بررسی کردیم و به دیدگاه مشترکی در این خصوص رسیدیم.

 
وی گفت: ما خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات ایران به مقرهای دیپلماتیک عربستان سعودی شده‌ایم.
 
وی افزود شورای همکاری خلیج فارس توافق بر سر سازوکار فعال در مقابله با فعالیت‌های ایران را اعلام خواهد کرد.
 
الجبیر با طرح ادعاهایی بی‌اساس ایران را به ایفای نقش خرابکارانه در سوریه و یمن متهم کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 10 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود