آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 701
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 711
بازدید ماه : 4686
بازدید سال : 10086
بازدید کلی : 150395

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
تعداد بازدید از این مطلب: 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
در حالی که سازمان‌های آزادی بخش مشمول قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نیستند، وزیر اقتصاد در تفاهم‌نامه‌ با گروه ویژه اقدام مالی FATF، به طرف غربی تعهد داده که ایران قانون مذکور را اصلاح و استثنا شدن گروه‌های مقاومت و سازمان‌های آزادیبخش از مصادیق تروریسم را حذف خواهد کرد.

سرویس اقتصاد مشرق - یکی از موضوعاتی که پس از برجام به عنوان مهمترین بهانه عدم همکاری و همراهی بانک‌ها و موسسات مالی خارجی با ایران مطرح شد، عدم الحاق ایران به کنوانسیون‌های مربوط به پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به‌خصوص FATF و در نتیجه اعلام ریسک بالای احتمال پولشویی از جانب ایران بود.
 
علت پنهان‌کاری دولت یازدهم درباره تفاهم‌نامه‌ای که علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد با گروه ویژه اقدام مالی (مبارزه با پولشویی) FATF امضا کرده، مشخص شد: پای یک اقدام خیانت آمیز علیه منافع ملی در میان است.
تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
«مارک والاس» مدیرعامل سازمان ایران‌ستیز «متحد علیه ایران هسته‌ای» و «استیون لندمن» کارشناس آمریکایی در عین جهت‌گیری‌های سیاسی کاملاً عکس هم، در یک موضوع اتفاق‌نظر دارند: «برجام هیچ چیز را تغییر نداده است».

سرویس جهان مشرق- یک سال پس از آن‌که برجام به فرجام رسید و ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد، مردم کشورمان هم‌چنان در انتظار پیامدهای ملموسی هستند که قرار بود از این توافق در زندگی‌شان ببینند؛ اتفاقی که به خاطر عهدشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا هنوز محقق نشده است. البته بدعهدی آمریکایی‌ها مسئله تازه‌ای برای ایرانی‌ها (یا کشورهای دیگر جهان) نیست، اما از آن‌جایی که مذاکرات چهره‌به‌چهره و «توافق» هسته‌ای دیدگاه برخی را در داخل کشور نسبت به دشمنی آمریکایی‌ها تلطیف کرده بود، اکنون ممکن است این‌گونه به نظر برسد که شاید عده‌ای «آمریکاستیز» درون ایران دارند تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای را به شکست بکشانند یا آمریکا را بدتر از آن‌چه که واقعاً هست، نشان دهند.

برجام هیچ چیز را تغییر نداد
تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه حکام آل سعود می‌گویند ما خادم خانه خدا هستیم، خاطرنشان کرد: اینها در یمن چه می‌کنند، داعش را چگونه به وجود آوردند؟ مستکبران، دنیای اسلام را با پول آل‌سعود به‌جان هم انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ایام دهه کرامت به عموم مسلمین جهان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: باید دنیا و آخرت را با هم مشاهده کرد و خداوند زندگی را اینچنین قرار داده که اگر جامعه خداوند را در زندگی مشاهده کند به جامعه باسعادتی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که انسان چگونه به شکرگزاری خداوند بپردازد، اظهار داشت: نعمتها همه از طرف خداوند است و اگر انسانها نعمتها را ببینند و خداوند را شکر کنند جامعه به سعادت حقیقی خود می‌رسد. نگاه به دنیا باید پایین‌دستی و به دین بالادستی باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
چند هفته قبل از اجرای طرح و پس از حمله نظامی آمریکا به طبس توسط امدادهای غیبی، به طور غیر منتظره یکی از پاسداران کمیته انقلاب اسلامی به منزلی در خیابان مقدس اردبیلی تهران مشکوک و آن را زیر نظر می‌گیرد.
به گزارش سرویس تاریخ مشرق؛ بي‌ترديد رويداد «كودتاي نوژه» را نمي‌توان جدا از سلسله رفتارهاي امريكا با نظام نوپا و اسلامي ايران ارزيابي كرد. هر چند شكست امريكا در صحراي طبس موجب شد تا مقامات اين كشور به‌طور موقت انديشه عمليات نظامي عليه كشورمان را از سر بيرون كنند، اما اين حادثه باعث نشد تا آمريكاييان طرح‌هاي خرابكارانه خود را متوقف كنند، بلكه حمايت مستقيم از ضد انقلابيون، تحريك آنان و همچنين پشتيباني از رژيم بعث عراق در مرحله پس از شكست كودتا در دستور كار آنان قرار گرفت.

اما دانستن نحوه شكست كودتا هم جالب و عبرت‌آموز است. نزديك شدن به عوامل اين توطئه شوم به دو صورت انجام داده شد. يكي به‌وسيله فعاليت‌هاي اطلاعاتي واحدهاي گوناگون امنيتي، اطلاعاتي و نظامي كشور و ديگر با افشاگري‌هاي خود عوامل كودتا. جالب آنكه شب قبل از كودتا، نزديكان امام ايشان را از اين توطئه آگاه كردند، حتي نيروهاي اطلاعاتي از امام خواستند براي احتياط اقامتگاه خود را ترك كنند، اما ايشان در پاسخ فرمودند: «از اينجا تكان نمي‌خورم و همين‌جا هستم. هر كدام مي‌خواهند بروند.» (سید علی موسوی ، کودتا و ضد کودتا، دفتر نشر و فرهنگ اسلامی، پاییز 1360 ، ص 189)
 
تعداد بازدید از این مطلب: 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
از مجموع روایات و قرینه های متعدد، ثابت می شود که عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر بنی فلان، در کشور حجاز (عربستان)، می باشد که با مرگ او، دیگر خاندان خانوادگی آل فلان، بر سر جانشین او، به اجماع نخواهند رسید و هر چند که جانشین و یا جانشینانی هم داشته باشند.

به گزارش مشرق، باور به ظهور شخصي كه جهان را پر از عدل و داد كرده و ريشه هاي ظلم و ستم را مي چيند اختصاص به اسلام نداشته بلكه، شامل اديان مختلف الهي و آسماني مي شود و در اسلام، مسيحيت، يهوديت، زرتشت و... به ظهور اين شخص نويد داده شده است. خلاصه و حقيقت مهدويت، منتهي شدن سير جوامع جهان به سوي جامعه واحد و سعادت عمومي، امنيت و رفاه، تعاون و همكاري، همبستگي همگاني حكومت حق و عدل جهاني، غلبه حق بر باطل، غلبة جنودالله بر جنود شيطان، نجات مستضعفان و نابودي مستكبران، و خلافت مؤمنان و شايستگان به رهبري يك رجل و ابرمرد الهي است كه موعود انبياء و اديان و دوازدهمين اوصياء و خلفاي پيغمبر آخرالزمان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
شخصیت اصلی در ابتدا در محاصره داعش در سوریه گرفتار سپس تحویل رژیم اسرائیل می‌شود. در زندان، شخصیت بازی، متوجه حضور احمد متوسلیان شده و برای آزادی خود و او تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، «موسسه مصاف» از آغاز پروژه تولید بازی رایانه‌ای با موضوع «نجات سردار احمد متوسلیان از زندان رژیم صهیونیستی» خبر داد.
 
«مهدی خزاف» مدیر پروژه تولید بازی «حاج احمد» درباره ساخت گفت: «ایده پروژه احمد متوسلیان را جناب (علی اکبر) رائفی‌پور (مدیر موسسه مصاف) از چهار سال پیش مطرح کرد. اما تیم منسجمی برای شروع این کار نبود و به دلیل اینکه نمی‌توانستیم یک تیم را مستقر کنیم، زمان کلیدخوردن پروژه اندکی به تاخیر خورد. تا اینکه هشت ماه گذشته تیمی در داخل مجموعه مصاف تشکیل دادیم و شروع به کار بر روی داستان و بازی‌نامه این پروژه کردیم».
 

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
400 میلیونی دلاری که به ایران وارد شد جنجال بسیاری در آمریکا به پا کرده است تا جایی که آمریکایی‌ها آن را باج کاخ سفید به کشورمان و افتضاح سیاست خارجی این کشور بر می‌شمارند.

سرویس سیاست مشرق - پای 400 میلیون دلاری که با هواپیما به ایران آمد به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز باز شد. ماجرا از این قرار بود که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال درباره جزئیات ارسال 400 میلیون دلار پول نقد از سوی دولت آمریکا به ایران، این اقدام دولت اوباما را یکی دیگر از شکست های پی در پی دولت او در عرصه سیاست خارجی توصیف کرد.[1]

همزمان «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا و یکی از نامزدهای ناکام انتخابات درون حزبی اخیر جمهوریخواهان که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران است در این زمینه اعلام کرد: «دولت اوباما هواپیمای حامل پول نقد را در چارچوب توافق با ایران برای آزادی 4 گروگان (زندانی) آمریکایی فرستاده است.»

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
حمایت پوتین از اسد و حرکات او در قبال غرب آسیا، نشان می‌دهد با اینکه روسیه دارای جمعیت بیشتر سنی در مقابل شیعه است، اما وی خواهان شکل‌گیری حلقه بزرگ شیعه در منطقه است.
سرویس جنگ نرم مشرق- اندیشکده واشنگتن گزارشی در رابطه با ایران و روسیه با عنوان «روسیه دیگر آن همکاری مطلوب را در رابطه با توافق هسته ای ایران ندارد» منتشر کرده است؛ این امکان و احتمال وجود دارد که این اندیشکده به قصد تحریک و ادراک‌سازی و ایجاد فاصله در محیط ایران و روسیه و همچنین افزایش شکاف میان شیعیان و اهل سنت اقدام به تهیه این گزارش کرده باشد. مشرق صرفا جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ هرگز مورد تأیید مشرق نیست.
 

این گزارش معتقد است که روسیه در جریان توافق هسته‌ای با ایران نهایتا با آمریکا همراه شد، اما در فضای پسابرجام با بهره بردن از موقعیت، روابط خود با ایران را به بهترین سطح رساند و در عین حال خود را به عنوان عامل توازن علیه غرب در منطقه حاکم کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با انتقاد از کسانی که می‌گویند حداقل دستاورد برجام برداشتن سایه جنگ از سر ملت ایران است، گفت: سایه جنگ هیچ‌گاه بر سر ملت ایران نبوده است

به گزارش مشرق، محمد کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با انتقاد از کسانی که می‌گویند حداقل دستاورد برجام برداشتن سایه جنگ از سر ملت ایران است، گفت: سایه جنگ هیچ‌گاه بر سر ملت ایران نبوده است که آقایان ادعا می‌کنند سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه، قدرت نظامی و هوشیاری مردم هیچ‌گاه به دشمن اجازه آمادگی برای حمله نظامی به ایران نداده است، تصریح کرد: اینکه آقایان نمی توانند دستاوردی برای برجام بگویند و مجبور می‌شوند متوسل به دستاوردهای سلبی شوند، نمی‌تواند برای مردم قابل قبول باشد؛ آقایان به جای اینکه پاسخ دهند چرا تحریم‌ها برداشته نشده است و چرا برجام تاثیری در اقتصاد کشور و معیشت مردم نداشته است، مدعی می‌شوند که سایه جنگ و حمله نظامی را از سر مردم برداشته‌اند، توهین به مردم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
هر چند کنترل و مهار ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما استراتژی اخیر مهار ایران واجد این ویژگی است که همکاری و همراهی بازیگران منطقه‌ای را بیشتر طلب می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد رشیدی نژاد - تا پیش از انقلاب (1979.م) "دکترین نیکسون" مهمترین محور نزدیکی ایران و عربستان به حساب می‌آمد که بر پایه آن قدرت‌های منطقه می‌بایست مسئولیت تامین امنیت مناطق خویش را بویژه در برابر نفوذ کمونیست بر عهده می‌گرفتند.

هر چند در آن برهه از زمان در قیاس با ایران عربستان قدرتی به حساب نمی‌آمد، با این وجود پاره‌ای مسائل همچون تقویت جبهه میانه رو اعراب (در برابر جبهه جمال عبدالناصر) و نیز ممانعت از هژمونی احتمالی شاه ایران بر منطقه، موجب شد تا آل‌سعود از موقعیت به وجود آمده بعنوان فرصتی به جهت تحکیم موقعیت خود و قرارگیری در دکترین دو ستونه نیکسون بهره مند گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
مادر شهيد بهمن محتشمي از شهداي عمليات مرصاد؛
اين رزمنده كه همچون جوانان هم نسلش دل درگرو مهر حضرت امام داشت، با فرمان ايشان براي حضور در جبهه‌ها، مجدداً رخت رزم پوشيد و در عمليات مرصاد نيز شركت كرد، در حالي كه دانشگاه را نيمه كاره رها كرده بود. توران كاظميان مادر شهيد پس از گذشت سال‌ها همچنان با ذوق از بهمن و خاطراتش صحبت مي‌كند.

به گزارش مشرق، عمليات مرصاد در آخرين سال جنگ، آخرين حربه‌هاي صدام براي فشار به ملت ايران بود. عملياتي كه اين بار نه به دست ارتش بعث، بلكه توسط منافقين عليه كشورمان انجام شد.
 
اين عمليات در اولين روزهاي مرداد سال 1367 انجام گرفت و پس از دو روز درگيري درنهايت رزمندگان كشورمان بر منافقين پيروز شدند. شهيد بهمن محتشمي يكي از نيروهايي بود كه در اين عمليات به شهادت رسيد. محتشمي كه يك بار در سال 61 به عنوان سرباز عازم جبهه شده بود چند ماه مانده به پايان خدمتش در منطقه اسلام‌آباد غرب جانباز شد.
 
اين رزمنده كه همچون جوانان هم نسلش دل درگرو مهر حضرت امام داشت، با فرمان ايشان براي حضور در جبهه‌ها، مجدداً رخت رزم پوشيد و در عمليات مرصاد نيز شركت كرد، در حالي كه دانشگاه را نيمه كاره رها كرده بود. توران كاظميان مادر شهيد پس از گذشت سال‌ها همچنان با ذوق از بهمن و خاطراتش صحبت مي‌كند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
این اعتراضات در حمایت از قذافی، این قابلیت را دارد که به جنبشی ملی علیه انقلاب 2011 تبدیل شود، دست کم به این خاطر که شمار فزاینده‌ای از مردم لیبی عمیقا از انقلاب سرخورده می‌شوند.

سرویس جهان مشرق - وقتی ناتو در 2011 قذافی را کشت و کشورش را مورد تاخت و تاز قرار داد، امیدوار بود که «جنبش جماهیر لیبی» که قذافی رهبر آن بود، بمیرد و برای ابد دفن شود. حال، پسر قذافی از زندان آزاد شده و جنبش جماهیر که در حال اوج گیری دوباره است، از او همچون قهرمان استقبال می کند.

روح قذافی: بازگشت «جماهیر» به لیبی

تعداد بازدید از این مطلب: 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
انقلاب امام زمان(عج) در پاره‌ای از قسمت‌ها یک انقلاب خونین خواهد بود و خون‌های کثیف کالبد جامعه بشری با تیغ او بیرون خواهد ریخت، ولی مفهوم این سخن آن نیست که او بی‌حساب خون می‌ریزد و بی‌دلیل می‌کشد.

به گزارش مشرق، یکی از سؤالاتی که درباره مهدویت و عصر ظهور پرسیده می‌شود، این است که آیا امام زمان(عج) با شمشیر قیام می‌کنند، آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ مسبوطی به این پرسش پاسخ داده است که بخش پایانی آن در ادامه می‌آید:

*مفهوم شمشیر

تنها این سؤال باقی می‌ماند که پس این همه تغییرات مربوط به «قیام به شمشیر» در مورد مهدی(عج) چه مفهومی دارد؟ حتی در دعاهایی که درس آمادگی برای شرکت در این جهاد آزادی‌بخش بزرگ می‌دهد انتظار آن روز را می‌کشیم که با شمشیر کشیده «شاهراً سفیه» در صفوف این مجاهدین قرار گیریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه کشورش بزرگ‌ترین متضررین از بحران سوریه بوده است، تأکید کرد: موضع ترکیه درقبال رئیس‌جمهوری سوریه تغییری نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از «رای الیوم»، «ابراهیم کالن» سخنگوی رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد: کشورش روسیه را شریک خود در ایجاد راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه می‌داند.
 
کالن گفت: «ما همیشه دنبال شیوه‌ای برای همکاری با روسیه درباره این موضوع بودیم. ما چشم امید به آینده داریم و خواهان همکاری فوری با روسیه برای تضمین روند انتقال سیاسی در سوریه هستیم.»
 
کالن متذکر شد: روسیه و ترکیه در پاییز 2015 نشستی در «سوچی» و سپس در مسکو بری بررسی درباره احیای ثبات در سوریه، برگزار کردند.
 
وی با اشاره به اینکه بحران سوریه بر تمامی منطقه و همچنین بر امنیت و ثبات جهانی خطراتی دارد، گفت: «کشور ما یکی از بزرگ‌ترین زیان دیدگاه از بحران سوریه است و از این‌رو دنبال راه‌حلی فوری و پایدار برای آن هستیم. ولی تاکنون دستیابی به مرحله‌ای که روزنه‌ای امید برای حل سیاسی در سوریه باشد، حاصل نشده است.»

تعداد بازدید از این مطلب: 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
هنگامي كه حضرت معصومه(س) چشم به جهان گشود براستي كه آنروز براي اهل بيت عصمت بخصوص امام هشتم و حضرت نجمه سلام الله عليه روز شادي و سرور وصف ناپذير و از ايام الله بود زيرا اختري از آسمان ولايت و امامت طلوع كرده بود كه قلبها را جلا و شفا مي داد و چشمها را روشن مي كرد و به كانون مقدس اهل بيت عليهم السلام گرمي و صفا مي بخشيد

 به گزارش مشرق، حضرت معصومه عليها السلام در اول سال 173 هجري قمري در مدينه چشم به جهان گشود.

پدرش امام هفتم شيعيان حضرت موسي بن جعفر عليه السلام و مادرش حضرت نجمه بود كه به علت پاكي و طهارت نفس به او طاهره مي گفتند.حضرت معصومه در 28 سالگي و در روز دوازدهم ربيع الثاني سال 201 هجري قمري در قم به شهادت رسيد كه امروز بارگاه ملكوتي و مرقد مطهرش همچون خورشيدي در قلب شهرستان قم مي درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دلها و جانهاي تشنه معارف حقاني است.

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
اگر افرادی چون صفدرحسینی امین و امانتدار بودند چرا دولت نسبت به استعفای اجباری آنان اقدام و از مردم نسبت به دریافت‌های نجومی‌ آن‌ها عذرخواهی کرده است؟

سرویس سیاست مشرق - افشاي حقوق نجومي 57 ميليون توماني صفدرحسيني مديرعامل صندوق توسعه ملي و ديگر اعضاي هيئت عامل اين صندوق سبب شد تا هيئت امناي صندوق توسعه ملي در تاريخ 12 تيرماه سال جاري با استعفاي اجباري تمامي اعضاي هيئت عامل موافقت کند تا برکناري پنج مدير عالي اين صندوق رقم بخورد.

فیش‌حقوقی صفدرحسینی دارای تسهیلات عجیب و غریبی بود که تاکنون نظیر آن مشاهده نشده است. مزد شغل، مزد سنوات نهایی، حق پست نهایی، حق اولاد، حق مسکن، حق خواروبار، حق شیفت، حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، اضافه کار، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، یارانه غذا، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش (آقای رئیس در فیش حقوقی مرداد، 5 میلیون تومان و در شهریور هشت میلیون تومان پاداش دریافت کرده است) از جمله عناوین موجود در فیش حقوقی آقای رئیس بود.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
سیداحمد خاتمی تصریح کرد مردم می‌خواهند عدالت را در نظام اسلامی ببینند و تحمل نمی‌کنند که برخی مسئولان بخواهند خوی اشرافی‌گری را در جامعه زنده کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز به موضوع حقوق‌های نجومی برخی مسئولان دولتی اشاره کرد و گفت: اینکه امروز درباره حقوق‌های نجومی صحبت می‌کنیم به دلیل این است که هنوز این مسئله زنده است و تمام نشده است.

وی با بیان اینکه مردم می‌خواهند عدالت را در نظام اسلامی ببینند، گفت: مردم ما تحمل نمی‌کنند که برخی مسئولان بخواهند خوی اشرافی‌گری را در جامعه زنده کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با قدردانی از مسئولان سه قوه درباره حقوق‌های نجومی اظهار داشت: اینکه مسئولان سه قوه با تعیین حقوق و برخورد با متخلفان اقداماتی کرده اند ستودنی است اما ما انتظار داریم که این کارها مقطعی نباشد و استمرار یابد.

خاتمی با تأکید بر اینکه سیاسی کردن مسئله حقوق‌های نجومی و پاس‌کاری آن اقدام درستی نیست، گفت: این حقوق‌های نامتعارف محکوم است، بنابراین چه این اقدام در دولت سابق یا در دولت کنونی اتفاق افتاده باشد محکوم است حتی اگر در دولت آینده نیز اتفاق بیفتد باز هم محکوم خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
تحلیل‌های مختلفی از کودتای ترکیه منتشر شده اما کمتر گزارشی به Real Time journalism (ژورنالیسم به‌هنگام) اشاره کرد که چگونه اردوغان به کمک آن توانست ابتکار عمل را از دست کودتاگران بگیرد.
سرویس جنگ نرم مشرق- چند روز از کودتای ناموفق ارتش در ترکیه می‌گذرد و تحلیل‌های مختلفی در رابطه با آن در رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر ساختگی بودن این کودتا توسط اردوغان و یا واقعی بودن این کودتا توسط ارتشی‌ها یا طرفداران فتح‌الله گولن (رهبر مخالفان اردوغان) که تایید آمریکا را به همراه داشته، ارائه شده است. گزارش‌های متعددی نیز از نحوه کودتا و همچنین عوامل مختلف در شکست این کودتا مخابره شد؛ اما در اتفاق‌های پرسرعت چند ساعته آن شب در ترکیه، نقش استراتژیک ماهیت رسانه مغفول ماند که چگونه Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد.
 
 

Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد

تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکیدبر "برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند"، گفت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.
امنیت ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است/ تلاش گسترده دشمن برای ایجاد ناامنیبه گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار داشت: با گرامیداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمامی آنهایی که بعد از جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند، خدا را شکر می‌کنیم که در مقطعی از زمان زندگی می‌کنیم که سایه ولایت بالای سر ما قرار دارد.

*تأمین امنیت ‌کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و از همه بالاتر پاسدار این نظام و انقلاب هستیم، امیدواریم خدای متعال توفیق ویژه‌ای به ما بدهد تا بتوانیم پاسدار خوبی برای اسلام عزیز باشیم و از سردار فدوی بابت برگزاری این همایش تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت که کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است به‌ویژه بیشتر از گذشته روشن است در حالی که در همه منطقه، هر کس به‌طریقی قصد ایجاد ناامنی‌هایی دارد، ایران اسلامی از یک امنیت بی‌نظیر برخوردار است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند، برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند.

وی تصریح کرد: امروزه هزینه‌های بسیاری برای ایجاد ناامنی در کشور ما ‌می‌شود اما آمادگی بسیار زیاد نیروهای نظامی در کشور سبب خنثی شدن تمامی توطئه‌های دشمن شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
عید فطر؛ روز بازگشت به فطرت پاک الهی، همان روز شیرین مزدگیری است؛ روزی که در سراسر جهان و ایران اسلامی‌مان عزیز شمرده شده و هر قوم و طایفه‌ای به شیوه و با آدابی به استقبالش می‌روند.

به گزارش مشرق، عيد فطر يکي از دو عيد بزرگ اسلامي است که در روز اول ماه شوال برگزار مي‌شود. مسلمانان پس از يک ماه روزه و عبادت پروردگار، چشم به راه اين روز بزرگ مي‌باشند و اين‌روز را جشن مي‌گيرند. عيد فطر بدرقه‌اي است بر ماه رمضان.

عید فطر نیز چونان دیگر مناسک و اعیاد اسلامی با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان در پهنه این سرزمین گره خورده است.

به همین دلیل در هر گوشه‌ای از این آب و خاک می‌توان مراسم ویژه این روز را به مشاهده نشست؛ مراسمی که ریشه در باورهای مردم این دیار نسبت به این جشن اسلامی دارد.

با اینکه نماز روز عیدفطر واجب نیست اما در صبح روز عیدفطر در همه روستاها و شهرهای ایران این نماز برگزار می‌شود و همه غسل کرده و جامه‌نو پوشیده در این نماز شرکت می‌کنند.

با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان از سال 91 تعطیلات عیدفطر در ایران نیز دو روز شده و امسال نیز با توجه به تقارن عید فطر با آخر هفته این تعطیلات سه روزه شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم، منبع اصلی جنگ، ناامنی و تروریزم در منطقه و دنیای اسلام را قدرتهای استکباری و در رأس آنها امریکا دانستند و با تأکید بر اینکه هدف آنها، ایجاد فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپرده شدن موضوع محوری فلسطین است، گفتند: تنها راه مقابله با این توطئه ها، شناخت دشمن واقعی و ایستادگی است و ملت ایران نشان داده است که تنها راه پیشرفت ، ایستادگی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید فطر، به شرایط کنونی دنیای اسلام و کشتار، ناامنی و انفجارهای خونین در منطقه اشاره کردند و گفتند: یکی از مسائل مهم، شناخت منبع خبیث و نامبارک مشکلات امروز امت اسلامی و دستهای پنهانی است که تروریزم را ترویج می کنند.

فراموش شدن فلسطین، هدف امریکا از فاجعه‌آفرینی در منطقه/  ما در مسئله‌ی بحرین هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنیم اما نصیحتشان می‌کنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
حاج احمد گفت: وقتی خدمت امام رسیدم، همین که آمدم خدمت امام بشینم، از حضرت امام اجازه گرفتم و گفتم: آقا ببخشید من پایم ترکش خورده و خم نمی‌شود. شرمنده‌ام باید پایم را دراز کنم.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ همه ساله در سالگرد ربایش 4 دیپلمات ایرانی اخبار و اطلاعاتی در رسانه‌های منتشر می‌شود که ضد و نقیض است. اخباری که از زنده بودن این 4 نفر حکایت دارد. این این موضوع تنها در حد خبر باقی می‌ماند و پیگیری جدی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. حتی بعد از 14 تیر هر سال هیچ خبری در این زمینه منتشر نمی‌گردد. تنها در این میان خانواده‌های چشم انتظار این 4 نفر هستند که همچنان امیدوار به اتفاق تازه هستند.


به همین دلیل بر آن شدیم تا پیرامون انفاقات سال 61 و اعزام نیروهای قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه و خاطرات جاویدان اثر حاج احمد متوسلیان با سردار عباس برقی گفتگو کنیم:

آخرین درخواستی که امام از احمد متوسلیان کرد


* شما از زمان حضور حاج احمد متوسلیان در کردستان کنارشان حضور داشتید. اگر اجازه بدهید با توجه به نزدیک شدن 14 تیرماه در این جلسه تنها پیرامون اعزام قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه صحبت کنیم. بعد از پیروزی در عملیات «الی بیت المقدس» بخشی فرماندهان حاضر در این عملیات به دیدار امام خمینی رفتند. در این زمینه برایمان صحبت کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مراسم راهپیمایی روز قدس صبح آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با یازدهم تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم در سراسرکشور و نقاط مختلف جهان برگزار شد.
راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
تعداد بازدید از این مطلب: 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
ما علی‌رغم تلاش تکفیری‌ها، نخواهیم گذاشت آرمان فلسطین به حاشیه برود.

به گزارش مشرق،  آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس دو مبنا دارد، یکی آنکه مردم خودشان هم در مصاحبه با خبرنگاران گفته‌اند که ما ظلم‌ستیزیم، ضد ظالمیم و این وصیت مولایمان علی (ع) است.
 
وی افزود: دومین مبنا این است که امت اسلام یک امت واحده است، سرزمینی از سرزمین های مسلمانان 67 سال پیش زیر سلطه اشغالگران قرار گرفت، ما یک امت واحده هستیم و نمی‌توانیم درد و آوارگی آنها را احساس نکنیم و نبینیم، حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به این معناست که هر چند از دست ما کار اجرایی ساخته نیست اما اجازه نمی‌دهیم فلسطین به فراموشی سپرده شود، فلسطین یک مسئله بین‌المللی اسلامی است. ما اجازه نمی‌دهیم فلسطین به مسئله عربی تبدیل شود.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مطابق آیات آغازین سورۀ إسراء، خداوند در تورات به بنی‌اسرائیل خبر می‌دهد که شما (در فلسطین) فقط دو نوبت مهلت زندگانی نیکو دارید. وقتی به ظلم و فساد بگرایید اولین دشمنان خونریز را بر شما مسلّط می‌کنم.

 

 

سرویس فرهنگ و هنر مشرق ـ آیا خداوند در قرآن مجید، در خصوص مالکیت فلسطین، سخنی فرموده است؟ آیا خداوند این زمین را به یهودیان داده است. ما قصد داریم در طی دو مقاله، مالکیت فلسطین را در قرآن بررسی کنیم. در قسمت اول (اینجا)، این موضوع را در زمان حضرت ابراهیم(ع) بررسی کردیم و در قسمت دوم و آخر، به حضرت موسی(ع) و نزول تورات خواهیم پرداخت.

 

 

موسی برای تحقق «ارض موعود» آمد

حضرت موسی(ع) فرستاده شد تا وعدۀ یعقوب و یوسف را برای بازگشت به ارض مقدس تحقق بخشد و بنی‌اسرائیل را که مدت تبعیدشان پایان یافته بود به فلسطین بازگرداند. برای خروجِ این چند ده هزار نفر از مصر، حضرت موسی(ع) بایست از رئیس قوم یعنی فرعون اجازه می‌گرفت.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مقام معظم رهبری با وجود شرایط پرتنش در کشورهای منطقه و جهان اسلام، همچنان موضوع فلسطین را موضوع اول جهان اسلام معرفی کرده و در طول سال گذشته در 19 سخنرانی خود به مناسبت‌های مختلف به موضوع فلسطین پرداخته‌ اند.

کشوری که رهبر انقلاب در طی یک سال 19 بار از آن یاد کردندسرویس جهان مشرق - موضوع مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های سخنرانی‌های مقام معظم رهبری از روز قدس سال گذشته تاکنون بوده است. ایشان به مناسبت‌های مختلف موضوع ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و شبکه استکباری حامی این رژیم بر ضد ملت فلسطین را مورد اشاره قرار داده و بر لزوم ایستادگی کشورهای مسلمان در کنار فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق مشروع و غصب ‌شده آنها تأکید کرده‌اند. ملت ایران نیز قطعا به اهمیت بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با موضوع فلسطین واقف هستند، این اهمیت از آنجا مشخص می شود که یکی از فرازهای این سخنان مبنی بر پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده مورد توجه ویژه مردم ایران قرار گرفته و آنها این بخش را به عنوان یکی از مهم ترین فرازهای بیانات رهبر انقلاب در سال 1394 معرفی کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
راهپیمایی روز قدس با شعار «وحدت امت‌ اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم‌ صهیونیستی و تروریسم‌ تکفیری» از ساعتی پیش در تهران و سایراستان‌های کشور آغاز شد.
گزارش لحظه به لحظه میزان از راهپیمایی روز قدسسرویس سیاست مشرق، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران با شعار محوری «وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری» از مسیرهای از پیش اعلام شده به سمت دانشگاه تهران، میعادگاه‌ نماز جمعه تا دقایقی دیگر آغاز می شود.

 
به گفته مسئولان برگزاری این مراسم تمامی مسائل امنیتی و حفاظتی برای حضور مردم فراهم شده است.
 
3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی راهپیمایی رور قدس را پوشش می‌دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه، سلامت دستگاه قضا و تلاش مستمر برای جلب رضایت مردم را وظیفه مهم و هدف اساسی قوه قضاییه خواندند و با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی قدس تأکید کردند: به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.
 
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی پایه‌گذار قوه قضاییه به عنوان مدیری خوش فکر، قاطع، مدبر و پیگیر، از زحمات و تلاشهای مسئولان عالی قضایی، مدیران و کارکنان قوه قضاییه صمیمانه تشکر کردند.
 
فریضه دفاع امت اسلامی از فلسطین با فریاد یکپارچه در روز قدس/ پیگیری حقوق پایمال شده ملت ایران به علت تحریم‌ها، در دستور کار قضایی قرار گیرد
 
ایشان با تجلیل از رئیس قوه قضاییه به عنوان شخصیتی عالِم، فرزانه و جامع، گفتند: دستگاه قضایی از جهت وظایف ذاتی همچون نظارت بر اجرای قانون، و پیشگیری از جرم و همچنین از جهت حضور رئیس قوه قضاییه در شوراهای عالی و اصلی نظام و تأثیرگذاری در سیاستهای کلان، دارای اهمیت بسیار بالایی است.
تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
اگر اتحادیه اروپا متلاشی شود و تمام کشورهای عضو آن حاکمیت مستقل خود را به دست بیاورند، به نفع همه این کشورها خواهد بود و وضعیتشان از الآن بهتر می‌شود.

سرویس جهان مشرق- روز پنج‌شنبه 3 تیر 95 یک همه‌پرسی تاریخی در انگلیس برگزار شد که نتیجه آن نه تنها دولت انگلیس، بلکه اروپا و همه دنیا را تکان داد: مردم انگلیس خواستار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا شدند. اکنون و در حالی که به نظر می‌رسد همه چیز برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آماده شده و حتی مقامات اروپایی هم اصرار دارند که انگلیس هر چه زودتر این اتحادیه را ترک کند، برخی کارشناسان نظر کاملاً متفاوتی دارند و معتقدند همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا یا همان «برگزیت»، کاملاً صوری بوده است و انگلیس قصد خروج از اتحادیه اروپا را ندارد.

 

انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نخواهد شد/ «تروریسم و روسیه‌هراسی» پل‌های باقی‌مانده پشت سر دیوید کامرونیکی از این کارشناسان «استیون لندمن» نویسنده، اکتیویست و کارشناس مسائل بین‌الملل است که معتقد است، دیوید کامرون می‌تواند با طراحی یک عملیات پرچم دروغین یا بزرگ‌نمایی تهدید روسیه و چین علیه انگلیس، مردم را متقاعد یا وادار به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، مصاحبه خبرنگار سرویس جهان مشرق با این کارشناس آمریکایی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
برای هر حاکم و دولتمردی عده‌ای یاران خاصّ و نزدیک وجود دارد که برخی از این افراد به امتیازخواهی و ویژه خواری تمایل فراوان دارند.

سرویس سیاست مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

********

آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟/ پشت پرده فروش بوئینگ به ایران/ شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: گمانم مدتی است آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است. وقتی می‌خواهد بدعهدی امریکا در برجام را توجیه کند، به دامن قرارداد الجزایر و قطعنامه 598 پناه می‌برد غافل از اینکه در اینجا پیش پرداختی به بزرگی تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران پیشاپیش پرداخت شده است. وقتی می‌خواهد حقوق‌های نجومی تاجر-مدیرهای دولتی را توجیه کند، پای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات را به میان می‌کشد غافل از اینکه مسئول مستقیم این وضعیت روسای سازمان‌ها و نهادهای وابسته به دولت‌اند. وقتی عربستان سعودی پایش را از گلیمش درازتر می‌کند دعوت به مدارا و تدبیر می‌کنند غافل از اینکه "تدبیر" 3 سال گذشته کار را به اینجا کشانده است. نمونه‌های دیگری هم می‌توان یافت. ظاهراً کمک فکری بیشتری لازم دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
مشکل بزرگ و اساسی فرهنگ کشور در همین نکته است که گویی کار بدست کسانی در وادی فرهنگ افتاده که خود را به خواب زده اند و هرچه در گوش ایشان فریاد خطر سر می دهند بیشتر ناشنوا شده و بیشتر به کما می روند.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - پس از سخنان رهبری با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ابراز نگرانی ایشان در باب فرهنگ و مسائل فرهنگی کشور؛ مجلس این دوره با انفعال شدید خود در مواجهه با داوطلبی برای عضویت در کمیسیون فرهنگی، نشان داد که گویی قرار نیست «ولنگاری فرهنگی» که دغدغه و سبب نگرانی رهبر معظم انقلاب است به دست مجلس حل شود. با این وضع این سوال مهم مطرح است که معضل «ولنگاری فرهنگی» باید در چه مقطعی و به دست چه گروهی حل شود؟

روز یکشنبه بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مردم در میان فرمایشاتشان به بیان دغدغه های فرهنگی خود پرداختند و اینگونه ابراز نگرانی خود را به گوش نمایندگان ملت رساندند که: مسئله‌ی فرهنگ، مسئله‌ی مهمی است و در بلندمدت از اقتصاد مهم‌تر است، من در مسئله‌ی فرهنگ احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ چه در تولید کالاهای فرهنگی مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی.

بیانات رهبری خبر از یک قحطی فرهنگی می دهد!

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سلیمی‌نمین گفت: آقای هاشمی در بعضی جاها تحلیل‌های متفاوت و اساسی با امام(ره) دارد و می‌گوید؛ اولین بار که جسارت کردم به امام بر سر بحث بنی‌صدر بود.

به گزارش مشرق، نشست نقد و بررسی کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی به نویسندگی شیرعلی‌نیا با حضور مؤلف، عباس سلیمی‌نمین و حسن بهشتی‌پور برگزار شد. 

سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ابتدای این نشست با بیان اینکه نقد چنین اثر ارزشمندی به معنای نادیده‌ گرفتن زحمات تولید این اثر نیست، یادآور شد: این نشست به دلیل پاسداشت و گرامیداشت این زحمات است و قطعاً دوستان مؤلف دنبال این بودند که نظرات منتقدان خود را گردآوری کنند و الان برای بهبود تدوین خود در آثار آینده استفاده کنند.

وی با اشاره به مقدمه این کتاب اظهار داشت: نویسنده در مقدمه تلاش کرده‌ چهره‌ بی‌طرفی از خود ترسیم کند و این‌گونه نشان دهد که به مسائل و رخ‌دادها نگاه بی‌طرفانه داشته، اما این بی‌طرفی در مقدمه کتاب مشهود نیست و در متن کتاب نیز بارها نقد شده، به طوری که می‌توان گفت مولف این مطلب را نادیده گرفته است. 

ماجرای اولین جسارت هاشمی به امام/ هاشمی حاضر نیست انتقاداتی که درباره خانواده‌اش صورت می‌گیرد را بپذیرد
تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌جمهوری آلمان/ اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه سپاه قدس/ تیراندازی در آبادان و انفجار در سیستان‌وبلوچستان/ افطاری دادن در شهرداری تهران ممنوع شد/ معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال زندانی شدکیهان

گزارش مستند کیهان بازی نفاق جدید را به هم ریخت

گزارش کیهان در افشای پشت پرده بازی محافل رسانه‌ای دولت با حاشیه‌ها و فراموشی وعده‌ها، این محافل را به تب و تاب انداخته است.

کیهان در گزارش «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» تصریح کرد که ملاقات برادر رئیس جمهور و امثال صفدر حسینی با یک مجرم آزاد شده فتنه 88 یا بزرگ‌نمایی رسانه ای شجریان و اظهار حسرت نسبت به پخش نشدن آواز ربنای شجریان از سوی روزنامه ایران، بازی‌های سرگرم کننده در جهت فراموشی وعده رونق و گشایش اقتصادی به واسطه بستن با کدخدا (آمریکا) است چه اینکه با وجود امتیازهای واگذار شده بی‌شمار در برجام به غرب، کمترین اتفاقی در حوزه اقتصاد و کسب و کار رخ نداده و حالا که مردم در حال مطالبه هستند، افراطیون با امثال شجریان و تاج‌زاده می‌خواهند موضوع و مسئله اصلی را به فراموشی بسپارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
امروز اگر بی‌بی‌سی جاعل تاریخ انقلاب شده است، زمینه این نفوذ تاریخی و فرهنگی را کسانی فراهم کرده‌اند که خود را در بطن انقلاب و از یاران امام می‌دانند اما امام را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف و تحریف می‌کنند.

چه کسانی زمینه خارجی تحریف تاریخی شخصیت امام (رة) را فراهم کردند؟گروه سیاست مشرق - خبرسازی و جعل سند از سوی «بنگاه خبرپراکنی انگلیس» (بی‌بی‌سی)، یکی از مصداق‌های بارز نفوذ است. نفوذی که با تحریف تاریخ و هدف قرار دادن شخصیت والای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است. استحاله شخصیت امام و تقلیل امام انقلابی به امام سازشکار از جمله دسیسه‌های رسانه‌ای روباه پیر برای تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است. موضوعی که حتی «گری سیک» عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا نیزبا آن مشکل دارد و با گزینشی و غیر واقعی خواندن بخش‌هایی از گزارش شبکه بی بی سی تصریح می‌کند: « در آن زمان کسی از اظهارات امام خمینی(ره) برداشت ادامه روابط نزدیک با آمریکا را نداشت [1]

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
با انتخاب آیت الله سیدعلی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب این مسئله مطرح بود که ایشان در کجا مستقر شوند. یک پیشنهاد برای مقر رهبری جماران بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ زمستان سال 58 در آستانه برگزاري اولين انتخابات رياست جمهوري بيماري قلبي بر امام راحل عارض شد و شبانه ايشان را از قم به تهران انتقال دادند و در بيمارستان قلب در خيابان وليعصر(عج) تهران بستري شد. پس از دو ماه بهبود پيدا كرد و پزشكان صلاح نديدند كه امام دوباره در قم اقامت كند و تأكيد نمودند كه در اطراف بيمارستان قلب منزلي براي امام گرفته شود و علاوه بر آن به تشخيص پزشكان الزاماً مي بايست در شمال تهران كه از هواي مناسب برخوردار است سكونت داشته باشند، همراهان امام راحل پس از تحقيق و تفحص موفق به تهيه منزلي مناسب در اطراف بيمارستان نشدند. در نتيجه در خيابان دربند جايي به دست آوردند و تجهيز كردند ولي امام راحل از بدو ورود آنجا را مناسب نديدند. يكي از اشكالات عبارت بود از اينكه هنگامي كه مردم براي ملاقات مي‌آمدند ديدار امام با مردم بسيار فاصله داشت و علاوه بر آن وضعيت ساختمان به گونه اي بود كه با روحيه امام جور نبود، لذا مكرر بر تغيير محل سكونت اصرار تأكيد مي‌ورزيدند و پس از مدتي تهديد كردند كه «اگر برايم منزل مناسبي پيدا نكنيد، به قم مي روم.»

بیت رهبری را چه کسی ساخت

تعداد بازدید از این مطلب: 1417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است از روز چهارشنبه سه فیلم «ایستاده در غبار»، «ننه نقلی» و «عادت نمی‌کنیم» در سینماهای کشور اکران شود. اما به دلیل آماده نبودن شرایط اکران فیلم «ایستاده در غبار» به تعویق افتاده و در هفته آتی اکران خواهد شد.
حاج احمد متوسلیان فردا نمی‌آیدگروه فرهنگی مشرق- با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است از روز چهارشنبه سه فیلم «ایستاده در غبار»، «ننه نقلی» و «عادت نمی‌کنیم» در سینماهای کشور اکران شود. اما به دلیل آماده نبودن شرایط اکران فیلم «ایستاده در غبار» به تعویق افتاده و در هفته آتی اکران خواهد شد. 

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره علت تعویق اکران این فیلم گفت: با توجه به شرایطی که سازمان سینمایی درباره فیلم های دفاع مقدس در اختیار دفاتر پخش قرار داد امکان نمایش فیلم برای دفتر فیلمیران مهیا شد اما فروش فیلم «اژدها وارد می‌شود» به گونه ای بود که فکر نمی‌کردیم قبل از اتمام 7 هفته کف فروش فیلم تامین نشود و فیلم تعویض شود به همین دلیل احساس کردیم فرصت برای آماده سازی فیلم و شرایط مناسب برای اکران آن داریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 575
موضوعات مرتبط: نظامی , اجتماعی , تاریخی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
معاون وزیر دفاع افغانستان تایید کرد؛
«عبدالجبار قهرمان» کشته شدن سرکرده طالبان افغانستان را در حمله پهپادهای آمریکایی تائید کرد و گفت: از این پس گروه طالبان شاهد اختلافات درونی بیشتری خواهد بود که احتمال می‌رود بنابر این اختلافات طالبان متلاشی شود.

سرکرده طالبان افغانستان کشته شدبه گزارش مشرق، «عبدالجبار قهرمان» معاون وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد «اخترمحمد منصور» رهبر گروه طالبان در نتیجه حمله پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «اخترمحمد منصور» را در یکی از مناطق دور افتاده پاکستان که در نزدیکی مرز با افغانستان قرار دارد، هدف حمله هوایی بوسیله پهپادهای بدون سرنشین قرار داده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده که تاکنون مرگ این رهبر گروه طالبان را در اثر حملات پهپادهای خود تأیید و یا رد نمی‌کند.

طالبان متلاشی می‌شود


معاون وزارت دفاع افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، کشته شدن رهبر گروه طالبان را قطعی اعلام کرد و گفت: «اخترمحمد منصور» در نتیجه این حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، نفوذ گسترده‌ی سازمان مجاهدین خلق در نهادهای قضایی، نظامی و امنیتی آغاز شد و سپاه پاسداران، ارتش، کمیته‌های انقلاب اسلامی و دادستانی انقلاب، هدف نفوذ عناصر خاکستری و بی نام و نشان این سازمان قرار گرفتند.
به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ دو روزی است که در فضای رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور خبری دهان به دهان می‌چرخد. خبر این گونه آغاز شد؛ سردار سعید منتظر المهدی در نشست خبری که عصر روز شنبه 24 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «از دستگیری یکی از عناصر منافقین در کشور آلبانی» خبر داد و افزود: «فرد دستگیرشده در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی نقش داشته است».


به همین دلیل گروه تاریخ مشرق با توجه به ارزش‌گذاری تاریخی این موضوع مطلبی تحت عنوان «چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود» به موضوع انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی پرداخت و شخصیت کلاهی به عنوان عامل نفوذی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را برای مخاطبین خود معرفی نمود.

زهره


با گذشت یک روز از این ماجرا سردار منتظرالمهدی (سخنگوی نیروی انتظامی) در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های رسمی اعلام کرد که فرد دستگیر شده یک زن است. وی در تشریح جزئیات دستگیری یکی از عوامل انفجار ساختمان حزب جمهوری که اخیرا در کشور آلبانی دستگیر شده است اظهار داشت: این خانم به استناد اعلان قرمز (red wanted) صادر شده از سوی اینترپل، دستگیر شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی پیامی به کنفرانس بین‌المللی همصدا با اقصی در تهران اظهار داشت: اسرائیل بزرگ سقوط کرد و دیگر نمی‌تواند مدعی اسرائیل بزرگ از «نیل تا فرات» باشد، این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است.

پروژه «اسرائیل بزرگ» سقوط کرد/ مبارزه فلسطینی‌ها بخاطر مقدسات امت اسلامی استبه گزارش مشرق،«خطر اسرائیل مثل قبل نیست و اسرائیلی‌ها بسیار عقب‌نشینی کرده‌اند عقب‌نشینی آنها نتیجه جهاد، فداکاری‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهای جنبش‌های مقاومت در منطقه است. اسرائیل بزرگ سقوط کرد اسرائیل دیگر نمی‌تواند در جنوب لبنان بماند، نمی‌تواند در غزه بماند و مدعی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات باشد. این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است. اسرائیل بزرگی که لبنان و فلسطین آن را شکست دادند سقوط کرد اما اسرائیل قدرتمند که فلسطین را بجز غزه اشغال کرده و غزه را محاصره کرده است هنوز هم قدرتمند است و دولت‌ها و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و از هر فرصت موجود در حال و آینده استفاده می‌کند.»

از بخشی از پیام مهم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان  به کنفرانس بین‌المللی هم‌صدا با اقصی در تهران است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش اول پیام خود ضمن تقدیر از اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق مردم فلسطین به‌ویژه رئیس اتحادیه خانم دکتر زهرا مصطفوی خواستار اولویت‌بخشی به مسئله فلسطین بین تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
فائزه هاشمی دیدار با بهائیان را یک دیدار عادی با یک دوست خواند و مدعی شد نگاهش به موضوع بهائیان،‌ نگاه حقوق بشری است.

فائزه هاشمی: از دیدار با بهائی‌ها پشیمان نیستم/ ما در ایران به اینها ظلم می‌کنیم!به گزارش مشرق، فائزه هاشمی در گفتگو با یورونیوز در خصوص دیدار با اعضای فرقه ضاله بهائیت گفته که هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیست و کسانی که به این دلیل به او حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.

یورنیوز نوشت: فائزه هاشمی، نماینده سابق مجلس، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده زن و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که هرچند تصور چنین حملاتی را نداشت اما نگران این موج‌ها نیست و این موج‌ها در نهایت به ضرر موج سازان تمام می‌شود.

هاشمی دوم مهرماه سال ۹۱ بازداشت و برای سپری کردن محکومیت خود راهی زندان اوین شده بود. او به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی محکوم شده بود و بعد از سپری کردن دوران محکومیت خود از زندان ازاد شد.

تحت‌فشارهای شدیدتر بوده‌ایم

فائزه هاشمی به آشنایی‌اش با فریبا کمال‌آبادی در زندان اوین اشاره می‌کند و می‌گوید: من دیدن خانم کمال‌آبادی رفتم به دلیل اینکه هم‌بندی من بود و شش ماه با هم زندگی کردیم و بعد از هشت سال برای پنج روز مرخصی آمده و این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است. حیوان که نیستیم در زندگی در دوران‌های مختلف یک چیزهایی وجود دارد که یک سری وظایف اخلاقی و انسانی را بر دوش آدم می‌گذارد و یکسری ارتباطاتی را برقرار می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
جیکاک در کسوت و با لباس روحانی با سوء استفاده از اعتقادات مردم دست به انحراف افکار عمومی و عوام فریبی زد و به این اشخاص ساده لوح و بی‌خبر از همه جا تلقین کرده بود که وطن مشتی خاک بی‌ارزش است باید به فکر بهشت بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ نام «جیکاک» برای مردم مناطق نفت خیز جنوب و خصوصاً مردم مسجدسلیمان و عشایر بختیاری نامی کاملاً آشناست. نامی که به نماد شیادی، نیرنگ بازی و حیله‌گری آن هم از نوع خطرناک آن یعنی انگلیسی تبدیل شده، با گذشت قریب به 60 سال مردم این مناطق به کسانی که به نیرنگ، مکر و حیله و البته سیاستمداری از نوع خاص کلمه مشهورند لقب جیکاک می دهند!

«میجر جیکاک» مامور سازمان اطلاعاتی «اینتلیجنس سرویس» انگلیس بود که سال‌ها در مناطق جنوبی کشور به جاسوسی و اجرای برنامه‌های دولت متبوعش اقدام نمود. وی سالها زیر نظر «آندروود» که با اسامی «ماژور آندروود» و «کلنل آندروود» معروف است، آموزش دیده و تجربه کافی کسب نمود. آندروود چهره مرموز و سیاسی بود که مدتی ریاست بندر بصره را به عهده داشت و با قدرت عجیبی منطقه شط العرب را اداره می‌کرد. چند سال بعد با درجه کلنلی ریاست اداره اطلاعات شرکت نفت انگلیس و ایران را عهده دار گردید و مدتی نیز در تهران در کسوت تاجر فعالیت‌های جاسوسی انگلیس را سازماندهی می کرد.

روایتی از روحانی که مصداق «نفوذ» بود+عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
رهبر انقلاب، وارد‌کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند،«مطلقاً‌ممنوع»خواندند و افزودند:برخی فروشگاه‌ها مقیدند که جز تولید‌داخلی نفروشند که باید به این انسان‌های با غیرت آفرین گفت.

واردات کالایی که مشابه داخلی دارد مطلقاً ممنوع است/ دور دوم انتخابات اهمیتش کمتر از نوبت اول نیست/ آمریکا با «ایران هراسی» کاری می‌کند بانک‌ها با ایران معامله نکنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.

ایشان هچنین با اشاره به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در جمعه همین هفته، همه واجدان شرایط شرکت در این مرحله را، به حضور در انتخابات فراخواندند.

رهبر انقلاب با تشکر از زحمات و تلاشهای جامعه کارگری کشور و اظهار ارادت نسبت به کارگران، کار و تلاش در جامعه را «ارزش» خواندند و گفتند: هر فردی که در جامعه مشغول کار است؛ اعم از مسئول، وزیر، استاد دانشگاه، دانشجو، طلبه، مدیر و دیگران، به معنای عمومی کلمه کارگر است و در واقع، «تولید ارزش» می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
نظرات
سرهنگ چارلز آلوین بکویث به عنوان بنیان‌گذار نیروی «دلتا» در نیروی زمینی ارتش آمریکا، فرماندهی عملیات پنجه عقاب را بر عهده داشت اما شکست در پروژه نجات جاسوسان آمریکایی، آینده و برنامه‌های نظامی‌اش را به طور کامل از بین برد.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، عملیات "پنجه عقاب" و شکست مفتضحانه نیروهای ویژه آمریکا در صحرای طبس در کویر مرکزی ایران داستانی است که اکثر ایرانیان در سنین مختلف به صورت کم و بیش از آن اطلاع دارند. نیروهای عملیات ویژه آمریکا برای آزاد کردن گروگان های خود در لانه جاسوسی تهران، اقدام به یک عملیات سری و مخفیانه کردند که در صحرای طبس این عملیات با شکست مواجه و باعث عقب نشینی مفتضحانه آمریکایی ها از ایران شد؛ موضوعی که جوانب مختلف آن حکایت از اراده ای الهی برای حفظ و تداوم انقلاب و جمهوری اسلامی داشت.

اما شاید کمتر کسی در ایران توجهی به فرمانده میدانی عملیات پنجه عقاب داشته است. سرهنگ «چارلز آلوین بکویث» شخصی بود که فرماندهی نیروهای مهاجم آمریکایی در ایران را بر عهده داشت. سرهنگ بکویث از جمله افسرانی مهم و تاثیرگذار در تاریخ ارتش آمریکا به حساب می آید و پایه گذار یکی از معروفترین یگان های ارتش آمریکا یعنی نیروی دلتا است.

 

آشنایی با فرمانده نظامیان مهاجم آمریکایی به ایران+عکس
سرهنگ چارلز آلوین بکویث
تعداد بازدید از این مطلب: 314
موضوعات مرتبط: نظامی , قرآنی , تاریخی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، برداشت.

آثار و پیامدهای عقب نشینی گام‌به‌گام در برابر نظام سلطه

به گزارش مشرق، مقام معظم رهبری در بیانات روز اول سال در حرم مطهر رضوی (ع)، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند؛ که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، کنار زد.

بنا به فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی (
مدّ ظلّه العالی)، دشمنان و عوامل سرسپرده داخلی آن‌ها، سعی می‌کنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و سپس توسط آنان به افکار عمومی جامعه منتقل کنند که: برای اینکه ما بتوانیم راحت زندگی کنیم؛ بایستی در کشور و نحوه اداره آن، تغییراتی به‌وجود بیاید.

از منظر معظم له، معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی‌ای که به حکم اسلام و به حکم برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها پایبند است، صرفِ‌نظر کند؛ تا دل نظام سلطه را نرم نموده و از سر ترحم، به ملت ایران، گوشه نظری بیاندازند؛ تا اوضاع مردم بهتر شود!!
تعداد بازدید از این مطلب: 1411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
شیخ محمد خیابانی، عالم و مجاهد بزرگ معاصر، پس از گذراندن تحصیلات و درآمدن به کسوت روحانیت با خاندان خامنه‌ای‌ها وصلت کرد.
به گزارش مشرق، امروز 17 فروردین مصادف با سالگرد قیام مردم تبریز به رهبری شیخ محمد خیابانی در سال 1299 علیه استبداد و استعمار انگلیس است. به همین مناسبت، کانال تلگرام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، خاطره‌ای از ایشان نقل کرده است که حاوی نکات جالب توجهی می‌باشد:


سه روایت ویژه از رهبر انقلاب درباره شیخ محمد خیابانی و قیام مردم تبریز علیه استبداد و استعمار

1«آقاى شيخ محمد خيابانى شوهر عمه‌ى ماست... پدرم شاهد قضاياى مشروطه بوده؛ ايشان در مشروطه بوده؛ با باقرخان هم‌محله‌اند. باقرخان مال محله‌ى خيابان است - كه محمد خيابانى هم مال همان محله‌اند - پدر ما هم مال همان محله‌اند... خيابان يك محله‌اى است در تبريز؛ محله‌اى است كه الان هم به يك شكل محله و اينها نيست؛ تنها خيابانى بوده كه آن زمانها در تبريز وجود داشته و در قسمتى از اين خيابان كوچه‌اى است به نام قرباغلار كوچه سى؛ الان هم هست كوچه‌ى قرباغى‌ها، كه منزل شيخ محمد خيابانى و همچنين منزل پدربزرگ ما، مرحوم حاج سيد حسين خامنه‌اى - كه پيش‌نماز مسجد جامع بود.» ۱۳۶۴/۰۳/۰۱
تعداد بازدید از این مطلب: 784
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
«پير سالينجر» در كتاب «آمريكا در بند» درباره ديدار لوبرانی با شاه مي نويسد: «واكنش آمريكايي‌ها در برابر هشدار اسرائيلي‌ها مبني بر رو به پايان بودن روزهاي شاه، دليلي بر اين مدعاست كه آنها در شناخت رو به زوال بودن حكومت شاه كند بودند.»

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ روز دوم فروردین 1357 شاه كه در جزيره كيش به سر مي برد «يوري لوبراني» سرپرست هيأت اسرائيلي اعزامي به تهران را به حضور پذيرفت. چند هفته بعد از این ملاقات لوبراني که به اسرائیل بازگشته بود در تل آويو به موشه دايان گفت كه او اطمينان دارد كار شاه تمام است. اين پيش بيني اطلاعاتي بلافاصله به آمريكا مخابره شد. اما عکس العمل آمريكا به سخنان لوبراني منفی بود.

ايالات متحده گفته بود «نگراني لوبرانی توخالي است. زیرا شاه 10 تا 15 سال ديگر در رأس حكومت ایران باقي خواهد ماند.» (1)

«پير سالينجر» در كتاب «آمريكا در بند» درباره ديدار لوبرانی با شاه مي نويسد: «واكنش آمريكايي‌ها در برابر هشدار اسرائيلي‌ها مبني بر رو به پايان بودن روزهاي شاه، دليلي بر اين مدعاست كه آنها در شناخت رو به زوال بودن حكومت شاه كند بودند.»

کیش

تعداد بازدید از این مطلب: 283
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
ساپْرَک فرزند نامشروع افزایش مناسبات سعودی- صهیونیستی- آمریکایی برای ایجاد خاورمیانه جدید متناسب با رویکردهای غربی- صهیونیستی و سایکس‌پیکو 2 در منطقه غرب آسیاست.

ساپرک چیست/ خانمی که سعودی‌ها دوست دارند رئیس‌جمهور شود +عکس ((چرا آل‌سعود از ریاست یک خانم حمایت می‌کند))

گروه بین‌الملل مشرق - ورود لابی‌های سرمایه داری در مسیر هدایت و کنترل افکار عمومی در آمریکا موضوع تازه‌ای نیست. خاندان‌های قدرت و ثروت شناخته شده آمریکایی همواره حمایت‌های سیاسی و مالی خود را معطوف به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نموده و در زمینه‌های تبلیغاتی حضور گسترده در انتخابات مختلف آمریکا دارند تا در آینده بتوانند از مهره های وارداتی خود در عرصه تصمیم‌گیری‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی استفاده نمایند. اما موضوع تازه دیگری که این روزها در همین راستا خود را در عرصه سیاسی آمریکا نشان می‌دهد، تشکیل لابی سعودی در آمریکا با اهداف ویژه است.  

 
خاندان حاکم عربستان سعودی در سایه ماجراجویی‌های اخیر خود در منطقه به دنبال تضمین‌های بیشتر برای تکیه به آمریکا جهت استمرار حاکمیت خود در عربستان سعودی است. پادشاه جدید عربستان که بر اساس رویکردهای ایدئولوگ و افراطی خود و حامیانش کمتر از پادشاه گذشته از حمایت آمریکایی ها برخوردار است، آن ها همچنین به دنبال پر کردن خلأ ناشی از حدف برخی بازیگران بین‌المللی نظیر بندر بن سلطان از دایره تصمیم سازی عربستان بر آمده و نیاز و ضرورت احیای مجدد مراکز ثقل استراتژیک عربستان در آمریکا را احساس می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود