آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 306
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 316
بازدید ماه : 4291
بازدید سال : 9691
بازدید کلی : 150000

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

تنها دو قدم تا رضایت امام زمان (عج)

حضرت مهدی ، امام زمان

زندگی مهدوی یعنی زندگی با حجت حیّ و حاضر، نفس کشیدن با یاد حضرت و خود را وقف امام زمان (عج) کردن.

 ما امامی داریم که بر همه احوال ما آگاه است. بیایید كمی بیشتر فكر كنیم، با خود بیندیشیم چگونه می توانیم امام زمان (عج) را از خود راضی نگهداریم. برای پاسخ به این سوال لازم است تا به نحوه زندگیمان بیندیشیم و حواسمان را جمع کنیم ببینیم در رفتار، گفتار و برخوردهایمان در زندگی طوری عمل میکنیم که رضایت امام مهربان را جلب کنیم؟ امام زمان (عج) وظیفه هدایت بندگان را به عهده دارد و از کوچکترین انحراف و کج روی بندگان دلش به درد می آید، آیا ما پیرو ایشان هستیم یا او را آزرده خاطر می نماییم؟
برای دانستن این موضوع لازم است که ایشان را بشناسیم و خواسته های ایشان را بدانیم و طبق آن عمل کنیم.

 

قدم اول در زندگی مهدوی: شناخت امام

برای اینکه زندگی مان عطر حضور امام زمان (عج) بدهد، لازم است صفات و خصوصیات او را بشناسیم. در این باره روایات بسیاری آمده است که شناخت امام زمان (عج) را بر ما واجب می کند، از جمله:
پیامبر گرامى اسلام صلّى‏ اللّه ‏علیه‏ و آله فرموده است: "هر كس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به‏ مرگ جاهلیت مرده است".
و در روایت دیگرى كه مرحوم كلینى از امام محمد باقر علیه ‏السلام نقل مى‏ كند آمده است: "هر كس در حالى كه امامى نداشته باشد بمیرد، مردنش مردن جاهلیت است و هر آنكه در حال شناختن امامش بمیرد پیش ‏افتادن و یا تأخیر این امر [امر ظهور حضرت] او را زیان نرساند و هر كس بمیرد در حالى كه امامش را شناخته همچون كسى است كه در خیمه قائم [علیه‏السّلام] با آن حضرت باشد".

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات

اتهامات آمریکا به ایران

 


سال‌هاست آمریکا با انتشار گزارشی تکراری، کشورمان را متهم به حمایت از تروریسم می‌کندو ...

اتهامات آمریکا به ایران

سال‌هاست آمریکا با انتشار گزارشی تکراری، کشورمان را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند و با وجود ایستادگی چندساله تهران در برابر تروریست‌ها و طرح ایده‌هایی جهانی چون «جهان عاری از خشونت و افراط ‌گرایی» از سوی رئیس ‌جمهوری کشورمان، آمریکا همچنان بر ادعاهای ضد ایرانی خود پا فشاری کرده و از عنوان «مبارزه با تروریسم» استفاده ابزاری می‌کند.
حمایت از گروه‌های فلسطینی در غزه، مقاومت حزب‌ الله لبنان و گروه‌های مختلف در عراق و سراسر خاورمیانه از جمله ادعاهایی است که واشنگتن درباره حمایت تهران از تروریسم بیان می‌کند.
حمایت‌‌های مورد ادعای آمریکا، در واقع همان حمایت‌هایی است که ایران برای مهار تروریسم در خاورمیانه انجام می‌دهد. اقداماتی که تروریست‌های مورد حمایت غرب را در بسیاری از کشورها ازجمله در عراق و سوریه ناکام گذاشته است.
هرچند در 30 سال اخیر، آمریکا بارها ادعاهای خود درباره حمایت ایران از تروریسم را تکرار کرده است، اما هیچ‌گاه مثل این روزها که منطقه به شدت درگیر گروه‌های تروریستی است، این ادعاها برای افکارعمومی در جهان مضحک و غیر قابل باور نبوده است، چراکه در حال حاضر آتش تروریسم با حمایت آشکار متحدان منطقه‌ای آمریکا چنان دامن‌گیر خاورمیانه شده که واشنگتن راهی برای جبران بی‌آبرویی خود ندارد.
در واکنش به ادعاهای اخیر مطرح شده از سوی واشنگتن درباره حمایت تهران از تروریسم، وزارت خارجه کشورمان گزارش سالیانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا درباره ایران را مردود خوانده و تاکید کرده است که ایران در سه دهه گذشته بزرگترین قربانی تروریسم بوده و متهم کردن کشوری که اولویت همکاری‌های بین ‌المللی را مقابله با تروریسم، افراط ‌گرایی و خشونت می‌داند، فرافکنی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
زن ماساژور که در دام مرد شیطان صفت کرفتار شده بود با زخمی کردن او موفق به فرار از مخفیگاه شیطان شد.
آزار و اذیت زن ماساژور در مخفیگاه شیطان
با فرار مرد شیطان صفت تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او آغاز شد.
ا
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 706
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
داعش در مشت سردار ایرانی، ستاره حملات داعش، "سلیمانی" سوریه را به گونه‌ای می‌شناسد که انگار آنجا متولد شده است ... این‌ها تنها قسمتی از نگاه رسانه‌های پرمخاطب عربی به "سردار سلیمانی" است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به اذعان رسانه‎های خارجی یک دیپلمات – نظامی پرنفوذ در منطقه غرب آسیاست که نقش عمده‌ای در مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش دارد. فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به اذعان مسولین داخلی و خارجی با کمک مستشاری خود کمک بزرگی به عراق برای جلوگیری از سقوط شهرهای بیشتر بوده است.   





تعداد بازدید از این مطلب: 320
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
مشاور عالی سازمان سنجش از قبولی ۵۱.۸۹ درصد انتخاب رشته کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ خبر داد.
به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر در آزمون  کارشناسی ارشد ۹۴ پذیرفته شده اند. 
 
وی افزود: اسامی پذیرفته شدگان ساعت ۲۰ امشب بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. 
 
توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر پذیرفته شده در آزمون تعداد ۷۶ هزار و ۲۳۹ نفر زن و تعداد ۸۳ هزار و ۴۰۶ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۷.۷۶ درصد زن و ۵۲.۲۴ درصد مرد هستند. 
 
وی افزود: در این آزمون  از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۳۰۷  هزار و ۶۶۱ داوطلب انتخاب رشته کردند و در واقع ۵۱.۸۹ درصد جزو قبول شدگان قرار گرفتند.
 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: درصورتی که دانشگاهها  تاریخ مشخصی را ارایه نکرده باشند قبول شدگان در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شهریور می توانند برای ثبت نام مراجعه کنند. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
علی طباطبایی بازیگر جوان سینما و تلویزیون درگذشت.
بازیگر جوان «قلب یخی» درگذشتبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این بازیگر شب گذشته به دلیل ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.
 
سید علی طباطبایی فرزند سید کمال طباطبایی تهیه کننده سینما و تلویزیون متولد 1362 در تهران بود که با فیلم «سالاد فصل» فریدون جیرانی وارد سینما شد و طی بیش از 10 سال فعالیتش در این عرصه در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «ساعت ۲۵»، «آماده باش»، «اسب سفید پادشاه»، «باجناق‌ها»، «آشپز باشی»، «ترانه مادری»، «قلب یخی» و «بچه‌های نسبتا بد» به ایفای نقش پرداخت.
 
امین تارخ رئیس انجمن بازیگران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص زمان تشییع این بازیگر گفت: زمان تشییع هنوز مشخص نیست اما مراسم ختم وی جمعه در مسجد نور برگزار می‌شود.
 
کمال طباطبایی نیز پدر این بازیگر نیز عنوان کرد: فردا فرزندم تشییع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط مساعدی برای صحبت کردن ندارم.
 
 
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
کیا سورنتو فول 2014 در منطقه آزاد به قیمت 94 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
تعداد بازدید از این مطلب: 174
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
جمهوری اسلامی ایران تاکنون به هیچ کشوری حمله نظامی نداشته و فقط در راستای دفاع از مرزهای خود توان بازدارندگی خود را در چارچوب اصول و قوانین بین‌المللی گسترش می‌دهد.
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی از جمع‌بندی مذاکرات خشمگین و عصبانی هستند و تلاش می‌کنند تا با بیان دیدگاه‌های منفی از تصویب آن در کنگره جلوگیری کنند.
 
*** اظهارات سناتور "جان مک‌کین"
 
اخیرا سناتور "جان مک‌کین" در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: توافق هسته‌ای منجر به سمابقه تسلیحاتی در منطقه (غرب آسیا) خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این توافق فعالیت‌های شرارت‌آمیز ایران را در منطقه تقویت خواهد کرد و پس از مدتی فرصت می‌دهد تا ایران موشک بالستیک تولید کند و پیامدهای خطرناکی برای نیروهای آمریکایی خواهد داشت.
 
سوالی که مطرح است اینکه در بین کشورهای منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران کمترین بودجه نظامی و دفاعی را دارد که نشان از اولا صلح‌طلب بودن و ثانیا دفاعی بودن دکترین نظامی ایران دارد.
 
 
*** دکترین نظامی ایران دفاعی است
 
جمهوری اسلامی ایران تاکنون به هیچ کشوری حمله نظامی نداشته و فقط در راستای دفاع از مرزهای خود توان بازدارندگی خود را در چارچوب اصول و قوانین بین‌المللی گسترش می‌دهد، در حالی که برخی کشورهای منطقه غرب آسیا به گسترش تجهیزات نظامی آفندی خود مبادرت می‌ورزند که در بین این کشورها عربستان و امارات عربی متحده طلایه‌دار هستند.
تعداد بازدید از این مطلب: 846
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات

بازتاب جهانی فیلم محمد صلی الله علیه وآله وسلم

 


صبح روز پنجشنبه اولین نمایش فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم تازه‌ ترین اثر مجید مجیدی با حضور نویسندگان، منتقدان و اهالی رسانه در جشنواره مونترال رقم خورد که با اقبال خوب منتقدان مواجه شد و در رسانه های خارجی بازتاب های جالب توجهی داشت.

فیلم محمد رسول الله

اکران جهانی فیلم «محمد رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم» صبح روز پنجشنبه به طور رسمی‌آغاز شد و بازتاب‌ های متعددی داشت. مجید مجیدی هم در جایگاه کارگردان این فیلم در نشست خبری این فیلم در جشنواره مونترال کانادا یک بار دیگر بر سه گانه بودن این اثر تاکید کرد و مهم ‌ترین هدف از تولید فیلم «محمد صلی الله علیه وآله وسلم» را اصلاح نگاه جهانی و نمایش صحیح سیمای پیامبر رحمت و دین اسلام معرفی کرد.

 

حماسه ایرانی

نشست خبری این فیلم هم با حضور مجید مجیدی، محمدرضا صابری، مهدی پاکدل، علیرضا شجاعی‌نوری، ساره بیات و مینا ساداتی انجام شد که بسیاری از منابع مهم خبری جهان به پوشش آن پرداختند از جمله خبرگزاری فرانسه این تیتر را برای اکران و نمایش جهانی این اثر فاخر برگزید: " حماسه ایرانی «محمد» با هدف تغییر تصویر اسلام"
سایت آی ام دی بی نیز امتیاز بالای 8.6 را برای فیلم مجیدی در نظر گرفت و در توضیحاتش فیلمبرداری آن را خیره‌ کننده توصیف کرد، همچنین یورونیوز هم مانند خبرگزاری فرانسه از معرفی سیمای پیامبر اسلام توسط این فیلم نوشت و این تیتر را برگزید: " فیلم ایرانی محمد با هدف معرفی پیامبر(ص) به جهان"

تعداد بازدید از این مطلب: 829
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات

 


هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارزیابی عملکرد دولتمردان است. در این فرصت منتقدان منصف و دلسوز می توانند نقدهای خود را به عملکرد دولت مطرح کنند و دولتی ها نیز تریبون هایی در اختیار دارند تا عملکرد خود را در معرض دید افکار عمومی و به قضاوت مردم بگذارند.


حل مناقشه هسته ای و کاهش نرخ تورم، نقاط درخشان عملکرد دولت یازدهم

محمدرضا تابش

هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارزیابی از عملکرد دولتمردان است. در این فرصت منتقدان منصف و دلسوز می توانند نقدهای خود را به عملکر دولت مطرح کنند و دولتی ها نیز تریبون هایی در اختیار دارند تا عملکرد خود را در معرض دید افکار عمومی و به قضاوت مردم بگذارند.
محمدرضا تابش از معدود نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی است که معتقد است دولت در عرصه سیاست خارجی، برداشتن سایه امنیتی از فعالیت صنوف مختلف سیاسی و کاهش نرخ تورم عملکرد مثبتی داشته و البته باید در جهت بهبود معیشت و اقتصاد خانوارها و مردم کارهای شایسته‌تری انجام دهد.
او معتقد است که با توجه به مقتضیات زمانی و محدودیت‌ها و فشارهای خارجی و داخلی که به دولت وارد شده، عملکرد دولت عملکرد قابل قبولی بوده است.
مشروح گفت و گوی محمدرضا تابش با تبیان به شرح زیر است:
-دولت یازدهم چقدر توانسته به شعارهای انتخاباتی خود عمل کند؟
دولت 2 شعار راهبردی داشت که این شعارها مورد اقبال مردم قرار گرفت و طبقات و طیف‌های مختلف بر اساس آن رأی دادند. یکی از چیزهایی که مورد استقبال عامه مردم قرار گرفت این بود که چرخ زندگی مردم باید بچرخد، چرخ سانتریفیوژها هم باید بچرخد. هم منافع ملی مدنظر قرار داشت هم اینکه معیشت و اقتصاد مردم باید درست باشد. بنابراین طیف‌های مختلف به اتکای این شعار به این دولت رأی دادند.
مطلب دوم برداشتن سایه امنیتی سنگین روی فعالی صنوف مختلف، احزاب و جناح‌ها در داخل کشور بود و بیشتر میدان دادن به آزادی اجتماعات،‌ آزادی بیان و آنچه مردم به خاطر آن قیام کرده بودند که این هم مورد اقبال گروه‌ها، جناح‌ها و عامه مردم قرار گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات
شکارچی شهاب‌سنگ‌های ایران، واقع‌بینانه‌ترین لقبی است که به حامد پورخرسندی می‌توان نسبت داد.

 به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛فرقی نمی‌کند در ایران باشد یا خارج از ایران؛ کافی است خبری از پیدا شدن شهاب‌سنگی در منطقه‌ای به گوشش برسد تا آن وقت با استفاده از تمام امکانات و رابطه‌هایی که دارد تلاشش را برای بدست آوردن نمونه‌ای در حد چند گرم برای پیشبرد کارهای تحقیقاتی و ثبت شهاب‌سنگ در مجامع بین‌المللی آغاز کند و یک تنه در حد یک سازمان کار انجام دهد.
 
 او را از سال‌ها پیش می‌شناسم. وقتی دانش‌آموز دبیرستانی بود و بیشتر با تلسکوپ به شکار کهکشان‌ها می‌پرداخت. علاقه زایدالوصف او به نجوم و دانش سیاره‌شناسی و دقت و پیگیری فوق‌العاده‌اش، او را به وادی بکر شهاب‌سنگ‌شناسی از دنیای زمین‌شناسی کشاند تا پایش به بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌های جهان برسد و از معدود متخصصان این مرز و بوم در حوزه شهاب‌سنگ‌شناسی شود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 1173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات
این روزها، نرم افزار تلگرام در میان کاربران شبکه های اجتماعی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛در ایران نیز، قبل از اینکه وایبر با اختلالاتی مواجه شود این شبکه پیام‌رسان چندان مورد استقبال نبود اما هنگامی که در یک دوره، اختلالاتی در دریافت و ارسال پیام در وایبرایجاد شد، حجم زیادی از کاربران به استفاده از تلگرام روی آوردند و تاکنون از استفاده از آن رضایت مطلوبی داشته‌اند.
بر همین اساس، گروه های خبری بسیاری در تلگرام تشکیل شده است که مهم ترین کارکرد آن ها کپی کردن اخبار خبرگزاری ها و انتقال آن بر روی گروه ها است.  
 اما آنچه که این روزها نقل محفل های سیاسی و خبری است گروه هایی ست که هر یک به سبب ویژگی های خاص خود از دیگری متمایز شده اند.
نحوه مدیریت، اعضا، چهره های سیاسی و رسانه ای و نوع اطلاع رسانی از ویژگی هایی است که می تواند یک گروه را نسبت به سایر گروه های خبری متمایز کند.
بر اساس این گزارش، با توجه به ویژگی های یاد شده تاکنون سه گروه خبری توانسته اند نام خود را در میان کاربران مطرح کنند.
گروه هایی که بعضی از آنها به مرجع خبر خبرگزاری ها و بعضی دیگر به محلی برای بحث و تبادل نظر جناح های مختلف سیاسی تبدیل شده است. 

تعداد بازدید از این مطلب: 733
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات
اقتصاددان ارشد بانک جهانی در امور خاورمیانه گفت رفع تحریم ها علیه ایران دارایی بادآورده ای را عاید این کشور می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛اقتصاددان ارشد بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت رفع تحریم ها علیه ایران دارایی بادآورده را عاید این کشور می کند.
 
شانتایانن دواراجان که در گفت‌وگو با پایگاه خبری اسپوتنیک سخن می گفت افزود: ما این دارایی ها را دارایی های بادآورده می نامیم و این یک اصطلاح فنی در اقتصاد است و زمانی به کار می رود که منابع در دسترس یک کشور به طور یکباره افزایش یابد.
 
اشاره این کارشناس بانک جهانی به اثرات رفع تحریم های ایران بر اساس توافق هسته ای بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 877
موضوعات مرتبط: اجتماعی , اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات
در آستانه نمايش عمومي فيلم سينمايي محمد (ص) تبليغات شهري اين فيلم در سطح شهر تهران به صورت گسترده آغاز شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات
اسپرولینا؛ مبارزه با چاقی و پیری
نام اسپرولینا چندان آشنا نیست و خیلی از افراد اصلاً نمی‌دانند جلبکی با ویژگی‌ها و خواص اسپرولینا وجود دارد. درست است که این جلبک ظاهر و البته طعم دل‌چسبی ندارد اما گنجینه‌ای از خواص است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد سفارش کرده‌اند که این جلبک به صورت مکمل وارد برنامه‌ی غذایی شود.

 


 

اسپرولینا حاوی خواص زیادی است که در این مطلب به دو خاصیت شگفت‌انگیز آن اشاره می‌کنیم؛ یکی کمک به لاغری و دیگری مقابله با پیری. لطفاً با ما همراه باشید.

اسپرولینا

 

اسپرولینا چیست؟
اسپرولینا یک جلبک سبزآبی و حلزونی شکل است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسپرولینا یک جلبک واقعی نیست بلکه جزو ارگانیسم‌های زنده محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم این است که اسپرولینا حاوی میزان زیادی پروتئین است. میزان پروتئین‌های قابل هضم این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو تخمین زده شده است. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین‌های A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین ویتامین B12 است. گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را دربرنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات

کجا بودم ،کجا رفتم،کجایم من نمی‌دانم؟

 

جهت یابی

تصور کنید برای اولین بار به مکانی ناشناخته سفر می کنید. اگر یک راهنمای آشنا به منطقه همراهتان نباشد و ابزاری مانند نقشه،جی پی اس یا قطب نما نداشته باشید ، به احتمال زیاد گم شدنتان حتمی است.

تصور کنید برای اولین بار به مکانی ناشناخته سفر می کنید. اگر یک راهنمای آشنا به منطقه همراهتان نباشد و ابزاری مانند نقشه،جی پی اس یا قطب نما نداشته باشید ، به احتمال زیاد گم شدنتان حتمی است.
اما نگران نباشید. ما تنهایتان نمی گذاریم و در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که بدون هیچ ابزاری در مکانهای ناشناخته ، مسیرتان را پیدا کنید.

جهت یابی


اگر روز و هوا روشن است می توانید راههای زیر را امتحان کنید :
جهت‌یابی با سمت خورشید
همانطور که همگی می دانیم محل طلوع خورشید مشرق و محل غروب آن مغرب است . برای جهت یابی کافی است که بتوانیم یکی از جهات اصلی را پیدا کنیم آنگاه می توانیم با استفاده از رابطه ی معروف زیر سایر جهات را بیابیم :

اگر دست راست بطرف مشرق باشد؛ آنگاه دست چپ مغرب را نشان میدهد دراین حالت روبرو شمال و پشت سر جنوب خواهد بود .
این مطلب فقط در اول بهار و پائیز صحیح است، یعنی‌ در زمانهای دیگر، محل طلوع و غروب خورشید نسبت به مشرق و مغرب مقداری انحراف دارد که البته به سادگی‌ قابل تصحیح است. به عنوان مثال در اول تابستان و زمستان، محل طلوع و غروب خورشید ' حداقل ' حدود 23.5 ( بیست و سه و نیم ) درجه با محل دقیق شرق و غرب فاصله دارد که این خطا به هیچ وجه قابل چشم پوشی‌ نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 1082
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات

چرا کودکان را از پدرشان می ترسانیم ؟!

فرزند

 


بی شک همه ما این ضرب المثل قدیمی را شنیده ایم که می گوید: "از محبت خارها گل می شود". مهرورزی و دوست داشتن موهبتی است که خداوند متعال در وجود تمامی انسان ها نهاده است. اما گاه به دلیل بی توجهی فراموشش می کنیم. گاه از محبت کردن خجالت می کشیم و در بسیاری موارد اثرات معجزه آسای مهر ورزیدن را از یاد می بریم.


بررسی های دینی و علمی به خوبی این مسئله را نشان می دهد که یکی از بهترین راه های تربیت فرزندان محبت کردن بدان هاست. والدین با نشان دادن علاقه خویش به فرزندان، می توانند آنان را در مسیر صحیح زندگی قرار دهند و خوب بودن را بدان ها آموزش دهند. استفاده از تنبیه، داد زدن، قهر کردن های پی در پی، توبیخ های مدام و ... در بسیاری موارد نه تنها کارساز نبوده بلکه کودک را به موجودی لجباز و خودسر تبدیل می کند. در حالی که استفاده از ابزار محبت می تواند تأثیرگذارتر باشد. از این رو در روایات اسلامی و سیره پیشوایان دینی تأکیدات فراوانی بر محبت کردن به کودکان وجود دارد. گو اینکه عشق ورزیدن و گرامی داشتن فرزند، از جمله وظایف والدین شمرده شده است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 697
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات

انبیاء از مطلق اذیت و آزار شیطان در امان نیستند. علامه طباطبایی در المیزان شواهدی قرآنی آورده است تا این دیدگاه را بر کرسی قبول بنشاند.

 

پیامبر

گاهی سوال می‌شود که قلمرو و دامنه نفوذ شیطان تا کجاست؟ آیا فعالیت گمراه‌کننده او فقط در حد وسوسه، تزیین، تسویل و القاء افکار باطل است؟ یا اینکه فراتر از این امور، در حوزه جسم و جسمانیات افراد بشر هم تصرف می‌کند؟
پاسخ اجمالی بدین سوال این است که شیطان می‌تواند در انسان‌های عادی در محدوده نفس و بدن آنها هر دو تصرف نماید اما در انسان‌های عالی مانند پیامبران و پیشوایان پاک-درود خدا بر ایشان- تنها می‌تواند در حوزه جسم شریف‌شان (و نه نفس پاکشان) اثر بگذارد.

پاسخ مشروح

شیطان پس از آنکه در جریان خلقت آدم(ع) از درگاه الهی رانده شد، سوگند یاد کرد که دست از تلاش برندارد مگر اینکه همه فرزندان آدم را گمراه سازد جز آنها که در وادی امن اخلاص یعنی مخلَصین(به فتخ لام) ماوی گزیده اند: قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ إِلَّا عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ(حجر/82و83) ابلیس گفت: به عزّت تو سوگند كه همه (ى مردم) را گمراه خواهم كرد. مگر بندگان تو آنان كه خالص شده‏اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 711
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

در اجتماعی زندگی میکنیم که افراد بر مبنای ارزش ها و هنجارهای مشخصی زندگی می کنند اما  آنچه مهم است اینکه این هنجارها و باورها چگونه در اذهان افراد جامعه وارد شده و تثبیت می شوند...

فاطمه ناظم زاده-بخش اجتماعی تبیان
تلویزیون، مثبت هجده ، مستهجن

در اجتماعی زندگی میکنیم که افراد بر مبنای ارزش ها و هنجارهای مشخصی زندگی می کنند. ارزش ها و هنجارهایی که بر مبنای فرهنگ، رسوم و باورهای مذهبی مرتبط شکل گرفته اند. آنچه مهم است اینکه این هنجارها و باورها چگونه در اذهان افراد جامعه وارد شده و تثبیت می شوند. برخی از نهادها در ارائه و انتقال این ارزش ها و مبانی فکری، نقش موثر دارند. این بدان معناست که سرعت اثرگذاری بعضی از این نهادها بیش از سایرین است و موثر بودنشان بسیار محسوس است به گونه ای که انگار رد پایشان بر جامعه، ارتباطات و روابط اجتماعی مردم باقی می ماند. مثلا نقش تلویزیون در نشر و توسعه ارزش ها و هنجارها، انکار ناپذیر است. تلویزیون این قدرت را دارد که به طور تدریجی افکار و فرهنگ یک ملت و جامعه را دگرگون کند. برخی از معانی را در چشم مخاطب پررنگ کرده و برخی دیگر را کم اهمیت جلوه دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 998
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

گردشگری با رعایت اخلاق 

سفر

 


توسعه بیش از حد گردشگری بدون توجه به اصول پایداری و احترام به محیط (اعم از طبیعی و انسانی) طی سالیان زیاد، موجب شد تا سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)،به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی گردشگری در دنیا در پی یافتن راهکارهایی برای کاستن از اثرات منفی گردشگری بیفتد.


 
سفر

گردشگری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیا است و مانند هر فعالیت دیگری دارای آثار مثبت و منفی بسیاری است .طی سالیان اخیر، توسعه بیش از حد گردشگری که بدون توجه به اصول پایداری و احترام به محیط (اعم از طبیعی و انسانی) انجام گرفته بود منجر شد تا به تدریج، سیاستگذاران گردشگری در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی در پی یافتن راهکارهایی برای کاستن از اثرات منفی گردشگری بیفتند و همین امر موجب شد تا سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)   ، به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی گردشگری در دنیا کدهای اخلاق گردشگری را در دستور کار خود قرار دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 733
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

نقش آفرینی مادر منتظر در تربیت نسل مهدوی

مادران منتظر، یا مهدی، لبیک یا مهدی

 


در مقالۀ قبل بیان شد که خانواده اصلی ترین رکن برای شکل گیری و تربیت فرزندانی مهدوی است. و «مهدی باوری» عنصری است که انسان را رهنمون می کند به فرزندآوری و تولید نسلی مهدوی که بتواند امام غائب خود را در تشکیل جامعه ای مهدوی، یاری گرداند. بر این اساس اگر پایۀ اصلی تربیت و رشد صحیح فرد برای اجتماع را در خانواده جستجو کنیم، زن به عنوان مربی خانواده و عامل اصلی انتقال ارزشها، جایگاه ویژه ای خواهد یافت. لذا نقش انسان سازی زن در طول هستی از اصیل ترین نقشهای وی بوده است.


 

تربیت جامعه مهدوی از دامان مادران منتظر

بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه سلام الله علیها می فرمایند: «آن گاه که زن در منزل به امور خانه و تربیت فرزند می پردازد به خدا نزدیکتر است.»[1] همچنین مفسر بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله جوادی آملی در اهمیت این موضوع چنین می فرمایند: «هر گاه زن اصالت را به نقشهای دیگری غیر از مادری و همسری دهد، از صراط مستقیم خارج است.»
با این بیان روشن می شود که حرکت در صراط مستقیم و تقرب زن به سوی پروردگار، جز از طریق اصالت دادن به ایفای نقش کلیدی و موثر مادری و تربیت فرزندان مقدور نمی باشد. به همین جهت امام خمینی (ره) شغل اصلی زن و مهمترین کار وی را مادری و همسری دانسته است.[2] همچنین ایشان می فرمایند: «این مادر که بچه در دامن او بزرگ می شود، بزرگترین مسئولیت را دارد و شریفترین شغل در عالم، بزرگ کردن یک بچه است و تحویل دادن یک انسان است به جامعه.»[3] گویی معمار کبیر انقلاب به این نکتۀ مهم اشاره دارند که جامعۀ مهدوی نیازمند این است که فرزندانی مهدوی در دامان پرعفت مادران، بزرگ شوند و تحت تعلیم این عنصرِ مهمِ خانواده قرار بگیرند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 963
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

پینه زدایی از پاها در 5 مرحله

 


متاسفانه با وجود اینکه پاها جزو ارگان های مهم بدن هستند، اما اکثر ما در مراقبت از آنها کوتاهی می کنیم، یعنی اینکه تقریبا کاری برای سالم ماندن شان انجام نمی دهیم. در حالیکه بدون پاهای سالم عملا تحرکی در کار نخواهد بود. در این مطلب پنج مرحله ی ساده برای مقابله با یکی از رایج ترین مشکلات پاها یعنی پینه ارائه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.


میخچه و پینه پا

اگر جزو افراد پشت میزنشین و پشت فرمان نشین نباشید و زیاد راه بروید، به احتمال زیاد با مشکل پینه و حتی میخچه پا مواجه شده اید. قرار گرفتن طولانی مدت پاها در کفش، استفاده از کفش های نامناسب، کفش های پاشنه بلند، پیاده روی زیاد، پابرهنه رفتن و غیره جزعواملی هستند که باعث ایجاد سایش در پوست پاها می شوند. زمانی که پوست پا ساییده می شود ضخیم شده و به مرور پینه می بندد.


متاسفانه با وجود اینکه پاها جزو ارگان های مهم بدن هستند، اما اکثر ما در مراقبت از آنها کوتاهی می کنیم، یعنی اینکه تقریبا کاری برای سالم ماندن شان انجام نمی دهیم. در حالیکه بدون پاهای سالم عملا حرکتی در کار نخواهد بود. در این مطلب پنج مرحله ی ساده برای مقابله با یکی از رایج ترین مشکلات پاها یعنی پینه را ارائه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1223
موضوعات مرتبط: اجتماعی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

معیار عملی آیة الله نخودکی سه چیز بود!

 

آیت الله نخودکی

 


بدانید که مدار و معیار امر و طریقه ما بر سه چیز است؛ شب زنده داری، لقمه حلال و توجه به نماز، به ویژه نماز اول وقت و حضور قلب در آن.

 


شیخ حسنعلی اصفهانی، سیر انفسی و تهذیب روح و روان را از همان کودکی و به همت پدر خویش آغاز کرد، پدرش، ملا علی ‌اکبر، حسنعلی را از همان کودکی در هر سحرگاه بیدار و او را به نماز، دعا، راز و نیاز و یاد خدا آشنا می کرد.
او بیشتر شب ‌ها تا صبح بیدار می‌ماند و از پانزده سالگی تا پایان عمر پر برکتش، هر ساله ماه رجب و شعبان و رمضان و ایام‌ البیض هر ماه را روزه دار بود.
یکی از اشخاصی که در تکوین شخصیت عرفانی شیخ حسنعلی تاثیر داشته، مرحوم حاجی سید مرتضی کشمیری بوده است.

ایشان در مورد آیة الله نخودکی می فرمایند: مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی تا چهار سال در مشهد مقدس، هر شب تا صبح، قرآن را ختم می‌ کرد و به امام رضا علیه‌السلام هدیه می‌ کرد، تا به آن مقامات رسید.

 

راه و روش عرفانی آیة الله نخودکی

شیخ حسنعلی درباره راه و روش عرفانی خود در جواب نامه یکی از سادات دزفول می ‌نویسد: در طریقه حقیر، خصوصاً نماز خیلی مورد توجه است که هر چه زحمت و توجه است، به نماز معطوف دارید.
بدانید که مدار و معیار امر و طریقه ما بر سه چیز است؛ شب زنده داری، لقمه حلال و توجه به نماز، به ویژه نماز اول وقت و حضور قلب در آن.»

تعداد بازدید از این مطلب: 1360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

راهنمای سفر به سومین روستای صخره ای دنیا

 

روستای کندوان

تابستان به سرعت به روزهای آخر خود نزدیک می شود و این در حالی است که همچنان گرما مردم شهرهای مختلف کشور را آزار می دهد.


 

سومین ماه تابستان رسید و حالا شاید شمال و شمال غربی ایران دیدنی تر شده باشد. طبیعت این منطقه در این روزهای سال آنقدر باب میل می شود که علاقه ای ندارید تا از سکوت و هوای مطبوعش دل بکنید و به خانه برگردید. پس اگر قصد سفر در این روزها را دارید بار سفر خود را ببندید و به روستایی که به زیبایی خود را دردل کوه جا داده است سفر کنید.روستایی به نام کندوان در آذربایجان شرقی.

 

روستای کندوان

آنچه روستای کندوان را بر سر زبان ها انداخته است ویژگی های فرهنگی و بومی آن است اما نمی شود به سادگی از معماری عجیب و شگفت انگیز آن گذشت. روستای کندوان به دلیل ویژگی های زیادش شهرت جهانی دارد و توریست های خارجی فراوانی را به خود جلب کرده است اما هنوز خیلی از مردم ایران و بومی های منطقه پا به خاک این خطه شهید پرور و غرور انگیز نگذاشته اند. ساختار زیبا و معماری منحصر به فرد این روستا باعث شده است تا روستای کندوان درفهرست آثار قابل ثبت در میراث جهانی یونسکو قرار بگیرد هر چند هنوز این اتفاق رخ نداده است  و تاکنون تلاشی برای ثبت نهایی آن انجام نشده است.

روستای کندوان
تعداد بازدید از این مطلب: 1146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

امام رضا علیه السلام را فقط برای حاجت نخواهیم !!

امام رضا

 


در آستانه میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام قرار داریم، امام معصومی که ما ایرانیان بیشترین انس و الفت را در بین ائمه علیهم السلام، با ایشان داریم آن هم به واسطه مرقد مطهر ایشان که در خاک ایران زمین قرار دارد.


تا دلهایمان تنگ می شود، تا مشکلات از همه طرف به ما هجوم می آورند، تا بیماری ها و ناملایمات زندگی را بر ما سخت می گیرند راهی بارگاه ملکوتی ایشان می شویم و در آن فضای نورانی جانی دوباره می گیریم و با امیدی مضاعف راهی دیار خود می شویم .

آن هایی که معرفتشان از ما بیشتر است، و حق امام و امامت را می شناسند، فقط برای عرض حاجت رو بر آستان مقدس آن امام بزگوار - که سلام و صلوات خداوند متعال بر او باد - نمی کنند. بلکه خود را موظف می دانند هر فرصت که دست می دهد، برای عرض ادب و احترام به پابوسی امام رضا علیه السلام مشرف شوند. خلاصه هر کس به اندازه همت و معرفت خود از سفره نعمت وجود مطهر امام رضا علیه السلام بهره می برد.

چقدر خوب است که ما با شناخت سیره و فضایل ایشان، زیارتی از سر معرفت را تجربه کنیم ، و بدانیم که به زیارت چه کسی می رویم، خصوصیات ایشان را بهتر بشناسیم و در رفتارمان سعی کنیم امام رضا(علیه السلام) گونه عمل کنیم.

در این مجال به قسمتی از سیره رفتاری ایشان در چند زمینه مبتلا به جامعه امروز، می پردازیم باشد که عامل باشیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 1336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

پیشوای هشتم و نقشه های نقش بر آب شیطان

 

امام رضا

مامون از احضار امام رضا علیه السلام به مَرو، اهدافی را دنبال می کرد، اما امام رضا علیه السلام، با سیاست و کیاست، آن سفر را تبدیل به سفری پر از خیر و برکت برای شیعیان نمود. ایشان در ابتدای سفر عدم میل باطنی خود را به این سفر اعلام کرد. (١) در نقطه نقطه این سفر، با سخنرانی های خود حقانیت خود و مذهب شیعه را به اثبات رساند. در مناظرات علمی نیز برتری علمی خود را بر سایر دانشمندان اسلامی و غیر اسلامی به اثبات رساند. لذا مامون که با این برنامه مزورانه سعی در نابودی شیعه و کنترل امام شیعیان از طرفی  و موجه ساختن چهره حکومت خود از طرف دیگر داشت، سرانجام ناکام از اهداف خود، مانند حکام گذشته راهی جز حذف امام برای خود نمی بیند و با این کار تمام آبروی خود را از دست می دهد.


 

آغازی که نافرجام ماند

مامون پس از استقرار حکومت خود و فراغت از جنگ با برادرش امین، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را به سفری اجباری فراخواند. هدف او از این سفر، بازسازی وجهه خود در بین مردم و علویان –یعنی سرسخت ترین دشمنان حکومت اموی و عباسی- بود. (٢) از همین رو افرادی را برای همراهی امام از مدینه تا مرو فرستاد. هر چند در ظاهر، مامون امام رضا علیه السلام را دعوت به مرو کرده بود، ولی در واقع این کار تبعید امام از بین یاران به محلی بود که کاملا تحت کنترل مامون باشد. ولی امام علی بن موسی علیه السلام که از اهداف شیطنت آمیز مامون مطلع است، نقشه او را با شکست روبرو ساخت. آن حضرت با اعلام نارضایتی خود از این سفر و دستور دادن اقوام و خویشان خود به گریه، همه را متوجه اجباری بودن این سفر گرداند. (3) همین مسئله باعث شد تا مامون نتواند وجهه خود را بین نزدیکان امام و مردم مدینه اصلاح نماید. بلکه لکه ننگین دیگری بر تاریخ حکومت غاصبین افزوده شده و کینه او در دل یاران امام تشدید گردید.

تعداد بازدید از این مطلب: 658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

استرس به کدام عضو بدن بیشتر آسیب می زند؟

 


استرس! تک واژه ای که برای همه ی ما ملموس و شناخته شده است؛ واکنش بدن در برابر شرایط و حالات مختلف که روی جسم و روح تاثیر منفی می گذارد. با وجود اینکه استرس به میزان کم آن خوب است و باعث می شود بدن ما از شرایط خطرناک دور بماند، اما استرس بیش از اندازه باعث بروز مشکلات جسمی و روحی شدید می شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت زمانی که موقع استرس و تنش های روحی، ناخن ها یا لثه هایتان را می جویید و آرامش درونی تان از بین می رود، چه بلایی بر سر ارگان های بدن می آید و چه اعضایی بیشترین آسیب را تحمل می کنند.


جویدن ناخن انگشت

 

استرس ارمغان زندگی مدرن
مدرنتیه به نیت آسان کردن زندگی بشری ظهور یافت. البته به هدف خود نیز رسید، اما در عوض باری بر دوش آدمی نهاد به نام استرس!


هر چه زندگی مدرن در سایه ی مدرنیته شتاب بیشتری می گیرد، استرس ها و تنش های روحی نیز افزایش می یابد، تا جایی که گاهی کنترل این تنش ها برای انسان غیرممکن می شود.


مسئله ی نگران کننده این است که اکثر افرادی که از استرس زیاد رنج می برند توجهی به این وضعیت ندارند و در نهایت سلامتی شان را با عواقب جدی روبه رو می سازند.


نتایج پژوهشی که در انجمن روانشناسی آمریکا APA انجام شده است نشان می دهد 40 درصد افراد بزرگسالی که از استرس رنج می برند، دچار مشکلات و اختلالات خواب هستند. حتما خودتان از عواقب جدی کم خوابی مطلع هستید.


علاوه بر این استرس اندام هایی را تهدید می کند که ضعف آنها کیفیت زندگی فرد را پایین می آورد. در واقع استرس از پوستتان گرفته تا ریه ها، قلب و روده هایتان را درگیر می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

به یک دختر متشخص برای ازدواج نیازمندم

پسندیدم
ارسال به وبلاگ تبیان
تعداد بازديد : 44

این روزها در خیابان های سطح شهر شاهد رواج آگهی های همسریابی هستیم که روز به روز در حال گسترش است.

فرآوری : طاهره رشیدی-بخش اجتماعی تبیان
آگهی ازدواج

در مراحل مختلف زندگی برای همه ما انتخاب‌هایی مطرح است که گاهی بعضی از آنها مانند انتخاب رشته یا انتخاب همسر دقیقا با آینده ما گره خورده و سرنوشت ساز است. این روزها اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که صدای بوق‌های ماشین‌هایی که از پی عروس و دامادی روانند کمتر به گوش می‌رسد! به راستی آیا جوانان کمتر به ازدواج گرایش دارند یا همسر خوب و مناسب و متدین کمیاب شده است؟!

امروزه بالا رفتن سن ازدواج به صورت یك مشكل بزرگ در جامعه مطرح بوده و ذهن مردم و مسئولان را به خود مشغول كرده است. موضوعی كه ارائه برخی آمارهای رسمی و غیر رسمی نیز نمی‌تواند آن را تحت شعاع قرار داده و معضلی را كه در واقعیت امر دیده می‌شود، از بین ببرد.
در چرایی این مشكل عوامل مختلفی مطرح می‌شود كه هر كدام شاید تنها بخشی از دلایل ایجاد آن باشد. در این میان مسائل اقتصادی، بیكاری جوانان، نبود مسكن مناسب ونبود همسر خوب و ایده آل  امثال آنها بیش از سایر موارد به عنوان موانع ازدواج در موعد مقرر به حساب می‌آیند اما این مسائل و مشکلات پیش رو که باعث تاخیر در ازدواج پسران و دختران جوان شده است به سوژه ای در تلویزیون و فضای مجازی علی الخصوص برای دختران تبدیل شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 799
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

فلسفه حرام بودن نگاه به نامحرم

تقدیم به برادران و‌خواهران محترم در جهت حفظ نگاه...

سؤال :
از عالمی سوال شد:چه اشکالی دارد که انسان به جنس مخالف نگاه کند و لذت ببرد؟

پاسخ :

نگاه به حسن جمال جنس مخالف ضررهایی دارد که به طورخلاصه اشاره می شود:
1_ می بینی ، می خواهی، به وصالش نمی رسی، دچارافسردگی میشوی…!

2_ می بینی، شیفته می شوی، عیب ها را نمی بینی،
ازدواج میکنی، طلاق می دهی.!

3_ می بینی ، دائم به او فکر می کنی، از یاد خدا غافل می شوی، از عبادت لذت نمی بری.!

تعداد بازدید از این مطلب: 937
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , قرآنی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

6عامل بالا رفتن کلسترول خون

 


کلسترول ماده ای غلیظ در خون است. برخی کلسترول های خون مفید می باشند و برای بدن لازم و ضروری هستند و به ساخت سلول های سالم کمک می کنند، اما داشتن کلسترول بد خون تاثیر منفی روی سلامت قلب دارد و باعث بروز بیماری های قلبی می شود. در برخی موارد کلسترول باعث تجمع چربی در رگ های خونی شده و مانع از جریان مناسب خون می شود. حتما می دانید که کلسترول بالای خون خطرناک است. خبر خوب اینکه می توان با اندکی تلاش، کلسترول خون را کنترل کرد. البته قبل از هر چیز لازم است که در خصوص عوامل ایجاد کننده ی این مشکل اطلاعات لازم را داشته باشید. در این مطلب در خصوص این عوامل بیشتر توضیح می دهیم.


چربی خون

 

 

کلسترول خون بالا در سایه ی تغذیه ی نامناسب
داشتن یک تغذیه ی سرشار از چربی های مضر می تواند خطر ابتلا به چربی خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل لازم است از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های مضر پرهیز کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1149
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود