نشان فتح فرمانده معظم کل قوا بر سینه "دریادار فدوی و یارانش"/"گارد آهنین" ندسا در خلیج فارس+ تصاویر

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 115
باردید دیروز : 316
بازدید هفته : 441
بازدید ماه : 4416
بازدید سال : 9816
بازدید کلی : 150125

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات
به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک اقدام شجاعانه و مدبرانه از حریم و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران محافظت کرد.


در این پروسه دو شناور مسلح آمریکایی که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بودند با اقتدار ندسا محاصره و توقیف شدند. این موضوع نشان داد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت لحظه ای و ویژه دارد.


دریادار پاسدار  "علی فدوی"  فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اقدامات مهمی را در جهت گسترش اقتدار دریایی جمهوری اسلامی در وسعت آبی  "خلیج فارس"  و  "تنگه هرمز"  انجام داده است.



فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا و نظام سلطنتی انگلیس حضورشان نه تنها در خلیج فارس سودی ندارد ، بلکه سرشار از ضرر و خسران است.



رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به دریادار پاسدار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه و یارانش نشان شجاعت فتح اعطا فرمودند و اقدام معظم له نشان دهنده این است که ندسا در انجام وظایف خود بسیار موفق عمل کرده است.




نشان فتح فرمانده معظم کل قوا بر سینه


نشان فتح فرمانده معظم کل قوا بر سینه


"حضرت آیت الله خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی  با قدردانی عمیق از حرکت پاسداران عزیز انقلاب، در ماجرای تجاوز تفنگداران امریکایی به آبهای ایران گفتند: آنها در مقابل تجاوز دشمن، هویت و قدرت ایران را نشان دادند و مسئولان نیز باید در همه عرصه ها همین گونه عمل کنند و هر جا دشمن از خطوط منافع ملی ایران تجاوز کرد با قدرت جلوی او را بگیرند.



***نشان  "فتح" چیست؟

"حضرت آیت الله خامنه ای"  فرمانده معظم کل قوا در مناسبت های مختلف از فرماندهان شجاع  نیروهای مسلح با اهدا نشان فتح تقدیر می کنند و در این پروسه فرماندهانی همچون سردار سرلشکر پاسدار "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس، سردار سرلشکر "یحیی رحیم صفوی" فرمانده سابق کل سپاه، امیر دریابان "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی و ... بودند و البته دریادار پاسدار "علی فدوی" نیز اخیرا مفتخر به دریافت این نشان از "فرمانده معظم کل قوا" شد.



سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چهار تن از فرماندهان این نیرو که در جریان توقیف شناورهای امریکایی و بازداشت تفنگداران متجاوز امریکا در محدوده جزیره فارسی، اقدام شجاعانه و بهنگام کرده بودند، به افتخار دریافت «نشان فتح» از دست حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا نائل شدند.



نشان فتح فرمانده معظم کل قوا بر سینه

ندسا در منطقه خلیج فارس با قدرت تمام تحرکات دشمنان را رصد می‌کند و هر اقدام  ناشایستی با گارد آهنین ندسا مواجه خواهد شد و پاسداران انقلاب در مواجهه با متجاوزین این موضوع را به خوبی اثبات کرده است.


**ندسا ؛ دلیل تامین امنیت خلیج فارس

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به خصوص ندسا اقدامات مهمی در جهت حفظ و گسترش امنیت دریایی انجام داده و با استفاده از واکنش های سه گانه بیشینه امنیت دریایی در خلیج فارس را فراهم آورده است.


دریادار پاسدار "علی فدوی"  فرمانده نیروی دریایی سپاه در این زمینه اظهار داشت: قدرت نظامی آمریکا "دریاپایه" است؛ یعنی آنها برای قدرت نمایی و عرض اندام، حضور در دریاها را انتخاب کرده اند. بنابراین هرچه دارند را پشت ناوهایشان قرار داده و با خود حمل می کنند؛ به همین خاطر است که نیروی دریایی آمریکا را یک ارتش کامل می نامند و از سوی دیگر "تجلی یافتن این قدرت" برای آمریکایی ها بسیار مهم است.



دریادار فدوی یکی از مهمترین عرصه های تجلی قدرت برای آمریکایی ها را خلیج فارس توصیف و تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه ها و سیاست های نظامی آمریکا بر اهمیت منطقه خلیج فارس افزوده شده است.


وی گفت:  آنها زبان زور را خوب می فهمند و حتی در برابر آن تمکین می کنند؛ چراکه زور از مبانی پذیرفته شده آنان است؛ بنابراین در صحنه ها و عرصه هایی همچون جغرافیای سیاسی، قدرت و توان انقلاب اسلامی را می فهمند.


دریادار فدوی با اشاره به اقدام انقلابی نیروی دریایی سپاه در دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس اظهار داشت: این چهارمین بار است که آمریکایی ها و انگلیسی ها در خلیج فارس به این شکل توسط جمهوری اسلامی ایران دستگیر می شوند. وی افزود: مطابق قوانین بین المللی از جمله قانون دریاها، تمام کشورها می توانند در آب های بین المللی تردد داشته باشند و البته این تردد و عبور باید بدون ضرر باشد؛ اما سال های سال است که ما به آمریکا اعلام کرده ایم که نه تنها عبور آنها را بی ضرر نمی دانیم بلکه حضورشان در خلیج فارس شر مطلق است. بنابراین خودشان هم می دانند که در هیچ شرایطی مجاز نیستند وارد آب های سرزمینی ایران شوند.

 
در یک 37 سال اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدرت در برابر اقدامات و تحرکات آمریکایی ها ایستاده و به عنوان گارد آهنین جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس عمل کرده و از منافع ملی نهایت حمایت و پشتیبانی را داشته است.




**نیروهای مسلح با تمام توان از امنیت ملی دفاع می کنند

نیروهای مسلح  و قدرت نظامی ایران بعنوان پتک سنگین نظام در برابر اقدامات امپریالیسم عمل کرده و ایران از جمله کشورهایی نیست که جرات دفاع از سرزمینش را نداشته باشد و نیروهای مسلح در هر نقطه‌ای از خلیج فارس ودریای عمان  از کیان و تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند و اقدام سپاه برای دفع تجاوز و متجاوز بود.


آمریکایی ها به خوبی می‌دانند که ناوهای هواپیمابر و رزمناوهای غول پیکر در برابر قایق های تندرو و موشک های ضد کشتی و مین های دریایی ندسا کاری از پیش نخواهد برد و همه تلاش ایالات متحده بر این است که کوچکترین درگیری در خلیج فارس ایجاد نشود.



نشان فتح فرمانده معظم کل قوا بر سینه

نشان فتح فرمانده معظم کل قوا بر سینه

نشان فتح فرمانده معظم کل قوا بر سینه


 
یکی از توانمندی نیروی دریایی سپاه استفاده از موشک سطح به سطح دریاپایه  از جمله موشک ، "نصر"، "کرم ابریشم"،‌ "HY2"، "قدیر" و یا اژدر از جمله  "اژدر حوت" بوده که توانمندی‌های لازم را برای انهدام کشتی‌های جنگی و ناو هواپیمابر به  "ندسا" می‌دهد.


در مجموع به دلیل توانمندی نیروی دریایی سپاه در نبرد ناهمگون، دارا بودن ابزارهای لازم رزم ناهمطراز همچون  "موشک‌های ضد کشتی"، "مین‌های دریایی" و "پاترول کرفت‌ها" و تجربه بسیار بالا در نبردهای مذکور ، "ندسا" در تامین امنیت آب های جنوبی بسیار موثر عمل کرده است و نشان فتح دریادار فدوی و یارانش ثابت کرده که  نیروی دریایی سپاه به عنوان یک نیروی موثر منطقه ای ایفای نقش می‌کند. 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود