آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 158
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 168
بازدید ماه : 4143
بازدید سال : 9543
بازدید کلی : 149852

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
امیرسرتیپ اسماعیلی در جمع خبرنگاران:
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: دو رادار نذیر و بینا در سال پایان سال 95 به تولید انبوه خواهند رسید.

رادار نذیر و بینا تا پایان سال 95 به تولید انبوه خواهد رسید/ روزانه امنیت 1200 فروند هواپیما را تأمین می‌کنیمبه گزارش خبرهنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرگاران جوان؛ امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا درحاشیه مراسم رونمایی از رادار نظیر و بینا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو رادار نذیر و بینا که بعنوان دو گزینه منحصر به فرد در دنیا شناخته می‌شوند در سال پایان سال 95 به تولید انبوه خواهند رسید.

وی افزود: اولین نکته مهم درباره رادار نظیر و بینا که در جنوب شرق مرکز و شرق کشور مستقر شده حضور این رادارها در دشت و کوهستان بوده و تکنولوژی این دو رادار کاملا بومی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا تأکید کرد: این رادارها در فرکانس‌های مختلف توانایی شناسایی دوست از دشمن را دارند و توسط دانشجویان و نخبگان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است و توانایی شکار اهداف ریزپرنده، استیل و پهن پیکر را دارد.

امیر اسماعیلی گفت: رادار نظیر و بینا تهدیدات را فراتر از مرزها کشف و شناسایی کردند و هر پرنده‌ای قبل ازآنکه به مرزهای جمهوری اسلامی ایران برسد شکار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ادامه داد: روزانه 1200 فروند هواپیما از آسمان کشور عبور می‌کند که امنیت آن توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با همکاری ارگان‌های مختلف از جمله نیروی هوافضای سپاه و سازمان فرودگاه‌های کشور انجام می شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر انسجام نیروهای لشکری و کشوری نبود امنیت 1200 فروند هواپیما میسر نمی‌شد و امروز بیکائو آسمان ایران را امن‌ترین آسمان منطقه غرب آسیا می‌داند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 219
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
سایت معتبر گل در گزارشی به معرفی گرانترین بازیکنان فوتبال در فصل نقل و انتقالات پرداخته است.
تعداد بازدید از این مطلب: 580
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
طوفان شدید همراه با گردوخاک تهران را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طوفان شدید همراه با گردوخاک  تهران را فرا گرفت.

این طوفان علاوه بر گردوخاک شدید همراه با رعد و برق است.

طوفان و گرد و غبار تهران را فراگرفت/ آخرین وضعیت ترافیکی پایتخت + تصاویر

 

طوفان و گرد و غبار تهران را فراگرفت/ آخرین وضعیت ترافیکی پایتخت

 

**تاکنون حادثه ای گزارش نشده است

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طوفان و رعد و برق شدید از دقایقی پیش تهران را فرا گرفته است، گفت: تا این لحظه هیج حادثه ای در خصوص طوفان به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اعلام نشده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 510
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
کیا سراتو2000 اتوماتیک در بازار به قیمت 84 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.
به گزارش خبرنگار نبض بازار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت روز انواع خودروهای داخلی و وارداتی به شرح زیر است:
 
خودروهای داخلی
 

خودرو

قیمت

سمند SE

27 میلیون و 400 هزار تومان

سمند LX

29 میلیون و 400 هزار تومان

پژو GLX 405

27 میلیون و 800 هزار تومان

پژو پارس سال

34 میلیون و 300 هزار تومان

پژو 206 تیپ 5

33 میلیون و 800 هزار تومان

رانا LX

30 میلیون و 800 هزار تومان

رنو تندر اتوماتیک E2

46 میلیون و 500 هزار تومان

سایپا SE 111

19 میلیون و 800 هزار تومان

سایپا SL 151

15 میلیون و 400 هزار تومان

تیبا SX  یورو 4

23 میلیون و 600 هزار تومان

کیا سراتو2000 اتوماتیک

84 میلیون و 300 هزار تومان

برلیانس 330 H اتوماتیک

53 میلیون تومان

مگان 2000 تیپ 2

105 میلیون تومان

لیفان X50 اتوماتیک

56 میلیون و 500 هزار تومان

مزدا 3 تیپ 3 صندوقدار

105 میلیون تومان

MVM 530

39 میلیون و 500 هزار تومان

خودروهای وارداتی
 
تعداد بازدید از این مطلب: 322
موضوعات مرتبط: اقتصادی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
پیکر علی طباطبایی بازیگر جوان سینما تشییع شد.
پیکر بازیگر جوان سینما و تلویزیون تشییع شدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پیکر علی طباطبایی بازیگر جوان سینما از مقابل درب منزل وی با حضور جمعیت کثیر مردمی و هنرمندان تشییع شد و در قطعه 231 بهشت زهرا آرام می گیرد.
 
گفتنی است فریدون جیرانی، محمود رضوی، علیرام نورایی، محمد حسین لطیفی، فرهاد قائمیان، افسانه چهره آزاد، ابراهیم شیبانی، محمدرضا غفاری و طناز طباطبایی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
 
از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به حضور آرمین زارعی ( آرمین 2 اف‌ام ) خواننده زیرزمینی اشاره کرد.
 
کمال طباطبایی پدر زنده یاد علی طباطبایی در این مراسم گفت: لحظه به لحظه در تمام لحظات بزرگ شدنش یک لحظه پلک نزدم و حکمت این اتفاق و معنایش را نمی‌فهمم.
تعداد بازدید از این مطلب: 1157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
رئیس‌جمهور گفت: امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی تبدیل شده است.
سخنرانی رئیس‌جمهور در کنگره 17000 شهید ترور آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهدای ترور که در محل اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزارکنندگان این کنگره در جهت پرده برداشتن از ماهیت کثیف تروریسم تلاش کردند، اظهار داشت: از برگزارکنندگان این کنگره بسیار ارزشمند قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به ماهیت ترور و تروریسم تصریح کرد: ترور یکی از چهره‌های زشتی است که متاسفانه شاهد آن از دیرباز و در دوران کهن در زندگی انسان‌ها هستیم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: امروز تروریسم در دنیا و سیاست مدرن شکل جدیدی به خود گرفته، چرا که در تاریخ کهن عمدتا ترور بر مبنای انتقام شخصی یا قبیله‌ای انجام می‌شد، اما در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی تبدیل شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی است و گاهی سازمان متشکل از آن اهدافی را دنبال می‌کند و برای اهداف سیاسی بر قدرتی تسلط دارد یا اجرای برنامه‌هایی را که از سوی قدرت‌ها به آنها ابلاغ شده اقدام می‌کند که یکی از نمونه‌های آشکار اینگونه تروریسم سازمان منافقین است که خود را به عنوان مجاهدین خلق نامگذاری کرده بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1004
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
کمپینی به تازگی در شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است که افراد را به کنار گذاشتن واژه های توهین آمیز ترغیب می کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به محض این که از خشونت حرف زده می‌شود، خراش و کبودی و خون و زخم به ذهن می‌رسد. تصور می‌شود حتما باید زد و خوردی شده باشد تا رفتاری نام «خشونت» بگیرد. غافل از این که گاهی نه رفتار، بلکه این کلمات هستند که قربانی می‌گیرند، زخم می‌زنند و مثل یک جراحت عمیق، برای همیشه باقی می‌مانند.

ناسزا گفتن، تحقیر کردن، برچسب زدن، متهم کردن و استفاده از خیلی واژه‌ها و اصطلاحاتی که به سادگی از دهان گوینده خارج می‌شوند، به این راحتی‌ها از ذهن شنونده پاک نمی‌شوند. گاهی یک واژه، مثل یک زالو می‌چسبد به زندگی یک نفر؛ یقه‌اش را می‌گیرد و رهایش نمی‌کند که نمی‌کند.
 
«خشونت کلامی» را هنوز خیلی‌ها نمی‌شناسند. نمی‌دانند چه پیامدهایی دارد و چرا باید بیشتر مراقب آنچه می‌گوییم باشیم و در انتخاب واژه‌ها دقت کنیم. مخصوصا در رفتار با بچه‌ها؛ که شنیدن و باور یک «کلمه» که ممکن است در یک لحظه از سر خشم یا بی‌دقتی به آنها نسبت داده شود، می‌تواند مسیر زندگی‌شان را تغییر دهد.
 
این موضوع عده‌ای را به فکر انداخته آگاهی بیشتری درباره خشونت کلامی به مردم بدهند و کمپینی را به نام «پروژه سلاح انتخابی» راه‌اندازی کنند. آنها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و با کمک گروهی از چهره‌پردازان حرفه‌ای، یک کارزار تصویری راه‌اندازی کرده‌اند تا اثرات خشونت کلامی را به تصویر بکشند و از این طریق عمق فاجعه را نشان دهند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
تعداد تجربه های منفی روزانه به عنوان شاخصی برای عصبانیت شناخته شده است. ممکن است که عصبانی ترین نباشیم ولی این واقعیت که عصبانی هستیم قابل انکار نیست. چه گالوپ گفته باشد و چه نگفته باشد! هر چند صِرف در کنار عراق قرار گرفتن هم تلخ است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: برپایه نظرسنجی موسسه گالوپ، مردم ایران در کنار عراقی‌ها «عصبانی‌ترین» مردم جهان معرفی شده اند. 
بلافاصله این پرسش شکل می‌گیرد که این نتیجه چگونه حاصل آمده است؟  در نظرسنجی موسسه آمریکایی - که نتایج آن جمعه ششم شهریور در نشریه ایندیپندنت منتشر شده - آمده است: مردم عراق، ایران و کامبوج بالا‌ترین میزان «تجربه‌های منفی روزانه» در جهان را دارند. بنا براین مشخص می‌شود که بر چه اساسی به این نتیجه رسیده‌اند.
پرسش‌گران بر اساس سوالاتی که در میان می‌گذارند به این نتیجه دست می‌یابند و دلیل معرفی ایرانیان و عراقی‌ها به عنوان عصبانی‌ترین مردم جهان این بوده که  ۴۹ درصد پاسخ‌دهندگان در دو کشور گفته‌اند: «به تازگی عصبانی شده بودند».
ممکن است برخی تصور کنند این موسسه اهداف خاصی را تعقیب می‌کند و قرار دادن نام ایران در کنار عراق در این راستا بوده است. هر چند نمی توان پاره ای انگیزه‌های احتمالی سیاسی را انکار کرد اما به یاد داریم به تازگی همین موسسه، ایران را از فهرست 10 کشور اول غمگین جهان خارج کرده بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد بدون چرخ جلو به زمین نشست.
فرود هواپیما بدون چرخ در مهرآباد + عکسبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک فروند هواپیمای "آر.جی" متعلق به هواپیمایی قشم ایر با چرخ جلوی بسته در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
تعداد بازدید از این مطلب: 606
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

ایمیل های قبلی همسرتان را چک کنید   

 


در گذشته با کسی در ارتباط بودی؟ به جز من به چند نفر گفتی که : دوستت دارم؟

رایانه

بی شک اکثر علومی که امروزه کار بشریت را آسان نموده است از طریق کنجکاوی و کنکاش در طبیعت توسط نیاکان ما به دست آمده است که این روند همچنان ادامه دارد. اما هر چقدر کنجکاوی در علم طبیعت امر مفید و خوبی باشد در خانواده امری بسی مذموم و نا پسند به شمار می رود. نگران نباشید منظورم این نیست که کسی برای پیشرفت خانواده کنجکاوی نکند بلکه منظورم کنکاش در گذشته زوجین می باشد.
کنکاش در گذشته چیست؟ بعضی از زوجین بعد از ازدواج نسبت به گذشته همسرشان بد بین می شوند یا اینکه دوست دارند در مورد گذشته همسرشان بیشتر بدانند و این موضوع را حق مسلم خود می دانند و در نهایت به مسائلی می رسند که باب میل شان نیست نا گفته نماند بعضی از مردان چنین رفتارهایی را غیرت تلقی می کنند غافل از اینکه امام علی علیه السلام می فرمایند:«إِیّاكَ و َالتَّغایُرَ فى غَیرِ مَوضِعِ غَیرَةٍ فَإِنَّ ذلِكَ یَدعُو الصَّحیحَةَ إِلَى السُّقمِ وَ البَریئَةَ إِلَى الرَیبِ... ؛از غیرت نابجا بپرهیز زیرا این كار، زن درستكار را به انحراف و زن پاكدامن را به تردید مى كشاند.»[1]
 با توجه به روایت فوق و حکم عقل مشخص می شود غیرت این چنینی سر از بی غیرتی در می اورد و بین غیرت، بی غیرتی و همچنین بد بینی تار مویی فاصله است که بعضا این سه مورد در هم ادغام می شوند که تفکیک آن کار بس دشواری خواهد بود و از دست هر کسی بر نخواهد آمد. در مباحث مشاوره ای از سوالات با این محتوا کم نداشتیم مثلا خانم فاطمه از زنجان برای ما نوشته بود: «شوهرم به شدت در مورد گذشته ام تحقیق می کند و هر شب قران را می آورد و جلو من می گذارد که باید به کتاب خداوند قسم یاد کنی که در گذشته با کسی ارتباط نداشته ای و یا با شخصی دوست نبودی!»

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

چرا نباید بعد از غذا آب یخ خورد؟

 


آیا شما هم جزو افرادی هستید که سر غذا و بعد از آن لیوان لیوان آب یخ سر می‌کشید؟ تصور می‌کنید اگر این کار را نکنید انگار که غذا نخورده‌اید یا عطشتان فروکش نکرده است؟ باید بدانید هر بار که بعد از غذا آب یخ سر می‌کشید به سلامتی خود آسیب می‌زنید.

درست است که اکثر متخصصان توصیه می‌کنند آب را بعد از صرف غذا (نه در بین غذا) میل کنید اما مقصود نوشیدن آب یخ نیست. در این مطلب بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آب یخ

 

عادت‌های بد را ترک کنید
نوشیدن آب برای بدن حیاتی است اما اگر عادت دارید که بعد از صرف غذا آب یخ بخورید همین امروز عادتتان را ترک کنید. این کار هیچ خیری برای بدن ندارد؛ برعکس باعث بروز مشکل در کار انتقال غذا در روده‌ها شده و از متابولیسم چندین ماده‌ی مغذی ممانعت می‌کند. مواد غذایی مصرف شده در داخل معده دچار تغییر ماهیت می‌شوند و معده نیاز به شرایط مناسب برای هضم آن‌ها دارد. اما با نوشیدن آب یخ معده نمی‌تواند وظایف متعدد خود را به‌خوبی انجام دهد.


نوشیدن آب یخ = سفت شدن مواد چرب
مواد چرب در تماس با دمای خیلی سرد میل زیادی به حفظ ماهیت خود دارند. یعنی در تماس با سرما حالت جامد خود را حفظ می‌کنند و به‌سختی ذوب می‌شوند. به همین دلیل نه‌تنها لازم است که از نوشیدن آب یخ بعد از غذا بپرهیزید بلکه بهتر است از مصرف خوردنی‌های خیلی سرد مانند دسر، بستنی و غیره نیز اجتناب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر غذای چربی خورده‌اید، با نوشیدن آب یخ کاری می‌کنید که ترکیبات آن به‌قدری سخت و غلیظ شود که دستگاه گوارش را برای هضم کردن به زحمت بیندازند. در نتیجه دچار معده درد، حالت تهوع و ریفلاکس معده می‌شوید. اما با ترک کردن این عادت نادرست غذاها و بخصوص غذاهای چرب با روند طبیعی وارد معده شده و راحت‌تر از طریق تماس با ترشحات دستگاه گوارش هضم می‌شوند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

عدالت، مشخصه کلیدی دولت کریمه مهدوی 

عدالت

در لسان روایات هر جا سخن از آمدن منجی موعود به میان آمده بر عدالت و دادگری او بیش از ابعاد دیگر قیام تصریح شده است. عبارت «یملا الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا» بسیار شنیده شده و تقریبا تبدیل به یک عبارت خاص حضرت مهدی علیه السلام گردیده است.
روایاتی از قبیل:
القائم باالحق مهدی امتی الذی یملا الارض ... (١)
منا مهدی هذه الامة الذی یملا الارض... (٢)
پیامبر رحمت در روایات فوق وعده عدالت گستری حضرت را در مقیاس کل زمین مطرح و یادآوری فرموده اند. معمول قضیه چنین است که هرگاه سخن از عدالت به میان می آید ذهن ها متوجه امور کلان اجتماعی و سیاسی و فرهنگی می شود و از امور جزئی غافل می شود. دامنه و گستره عدالت به حدی وسیع است که کوچکترین و دور از ذهن ترین مسائل را نیز دربرخواهد گرفت.
در روایتی از امام صادق علیه السلام این گونه از عدالت آن حضرت یاد می شود که: اولین عدالتی که حضرت ظاهر می سازد این است که منادی آن حضرت ندا می دهد افرادی که حج مستحبی انجام می دهند حجرالاسود و محل طواف خانه خدا را در اختیار کسانی که حج بر آنها واجب است قرار دهند. (٣)
و یا در جای دیگر می فرمایند: حتما و قطعا عدالت آن حضرت در میان خانه های آنان وارد می شود. همان گونه که سرما و گرما وارد می شود. (٤)
کسی که ساکن خانه است حتما سرما و گرمای وارد شده به خانه را حس خواهد کرد. چه کودک باشد، چه جوان، چه میانسال. چه زن باشد، چه مرد. عدالتی که آن حضرت در جامعه می گستراند در عمق جان انسان ها می نشیند و آن را با تمام وجود درک می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

کری؛ نادان یا حیله گر؟

 


اظهارات جدید جان کری در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای و نظامی ایران  ترددهای جدی از آینده مذاکرات را ایجاد می کند.


جان کری

اظهارات جدید جان کری در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای و نظامی ایران واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است؛ اما آنچه نتیجه گیری تمام طرف‌هاست حکایت از آن دارد که نباید به غول بی‌شاخ و دم آمریکا اعتماد کرد و تمام کارت‌ها را در برابر آنها رو کرد.
از زمانی که مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شده همواره یکی از طرف‌های درگیر غربی، با اظهاراتی نسنجیده و ناپخته اعتماد طرف ایرانی را خدشه دار کرده‌اند. زمانی فرانسه در نقش پلیس بد مانع توافق شده است و زمانی دیگر آمریکا با ظاهر سازی خواسته ‌است اعلام کند خواهان توافق است اما موانعی بر سر این مساله وجود دارد. زمانی اظهارات و مصوبات کنگره در این راستا مساله ساز شده و زمانی خواست سران رژیم صهیونیستی مواضع آمریکایی‌ها را تغییر داده است. این بار نیز جان کری، وزیر خارجه آمریکا وارد گو شده و با اظهاراتی نسنجیده خواستار بازرسی از تاسیسات هسته ای و نظامی ایران برای مدت نامحدود شده‌است؛ امری که نه قابل قبول است و نه منطقی. نه بر اساس قوانین بین‌الملل است و نه ملت ایران احازه تحقق آن را می دهند. در شرایطی که دو طرف در حال تدوین متن پیش نویس توافق جامع هستند، چنین اظهاراتی از سوی طرف غربی مطرح می‌شود که به طور قطع بیش از آنکه نشان‌دهنده خوی استکباری آنها باشد، نشان دهنده حیله گری و عدم صداقتشان می‌باشد. غرب در طول‌ سال‌های پس از انقلاب و حتی قبل از آن کارنامه مطلوبی از عملکرد خود در میان مردم ایران باقی نگذاشته و از این پس نیز امیدی به رفتار معقول آنان نمی‌رود؛ از این رو تیم مذاکره کننده باید با در نظر داشت تمام این شرایظ و بدون قبول دیدگاه‌های غیرمنطقی 1+5 در راستای احیای حقوق ملت ایران گام بردارد. در ماه‌های پس از صدور بیانیه لوزان، شاهد بودیم که طرف غربی همواره با بازی با الفاظ خواستار تمکین ایران به خواسته‌های نامشروعش شده است، که البته این اقدام خود زنگ خطری برای تیم مذاکره کننده بود که بی‌گدار به آب نزنند و با در نظر داشت تمام شرایط وارد عرصه شوند و به عبارتی تمام کارتهایشان را در برابر غرب رو نکنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

هم باید اس 300داشته باشیم هم پهباد!

جنگ افزار

پیشرفت ‌های کشور در زمینه‌های تسلیحاتی و در زمینه‌ های آمادگی ‌های رزمی باید همچنان طریق پیشرفت را ادامه بدهد؛ دشمنان ما این را نمی ‌خواهند. امروز یکی از ابزارهای فشار تبلیغاتی بر جمهوری اسلامی همین مسئله است

 


این سخنانی بود که چندی قبل از سوی رهبر انقلاب در جمع فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی بیان شد. اظهاراتی که در آن، علت آمادگی نظامی در مقابل دشمنان نه فقط از روی انفعال و پاسخگویی، بلکه برای عمل به دستورات دینی و قرآنی نیز عنوان شد؛ «حتّی اگر ما را این ‌جور صریحاً هم تهدید نمی‌ کردند، لازم بود به حکم «وَاَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ و مِن رِباطِ الخَیل»، ما به فکر باشیم؛ حتّی اگر تهدید هم نمی‌ کردند باید ما این مراقبت را می ‌کردیم، این آمادگی‌ ها را افزایش می‌ دادیم؛ حالا که صریحاً هم دارند تهدید می‌کنند.» 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

درباره اقتصاد مقاومتی عمیق تر بدانید

 


کتاب مجموعه اهداف، سیاست‌ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور منتشر شد.


 کتاب مجموعه اهداف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی که شامل مجموعه مصوبات شورای اقتصاد است، از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، امور کمیسیون ها، دبیرخانه ها و شوراهای اقتصادی (شورای اقتصاد) منتشر شد.

اهداف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی

این کتاب دارای مقدمه، خلاصه اجرایی و در قسمت طلیعه نیز شامل ابلاغیه و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی است. همچنین در بخش دیگر به ابلاغیه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در تاریخ 92.11.29 پرداخته و حاوی دستور شماره 179062 مورخ 92.12.01 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
کتاب مجموعه اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ازسوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور منتشر شد.
در این کتاب که توسط امور کمیسیون‌ها، دبیرخانه ها و شورای اقتصادی تهیه و تدوین شده است، محتوای هجده مورد از مصوبات شورای اقتصاد در خصوص اقتصاد مقاومتی ارایه شده است.
کتاب مجموعه اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شامل طلیعه (ابلاغیه و بیانات راهبرد معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی) و سه حوزه اقتصاد کلان، بخش‌های اقتصادی و بخش‌های اجتماعی و فرهنگی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

مجاهدی جوان سرچشمه برکاتی بیکران 

امام جواد

زندگانی امام جواد علیه السلام، سرشار از برکاتی برای عالم اسلام بوده است. «زندگى كوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد با كفر و طغیان گذشت. در نوجوانى به رهبرى امت اسلام منصوب شد و در سال هایی كوتاه، جهادى فشرده، با دشمن خدا كرد به طورى كه در سن بیست و پنج سالگى یعنى هنوز در جوانى، وجودش براى دشمنان خدا غیرقابلِ تحمل شد و او را با زهر شهید كردند.»(١) وجود آن حضرت از ولادت تا شهادت، سراسر مبارزه با انحراف ها و نمایاندن راه مستقیم به مردم بود. تاثیر ولادت ایشان بر مقابله با جریان واقفیه را می توان از جمله این موارد دانست. از سوی دیگر رسیدن به منصب امامت در نوجوانی و تداوم دادن به شبکه وکالت در تمامی نقاط جهان اسلام – که توسط جد ایشان امام موسی کاظم علیه السلام تشکیل شده بود- دو مسئله ای بود که شیعیان را برای پذیرش امامت آخرین حجت خدا آماده نموده، راهنمای روشنی برای یافتن راه مستقیم بود.
علاوه بر این، مناظرات این امام نوجوان در برهه های مختلف زندگی خود با بزرگان اهل سنت، و اثبات برتری بر آنان در زمره اتفاقاتی به شمار می رود که حقانیت شیعه را به اثبات می رساند. تا جایی که می توان یکی از علل قتل ایشان توسط معتصم را، همین مناظرات دانست.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

 طوفانی می شود ؟!

 


سوال از رئیس جمهور کلید خورده است اما آیا روحانی کارش به خاطر فک شیت به قوه قضاییه و استیضاح خواهد رسید؟


روحانی

اصل هشتاد و هشتم قانون اساسی می گوید "در هر مورد كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یك از نمایندگان از وزیر مسئول, درباره یكی از وظایف آنان سوال كنند, رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رئیس جمهور بیش از یك ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تاخیر افتد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی."
سوال از رییس جمهور برای اولین بار بعد از گذشت سی وسه سال از انقلاب اسلامی  در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ از محمود احمدی نژاد انجام گرفت. طرح ۷۹ تن از نمایندگان برای سوال از رئیس جمهوری، شامل سوالاتی در مورد ده مورد اقدامات دولت و تصمیمات احمدی نژاد بود که این گروه از نمایندگان پاسخ به آنها را «برای رفع ابهامات و حسن تفاهم مجلس دولت و آگاهی ملت» لازم دانسته و گفته بودند که از پاسخ نمایندگان رئیس جمهوری که پیش تر به کمیسیون‌های مجلس ارائه شده بود، قانع نشده‌اند.
احمدی نژاد در تاریخ مذکور به مجلس آمد اما با اینکه طرح سوال به قوه قضاییه و استیضاح نکشید اما حواشی دیگری بعد از این جلسه ایجاد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

عربستان، انصارالله و داعش

 


یمن به لقمه ای غیر قابل هضم برای عربستان تبدیل شده است؛ متجاوزان وهابی در حملات به اصطلاح طوفان قاطعیت، نه تنها توفیقی کسب نکرده اند، بلکه حتی همراهان خود را از دست داده اند، اما این تازه آغاز ماجراست و آینده غیر قابل پیش بینی در انتظار عربستان و منطقه است.


یمن و عربستان

حدود یک ماه است که حملات گسترده عربستان به یمن با همراهی برخی کشورهای عربی آغاز شده و جز تحمیل بار تلفات انسانی، آوارگان و از بین رفتن زیرساخت های یمن، ثمری نداشته است. عربستان به بهانه حمایت از دولت به ظاهر قانونی عبدربه منصور هادی، این حملات را آغاز کرد، اما نیت اصلی عربستان جز نابودی حوثی ها و از دست رفتن مناطق تحت اختیار آن ها نبود؛ هدفی که تاکنون محقق نشده و عملا عربستان در شرایطی دشوار گیر افتاده است که نه توان حمله زمینی به یمن را دارد و نه توان افزایش حملات هوایی. بی شک حمله زمینی توسط نیروهای عربستان ثمری جز خواری نخواهد داشت. ارتشی که سال های مدید به ولنگاری و تن پروری پرداخته، توان حضور زمینی در یمن ندارد و راهی جز همراهی مصر و پاکستان برایش متصور نیست؛ امری که در شرایط فعلی تحقق پذیر نخواهد بود. مصر با بحران های داخلی مواجه است و پاکستان نیز ممنوعیت مشارکت در حمله نظامی را از سوی پارلمان کشورش ندارد. این شرایط سبب خواهد شد که عربستان نتواند به صورت زمینی وارد یمن شود. دقیقاً همین ناتوانی سبب شد که عربستان به بهانه های واهی، آتش بس اعلامی را شکسته و مجددا حملات خود را آغاز کند. شاید عربستان به دنبال تحریک ایران نیز بود تا با ادامه روند غیر انسانی، ایران را وادار به ورود به نبرد نابرابر یمن کند. البته ایران بارها نسبت به موضوع هشدار داده بود و ادامه آن را به صلاح نمی دانست. اما قطعاً وارد این نبرد حماقت بار نمی شد. هم اکنون نیز ایران چنین مسیری را طی می کند و تنها راه حل بحران را گفتگوهای داخلی در یمن می داند. امری که عربستان به صورت یک طرفه آن را قبول دارد. امروز عربستان مهره اصلی بازی خود یعنی منصور هادی را در یمن از دست داده و توان ارائه آن به عنوان یک گزینه را به مردم این کشور ندارد. از سوی دیگر عبداهلو صالح نیز که به عنوان متحد سابق عربستان محسوب می ش، دیگر جایی در بازی عربستان ندارد. متحدان منطقه ای عربستان نیز آرام، آرام پا پس می کشند تا نامشان در برادر کشی تاریخی ثبت نشود. عمان اما وارد گود شده و طرحی برای حل و فصل موضوع ارائه داده است، طرحی که به احتمال زیاد مورد موافقت انصارالهر و عربستان قرار خواهد گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

تنها دو قدم تا رضایت امام زمان (عج)

حضرت مهدی ، امام زمان

زندگی مهدوی یعنی زندگی با حجت حیّ و حاضر، نفس کشیدن با یاد حضرت و خود را وقف امام زمان (عج) کردن.

 ما امامی داریم که بر همه احوال ما آگاه است. بیایید كمی بیشتر فكر كنیم، با خود بیندیشیم چگونه می توانیم امام زمان (عج) را از خود راضی نگهداریم. برای پاسخ به این سوال لازم است تا به نحوه زندگیمان بیندیشیم و حواسمان را جمع کنیم ببینیم در رفتار، گفتار و برخوردهایمان در زندگی طوری عمل میکنیم که رضایت امام مهربان را جلب کنیم؟ امام زمان (عج) وظیفه هدایت بندگان را به عهده دارد و از کوچکترین انحراف و کج روی بندگان دلش به درد می آید، آیا ما پیرو ایشان هستیم یا او را آزرده خاطر می نماییم؟
برای دانستن این موضوع لازم است که ایشان را بشناسیم و خواسته های ایشان را بدانیم و طبق آن عمل کنیم.

 

قدم اول در زندگی مهدوی: شناخت امام

برای اینکه زندگی مان عطر حضور امام زمان (عج) بدهد، لازم است صفات و خصوصیات او را بشناسیم. در این باره روایات بسیاری آمده است که شناخت امام زمان (عج) را بر ما واجب می کند، از جمله:
پیامبر گرامى اسلام صلّى‏ اللّه ‏علیه‏ و آله فرموده است: "هر كس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به‏ مرگ جاهلیت مرده است".
و در روایت دیگرى كه مرحوم كلینى از امام محمد باقر علیه ‏السلام نقل مى‏ كند آمده است: "هر كس در حالى كه امامى نداشته باشد بمیرد، مردنش مردن جاهلیت است و هر آنكه در حال شناختن امامش بمیرد پیش ‏افتادن و یا تأخیر این امر [امر ظهور حضرت] او را زیان نرساند و هر كس بمیرد در حالى كه امامش را شناخته همچون كسى است كه در خیمه قائم [علیه‏السّلام] با آن حضرت باشد".

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات

چرا در قرآن،‌ بی‌همسری حضرت یحیی(علیه‌السلام) مورد ستایش است؟ اگر ازدواج فضیلت است پس چرا حضرت یحیی(علیه‌السلام) مجرد زیسته است؟

نویسنده: شکوری_شبکه تخصصی قرآن

حضرت یحیی

یکی از پیامبران بنی‌اسرائیل که بنا بر گزارش قرآن در کودکی به مقام نبوت نائل آمد حضرت یحیی فرزند حضرت زکریای نبی(علیهما‌السلام) است. خداوند در کریمه 39 سوره آل عمران، حضرتش را به چهار وصف ممتاز ستوده است:
« ...أَنَّ اللَّـهَ یُبَشِّرُكَ بِیَحْیَىٰ مُصَدِّقًا بِكَلِمَةٍ مِّنَ اللَّـهِ وَسَیِّدًا وَحَصُورًا وَنَبِیًّا مِّنَ الصَّالِحِینَ »

ترجمه: [ فرشتگان ندا سر دادند: ای زکریا! خداوند تو را به «یحیی» بشارت می‌دهد؛ (کسی) که کلمه خدا (= مسیح‌) را تصدیق می‌کند؛ و رهبر خواهد بود؛ و از هوس‌های سرکش برکنار، و پیامبری از صالحان است.]

تعداد بازدید از این مطلب: 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات

حریق در روابط زناشویی

 

 


بروز اختلاف و عدم تفاهم در خانواده امری شایع است و هیچ خانواده ای نیست که بتوان آن را از این معضل مستثنی دانست . اما گاهی این اختلافات و مشکلات از روال طبیعی خود خارج می شود و تبدیل به تعارضات و اختلافات شدید خانوادگی می گردد و روابط جنسی زوج را مختل می کند.

 


زن و مرد ، زن و شوهر ، دعوا ، طلاق

خانواده یک اجتماع کوچک است که در ابتدا از یک زن و مرد تشکیل شده است، و به مرور فرزندان به این اجتماع اضافه می شوند. تشکیل خانواده بر اساس نیازهای زوجین پایه ریزی می شود، که این نیازها شامل نیازهای عاطفی و نیازهای جنسی است. اگر در محیط خانواده این دو نیاز اساسی تامین نگردد، مشکلات زیادی برای فرد و برای جامعه به وجود خواهد آورد. در دین اسلام بر تامین این دو نیاز در بستر خانواده تاکید فراوان شده است . اما متاسفانه در پرتو برخی از اختلافات خانوادگی این  دو نیاز در حاشیه قرار می گیرد و زوجین دچار صدمات و خسارتهای جبران ناپذیری می شوند. در اینجاست که خانواده کارکرد صحیح و سالم خود را از دست می دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

ایمیل های قبلی همسرتان را چک کنید   

 


در گذشته با کسی در ارتباط بودی؟ به جز من به چند نفر گفتی که : دوستت دارم؟

رایانه

بی شک اکثر علومی که امروزه کار بشریت را آسان نموده است از طریق کنجکاوی و کنکاش در طبیعت توسط نیاکان ما به دست آمده است که این روند همچنان ادامه دارد. اما هر چقدر کنجکاوی در علم طبیعت امر مفید و خوبی باشد در خانواده امری بسی مذموم و نا پسند به شمار می رود. نگران نباشید منظورم این نیست که کسی برای پیشرفت خانواده کنجکاوی نکند بلکه منظورم کنکاش در گذشته زوجین می باشد.
کنکاش در گذشته چیست؟ بعضی از زوجین بعد از ازدواج نسبت به گذشته همسرشان بد بین می شوند یا اینکه دوست دارند در مورد گذشته همسرشان بیشتر بدانند و این موضوع را حق مسلم خود می دانند و در نهایت به مسائلی می رسند که باب میل شان نیست نا گفته نماند بعضی از مردان چنین رفتارهایی را غیرت تلقی می کنند غافل از اینکه امام علی علیه السلام می فرمایند:«إِیّاكَ و َالتَّغایُرَ فى غَیرِ مَوضِعِ غَیرَةٍ فَإِنَّ ذلِكَ یَدعُو الصَّحیحَةَ إِلَى السُّقمِ وَ البَریئَةَ إِلَى الرَیبِ... ؛از غیرت نابجا بپرهیز زیرا این كار، زن درستكار را به انحراف و زن پاكدامن را به تردید مى كشاند.»[1]
 با توجه به روایت فوق و حکم عقل مشخص می شود غیرت این چنینی سر از بی غیرتی در می اورد و بین غیرت، بی غیرتی و همچنین بد بینی تار مویی فاصله است که بعضا این سه مورد در هم ادغام می شوند که تفکیک آن کار بس دشواری خواهد بود و از دست هر کسی بر نخواهد آمد. در مباحث مشاوره ای از سوالات با این محتوا کم نداشتیم مثلا خانم فاطمه از زنجان برای ما نوشته بود: «شوهرم به شدت در مورد گذشته ام تحقیق می کند و هر شب قران را می آورد و جلو من می گذارد که باید به کتاب خداوند قسم یاد کنی که در گذشته با کسی ارتباط نداشته ای و یا با شخصی دوست نبودی!»

تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

چرا نباید بعد از غذا آب یخ خورد؟

 


آیا شما هم جزو افرادی هستید که سر غذا و بعد از آن لیوان لیوان آب یخ سر می‌کشید؟ تصور می‌کنید اگر این کار را نکنید انگار که غذا نخورده‌اید یا عطشتان فروکش نکرده است؟ باید بدانید هر بار که بعد از غذا آب یخ سر می‌کشید به سلامتی خود آسیب می‌زنید.

درست است که اکثر متخصصان توصیه می‌کنند آب را بعد از صرف غذا (نه در بین غذا) میل کنید اما مقصود نوشیدن آب یخ نیست. در این مطلب بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آب یخ

 

عادت‌های بد را ترک کنید
نوشیدن آب برای بدن حیاتی است اما اگر عادت دارید که بعد از صرف غذا آب یخ بخورید همین امروز عادتتان را ترک کنید. این کار هیچ خیری برای بدن ندارد؛ برعکس باعث بروز مشکل در کار انتقال غذا در روده‌ها شده و از متابولیسم چندین ماده‌ی مغذی ممانعت می‌کند. مواد غذایی مصرف شده در داخل معده دچار تغییر ماهیت می‌شوند و معده نیاز به شرایط مناسب برای هضم آن‌ها دارد. اما با نوشیدن آب یخ معده نمی‌تواند وظایف متعدد خود را به‌خوبی انجام دهد.


نوشیدن آب یخ = سفت شدن مواد چرب
مواد چرب در تماس با دمای خیلی سرد میل زیادی به حفظ ماهیت خود دارند. یعنی در تماس با سرما حالت جامد خود را حفظ می‌کنند و به‌سختی ذوب می‌شوند. به همین دلیل نه‌تنها لازم است که از نوشیدن آب یخ بعد از غذا بپرهیزید بلکه بهتر است از مصرف خوردنی‌های خیلی سرد مانند دسر، بستنی و غیره نیز اجتناب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر غذای چربی خورده‌اید، با نوشیدن آب یخ کاری می‌کنید که ترکیبات آن به‌قدری سخت و غلیظ شود که دستگاه گوارش را برای هضم کردن به زحمت بیندازند. در نتیجه دچار معده درد، حالت تهوع و ریفلاکس معده می‌شوید. اما با ترک کردن این عادت نادرست غذاها و بخصوص غذاهای چرب با روند طبیعی وارد معده شده و راحت‌تر از طریق تماس با ترشحات دستگاه گوارش هضم می‌شوند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

عدالت، مشخصه کلیدی دولت کریمه مهدوی 

عدالت

در لسان روایات هر جا سخن از آمدن منجی موعود به میان آمده بر عدالت و دادگری او بیش از ابعاد دیگر قیام تصریح شده است. عبارت «یملا الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا» بسیار شنیده شده و تقریبا تبدیل به یک عبارت خاص حضرت مهدی علیه السلام گردیده است.
روایاتی از قبیل:
القائم باالحق مهدی امتی الذی یملا الارض ... (١)
منا مهدی هذه الامة الذی یملا الارض... (٢)
پیامبر رحمت در روایات فوق وعده عدالت گستری حضرت را در مقیاس کل زمین مطرح و یادآوری فرموده اند. معمول قضیه چنین است که هرگاه سخن از عدالت به میان می آید ذهن ها متوجه امور کلان اجتماعی و سیاسی و فرهنگی می شود و از امور جزئی غافل می شود. دامنه و گستره عدالت به حدی وسیع است که کوچکترین و دور از ذهن ترین مسائل را نیز دربرخواهد گرفت.
در روایتی از امام صادق علیه السلام این گونه از عدالت آن حضرت یاد می شود که: اولین عدالتی که حضرت ظاهر می سازد این است که منادی آن حضرت ندا می دهد افرادی که حج مستحبی انجام می دهند حجرالاسود و محل طواف خانه خدا را در اختیار کسانی که حج بر آنها واجب است قرار دهند. (٣)
و یا در جای دیگر می فرمایند: حتما و قطعا عدالت آن حضرت در میان خانه های آنان وارد می شود. همان گونه که سرما و گرما وارد می شود. (٤)
کسی که ساکن خانه است حتما سرما و گرمای وارد شده به خانه را حس خواهد کرد. چه کودک باشد، چه جوان، چه میانسال. چه زن باشد، چه مرد. عدالتی که آن حضرت در جامعه می گستراند در عمق جان انسان ها می نشیند و آن را با تمام وجود درک می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

کری؛ نادان یا حیله گر؟

 


اظهارات جدید جان کری در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای و نظامی ایران  ترددهای جدی از آینده مذاکرات را ایجاد می کند.


جان کری

اظهارات جدید جان کری در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای و نظامی ایران واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است؛ اما آنچه نتیجه گیری تمام طرف‌هاست حکایت از آن دارد که نباید به غول بی‌شاخ و دم آمریکا اعتماد کرد و تمام کارت‌ها را در برابر آنها رو کرد.
از زمانی که مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شده همواره یکی از طرف‌های درگیر غربی، با اظهاراتی نسنجیده و ناپخته اعتماد طرف ایرانی را خدشه دار کرده‌اند. زمانی فرانسه در نقش پلیس بد مانع توافق شده است و زمانی دیگر آمریکا با ظاهر سازی خواسته ‌است اعلام کند خواهان توافق است اما موانعی بر سر این مساله وجود دارد. زمانی اظهارات و مصوبات کنگره در این راستا مساله ساز شده و زمانی خواست سران رژیم صهیونیستی مواضع آمریکایی‌ها را تغییر داده است. این بار نیز جان کری، وزیر خارجه آمریکا وارد گو شده و با اظهاراتی نسنجیده خواستار بازرسی از تاسیسات هسته ای و نظامی ایران برای مدت نامحدود شده‌است؛ امری که نه قابل قبول است و نه منطقی. نه بر اساس قوانین بین‌الملل است و نه ملت ایران احازه تحقق آن را می دهند. در شرایطی که دو طرف در حال تدوین متن پیش نویس توافق جامع هستند، چنین اظهاراتی از سوی طرف غربی مطرح می‌شود که به طور قطع بیش از آنکه نشان‌دهنده خوی استکباری آنها باشد، نشان دهنده حیله گری و عدم صداقتشان می‌باشد. غرب در طول‌ سال‌های پس از انقلاب و حتی قبل از آن کارنامه مطلوبی از عملکرد خود در میان مردم ایران باقی نگذاشته و از این پس نیز امیدی به رفتار معقول آنان نمی‌رود؛ از این رو تیم مذاکره کننده باید با در نظر داشت تمام این شرایظ و بدون قبول دیدگاه‌های غیرمنطقی 1+5 در راستای احیای حقوق ملت ایران گام بردارد. در ماه‌های پس از صدور بیانیه لوزان، شاهد بودیم که طرف غربی همواره با بازی با الفاظ خواستار تمکین ایران به خواسته‌های نامشروعش شده است، که البته این اقدام خود زنگ خطری برای تیم مذاکره کننده بود که بی‌گدار به آب نزنند و با در نظر داشت تمام شرایط وارد عرصه شوند و به عبارتی تمام کارتهایشان را در برابر غرب رو نکنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

هم باید اس 300داشته باشیم هم پهباد!

جنگ افزار

پیشرفت ‌های کشور در زمینه‌های تسلیحاتی و در زمینه‌ های آمادگی ‌های رزمی باید همچنان طریق پیشرفت را ادامه بدهد؛ دشمنان ما این را نمی ‌خواهند. امروز یکی از ابزارهای فشار تبلیغاتی بر جمهوری اسلامی همین مسئله است

 


این سخنانی بود که چندی قبل از سوی رهبر انقلاب در جمع فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی بیان شد. اظهاراتی که در آن، علت آمادگی نظامی در مقابل دشمنان نه فقط از روی انفعال و پاسخگویی، بلکه برای عمل به دستورات دینی و قرآنی نیز عنوان شد؛ «حتّی اگر ما را این ‌جور صریحاً هم تهدید نمی‌ کردند، لازم بود به حکم «وَاَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ و مِن رِباطِ الخَیل»، ما به فکر باشیم؛ حتّی اگر تهدید هم نمی‌ کردند باید ما این مراقبت را می ‌کردیم، این آمادگی‌ ها را افزایش می‌ دادیم؛ حالا که صریحاً هم دارند تهدید می‌کنند.» 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

درباره اقتصاد مقاومتی عمیق تر بدانید

 


کتاب مجموعه اهداف، سیاست‌ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور منتشر شد.


 کتاب مجموعه اهداف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی که شامل مجموعه مصوبات شورای اقتصاد است، از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، امور کمیسیون ها، دبیرخانه ها و شوراهای اقتصادی (شورای اقتصاد) منتشر شد.

اهداف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی

این کتاب دارای مقدمه، خلاصه اجرایی و در قسمت طلیعه نیز شامل ابلاغیه و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی است. همچنین در بخش دیگر به ابلاغیه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در تاریخ 92.11.29 پرداخته و حاوی دستور شماره 179062 مورخ 92.12.01 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
کتاب مجموعه اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ازسوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور منتشر شد.
در این کتاب که توسط امور کمیسیون‌ها، دبیرخانه ها و شورای اقتصادی تهیه و تدوین شده است، محتوای هجده مورد از مصوبات شورای اقتصاد در خصوص اقتصاد مقاومتی ارایه شده است.
کتاب مجموعه اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شامل طلیعه (ابلاغیه و بیانات راهبرد معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی) و سه حوزه اقتصاد کلان، بخش‌های اقتصادی و بخش‌های اجتماعی و فرهنگی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

مجاهدی جوان سرچشمه برکاتی بیکران 

امام جواد

زندگانی امام جواد علیه السلام، سرشار از برکاتی برای عالم اسلام بوده است. «زندگى كوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد با كفر و طغیان گذشت. در نوجوانى به رهبرى امت اسلام منصوب شد و در سال هایی كوتاه، جهادى فشرده، با دشمن خدا كرد به طورى كه در سن بیست و پنج سالگى یعنى هنوز در جوانى، وجودش براى دشمنان خدا غیرقابلِ تحمل شد و او را با زهر شهید كردند.»(١) وجود آن حضرت از ولادت تا شهادت، سراسر مبارزه با انحراف ها و نمایاندن راه مستقیم به مردم بود. تاثیر ولادت ایشان بر مقابله با جریان واقفیه را می توان از جمله این موارد دانست. از سوی دیگر رسیدن به منصب امامت در نوجوانی و تداوم دادن به شبکه وکالت در تمامی نقاط جهان اسلام – که توسط جد ایشان امام موسی کاظم علیه السلام تشکیل شده بود- دو مسئله ای بود که شیعیان را برای پذیرش امامت آخرین حجت خدا آماده نموده، راهنمای روشنی برای یافتن راه مستقیم بود.
علاوه بر این، مناظرات این امام نوجوان در برهه های مختلف زندگی خود با بزرگان اهل سنت، و اثبات برتری بر آنان در زمره اتفاقاتی به شمار می رود که حقانیت شیعه را به اثبات می رساند. تا جایی که می توان یکی از علل قتل ایشان توسط معتصم را، همین مناظرات دانست.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

 طوفانی می شود ؟!

 


سوال از رئیس جمهور کلید خورده است اما آیا روحانی کارش به خاطر فک شیت به قوه قضاییه و استیضاح خواهد رسید؟


روحانی

اصل هشتاد و هشتم قانون اساسی می گوید "در هر مورد كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یك از نمایندگان از وزیر مسئول, درباره یكی از وظایف آنان سوال كنند, رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رئیس جمهور بیش از یك ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تاخیر افتد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی."
سوال از رییس جمهور برای اولین بار بعد از گذشت سی وسه سال از انقلاب اسلامی  در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ از محمود احمدی نژاد انجام گرفت. طرح ۷۹ تن از نمایندگان برای سوال از رئیس جمهوری، شامل سوالاتی در مورد ده مورد اقدامات دولت و تصمیمات احمدی نژاد بود که این گروه از نمایندگان پاسخ به آنها را «برای رفع ابهامات و حسن تفاهم مجلس دولت و آگاهی ملت» لازم دانسته و گفته بودند که از پاسخ نمایندگان رئیس جمهوری که پیش تر به کمیسیون‌های مجلس ارائه شده بود، قانع نشده‌اند.
احمدی نژاد در تاریخ مذکور به مجلس آمد اما با اینکه طرح سوال به قوه قضاییه و استیضاح نکشید اما حواشی دیگری بعد از این جلسه ایجاد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

عربستان، انصارالله و داعش

 


یمن به لقمه ای غیر قابل هضم برای عربستان تبدیل شده است؛ متجاوزان وهابی در حملات به اصطلاح طوفان قاطعیت، نه تنها توفیقی کسب نکرده اند، بلکه حتی همراهان خود را از دست داده اند، اما این تازه آغاز ماجراست و آینده غیر قابل پیش بینی در انتظار عربستان و منطقه است.


یمن و عربستان

حدود یک ماه است که حملات گسترده عربستان به یمن با همراهی برخی کشورهای عربی آغاز شده و جز تحمیل بار تلفات انسانی، آوارگان و از بین رفتن زیرساخت های یمن، ثمری نداشته است. عربستان به بهانه حمایت از دولت به ظاهر قانونی عبدربه منصور هادی، این حملات را آغاز کرد، اما نیت اصلی عربستان جز نابودی حوثی ها و از دست رفتن مناطق تحت اختیار آن ها نبود؛ هدفی که تاکنون محقق نشده و عملا عربستان در شرایطی دشوار گیر افتاده است که نه توان حمله زمینی به یمن را دارد و نه توان افزایش حملات هوایی. بی شک حمله زمینی توسط نیروهای عربستان ثمری جز خواری نخواهد داشت. ارتشی که سال های مدید به ولنگاری و تن پروری پرداخته، توان حضور زمینی در یمن ندارد و راهی جز همراهی مصر و پاکستان برایش متصور نیست؛ امری که در شرایط فعلی تحقق پذیر نخواهد بود. مصر با بحران های داخلی مواجه است و پاکستان نیز ممنوعیت مشارکت در حمله نظامی را از سوی پارلمان کشورش ندارد. این شرایط سبب خواهد شد که عربستان نتواند به صورت زمینی وارد یمن شود. دقیقاً همین ناتوانی سبب شد که عربستان به بهانه های واهی، آتش بس اعلامی را شکسته و مجددا حملات خود را آغاز کند. شاید عربستان به دنبال تحریک ایران نیز بود تا با ادامه روند غیر انسانی، ایران را وادار به ورود به نبرد نابرابر یمن کند. البته ایران بارها نسبت به موضوع هشدار داده بود و ادامه آن را به صلاح نمی دانست. اما قطعاً وارد این نبرد حماقت بار نمی شد. هم اکنون نیز ایران چنین مسیری را طی می کند و تنها راه حل بحران را گفتگوهای داخلی در یمن می داند. امری که عربستان به صورت یک طرفه آن را قبول دارد. امروز عربستان مهره اصلی بازی خود یعنی منصور هادی را در یمن از دست داده و توان ارائه آن به عنوان یک گزینه را به مردم این کشور ندارد. از سوی دیگر عبداهلو صالح نیز که به عنوان متحد سابق عربستان محسوب می ش، دیگر جایی در بازی عربستان ندارد. متحدان منطقه ای عربستان نیز آرام، آرام پا پس می کشند تا نامشان در برادر کشی تاریخی ثبت نشود. عمان اما وارد گود شده و طرحی برای حل و فصل موضوع ارائه داده است، طرحی که به احتمال زیاد مورد موافقت انصارالهر و عربستان قرار خواهد گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود