آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 603
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 613
بازدید ماه : 4588
بازدید سال : 9988
بازدید کلی : 150297

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
برای هر حاکم و دولتمردی عده‌ای یاران خاصّ و نزدیک وجود دارد که برخی از این افراد به امتیازخواهی و ویژه خواری تمایل فراوان دارند.

سرویس سیاست مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

********

آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟/ پشت پرده فروش بوئینگ به ایران/ شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: گمانم مدتی است آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است. وقتی می‌خواهد بدعهدی امریکا در برجام را توجیه کند، به دامن قرارداد الجزایر و قطعنامه 598 پناه می‌برد غافل از اینکه در اینجا پیش پرداختی به بزرگی تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران پیشاپیش پرداخت شده است. وقتی می‌خواهد حقوق‌های نجومی تاجر-مدیرهای دولتی را توجیه کند، پای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات را به میان می‌کشد غافل از اینکه مسئول مستقیم این وضعیت روسای سازمان‌ها و نهادهای وابسته به دولت‌اند. وقتی عربستان سعودی پایش را از گلیمش درازتر می‌کند دعوت به مدارا و تدبیر می‌کنند غافل از اینکه "تدبیر" 3 سال گذشته کار را به اینجا کشانده است. نمونه‌های دیگری هم می‌توان یافت. ظاهراً کمک فکری بیشتری لازم دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
مشکل بزرگ و اساسی فرهنگ کشور در همین نکته است که گویی کار بدست کسانی در وادی فرهنگ افتاده که خود را به خواب زده اند و هرچه در گوش ایشان فریاد خطر سر می دهند بیشتر ناشنوا شده و بیشتر به کما می روند.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - پس از سخنان رهبری با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ابراز نگرانی ایشان در باب فرهنگ و مسائل فرهنگی کشور؛ مجلس این دوره با انفعال شدید خود در مواجهه با داوطلبی برای عضویت در کمیسیون فرهنگی، نشان داد که گویی قرار نیست «ولنگاری فرهنگی» که دغدغه و سبب نگرانی رهبر معظم انقلاب است به دست مجلس حل شود. با این وضع این سوال مهم مطرح است که معضل «ولنگاری فرهنگی» باید در چه مقطعی و به دست چه گروهی حل شود؟

روز یکشنبه بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مردم در میان فرمایشاتشان به بیان دغدغه های فرهنگی خود پرداختند و اینگونه ابراز نگرانی خود را به گوش نمایندگان ملت رساندند که: مسئله‌ی فرهنگ، مسئله‌ی مهمی است و در بلندمدت از اقتصاد مهم‌تر است، من در مسئله‌ی فرهنگ احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ چه در تولید کالاهای فرهنگی مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی.

بیانات رهبری خبر از یک قحطی فرهنگی می دهد!

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سلیمی‌نمین گفت: آقای هاشمی در بعضی جاها تحلیل‌های متفاوت و اساسی با امام(ره) دارد و می‌گوید؛ اولین بار که جسارت کردم به امام بر سر بحث بنی‌صدر بود.

به گزارش مشرق، نشست نقد و بررسی کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی به نویسندگی شیرعلی‌نیا با حضور مؤلف، عباس سلیمی‌نمین و حسن بهشتی‌پور برگزار شد. 

سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ابتدای این نشست با بیان اینکه نقد چنین اثر ارزشمندی به معنای نادیده‌ گرفتن زحمات تولید این اثر نیست، یادآور شد: این نشست به دلیل پاسداشت و گرامیداشت این زحمات است و قطعاً دوستان مؤلف دنبال این بودند که نظرات منتقدان خود را گردآوری کنند و الان برای بهبود تدوین خود در آثار آینده استفاده کنند.

وی با اشاره به مقدمه این کتاب اظهار داشت: نویسنده در مقدمه تلاش کرده‌ چهره‌ بی‌طرفی از خود ترسیم کند و این‌گونه نشان دهد که به مسائل و رخ‌دادها نگاه بی‌طرفانه داشته، اما این بی‌طرفی در مقدمه کتاب مشهود نیست و در متن کتاب نیز بارها نقد شده، به طوری که می‌توان گفت مولف این مطلب را نادیده گرفته است. 

ماجرای اولین جسارت هاشمی به امام/ هاشمی حاضر نیست انتقاداتی که درباره خانواده‌اش صورت می‌گیرد را بپذیرد
تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌جمهوری آلمان/ اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه سپاه قدس/ تیراندازی در آبادان و انفجار در سیستان‌وبلوچستان/ افطاری دادن در شهرداری تهران ممنوع شد/ معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال زندانی شدکیهان

گزارش مستند کیهان بازی نفاق جدید را به هم ریخت

گزارش کیهان در افشای پشت پرده بازی محافل رسانه‌ای دولت با حاشیه‌ها و فراموشی وعده‌ها، این محافل را به تب و تاب انداخته است.

کیهان در گزارش «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» تصریح کرد که ملاقات برادر رئیس جمهور و امثال صفدر حسینی با یک مجرم آزاد شده فتنه 88 یا بزرگ‌نمایی رسانه ای شجریان و اظهار حسرت نسبت به پخش نشدن آواز ربنای شجریان از سوی روزنامه ایران، بازی‌های سرگرم کننده در جهت فراموشی وعده رونق و گشایش اقتصادی به واسطه بستن با کدخدا (آمریکا) است چه اینکه با وجود امتیازهای واگذار شده بی‌شمار در برجام به غرب، کمترین اتفاقی در حوزه اقتصاد و کسب و کار رخ نداده و حالا که مردم در حال مطالبه هستند، افراطیون با امثال شجریان و تاج‌زاده می‌خواهند موضوع و مسئله اصلی را به فراموشی بسپارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
امروز اگر بی‌بی‌سی جاعل تاریخ انقلاب شده است، زمینه این نفوذ تاریخی و فرهنگی را کسانی فراهم کرده‌اند که خود را در بطن انقلاب و از یاران امام می‌دانند اما امام را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف و تحریف می‌کنند.

چه کسانی زمینه خارجی تحریف تاریخی شخصیت امام (رة) را فراهم کردند؟گروه سیاست مشرق - خبرسازی و جعل سند از سوی «بنگاه خبرپراکنی انگلیس» (بی‌بی‌سی)، یکی از مصداق‌های بارز نفوذ است. نفوذی که با تحریف تاریخ و هدف قرار دادن شخصیت والای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است. استحاله شخصیت امام و تقلیل امام انقلابی به امام سازشکار از جمله دسیسه‌های رسانه‌ای روباه پیر برای تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است. موضوعی که حتی «گری سیک» عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا نیزبا آن مشکل دارد و با گزینشی و غیر واقعی خواندن بخش‌هایی از گزارش شبکه بی بی سی تصریح می‌کند: « در آن زمان کسی از اظهارات امام خمینی(ره) برداشت ادامه روابط نزدیک با آمریکا را نداشت [1]

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
با انتخاب آیت الله سیدعلی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب این مسئله مطرح بود که ایشان در کجا مستقر شوند. یک پیشنهاد برای مقر رهبری جماران بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ زمستان سال 58 در آستانه برگزاري اولين انتخابات رياست جمهوري بيماري قلبي بر امام راحل عارض شد و شبانه ايشان را از قم به تهران انتقال دادند و در بيمارستان قلب در خيابان وليعصر(عج) تهران بستري شد. پس از دو ماه بهبود پيدا كرد و پزشكان صلاح نديدند كه امام دوباره در قم اقامت كند و تأكيد نمودند كه در اطراف بيمارستان قلب منزلي براي امام گرفته شود و علاوه بر آن به تشخيص پزشكان الزاماً مي بايست در شمال تهران كه از هواي مناسب برخوردار است سكونت داشته باشند، همراهان امام راحل پس از تحقيق و تفحص موفق به تهيه منزلي مناسب در اطراف بيمارستان نشدند. در نتيجه در خيابان دربند جايي به دست آوردند و تجهيز كردند ولي امام راحل از بدو ورود آنجا را مناسب نديدند. يكي از اشكالات عبارت بود از اينكه هنگامي كه مردم براي ملاقات مي‌آمدند ديدار امام با مردم بسيار فاصله داشت و علاوه بر آن وضعيت ساختمان به گونه اي بود كه با روحيه امام جور نبود، لذا مكرر بر تغيير محل سكونت اصرار تأكيد مي‌ورزيدند و پس از مدتي تهديد كردند كه «اگر برايم منزل مناسبي پيدا نكنيد، به قم مي روم.»

بیت رهبری را چه کسی ساخت

تعداد بازدید از این مطلب: 1416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است از روز چهارشنبه سه فیلم «ایستاده در غبار»، «ننه نقلی» و «عادت نمی‌کنیم» در سینماهای کشور اکران شود. اما به دلیل آماده نبودن شرایط اکران فیلم «ایستاده در غبار» به تعویق افتاده و در هفته آتی اکران خواهد شد.
حاج احمد متوسلیان فردا نمی‌آیدگروه فرهنگی مشرق- با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است از روز چهارشنبه سه فیلم «ایستاده در غبار»، «ننه نقلی» و «عادت نمی‌کنیم» در سینماهای کشور اکران شود. اما به دلیل آماده نبودن شرایط اکران فیلم «ایستاده در غبار» به تعویق افتاده و در هفته آتی اکران خواهد شد. 

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره علت تعویق اکران این فیلم گفت: با توجه به شرایطی که سازمان سینمایی درباره فیلم های دفاع مقدس در اختیار دفاتر پخش قرار داد امکان نمایش فیلم برای دفتر فیلمیران مهیا شد اما فروش فیلم «اژدها وارد می‌شود» به گونه ای بود که فکر نمی‌کردیم قبل از اتمام 7 هفته کف فروش فیلم تامین نشود و فیلم تعویض شود به همین دلیل احساس کردیم فرصت برای آماده سازی فیلم و شرایط مناسب برای اکران آن داریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 575
موضوعات مرتبط: نظامی , اجتماعی , تاریخی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
معاون وزیر دفاع افغانستان تایید کرد؛
«عبدالجبار قهرمان» کشته شدن سرکرده طالبان افغانستان را در حمله پهپادهای آمریکایی تائید کرد و گفت: از این پس گروه طالبان شاهد اختلافات درونی بیشتری خواهد بود که احتمال می‌رود بنابر این اختلافات طالبان متلاشی شود.

سرکرده طالبان افغانستان کشته شدبه گزارش مشرق، «عبدالجبار قهرمان» معاون وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد «اخترمحمد منصور» رهبر گروه طالبان در نتیجه حمله پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «اخترمحمد منصور» را در یکی از مناطق دور افتاده پاکستان که در نزدیکی مرز با افغانستان قرار دارد، هدف حمله هوایی بوسیله پهپادهای بدون سرنشین قرار داده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده که تاکنون مرگ این رهبر گروه طالبان را در اثر حملات پهپادهای خود تأیید و یا رد نمی‌کند.

طالبان متلاشی می‌شود


معاون وزارت دفاع افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، کشته شدن رهبر گروه طالبان را قطعی اعلام کرد و گفت: «اخترمحمد منصور» در نتیجه این حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، نفوذ گسترده‌ی سازمان مجاهدین خلق در نهادهای قضایی، نظامی و امنیتی آغاز شد و سپاه پاسداران، ارتش، کمیته‌های انقلاب اسلامی و دادستانی انقلاب، هدف نفوذ عناصر خاکستری و بی نام و نشان این سازمان قرار گرفتند.
به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ دو روزی است که در فضای رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور خبری دهان به دهان می‌چرخد. خبر این گونه آغاز شد؛ سردار سعید منتظر المهدی در نشست خبری که عصر روز شنبه 24 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «از دستگیری یکی از عناصر منافقین در کشور آلبانی» خبر داد و افزود: «فرد دستگیرشده در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی نقش داشته است».


به همین دلیل گروه تاریخ مشرق با توجه به ارزش‌گذاری تاریخی این موضوع مطلبی تحت عنوان «چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود» به موضوع انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی پرداخت و شخصیت کلاهی به عنوان عامل نفوذی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را برای مخاطبین خود معرفی نمود.

زهره


با گذشت یک روز از این ماجرا سردار منتظرالمهدی (سخنگوی نیروی انتظامی) در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های رسمی اعلام کرد که فرد دستگیر شده یک زن است. وی در تشریح جزئیات دستگیری یکی از عوامل انفجار ساختمان حزب جمهوری که اخیرا در کشور آلبانی دستگیر شده است اظهار داشت: این خانم به استناد اعلان قرمز (red wanted) صادر شده از سوی اینترپل، دستگیر شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی پیامی به کنفرانس بین‌المللی همصدا با اقصی در تهران اظهار داشت: اسرائیل بزرگ سقوط کرد و دیگر نمی‌تواند مدعی اسرائیل بزرگ از «نیل تا فرات» باشد، این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است.

پروژه «اسرائیل بزرگ» سقوط کرد/ مبارزه فلسطینی‌ها بخاطر مقدسات امت اسلامی استبه گزارش مشرق،«خطر اسرائیل مثل قبل نیست و اسرائیلی‌ها بسیار عقب‌نشینی کرده‌اند عقب‌نشینی آنها نتیجه جهاد، فداکاری‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهای جنبش‌های مقاومت در منطقه است. اسرائیل بزرگ سقوط کرد اسرائیل دیگر نمی‌تواند در جنوب لبنان بماند، نمی‌تواند در غزه بماند و مدعی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات باشد. این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است. اسرائیل بزرگی که لبنان و فلسطین آن را شکست دادند سقوط کرد اما اسرائیل قدرتمند که فلسطین را بجز غزه اشغال کرده و غزه را محاصره کرده است هنوز هم قدرتمند است و دولت‌ها و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و از هر فرصت موجود در حال و آینده استفاده می‌کند.»

از بخشی از پیام مهم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان  به کنفرانس بین‌المللی هم‌صدا با اقصی در تهران است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش اول پیام خود ضمن تقدیر از اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق مردم فلسطین به‌ویژه رئیس اتحادیه خانم دکتر زهرا مصطفوی خواستار اولویت‌بخشی به مسئله فلسطین بین تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
فائزه هاشمی دیدار با بهائیان را یک دیدار عادی با یک دوست خواند و مدعی شد نگاهش به موضوع بهائیان،‌ نگاه حقوق بشری است.

فائزه هاشمی: از دیدار با بهائی‌ها پشیمان نیستم/ ما در ایران به اینها ظلم می‌کنیم!به گزارش مشرق، فائزه هاشمی در گفتگو با یورونیوز در خصوص دیدار با اعضای فرقه ضاله بهائیت گفته که هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیست و کسانی که به این دلیل به او حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.

یورنیوز نوشت: فائزه هاشمی، نماینده سابق مجلس، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده زن و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که هرچند تصور چنین حملاتی را نداشت اما نگران این موج‌ها نیست و این موج‌ها در نهایت به ضرر موج سازان تمام می‌شود.

هاشمی دوم مهرماه سال ۹۱ بازداشت و برای سپری کردن محکومیت خود راهی زندان اوین شده بود. او به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی محکوم شده بود و بعد از سپری کردن دوران محکومیت خود از زندان ازاد شد.

تحت‌فشارهای شدیدتر بوده‌ایم

فائزه هاشمی به آشنایی‌اش با فریبا کمال‌آبادی در زندان اوین اشاره می‌کند و می‌گوید: من دیدن خانم کمال‌آبادی رفتم به دلیل اینکه هم‌بندی من بود و شش ماه با هم زندگی کردیم و بعد از هشت سال برای پنج روز مرخصی آمده و این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است. حیوان که نیستیم در زندگی در دوران‌های مختلف یک چیزهایی وجود دارد که یک سری وظایف اخلاقی و انسانی را بر دوش آدم می‌گذارد و یکسری ارتباطاتی را برقرار می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
جیکاک در کسوت و با لباس روحانی با سوء استفاده از اعتقادات مردم دست به انحراف افکار عمومی و عوام فریبی زد و به این اشخاص ساده لوح و بی‌خبر از همه جا تلقین کرده بود که وطن مشتی خاک بی‌ارزش است باید به فکر بهشت بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ نام «جیکاک» برای مردم مناطق نفت خیز جنوب و خصوصاً مردم مسجدسلیمان و عشایر بختیاری نامی کاملاً آشناست. نامی که به نماد شیادی، نیرنگ بازی و حیله‌گری آن هم از نوع خطرناک آن یعنی انگلیسی تبدیل شده، با گذشت قریب به 60 سال مردم این مناطق به کسانی که به نیرنگ، مکر و حیله و البته سیاستمداری از نوع خاص کلمه مشهورند لقب جیکاک می دهند!

«میجر جیکاک» مامور سازمان اطلاعاتی «اینتلیجنس سرویس» انگلیس بود که سال‌ها در مناطق جنوبی کشور به جاسوسی و اجرای برنامه‌های دولت متبوعش اقدام نمود. وی سالها زیر نظر «آندروود» که با اسامی «ماژور آندروود» و «کلنل آندروود» معروف است، آموزش دیده و تجربه کافی کسب نمود. آندروود چهره مرموز و سیاسی بود که مدتی ریاست بندر بصره را به عهده داشت و با قدرت عجیبی منطقه شط العرب را اداره می‌کرد. چند سال بعد با درجه کلنلی ریاست اداره اطلاعات شرکت نفت انگلیس و ایران را عهده دار گردید و مدتی نیز در تهران در کسوت تاجر فعالیت‌های جاسوسی انگلیس را سازماندهی می کرد.

روایتی از روحانی که مصداق «نفوذ» بود+عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
رهبر انقلاب، وارد‌کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند،«مطلقاً‌ممنوع»خواندند و افزودند:برخی فروشگاه‌ها مقیدند که جز تولید‌داخلی نفروشند که باید به این انسان‌های با غیرت آفرین گفت.

واردات کالایی که مشابه داخلی دارد مطلقاً ممنوع است/ دور دوم انتخابات اهمیتش کمتر از نوبت اول نیست/ آمریکا با «ایران هراسی» کاری می‌کند بانک‌ها با ایران معامله نکنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.

ایشان هچنین با اشاره به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در جمعه همین هفته، همه واجدان شرایط شرکت در این مرحله را، به حضور در انتخابات فراخواندند.

رهبر انقلاب با تشکر از زحمات و تلاشهای جامعه کارگری کشور و اظهار ارادت نسبت به کارگران، کار و تلاش در جامعه را «ارزش» خواندند و گفتند: هر فردی که در جامعه مشغول کار است؛ اعم از مسئول، وزیر، استاد دانشگاه، دانشجو، طلبه، مدیر و دیگران، به معنای عمومی کلمه کارگر است و در واقع، «تولید ارزش» می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
نظرات
سرهنگ چارلز آلوین بکویث به عنوان بنیان‌گذار نیروی «دلتا» در نیروی زمینی ارتش آمریکا، فرماندهی عملیات پنجه عقاب را بر عهده داشت اما شکست در پروژه نجات جاسوسان آمریکایی، آینده و برنامه‌های نظامی‌اش را به طور کامل از بین برد.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، عملیات "پنجه عقاب" و شکست مفتضحانه نیروهای ویژه آمریکا در صحرای طبس در کویر مرکزی ایران داستانی است که اکثر ایرانیان در سنین مختلف به صورت کم و بیش از آن اطلاع دارند. نیروهای عملیات ویژه آمریکا برای آزاد کردن گروگان های خود در لانه جاسوسی تهران، اقدام به یک عملیات سری و مخفیانه کردند که در صحرای طبس این عملیات با شکست مواجه و باعث عقب نشینی مفتضحانه آمریکایی ها از ایران شد؛ موضوعی که جوانب مختلف آن حکایت از اراده ای الهی برای حفظ و تداوم انقلاب و جمهوری اسلامی داشت.

اما شاید کمتر کسی در ایران توجهی به فرمانده میدانی عملیات پنجه عقاب داشته است. سرهنگ «چارلز آلوین بکویث» شخصی بود که فرماندهی نیروهای مهاجم آمریکایی در ایران را بر عهده داشت. سرهنگ بکویث از جمله افسرانی مهم و تاثیرگذار در تاریخ ارتش آمریکا به حساب می آید و پایه گذار یکی از معروفترین یگان های ارتش آمریکا یعنی نیروی دلتا است.

 

آشنایی با فرمانده نظامیان مهاجم آمریکایی به ایران+عکس
سرهنگ چارلز آلوین بکویث
تعداد بازدید از این مطلب: 314
موضوعات مرتبط: نظامی , قرآنی , تاریخی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، برداشت.

آثار و پیامدهای عقب نشینی گام‌به‌گام در برابر نظام سلطه

به گزارش مشرق، مقام معظم رهبری در بیانات روز اول سال در حرم مطهر رضوی (ع)، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند؛ که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، کنار زد.

بنا به فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی (
مدّ ظلّه العالی)، دشمنان و عوامل سرسپرده داخلی آن‌ها، سعی می‌کنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و سپس توسط آنان به افکار عمومی جامعه منتقل کنند که: برای اینکه ما بتوانیم راحت زندگی کنیم؛ بایستی در کشور و نحوه اداره آن، تغییراتی به‌وجود بیاید.

از منظر معظم له، معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی‌ای که به حکم اسلام و به حکم برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها پایبند است، صرفِ‌نظر کند؛ تا دل نظام سلطه را نرم نموده و از سر ترحم، به ملت ایران، گوشه نظری بیاندازند؛ تا اوضاع مردم بهتر شود!!
تعداد بازدید از این مطلب: 1411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
شیخ محمد خیابانی، عالم و مجاهد بزرگ معاصر، پس از گذراندن تحصیلات و درآمدن به کسوت روحانیت با خاندان خامنه‌ای‌ها وصلت کرد.
به گزارش مشرق، امروز 17 فروردین مصادف با سالگرد قیام مردم تبریز به رهبری شیخ محمد خیابانی در سال 1299 علیه استبداد و استعمار انگلیس است. به همین مناسبت، کانال تلگرام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، خاطره‌ای از ایشان نقل کرده است که حاوی نکات جالب توجهی می‌باشد:


سه روایت ویژه از رهبر انقلاب درباره شیخ محمد خیابانی و قیام مردم تبریز علیه استبداد و استعمار

1«آقاى شيخ محمد خيابانى شوهر عمه‌ى ماست... پدرم شاهد قضاياى مشروطه بوده؛ ايشان در مشروطه بوده؛ با باقرخان هم‌محله‌اند. باقرخان مال محله‌ى خيابان است - كه محمد خيابانى هم مال همان محله‌اند - پدر ما هم مال همان محله‌اند... خيابان يك محله‌اى است در تبريز؛ محله‌اى است كه الان هم به يك شكل محله و اينها نيست؛ تنها خيابانى بوده كه آن زمانها در تبريز وجود داشته و در قسمتى از اين خيابان كوچه‌اى است به نام قرباغلار كوچه سى؛ الان هم هست كوچه‌ى قرباغى‌ها، كه منزل شيخ محمد خيابانى و همچنين منزل پدربزرگ ما، مرحوم حاج سيد حسين خامنه‌اى - كه پيش‌نماز مسجد جامع بود.» ۱۳۶۴/۰۳/۰۱
تعداد بازدید از این مطلب: 784
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
«پير سالينجر» در كتاب «آمريكا در بند» درباره ديدار لوبرانی با شاه مي نويسد: «واكنش آمريكايي‌ها در برابر هشدار اسرائيلي‌ها مبني بر رو به پايان بودن روزهاي شاه، دليلي بر اين مدعاست كه آنها در شناخت رو به زوال بودن حكومت شاه كند بودند.»

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ روز دوم فروردین 1357 شاه كه در جزيره كيش به سر مي برد «يوري لوبراني» سرپرست هيأت اسرائيلي اعزامي به تهران را به حضور پذيرفت. چند هفته بعد از این ملاقات لوبراني که به اسرائیل بازگشته بود در تل آويو به موشه دايان گفت كه او اطمينان دارد كار شاه تمام است. اين پيش بيني اطلاعاتي بلافاصله به آمريكا مخابره شد. اما عکس العمل آمريكا به سخنان لوبراني منفی بود.

ايالات متحده گفته بود «نگراني لوبرانی توخالي است. زیرا شاه 10 تا 15 سال ديگر در رأس حكومت ایران باقي خواهد ماند.» (1)

«پير سالينجر» در كتاب «آمريكا در بند» درباره ديدار لوبرانی با شاه مي نويسد: «واكنش آمريكايي‌ها در برابر هشدار اسرائيلي‌ها مبني بر رو به پايان بودن روزهاي شاه، دليلي بر اين مدعاست كه آنها در شناخت رو به زوال بودن حكومت شاه كند بودند.»

کیش

تعداد بازدید از این مطلب: 283
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
ساپْرَک فرزند نامشروع افزایش مناسبات سعودی- صهیونیستی- آمریکایی برای ایجاد خاورمیانه جدید متناسب با رویکردهای غربی- صهیونیستی و سایکس‌پیکو 2 در منطقه غرب آسیاست.

ساپرک چیست/ خانمی که سعودی‌ها دوست دارند رئیس‌جمهور شود +عکس ((چرا آل‌سعود از ریاست یک خانم حمایت می‌کند))

گروه بین‌الملل مشرق - ورود لابی‌های سرمایه داری در مسیر هدایت و کنترل افکار عمومی در آمریکا موضوع تازه‌ای نیست. خاندان‌های قدرت و ثروت شناخته شده آمریکایی همواره حمایت‌های سیاسی و مالی خود را معطوف به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نموده و در زمینه‌های تبلیغاتی حضور گسترده در انتخابات مختلف آمریکا دارند تا در آینده بتوانند از مهره های وارداتی خود در عرصه تصمیم‌گیری‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی استفاده نمایند. اما موضوع تازه دیگری که این روزها در همین راستا خود را در عرصه سیاسی آمریکا نشان می‌دهد، تشکیل لابی سعودی در آمریکا با اهداف ویژه است.  

 
خاندان حاکم عربستان سعودی در سایه ماجراجویی‌های اخیر خود در منطقه به دنبال تضمین‌های بیشتر برای تکیه به آمریکا جهت استمرار حاکمیت خود در عربستان سعودی است. پادشاه جدید عربستان که بر اساس رویکردهای ایدئولوگ و افراطی خود و حامیانش کمتر از پادشاه گذشته از حمایت آمریکایی ها برخوردار است، آن ها همچنین به دنبال پر کردن خلأ ناشی از حدف برخی بازیگران بین‌المللی نظیر بندر بن سلطان از دایره تصمیم سازی عربستان بر آمده و نیاز و ضرورت احیای مجدد مراکز ثقل استراتژیک عربستان در آمریکا را احساس می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
توکلی‌زاده در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال 94 شاهد بزرگی بر دروغ بودن تهمت تقلب در سال 88 است. وقت آن نشده که بطور صریح از امانتداری نظام جمهوری اسلامی دفاع کنید؟

به گزارش مشرق،محمد امین توکلی‌زاده از فعالان سیاسی یادداشتی خطاب به محمدرضا عارف کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عارف

نماینده منتخب مردم تهران

ضمن تبریک پیروزی جنابعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای شما در خدمت به مردم، سؤالاتی به ذهنمان می‌رسد که انتظار داریم با توجه به سبقه دانشگاهی و تدین شما با پاسخ‌های درخوری مواجه گردیم.

1- در تهران شما اکثریت آرا را کسب نمودید. اما آیا خود را فقط نماینده طرفداران اصلاحات می‌دانید یا براساس قانون خود را نماینده کل مردم می‌دانید؟ به‌صورت صریح‌تر آیا قرار است مطالبات سیاسی حزب خود را دنبال کنید یا اینکه مطالبات واقعی مردم را دنبال خواهید کرد؟

2- به نظر شما چرا حتی رأی‌دهندگان به آقای روحانی هم در تهران حاضر نشدند ب

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
با سست‌تر شدن قبضه سلمان بر قدرت، چند رویداد در عرصه سیاسی عربستان سعودی بسیار محتمل خواهد بود؛ تشدید درگیری‌ها درون خاندان سلطنتی، درگرفتن آتش جنگ خارجی و در گرفتن شورش‌های داخلی.

گروه بین‌الملل مشرق - در 22 سپتامبر سال گذشته، نامه ای به مطبوعات درز کرد که یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان خطاب به سایر شاهزادگان سعودی نوشته و خواستار «تغییر» برای جلوگیری از سقوط حکومت سعودی شده است.

آیا آل سعود به پایان سلام می کند؟

نویسنده نامه، یکی از نوه‌های ملک عبدالعزیز، بنیانگذار پادشاهی سعودی بود و شاه سلمان را به دلیل ایجاد مشکلات غیرمنتظره که ادامه حیات سلطنت را با چالش مواجه کرده است، سرزنش می کرد:

«ما نمی‌توانیم جلوی خالی‌شدن خزانه، ناپختگی سیاسی و خطرات نظامی را بگیریم، مگر این که شیوه‌های تصمیم‌گیری را عوض کنیم، حتی اگر لازمه آن تغییر شخص شاه باشد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
حاج فرج با کلی کار ناتمام رفت و مخاطبان ایرانی و مسلمان خود را در سراسر خاورمیانه از بازروایی راستین قصص قرآنی‌اش مسرور می‌شدند ناکام گذاشت، زهر این ناکامی، همچون تیغه دو سویه است، نیمی از آن او و نیمی از آن ما.

گروه فرهنگی مشرق- تلخی خبر وفات حاج فرج سلحشور چون زهر هلاهل است، گویی جوانی بیست و اندی ساله و ناکام از جهان زندگان رخت بر بربسته است. والله این واژه ناکام در فرهنگ ما کاربرد درستی ندارد که برای هر جوانی که در ایام سبز زندگی با دارفانی وداع می کند به کار برده می شود.

برای هر هنرمندی چون حاج فرج که کوله ساخت سریال موسی (ع) را بر زمین گذاشت و رفت، هر سن و سالی مصداق جوانی است. جوانی هر هنرمندی زمانیست که کوله و توشه اش برای به ثمر رسیدن فراهم است اما به مقصد و ثمر نمی رسد، مثل علی حاتمی که پروژه فیلم محمد (ص) به ثمر نرسید پهلوانش تختی اش به ثمر نرسید.

انخاب

تعداد بازدید از این مطلب: 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
دستگیری محمدباقر نمازی با هدف کشف لایه‌های پیچیده شبکه فساد اقتصادی و اطلاعاتی گسترده مرتبط با انگلیس و آمریکا در ایران صورت گرفت. دو رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی و رویترز تلاش کردند ضربه امنیتی بزرگ واردشده را تحریف کنند.
به گزارش مشرق، دو رسانه انگلیسی بی بی سی و رویترز طی دو روز گذشته تلاش کردند ضربه امنیتی بزرگ وارد شده به شبکه فساد اقتصادی و خرابکاری امنیتی انگلیس و امریکا در ایران را تحریف کنند.

این رسانه ها در ساعات ابتدایی دیروز بدون اشاره به سابقه فرد بازداشت شده (محمدباقر نمازی) تلاش کردند تا این بازداشت را صرفا مرتبط با دستگيري چندماه قبل یکی از پسرهای ایرانی-آمریکایی وی جلوه بدهند در حالی که اطلاعات موجود نشان می دهد مسئله بسیار فراتر از این است.


محمد باقر نمازی کیست و شاه ماهی شبکه انگلیس چگونه به تور افتاد؟

تعداد بازدید از این مطلب: 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
مهندس بازرگان اصلا مبارزه مسلحانه را قبول نداشت. البته او به یک دلیل قبول نداشت و امام هم به دلیل دیگر قبول نداشت که اصلا آن هم ربطی به هم نداشت.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ در تاریخ معاصر ایران و به خصوص پس از انقلاب مشروطه افراد و خانواده هایی حضور دارند که در دهه های مختلف تاثیرات مختلفی را در فضای جامعه گذاشته اند. بی شک نام مهندس مهدی بازرگان را هر کس که تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کرده باشد به یاد دارد. حال چه به طرفداری از وی و یا نقد به عملکرد او و دولت موقت.

در این میان مشرق نیوز سعی نموده با منتشر نمودن گفتگو با رجال شناس تاریخ معاصر؛ قاسم تبریزی به بررسی کارنامه و عملکرد مهندس بازرگان بدون هیچ موضع گیری بپردازد. بخش دوم این گفتگو را تقدیم مخاطبین خود می‌کنیم. در قسمت ابتدایی این گفتگو پیرامون خانواده مهندس بازرگان مطالبی ارائه گردید.

تعداد بازدید از این مطلب: 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394
نظرات
یکی از عوامل بروز نارضایتی شدید از رژیم شاه، فساد بی‌حد و حصر دربار بود. فساد اخلاقی، جنسی، مالی و دین‌ستیزی، تمام تار و پود دربار را در‌نوردیده بود. فساد، با ظهور رژیم پهلوی همزاد بود ولی در پایان عمر رژیم، به‌صورت یک فرهنگ حاکم درآمده بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ پرده دری فرح در زیر پا گذاشتن خطوط قرمز اسلامی و انسانی را عموم ما با جشن هنر شیراز می شناسیم ولی فرح، هنر نمایی ها و هنر پروری های(!) دیگری هم داشته است که یک نمونه آن حمایتش از آشور بانی پال بابلا (یکی از نمادهای ابتذال هنر در کشور) بوده است.

«آشور بانی پال بابلا یکی از هنرمندان سوپر مدرنیست! و خیلی پیشتاز! بود که دستی در تمام به اصطلاح هنرها داشت. شعر می گفت، نمایشنامه می نوشت، کارگردانی می کرد، ادعای فیلم سازی و عکاسی داشت. او در سال های آخر حیات رژیم پهلوی، نمایشگاه عکسی از صُوَر قبیحه و عکس هایی در ابعاد بسیار بزرگ از پایین تنه خود ترتیب داده بود، که فرح پهلوی شخصاً این نمایشگاه را افتتاح کرد و او را به خاطر «ابراز شجاعت در شکستن مرزهای رو در بایستی فرهنگی» (این عبارت دقیقاً عین گفته فرح پهلوی خطاب به آشور بانی پال بابلا، پس ازدیدار از نمایشگاه عکس او بود) مورد تفقد قرار داد و یک بورس مطالعاتی در اختیار او گذاشت و او را به فرانسه فرستاد.

فرح

تعداد بازدید از این مطلب: 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات

12هزار جنگجوی سعودی حرم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند

وهابیون سعودی با 12 هزار جنگجو، یک‌باره به حرم امام حسین(ع) حمله کردند و غنیمت‌های بسیاری بردند و هر آنچه را باقی ماند به آتش کشیدند به‌گونه‌ای که همه سالمندان و کودکان و زنان کربلایی، با شمشیرهای سعودی، گردن زده شدند.
گروه بین‌الملل مشرق - «آلکسی واسیلووف»، نویسنده یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها درباره «آل سعود» روایتی قدیمی را درباره این خاندان نقل می‌کند که مجله روسی «گوناگون از ادبیات سراسر جهان» آن را در سال 1805 میلادی منتشر کرد.

این روایت نقل می‌کند: «سلیمان»، جد «محمد بن عبدالوهاب» بنیانگذار مکتب وهابیت، در خواب می‌بیند که آتشی از بدنش زبانه می‎کشد که کوه‌ها و دشت‌ها و بیابان‌ها را تا دور دست را فرا گرفته و در مسیر خود خیمه‌ها و روستاها و شهرها را خاکستر می کند.

12هزار جنگجوی سعودی حرم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند
تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
مصرف داخلی نفت در عریستان در حال افزایش است. تقاضای داخلی این کشور تا سال 2030، احتمالاً به حدود 8.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این در حالی است که عربستان قبل از جشن صدمین سالگرد تأسیس نظام پادشاهی در سال 2032، به واردکننده نفت تبدیل خواهد شد.

گروه بین‌الملل مشرق- گذر زمان به سود عربستان سعودی نیست و این کشور دیگر نمی‌تواند دست روی دست بگذارد. سعودی‌ها با یک بمب ساعتی اقتصادی مواجه هستند که اگر خنثی نشود، منفجر خواهد شد و اثرات شدید و احتمالاً جبران‌ناپذیری، هم در سطح ملی و هم بین‌المللی بر این کشور می‌گذارد. سقوط قیمت نفت[1] در سال‌های 2014 و 2015، منبع اصلی (77[2] تا 88[3] درصد) درآمد عربستان را با مشکل مواجه کرده است. این کشور طی دو سال گذشته کسری عظیمی را در بودجه خود اعلام کرده، و برای اولین بار از سال 2007[4]، دولت مجبور شده است به ذخایر ارزی و اوراق قرضه خود در خارج از کشور متوسل شود.

عربستان «بمب ساعتی اقتصادی» در آستانه انفجار/ کشوری که در کم‌تر از دو دهه واردکننده نفت می‌شود/

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
9 دی ایستادگی ملت ایران در مقابل یک جنگ عظیم بیست‌ساله‌ای بود که دشمن با زمینه‌سازی و تهاجم فرهنگی می‌خواست نظام را متلاشی کند و ولایت‌فقیه را درهم بشکند و ملت ایران با بصیرت، هوشمندی، دشمن‌شناسی و حرکت به‌موقع وارد عرصه شد و بساط دشمن را به هم ریخت.

فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود/ بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بود/ ضرورت ریشه یابی و چرایی ۹ دی / 9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بودبه گزارش مشرق،  حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید . حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید.

به همین مناسبت برخی از مسوولان و سیاسیون اظهاراتی در پاسداشت یوم الله 9 دی داشته اند که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

حسینی: حماسه ۹ دی دوستان انقلاب را امیدوار و دشمنان را مأیوس کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
چهل عضو پارلمان بحرین در اقدامی گستاخانه خواستار به رسمیت شناخته شدن استان خوزستان ایران، به عنوان یک کشور عربی تحت اشغال شدند.
وقتی دیکتاتورهای بحرین برای مردم اهواز دلسوز می شوند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الشرق الا‌وسط"؛ چهل عضو پارلمان بحرین، با امضاء تفاهم‌نامه‌ای فیمابین که پنج نفر از همکارانشان به هیئت رئیسه این پارلمان تحویل دادند، در اقدامی گستاخانه و تجاوزکارانه، خواستار به رسمیت شناخته شدن استان خوزستان ایران، به عنوان یک کشور عربی تحت اشغال شدند.
 
یکی از اعضاء پارلمان بحرین گفت: "این تفاهم‌نامه خواستار احتساب اهواز، به عنوان یکی از سرزمین‌های عربی شده و مردم آن را مردمی عرب خوانده است که تحت اشغال ایران قرار گرفته‌اند."
 
تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
منابع نزدیک به خاندان سعودی از تلاش های گسترده شاه سعودی برای پیاده کردن مدل انتقال قدرت قطری در عربستان با هدف واگذاری سلطنت به پسرش شاهزاده «محمد بن سلمان» خبر می دهند. «مجله شئون خلیجیه» در گزارشی مفصل به افشای این تغییر و تحولاتی پرداخت.

گروه بین‌الملل مشرق - منابع نزدیک به خاندان سعودی از تلاش های گسترده شاه سعودی برای پیاده کردن مدل انتقال قدرت قطری در عربستان با هدف واگذاری سلطنت به پسرش شاهزاده «محمد بن سلمان» خبر می دهند.

به نظر می رسد، داخل خاندان سعودی تحرکات و اقدامات مهمی در جریان است که موجب به پا شدن طوفانی بزرگ از تغییر و تحولات در آل سعود خواهد شد و راس قدرت حاکمه در عربستان را نشانه بگیرد.

پایگاه اینترنتی اماراتی «مجله شئون خلیجیه» ضمن اعلام این خبر در گزارشی مفصل و مشروح که «ساعتی پس از انتشار حذف و از روی صفحه برداشته شد» به افشای تغییر و تحولاتی پرداخت که در خفا درون خاندان سعودی حاکم بر عربستان در جریان است و پیش بینی کرد که خیلی زود شاهد برملا شدن این اقدامات و اعلام خبر این تحولات و تغییرات در عربستان خواهیم بود.

تغییرات قریب الوقوع در آل‌سعود به شیوه قطری‌ها/ ماجرای ربوده شدن شاهزاده سعودی در ژنو چه بود؟/ آماده

تعداد بازدید از این مطلب: 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
ماکری دو روز بعد از انتخابش به ریاست جمهوری، در گفتگو با نتانیاهو، گفت که روابط این دو دولت به سمت بهتر شدن خواهد رفت. نتانیاهو هم از چشم‌انداز توسعه روابط ابراز خرسندی و ماکری هم برای برقراری «روابط راهبردی» با اسرائیل ابراز اشتیاق کرده بود.

گروه بین‌الملل مشرق - دولت جدید راستگرای آرژانتین، تفاهمنامه سال 2013 دولت قبلی این کشور را با جمهوری اسلامی ایران، برای تشکیل یک «کمیته حقیقت‌یاب» مشترک درباره انفجار سال 1994 مرکز یهودیان آرژانتین در بوینس آیرس را ملغی کرد. آگاهان این اقدام را، در اولین هفته آغاز به کار دولت «مائوریسیو ماکری»، یک سیگنال مثبت به اسراییل برای بهتر شدن روابط آرژانتین و رژیم صهیونیستی می‌دانند.

چگونه صهیونیست ها رییس جمهور جدید آرژانتین را تور کردند


در چند روز اخیر، انتشار دو فایل صوتی از مکالمه میان وزیر خارجه پیشین آرژانتین، هکتور تیمرمان، و دو تن از سران جامعه یهودی آرژانتین، درباره پرونده انفجار مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا)، دستاویزی برای رسانه‌های صهیونیستی شده است تا همزمان با اقدام دولت آرژانتین، زمینه را برای ارتقاء روابط آرژانتین و صهیونیست‌ها و از آن مهم‌تر افزایش فشار بر ایران فراهم کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات
قراین نشان می دهد که مأمون پیش از اقدام قطعی خود برای به شهادت رساندن امام به کارهای دیگری دست زده است که شاید بتواند این آخرین علاج را آسانتر به کار برد، شایعه پراکنی و نقل سخنان دروغ از قول امام از جمله این تدابیر است.

گروه فرهنگی مشرق - هنگامی که موسی بن جعفر پس از سال ها حبس در زندان هارونی مسموم و شهید شد، در قلمرو وسیع سلطنت عباسی، اختناقی کامل حکم فرما بود. در آن فضای گرفته که به گفته یکی از یاران علی بن موسی(ع): «از شمشیر هارون خون می چکید» (الکافی، ج 8، ص 257)، بزرگ ترین هنر امام معصوم و بزرگوار ما آن بود که توانست درخت تشیّع را از گزند توفانِ حادثه به سلامت بدارد و از پراکندگی و دل سردی یارانِ پدر بزرگوار مانع شود. با شیوه تقیّه آمیزِ شگفت آوری جان خود را که محور و روح جمعیت شیعیان بود حفظ کرد و در دوران قدرت مقتدرین خلفای بنی عباس و در دوران استقرار و ثبات کامل آن رژیم، مبارزات عمیق امامت را ادامه داد. تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنی از دوران ده ساله زندگی امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنج ساله جنگ های داخلی میان خراسان و بغداد به ما ارائه کند، اما به تدبّر می توان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه درازمدت اهل بیت را که در همه اعصارِ بعد از عاشورا استمرار داشته، با همان جهت گیری و همان اهداف ادامه می داده است.
 
هنگامی که مأمون در سال صد و نود و هشت از جنگِ قدرت با امین فراغت یافت و خلافت بی منازع را به چنگ آورد، یکی از اولین تدابیر او حل مشکل علویان و مبارزات تشیع بود. او برای این منظور، تجربه همه خلفای سلفِ خود را پیش چشم داشت. تجربه ای که نمایشگر قدرت و وسعت و عمق روزافزون آن نهضت و ناتوانی دستگاه های قدرت از ریشه کن کردن و حتی متوقف و محدود کردن آن بود. او می دید که سَطوَت و حشمت هارونی حتی با به بند کشیدن طولانی و بالاخره مسموم کردن امام هفتم در زندان هم نتوانست از شورش ها و مبارزات سیاسی، نظامی، تبلیغاتی و فکری شیعیان مانع شود. او اینک در حالی که از اقتدار پدر و پیشینیان خود نیز برخوردار نبود و به علاوه بر اثر جنگ های داخلی میان بنی عباس، سلطنت عباسی را در تهدید مشکلات بزرگی مشاهده می کرد، بی شک لازم بود به خطر نهضت علویات به چشم جدی تری بنگرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات
دومین پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان در غرب، بازتابی گسترده در رسانه‌های مختلف جهان داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، دومین پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی که روز گذشته منتشر شد، در رسانه های منطقه ای و بین المللی بازتابی گسترده داشت. 
 
خبرگزاری "ترند" جمهوری آذربایجان درخبری به بازتاب این نامه پرداخت و نوشت رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان غرب از دولتهای غربی برای اتخاذ استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم انتقاد کرده است.
 
در ادامه آمده است که رهبر ایران از وقوع حوادث تروریستی پاریس ابراز تاسف و اعلام کرده است هر کسی که دارای حس عاطفه و انسانیت باشد تحت تاثیر مشاهده این صحنه ها چه در پاریس، فلسطین، عراق، لبنان و یا در سوریه قرار خواهد گرفت.
 
در بخش دیگری از این خبر آمده است که به اعتقاد رهبر ایران دنیای اسلام قربانی ترور و وحشی گری قرار گرفته و آمریکا به حمایت از تروریسم مشغول است.
 
به گزارش این خبرگزاری رهبر انقلاب همچنین رهبران غرب را به اتخاذ استاندارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم محکوم کرد.
 
انتقاد رهبر انقلاب از غرب در قبال سیاستهای رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین نیز موضوعی بود که خبرگزاری ترند به آن اشاره کرده است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 آذر 1394
نظرات
نسخه قرآنی که رئیس‌جمهور روسیه به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد، حواشی و پیشینه جالبی دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت آر اف ای آر ال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب را با تقدیم هدیه‌ای ارزشمند به ایشان به پایان رساند. هدیه مذکور، یک اثر تاریخی است که دهه‌ها قدمت دارد.
 
در سال 651 میلادی (1364 سال پیش)، عثمان، خلیفه سوم، تصمیم گرفت مجموعه دست‌نوشته‌های قرآنی یاران پیامبر را به صورت یک کتاب جمع‌آوری کند. بنابر این تصمیم، 5 نسخه از قرآن تهیه شد. پس از مرگ عثمان، به فرمان حضرت علی (ع) این نسخه‌ها به عراق منتقل شد.
 
سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمد؟+ تصاویر
 
در قرن 15 میلادی نسخه‌های مذکور به دستور تیمور لنگ به سمرقند، یکی از شهرهای ازبکستان کنونی، برده شد. گفته می‌شود از تعدادی از این نسخه‌ها نیز در کاخ توپ‌قاپی استانبول نگهداری می‌شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 آبان 1394
نظرات

مجاهد سازش ناپذیر

تصویری که از امام سجاد علیه السلام در اذهان ما ساخته شده است، امامی بیمار و ناتوان است که تنها کار او، گریه است. در حالی که پرده های ذکر شده از زندگانی آن امام، برای ما روشن می سازد که این تصویر تفاوت بسیاری با واقعیت دارد. با نگاهی به تاریخ زندگانی آن حضرت می فهمیم که آن امام همام  مبارزه ای طولانی را با دستگاه حاکم طراحی کرده بود. مبارزه ای غیرمستقیم که سالها به طول انجامید و زمینه را برای فعالیتهای بیشتر امامان بعد فراهم کرد. به طوری که جمع زیادی از اهل مدینه، ارادتمندان آن امام گشتند. سرانجام کار نیز دشمن برای پایان دادن به این مبارزه راهی جز قتل آن امام همام نمی یابد.

 
سید الساجدین

میراثدار خاندان نبوت

آنچه بیشتر از زندگانی امام سجاد علیه السلام برای ما نقل می شود، بیماری آن حضرت در صحرای کربلاست. جالب توجه است که این بیماری تنها چند روز از زندگانی 57 ساله امام 1 را تشکیل می دهد. و البته این بیماری باید باشد تا وظیفه جهاد در روز عاشورا از دوش او برداشته شود و بدین وسیله ایشان میراثدار خاندان نبوت گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 آبان 1394
نظرات
زائران عتبات عالیات می‌توانند اطلاعات نقشه راهنمای مسیرهای ویژه راهپیمایی بزرگ اربعین 94 را در گزارش زیر مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر قصد دارید در مراسم پیاده روی بزرگ اربعین 94 شرکت کنید، همه نقشه و مسیرهای مورد نیاز شما شامل مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی تا نجف اشرف و نیز نقشه شهرهای کربلا، کاظمین، کوفه و نجف و حرم های مطهر امام علی(ع) و امام حسین(ع) در یک مجموعه برای شما گردآوری شده است که می توانید از لینک زیر آنها را دریافت کنید.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
نظرات
عکسی از مصاحبه محمدرضا پهلوی با شبکه خبر در فضای مجازی منتشر شده است که مربوط به دوران میانسالی اش است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه خبر با حضور در پشت صحنه سریال معمای شاه، با حسین نورعلی بازیگر نقش محمدرضا شاه در دوران میانسالی مصاحبه کرد.

تصویر این بازیگر با گریم شاه مخلوع پهلوی که از شبکه خبر پخش شد، در فضای مجازی منتشر شده و مورد استقبال و توجه عموم قرار گرفته است.



مصاحبه شبکه خبر با شاه+ عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 14 آبان 1394
نظرات
 
 از زمان تکمیل ساختمان پارلمان اروپا در ۱۴ دسامبر ۱۹۹۹ ٬ سبک معماری این سازه موجب تعجب بسیاری گردید و سوالاتی را در این زمینه بوجود آورد. برج اصلی که ساختمان “لوییس وایس” نام دارد٬ دارای نمایی ویژه و مدرن است .اما چرا این ساختمان نیمه کاره به نظر می رسد...؟


[تصویر: untitlgkg.jpg][تصویر: jkii.jpg]

 به نظر شما آیا این مبدا الهام بخش خوبی برای یک “سازمان دموکراتیک” به شمار می رود...؟

 

به ادامه ی مطلب بروید

 

(چکیده ی متن با رنگ نارنجی مشخص شده است)

از زمان تکمیل ساختمان پارلمان اروپا در ۱۴ دسامبر ۱۹۹۹ ٬ سبک معماری این سازه موجب تعجب بسیاری گردید و سوالاتی را در این زمینه بوجود آورد. برج اصلی که ساختمان “لوییس وایس” نام دارد٬ دارای نمایی ویژه و مدرن است .اما چرا این ساختمان نیمه کاره به نظر می رسد؟
[تصویر: untitlgkg.jpg]
مدافعان اظهار می کنند که این موضوع “ماهیت ناتمام اروپا” را منعکس می کند . با این وجود برخی تحقیقات حاکی از نمادگرایی تاریک و عمیق بکار رفته در این ساختمان است. با افشای منشا حقیقی تفکری که در پس ساختمان لوییس وایس قرار دارد ٬ باورهای سری و رمز گونه ی برگزیدگان ذی نفوذ در طبقه ی حاکم ٬ جاه طلبی های شیطانی آنها و تفسیر ویژه ای که از متون کهن کتاب مقدس ارائه می دهند ٬ بیشتر نمایان می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 289
موضوعات مرتبط: اجتماعی , تاریخی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394
نظرات

مذاکره امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد + فیلم

 

وقتی امیر مومنان و سالار شهیدان علیهماالسلام با دشمنان خود مذاکره می کردند، چرا اکنون با مذاکره دولت ایران با آمریکا مخالفت می شود؟

 
مذاکره امام حسین وعمربن سعد

چندی پیش، برخی افراد سهل اندیش و ساده انگار در رابطه با مذاکره جمهوری اسلامی ایران با دولت ایالات متحده آمریکا به حادثه ای تاریخی در صدر اسلام استناد کردند و از این رهگذر سعی نمودند مذاکره به معنای معامله و داد و ستد با دشمن قطعی دین و عزت مردمان شریف این سرزمین را توجیه نمایند. این افراد استدلال می کنند که وقتی امیر مومنان علی بن ابی طالب علیه السلام و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره می کردند، چرا اکنون با مذاکره دولت ایران با آمریکا مخالفت می شود؟
رهبر معظم انقلاب در پانزدهم مهر ماه سال جاری در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این شبهه فرمودند: «چنین تحلیلی در خصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده اندیشی است زیرا حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند. متأسفانه عده ای برای توجیه مذاکره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ، با نگاهی عوامانه، اینگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنرانی ها و فضای مجازی مطرح می کنند، که کاملاً اشتباه است».
در این نوشتار با نگاهی بر ملاقاتها و تماسهایی که میان حضرت امام حسین علیه السلام و عمر بن سعد انجام گرفته و در تاریخ ثبت شده است، خواهیم دید که تمامی گفتار و رفتار سالار شهیدان از موضع اقتدار و با هدف انذار و اتمام حجت با دشمن بوده، و هیچ گونه انفعال و ضعفی از سوی آن حضرت صادر نگردیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 6 آبان 1394
نظرات

پیامبری که شیعه بود!

 

برخی گفته اند: حضرت ابراهیم(ع) امام انبیاست نه فقط پیامبر خاتم(ص) که ائمه هدی(ع) نیز مامور به پیروی از اویند! این در حالی است که قرآن، وی را شیعه نوحی شیخ الانبیا توصیف کرده است.

 

حضرت ابراهیم

فهم هر جمله ای در گرو داشتن تصویری روشن و متمایز از الفاظ تشکیل دهنده آن جمله است. در تمامی زبان ها کلمات مشابه و متشابهی وجود دارد که اگر معانی آنها از یکدیگر تفکیک نشود، منجر به سوء تفاهم خواهد شد. منطق دان ها در علم منطق که ابزاری است برای مصون ماندن از خطای در اندیشه، باب مستقلی را تحت عنوان "مغالطات"، گشوده اند و در آنجا، اشتراک لفظ را در شمار یکی از انواع مغالطات دانسته اند. اشتراک لفظ به تعبیر مولوی، رهزن اندیشه است: اشتراک لفظ دائم رهزن است*اشتراک گبر و مومن در تن است.
این مساله به ویژه درباره متون مقدس اهمیت بیشتری می یابد. بااین همه، پاره ای از واژگان فخیم و شریف قرآن در گذر زمان، در ذهن و زبان مردم، از معانی ژرف و بلند خود تنزل یافته اند. به عنوان مثال، کلماتی همچون استعمار و استضعاف از مقدس ترین کلمات قرآنند که در بازی بیگانه با آن معنایی منفی و پلید در عالم سیاست یافت و همان معنا نیز در اذهان مردم نشست.
این در حالی است که شارع مقدس هر کلمه را برای افاده معنا و منظوری خاص استخدام کرده است. دقت قرآن در به کارگیری الفاظ موجب شده است که ادبا و لغت شناسان در یافتن معنای اصلی مفردات و واژگان عرب، به آیات قرآن استناد ورزند.

تعداد بازدید از این مطلب: 304
موضوعات مرتبط: مذهبی , قرآنی , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
نقش شمر خبیث در واقعه کربلا، سال 61 هجری قمری که حسین بن علی به سمت عراق در حرکت بود،‌ شمر اخبار این حرکت را دقیقاً پی گیری می‌کرد. در تاریخ این واقعه، شمربن ذی الجوشن در چند جا نقش اساسی داشت.
سرنوشت شمر لعین بعد از واقعه کربلا چه بود؟شمر از جمله افرادی بود که «عبیدالله بن زیاد» حاکم کوفه، او را برای پراکنده کردن مردم کوفه از اطراف مسلم بن عقیل، یار حسین بن علی، به دارالاماره فرستاد. زمانی که عمر بن سعد، فرمانده لشکر کوفه در نامه‌ای برای حاکم کوفه نوشت که حسین بن علی حاضر شده که یا برگردد و یا با او بیعت کنند «عبیدالله حاکم کوفه» نظر داد که باید پذیرفت ولی وقتی شمر از این نامه مطلع شد، او را منع کرد و گفت که اگر حسین بن علی خود را تسلیم نکند و برود، بعداً قدرتمند می‌شود. پس بهتر است نگذارید برود.
 
عبیدالله هم نظر شمر را قبول کرد او را فرمانده سپاه با 4000 جنگجو کرد و همراه با نامه‌ای به طرف عمربن سعد فرمانده کوفه در کربلا فرستاد، تا از حسین بخواهد که یا تسلیم شود و یا به جنگ تن در دهد و به دنبال این نامه، گفت ای عمر سعد، اگر اینکار را انجام نمی‌دهی از لشکر ما کناره بگیر و لشکر را به شمربن ذی الجوشن واگذار.
 

آخرین ساعتهای روز دهم محرم، زمانی که حسین بن علی جراحت‌های زیادی در سر و بدن داشت، شمر، با چکمه و خنجر برهنه بر سینه او نشست و سر او را از تن جدا کرد.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات

21مهر روز عاشورای تاریخی/ از 5 صبح تا 7 غروب بر امام حسین(ع) چه گذشت؟

در این گزارش به شرح وقایع ساعت به ساعت روز عاشورا می‌پردازیم که بر اساس اوقات شرعی کربلا و با متن مقاتیل تنظیم شده است.
از 5 صبح تا 7 غروب بر امام حسین(ع) چه گذشت؟
طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاهشماری ایرانی» واقعه کربلا به حساب گاهشماری شمسی 21 مهر سال 59 هجري شمسی می شود. تاریخ شمسی هم که مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می شود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ حرفهای مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند.

در این تحقیق علمی، اوقات شرعی روز 21 مهر به افق کربلا (که در طول قرون حداکثر 3-+ دقیق اختلاف می تواند داشته باشد) را استخراج کرده ایم و روایات مقتل نگارها را با این ساعتها تنظیم کرده ایم.
 
 
5:47 اذان صبح
 
امام (ع) بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به صبر و جهاد دعوت کرد. و بعد دعا خواند: «اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری»
طرف مقابل نيز نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند.
 
حدود 6
 
امام حسین(ع) دستور داد تا اطراف خیمه ها خندق بکنند و آن را با خاربوته ها پر کنند تا بعد آن را آتش بزنند و مانع از حمله سپاه از پشت سر بشوند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
زمانی که گفتم شمر را بازی می کنم مدتی تحریم بودم چیزی به من نمی‌دادند بعدها به این باور رسیدند که نقشی است که بازی می‌کنم و با اکراه قبول کردند.
محمد فیلی بازیگری است که تا به حال نقش های زیادی را بازی کرده است. بازی او در سریال «روزی روزگاری» خاطره‌انگیز ای که در ذهن مردم باقی مانده است اما با گذشت زمان و نقش های متفاوت به سراغ بازی در نقش شمر در سریال «مختارنامه» رفت نقشی که مطمئن بود نگاه مثبت مخاطب را در پی نخواهد داشت با این حال تلاش کرد شخصت منفور شمر را برای تماشاگران نشان دهد و توانست به خوبی از پس آن بر بیاید. به بهانه روز عاشورا مصاحبه‌ای با این بازیگر داشتیم که نکاتی را در این گفتگو بازگو می کند که خواندن آن خالی از لطف نیست. 
 
آشنایی شما با هنر چه زمانی صورت گرفت؟
متولد شیراز هستم. دوران کودکی با مقوله نمایش آشنا شدم و نمایشی با عنوان کر و بیمار در کتاب داشتیم که معلمم نقش کر را برای اجرا به من داد. با این نمایش علاقمند به بازیگری شدم، چرا که پدر و مادرها بچه‌ها را تشویق می کردند اما بعد از آن هیچ اتفاقی در زمینه بازیگری رخ نداد تا زمانی که سربازی رفتم. 

سربازی چه اتفاقی افتاد؟
در زمان سربازی با یکسری از بچه‌های هنرمند آشنا شدم. آنها در واقع کار موسیقی تئاتر می کردند منم که عضو تیم ژیمناستیک استان فارس بودم کارهای عجیب و غریب می کردم و با میله ها کارهای نمایشی انجام می دادم. به پیشنهاد دوستان قرار شد بعد از سربازی کار موسیقی و نمایشی انجام دهم. 

شروع کار شما چگونه شکل گرفت؟
زمانی که سربازی تمام شد، دوست داشتم ساز و گیتار کار کنم و با انگیزه کار موسیقی وارد خانه فرهنگ شماره 3 شیراز شدم. آنجا عباس افشاریان یکی از دوستانم که در سربازی کار تئاتر انجام می داد را دیدم و منو برد پیش کارگردانی و گفت اینم نقشی که کم داشتید. محمد فیلی براتون بازی می کنه با وارد شدن به این اتاق کار من در تئاتر شروع شد. بازی‌هایم مورد توجه قرار گرفت و تا قبل از انقلاب مدت 8 سال تئاتر کار کردم. 
 
گفتگوی عاشورایی باشگاه خبرنگاران جوان با بازیگر نقش شمر/ با بازی در این نقش در خانه تحریم شدم
تعداد بازدید از این مطلب: 633
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
چندی پیش خبر کشف اشیای فلزی اکسید شده در عمق خاک کربلا در رسانه ها منتشر و گمانه هایی نیز درباره حقیقت این موضوع مطرح شد.
آیا فلزات کشف شده ،نیزه های شکسته عاشواراست/کدام استان متبرک به وجود نیزه شکسته هاست؟
 
عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) ، از دیرباز در عمق جان و وجود نه تنها شیعیان آن بزرگواران بلکه در میان تمامی انسان های آزاده و حقیقت جوی جهان در همه اعصار ریشه دوانده است.مشتاقان مکتب خوبی ها با اشتیاقی وصف ناشدنی در پی کشف هرچه بیشتر زوایای پنهان سیره ائمه معصوم (ع) بوده اند .
 
شاهد مثال نیز همان بس که مهاتما گاندی ، رهبر استقلال هند درباره اهمیت قیام عاشورا اینچنین می گوید :  اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز شود،باید از زندگی امام حسین (ع) پیروی کند .
 
پروفسور ادوارد براون ،شرق شناس انگلیسی نیز درباره عمق فاجعه کربلا اینچنین اظهارنظر می کند : آیا قلبی پیدا می شود که وقتی درباره کربلا سخن می شنود ، آغشته به حزن و اندوه نشود؟
 
*عطش سیری ناپذیر معرفت
 
در کنار دلدادگی بسیار از علاقمندان دلسوخته غیرمسلمان به حضرت اباعبدالله و خاندان ایشان ، ارادت خالصانه ایرانیان در درازنای تاریخ این مرزوبوم ،خبر از اوج اشتیاق برخواسته از اعتقاد و معرفت راسخ آنها می دهد .معرفتی ممزوج با شور جانانه که هر محقق آزاده ای را به حقیقت اصیل و فلسفه زندگی آزادمردانه و الهی رهنمون خواهد شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
واقعه عاشورای سال 61 هجری هرگز از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد، فرزند رسول خدا(ص) در این واقعه با خون پاکش اسلام را نجات داد ولی ملعونانی که خون حسین(ع) را ریختند تا ابد جزای جنایتشان را خواهند دید.

سرنوشت همه آنان که حسین(ع) را سر بریدند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، واقعه عاشورای سال 61 هجری هرگز از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد، فرزند رسول خدا(ص) در این واقعه با نثار خون پاکش اسلام را نجات داد ولی ملعونانی که خون حسین(ع) را ریختند تا ابد منفور مانده و جزای جنایتشان را خواهند دید.

در این گزارش، فهرستی از اسامی کسانی که در واقعه عاشورا نقش‌آفرینی کرده و در قتل فرزند نوه ر‌سول الله (ص) دخیل بودند را به همراه سرانجام و چگونگی مرگ آن ملعونین که من‌الازل و الی‌الابد مورد لعن و نفرین پیروان و محبین رسول الله (ص) و خلفای راستینش هستند، می‌خوانید.



* شمر ﺑﻦ ﺫﯼﺍﻟﺠﻮﺷﻦ

نقش وی درکربلا : ﻧﻘﺶﺁﻓﺮﯾﻦ ﺍﺻﻠﯽ ﺟﻨﺎﯾﺎﺕ ﮐﺮﺑﻼ، ﺻﺪﻭﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﯾﻮﺭﺵ ﻫﻤﻪ‌ﺟﺎﻧﺒﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻉ) ﻭ ﯾﺎﺭﺍن آن حضرت 

سرانجام و چگونگی مرگ : ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ، ﮔﺮﺩﻥ‌ﺯﺩﻥ ﺍﻭ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﻭﯼ ﺩﺭ ﺭﻭﻏﻦ ﺩﺍﻍ

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

از مجوز ورود نظامی روسیه به عراق تا تهدید ایران توسط پژو !!!

از مجوز ورود نظامی روسیه به عراق تا تهدید ایران توسط پژو !!!

تعداد بازدید از این مطلب: 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
اگر تا به حال این کار را انجام ندادید یا دل آن را نداشتید ما در این گزارش برای شما این سرچ را انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "عاشورا"، کلمه ای که اگر لاتین آن را در گوگل سرچ کنید و بخواهید داده های مرتبط با آن را پیدا کنید، با مطالب و تصاویری رو به رو خواهید شد که ببشتر از چند ثانیه توان جست و جو پیرامون این مطلب را انداشته و فضا را ترک خواهید کرد.

آیا تا به حال


هنگامی که واژه "ashura " که بی شک یکی از ستون های اسلام و اوج حقیقت بندگیست را سرچ کنید با تصاویر دلخراش قمه زنی و مطالب از این دست مواجه خواهید شد، حتی در تصاویر گوگل نمونه یک عزاداری واقعی را نخواهید  دید چرا که فرمانداران این جریان حتی از وجود کوچکترین روزنه حقیقتی پیرامون این موضوع واهمه دارند !

تعداد بازدید از این مطلب: 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

شبهه ای مردافکن در باب قیام عاشورا + پاسخ

مگر امام حسین (ع) به علم امامت نمی دانستند که شهید می شوند و اهل بیتشان نیز به اسارت می روند؟ پس چگونه است که با وجود چُنین علم قطعی و یقینی، قدم در مسیری نهادند که آن فرجام تلخ را در پی داشت؟

 

حسین

یکی از مباحث چالش‌برانگیز پیرامون نهضت حسینی که از دیرزباز تا کنون، ذهن و زبان کثیری از اندیشمندان اسلامی را به خود واداشته، این است که آیا امام حسین(ع) نسبت به فرجام حرکتش واقف بود یا خیر؟ اگر حضرتش علم قطعی و یقینی به شهادت داشت، پس چرا قدم در مسیری نهاد که فرجامی بس تلخ و ناگوار در پی داشت؟ مگر نه این که قرآن نهی کرده که آدمی، جان عزیزش را به دست خویش، به هلاکت نیفکند؟! (وَ لا تلْقوا بِأَیْدیكمْ إِلَى التَّهْلكَة«بقره/195»). آیا این اقدام، مصداق درافکندن جان در بوته هلاکت نیست؟
بحث پیرامون گستره علم امام نسبت به جزئیات حوادث هستی، ابعاد و اضلاع پیدا و پنهانی دارد که کاویدن همه آنها از حوصله این وجیزه بیرون است. آنچه می توان از این مقال، انتظار داشت پاسخی درخور و در عین حال کوتاه است که در پرتو تبیین پاره ای از آموزه های قرآنی و تحلیل عقلی معارف وحیانی ارائه خواهد شد.
پیش از هر چیز باید دانست که مساله وقوف یا عدم وقوف حضرت سیدالشهداء (ع) نسبت به فرجام و سرانجام نهضت خویش، مسبوق به سابقه بوده و در واقع، همان منازعه مشهور بین سید مرتضی و شیخ طوسی است که در زمان ما، به عنوان مساله ای پرچالش و جنجان انگیز در نوشته های شهید مطهری(کتاب حماسه حسینی) و مرحوم صالحی نجف آبادی (کتاب شهید جاوید) رخ نموده است.

پاسخ اجمالی

و اما پاسخ اجمالی به این مساله آن است که برابر ادله نقلی و عقلی، امام از طریق علم غیبی که از ناحیه خدا به وی افاضه می گردد، نسبت به حقایق عالم کَون اشراف علمی دارد و می تواند حوادث آینده را در آینه علم لدنّی خویش ببیند. اما چون آنچه این علم بدان تعلق گرفته، تخلف ناپذیر و غیر قابل تغییر است بنابراین این علم، تکلیف آور نبوده و عمل به مقتضای آن واجب نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود